Jump to content
Shipfriends

Προσκρουση του ΕΓ/ΟΓ Πηγασος στη βραχονησιδα Πατροκλος (26-10-1996)


Recommended Posts

με 2 λόγια γιατί δεν έχω χρόνο τώρα,

κόλησε το τιμόνι αριστερά και έπεσε πάνω στον πάτροκλο με την πλώρη.

ΥΓ: καλή χρονιά!

To ατύχημα συνέβη στις 26-10-1996 και πλοίαρχος ήταν ο Γ. (?). Αντωνόπουλος, στον οποίο δεν αποδόθηκαν ευθύνες. Το καράβι φαίνεται ότι έπεσε με όλο του το δρόμο στη νησίδα "Πάτροκλος", κοινώς Γαϊδουρόνησο λίγο βορειοδυτικότερα των Λεγραινών. Από τη σύγκρουση υπήρξε δυστυχώς και ένα θύμα, ο πατέρας του τραγουδιστή Σ. Γονίδη, ο οποίος κάθονταν στο πλωριό σαλόνι. Τέλος πάντων το καράβι άντεξε, ο καιρός ήταν πολύ καλός και ο Πειραιάς κοντά, ήταν και πρωί επομένως αποφύγαμε τίποτα ρεζιλίκια. Πληροφορίες ότι ο Πάτροκλος μετακινήθηκε 1-2 μέτρα νοτιότερα εξαιτίας της συγκρούσεως, ελέγχονται ως ανακριβείς (και τότε δεν υπήρχαν ούτε AIS, ούτε Google Earth για να μετρήσουμε ;))

Link to comment
Share on other sites

Πλοιαρχος ηταν και παρεμεινε για πολλα χρονια μετα ο σημερινος Αρχιπλοιαρχος της Ventouis Ferries cpt Bαγγελης Αντωνοπουλος. Το βαπορι περναγε ανοιχτα απο τιν Πατροκλο, ο καιρος καλος, ο Ανθ/χος στη γεφυρα, κολλησε ο αυτοματος και το βαπορι αρχισε να παιρνε αργα αριστερα. Ο αξιωματικος το μονο που εκανε οταν πηρε ειδηση (αργα γιατι ηταν στο chart room) την κατασταση, ηταν να τρεξει να ειδοποιησει τον Πλοιαρχο.. Μεχρι να μπει στη γεφυρα και να κανει αναποδα το βαπορι με δρομο πανω στο νησι αλλα για καλη του τυχη καταπλωρα. Εγινε φυσαρμονικα ολη η πλωρη και τιποτα αλλο.

Τον κοσμο πηρε το ΕΞΠΡΕΣ ΔΑΝΑΗ με πλοιαρχο το Μηνα Ραλλη που εφυγε εκτακτα απο τον Πορο και οταν εφτασε εριξε καταπελτη πανω στον καταπελτη του ΠΗΓΑΣΟΣ. Το βαπορι μπηκε Πειραια το ιδιο βραδυ και το ταξιδι του εκανε εκτακτα το ΕΞΠΡΕΣ ΑΠΟΛΛΩΝ.

Link to comment
Share on other sites

Μια και εχει ενδιαφερον το θεμα απο πολλα ατομα ας κανουμε μια ιστορικη αναδρομη λιγο ποιο αναλυτικη.

Σαββατο 26 Οκτωβριου 1996 το πλοιο φευγει στις 8.00 απο Πειραια για το καθιερωμενο δρομολογιο του προς Κυθνο Σεριφο Σιφνο Κιμωλο Μηλο και πισω. Κοντα στη βραχονησιδα Πατροκλος ο αυτοματος κολλαει και το τιμονι μενει αριστερα. Το βαπορι ειναι ατυχο γιατι αν ειχε κολλησει το τιμονι ολο αριστερα το ποιο πιθανο ειναι να εφερνε βολτες γυρω απο τον εαυτο του χωρις να χτυπησει πουθενα μια και η αποσταση απο τον Πατροκλο ηταν 2 φορες ο κυκλος στροφης του αλλα ειναι ταυτοχρονα και τυχερο γιατι αν το τιμονι κολλουσε σε αλλη θεση ισως ειχε γυρισει ξυστα απο τον Πατροκλο με αποτελεσμα να σκιστει απο κατω και τοτε σιγουρα δε θα τη γλιτωνε. Τα χειριστηρια ητανε στη μηχανη ο ανθυποπλοιαρχος σχετικα νεος στο βαπορι πανικοβληθηκε και ετσι εγινε το μοιραιο. Το βαπορι χτυποντας στον Πατροκλο εκανε γκελ και παρολο που οι μηχανες δουλευανε στο προσω πηγε 100-150 μετρα πισω. Την ωρα που το βαπορι χτυπησε στον Πατροκλο ο πλοιαρχος μολις ειχε μπει στη γεφυρα. Μη ξεροντας τη ζημια εχει υποστει το πλοιο και αν υπηρχε κινδυνος βυθισης το προσαραξε κοντα στον Πατροκλο περιμενοντας βοηθεια. Στην προσπαθεια για προσαραξη μαλιστα η δεξια προπελα χτυπησε σε βραχια κανοντας μικρη ζημια στα πτερυγια. Οπως σωστα αναφερθηκε οι επιβατες επεστρεψαν στον Πειραια με το Εξπρες Δαναη και τα δρομολογια του Πηγασος 20 μερες που χρειαστηκαν να επισκευαστει τα εκανε το Εξπρες Απολλων αφου το αλλο πλοιο της γραμμης το Μηλος Εξπρες βρισκοταν σε ακινησια για την ετησια επισκευη του. Δυστυχως απο τη συγκρουση ειχαμε αρκετους ελαφρα τραυματιες που φυγανε απο τη θεση τους η επεσαν κατω και ενα νεκρο μετα απο χτυπημα στο κεφαλι. Οπως σε καθε ατυχημα ειχαμε και τα καταλληλα δημοσιογραφικα μαργαριταρια. Δημοσιογραφος που πλησιασε το βαπορι με σκαφος η ελικοπτερο δε θυμαμαι ρωτουσε τι εγινε; και πως εγινε. Αλλος ειπε οτι δεν πιασανε τα φρενα αλλος γιατι δεν τραβηξε χειροφρενο. Το μονο που δεν ακουσα ηταν οτι του εσκασε το λαστιχο και εφυγε απο την πορεια του. Αποτελεσμα της συγκρουσης ητανε στο βαπορι να μη ξαναδουλεψει ο αυτοματος ποτε ως σημερα. Το πλοιο επισκευαστηκε στην "επισκευαστικη ζωνη κεντρικου λιμανιου" ;) μεσα σε 20 περιπου μερες και ξεκινησε παλι δρομολογια στη γραμμη του. Ολοι πλην του ανθυποπλοιαρχου συνεχισαν να εργαζονται στο πλοιο γι αρκετο καιρο ακομα. Ιστορικα να αναφερουμε οτι στο πλοιο περαν του πλοιαρχου καπτα Βαγγελη Αντωνοπουλου υπηρετουσαν τοτε ο Γιαννης Μπουραντας σαν υπαρχος και ο Γιαννης Ζαζανης με τον Αντωνη Βεντουρη σαν υποπλοιαρχοι ολοι ναυτικοι εμπειροι και οι τρεις πρωτοι τοτε με διπλωμα πλοιαρχου Α. Ισως αν ειχε τυχει και ηταν πανω καποιος απ αυτους να ειχε αποφευχθει το μοιραιο. Αλλα με τα ισως...

Link to comment
Share on other sites

...νομιζω πως η νεκρη ηταν η μητερα του τραγουδιστη Σταματη Γονιδη.:(

O πατερας του Σταματη Γονιδη ήταν ο νεκρος του ατυχήματος, μετά από κάποιες μέρες νοσηλίας

Link to comment
Share on other sites

Καταρχάς σας ευχαριστώ που μου λύσατε την απορία εμένα και σίγουρα

και κάποιων άλλων μελώ.

Ο άτυχος πέθανε από το τράνταγμα κατά την πρόσκρουση?

Link to comment
Share on other sites

Δε θυμαμαι να νοσηλευτηκε οπως αναφερθηκε παραπανω. Στην αρχη ειχανε πει οτι πεθανε απο ανακοπη την ωρα του ατυχηματος και μετα εμαθα απο συγγενη του εκ Κυθνου οτι ειχε χτυπημα στο κεφαλι του.

Την αληθεια ομως δεν την ξερω...

Link to comment
Share on other sites

Είχε νοσηλευτεί κάποιες ημέρες στο Ασκληπιείο της Βούλας. Θυμάμαι έτυχε να βρεθώ εκείνες τις ημέρες στο Νοσοκομείο ως επισκέπτης, και γινόταν ο χαμός από τα κανάλια που ήταν στημένα στο Νοσοκομείο.

Link to comment
Share on other sites

Εάν δε με απατάει η μνήμη μου μαζί με το ΔΑΝΑΗ είχε μεταβεί και το ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ Π ή τουλάχιστον έτσι είχε αναφερθεί στα ΜΜΕ.

Όσο για την περίπτωση με τον πατέρα του Γονίδη πρέπει να υπήρξε ένα είδος "κόντρας" ανάμεσα στον ίδιο και στην εταιρία σχετικά με τα ακριβή αίτια του θανάτου που αναφέρει ο Neptune παραπάνω.

Link to comment
Share on other sites

Από το συμβάν και μετά το πλοίο δεν ξαναταξίδεψε ποτέ με τον αυτόματο και το τιμόνι παρέμενε καθόλη την διάαρκεια του ταξιδιού στο χέρι και επί πλοιαρχίας Βαγγέλη Αντωνόπουλου και επί πλοιαρχίας Βασίλη Γεροντάκη.

Επίσης τα χειριστήρια είναι πάντα στην γέφυρα.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...