Jump to content
Shipfriends

Εγνατία (ΙΜΟ 5098210)


Recommended Posts

  • 1 year later...
  • 8 months later...

Ενα απο τα πιο όμορφα και ιστορικά πλοία της ελληνικής επιβατικής ναυτιλίας, το ΕΓΝΑΤΙΑ, σε δύο λιμάνια. Εισοδος στην Πάτρα, και στον Πειραιά, ναυλωμένο για μεταφορά ψηφοφόρων σε κάποια εκλογική αναμέτρηση, πρίν πολλά χρόνια. Τότε ο κόσμος πήγαινε να ψηφίσει στις ιδιαίτερες πατρίδες του. Τώρα δεν πάει να ψηφίσει καθόλου :) .

Η φωτογραφία από τον Πειραιά αφορά την εκλογική αναμέτρηση του Απρίλη του 1990, της τρίτης κατά σειρά του "βρώμικου" ΄'89. Το θυμάμαι το ΕΓΝΑΤΙΑ που κατέβηκε στα Χανιά, μαζί με το ΛΑΤΩ (με πλοίαρχο τον αείμνηστο Λευτέρη Δημοτάκη) που μόλις πριν λίγους μήνες είχε δρομολογηθεί για πρώτη φορά στη γραμμή της Πάτρας.

Edited by Molmed
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Επειδη ηταν αρχικα πλοιο που εδωσε η Γαλλια στο Ελληνικο δημοσιο, διεθεται βασεις για να τοποθετηθουν πυροβολα σε περιπτωση πολεμου και μεταροπης του σε οπλιταγωγου/νοσοκομειακου.Στο πλοιο δεν εχω ανεβει ποτε ηταν ομως ορατες στην μακετα του ναυπηγειου που ειχε πεσει στα χερια μου πριν 20 χρονια περιπου 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Κατόπιν παλλαικής απαιτήσεως, του Proud Ionian δηλαδή:D, να δούμε μια παλιά φωτό του Εγνατία που έχει περιέλθει εδώ και κάμποσο καιρό στη συλλογή ημών. Αφήνω τον αγλαό να δώσει περιγραφή και διάφορα καλλολογικά στοιχεία όσον αφορά τον τόπο, τον χρόνο, και την παρέα :)

Edited by Nick the Greek
Colour in link
Link to comment
Share on other sites

στο αργοστολι, παρεα με το ιονις και το αργοστολι.

με καθε επιφυλαξη πρεπει να ειναι χειμωνας 90-91, οταν ειχε κλεισει η ελληνικη ακτοπλοϊα (πλοιοκτητρια των τελευταιων) και η seven islands που τα ναυλωνε,

ειναι η ιδια περιοδος που προσπαθουσε ο γιαννουλατος να πασσαρει το εγνατια στο δημο αργοστολιου, για ξενωνα των φοιτητων της σχολης (βλ.παραπανω)

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

σε τοπικο site, με πολιτιστικες ευαισθησιες (τεταρτο), υπαρχει μια αναφορα σε ενα επεισοδιο στο καρναβαλι του 1961, οπου επικεντρο ηταν το... Εγνατια. Η αναρτηση αναπαραγεται σε πολλα πατρινα γκρουπ στο fb.

Quote

Ένα πρωτοφανές επεισόδιο εξελίχθηκε το 1961 μεταξύ της Πάτρας και της Ηπείρου, με αφορμή ένα καρναβαλικό άρμα.

Το επεισόδιο πήρε μεγάλες διαστάσεις, με την θιγόμενη πλευρά των Ηπειρωτών να εκδίδει «ταξιδιωτική οδηγία» για αποφυγή επισκέψεων των Ηπειρωτών στην Πάτρα και να μποϋκοτάρει τα πατρινά προϊόντα.

Η αιτία αυτής της διένεξης ήταν η πορθμειακή γραμμή Ελλάδας – Ιταλίας. Είχε μόλις ανακοινωθεί πως τα δύο φέρι μποτ «Εγνατία» και «Αππία» της κοινοπραξίας ΕΛΜΕΣ θα προσέγγιζαν 3 φορές την εβδομάδα το λιμάνι της Πάτρας. Κάτι που δεν επιθυμούσε η πλευρά της Ηπείρου αφού ήθελε να πηγαίνουν μόνο στην Ηγουμενίτσα.

Κατά την περίοδο του καρναβαλιού και συγκεκριμένα την προτελευταία Κυριακή της αποκριάς στη συνηθισμένη τότε  για την Πάτρα παρέλαση των αρμάτων, εμφανίστηκε ένα άρμα το οποίο διακωμωδούσε αυτή τη διένεξη παρουσιάζοντας μια διελκυστίνδα με κεντρικό το φέρι «Εγνατία», από τη μία πλευρά έναν Πατρινό με φράγκικη ενδυμασία και από την άλλη έναν Ηπειρώτη με τσαρούχια, γκλίτσα και μπαλώματα στο παντελόνι του.

Η συγκεκριμένη αναπαράσταση του Ηπειρώτη, θεωρήθηκε άκρως προσβλητική και ξεσήκωσε θύελλα αντιδράσεων. Στις 14 Φεβρουαρίου καλέστηκε έκτακτη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου στα Γιάννενα καθώς και διαφόρων οργανώσεων της Άρτας και της Πρέβεζας και εξέδωσαν ψηφίσματα διαμαρτυρίας. Επίσης έστειλαν τηλεγραφήματα στην κυβέρνηση να διακόψει ο ΕΟΤ τη χρηματοδότηση των εκδηλώσεων του πατρινού καρναβαλιού και απαίτησαν την παρέμβαση του εισαγγελέα ώστε το συγκεκριμένο άρμα να μην παρελάσει την τελευταία Κυριακή της αποκριάς.

Μετά τις έντονες διαμαρτυρίες το θέμα έφθασε και στο Δημοτικό Συμβούλιο της Πάτρας στις 15 Φεβρουαρίου, όπου τελικά απεφασίσθει πως ουδεμία εξήγηση απαιτείται προς τους Ηπειρώτες καθώς όπως χαρακτηριστικά αναφέρθηκε από τον κ. Μαρινάκη:

    «Είδα το άρμα. Είναι ευπρεπέστατον, ωραιότατον και ανάγλυφον της πραγματικότητος. Καθαρώς καρναβαλικόν. Ουδεμία απάντηση επιτρέπεται. Το άρμα απαντά αφ’ ευατού». (εφ. Πελοπόννησος 16-2-1961)

Οι αντιδράσεις όμως, όχι μόνο δε σταμάτησαν αλλά πήραν ακόμα μεγαλύτερες διαστάσεις.

Από την Άρτα διαμηνύθηκε πως ανακλήθηκε η μετάβαση της τοπικής μπάντας που θα συμμετείχε στον εορτασμό της τελευταίας Κυριακής. Από το Δήμο Ιωαννιτών ανακοινώθηκε η πρόθεση για μποϋκοτάζ των πατραϊκών προϊόντων και προτάθηκε στους Ηπειρώτες να μην ταξιδέψουν προς την Πάτρα για τον εορτασμό του Καρναβαλιού.

Από τη μεριά της Πάτρας μιλούσαν για παρεξήγηση και για βαθειά λύπη που προξενούν αυτές οι κατά τ’ άλλα αψυχολόγητες αντιδράσεις καθώς όπως διαμηνύονταν, οι Ηπειρώτες δεν είχαν λόγο να προσβληθούν γιατί τόσο τα τσαρούχια όσο και η γκλίτσα «έχουν καταστεί προ πολλού αδιαμαρτυρήτως θρυλικά σύμβολα του κ. Τοσίτσα εκ της Ηπείρου».

Όμως η πλευρά της Hπείρου ανυποχώρητη απέστειλε τηλεγράφημα διαμαρτυρίας προς την κυβέρνηση με τα κάτωθι:

    «…Παραδίδομεν πανελλήνιον περιφρόνησιν πρωτόγονον διαγωγήν Πατρέων. Εκδηλώσεις κανιβαλικαί κατά υποστάσεως Ηπείρου, εχούσης τίτλους υψηλοκόρμους δι’ έργα πνευματικά και υλικά, προσφοράς εις Ελληνικόν έθνος, δέον να κινήσουν την ηγεσίαν της Πατρίδος μας προς στιγματισμόν ποταπής νοοτροπίας.» (…) «Ηπειρώται υποψιάζονται ευθυγράμμισιν εκδηλώσεως Πατρών και ΕΟΤ  προς βαθυτέρους σκοπούς, οπότε δικαίως Πάτραι εμφανίζουσι τον Ηπειρώτην ως τον πτωχόν συγγενή της Ελλάδος».

Η συγκεκριμένη διαμάχη ήταν δε τόσο έντονη που απασχόλησε και τον Αθηναϊκό Τύπο. Σε άρθρο της η  εφημερίδα Καθημερινή με τίτλο «Περί εν άρμα» καταλήγει:

      «Έκπλησσόμεθα δια την οργήν των Ηπειρωτών τόσον, κατά κανόνα, νηφάλιων. Το άρμα δεν εσατύριζε μόνον την Ήπειρον αλλά και τας Πάτρας… Ας ησυχάσουν λοιπόν οι συμπαθείς Ηπειρώται. Ουδείς εσκέφθη να τους θίξη…»

και σε πιο έντονο ύφος στην εφημερίδα «Ανεξάρτητος Τύπος» έγραφαν:

      «Αλλά διατί προσεβλήθη το Δημοτικόν Συμβούλιον; Δεν εδιάβασεν ο κ. δήμαρχος την περίφημον ανταπόκρισιν των «Τάϊμς του Λονδίνου» αλλά και των «Τάϊμς της Νέας Υόρκης» δια την απίστευτον πείναν και την εξαθλίωσιν των Ηπειρωτών…»

Μέρος των παραπάνω δημοσιευμάτων αλλά και του γενικότερου κλίματος στην Πάτρα, περισσότερο εκνεύρισαν παρά καθησύχασαν τους Ηπειρώτες οι οποίοι τελικά όχι μόνο διέκοψαν κάθε συναλλαγή με τους πατρινούς εμπόρους –με τη δήλωση ότι οι εμπορικές σχέσεις των δύο πόλεων θα επανέλθουν εφόσον αποκηρυχθεί το επίμαχο άρμα- αλλά και επέστρεψαν δέματα βιομηχανικών ειδών τα οποία είχαν ήδη αποσταλεί και ακύρωσαν κάθε παραγγελία σε εμπόρους και εργοστάσια της Πάτρας.

Στην Πάτρα πλήθος ήταν τα τηλεγραφήματα που δέχονταν ενώσεις και σωματεία, ακόμα και η τοπική ΕΠΣ με την απαίτηση από την πλευρά των Ηπειρωτών να «αποκηρύξουν» το συγκεκριμένο άρμα. Οι πατρινοί από την πλευρά τους άλλοτε για λόγους εγωισμού, άλλοτε λόγω της ευθυμίας της καρναβαλικής περιόδου όχι μόνο δεν έκαναν πίσω, αλλά έκαναν και πλάκα από πάνω. Χαρακτηριστική επιστολή στην εφημερίδα ΝΕΟΛΟΓΟΣ ΠΑΤΡΩΝ αναφέρει:

      «…Πιστεύομεν ότι η επιτροπή των Απόκρεω δεν θα κάμη την γκάφα να αποσύρη το προαναφερόμενον άρμα […] Προς ικανοποίησιν του κ. δημάρχου Ιωαννίνων και των συν αυτώ προτείνομεν να τροποποιηθή το άρμα, εις τρόπον ώστε ο Ηγουμενιτσιώτης να φέρη ψηλό καπέλλο και φράκο και ο δικός μας τσαρούχια!»

Τελικά το άρμα που είχε φιλοτεχνήσει ο Γρηγόριος Παπαθεοδώρου, δεν αποσύρθηκε αλλά… «ενεδύθη ευπρεπώς». Ο Ηπειρώτης «αντίδικος» εμφανίστηκε με επίσημη αμφίεση, ημίψηλο καπέλο και προφανώς χωρίς γκλίτσα, τσαρούχια και μπαλώματα κάτι που δεν ευχαρίστησε τους πατρινούς και σύμφωνα με τον τοπικό τύπο «έπαυε να φαίνεται ως Ηπειρώτης, προς ζημίαν της καλλιτεχνικής εμφανίσεως του άρματος»

Πάντως ο πατρινό τύπος δεν παρέλειψε στις φωτογραφίες των αρμάτων και το επίμαχο άρμα «Εγνατία » με τη διαφορά, πως στη φωτογραφία είχαν την αρχική εμφάνιση του άρματος και όχι την τροποποιημένη.

 

DSC_6713-3.jpg

DSC_6718-lores

DSC_6719-lores

Edited by proud_ionian
minaristas
Link to comment
Share on other sites

Η άχρηστη πληροφορία της ημέρας, είναι πως το πλοίο συνάντησε το δημιουργό του με σημαία Belize και το απαίσιο όνομα ΝΑΤΙΑ. Δε βλέπω να το έχουμε αναφέρει νωρίτερα.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

οπως εχουμε δει, αρχικα το εγνατια πηγαινε μεχρι ηγουμενιτσα και επειδη επιασε, αποφασιστηκε να συνεχιζει μεχρι πατρα. η αποφαση προκαλεσε κοντρα αιρετων και φορεων των δυο πολεων (απο τοτε βασταει:P) η οποια απεικονιστηκε και σε αρμα στο καρναβαλι του 1961

μας το θυμιζει ο σπυριδων αγγελοπουλος, με φωτο απο το αρχειο του, στην ομαδα πατρα η πολη της καρδιας μας στο fb

815294606_egnatiacarnival.thumb.jpg.04862e7f8f78b5e434357e40d0e8d23f.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...
3 minutes ago, proud_ionian said:

Συνεχίζουμε με το δεύτερο μέρος.

Μπάνια και τρύγος στη ΒΑ Ιθάκη, με πολλές γνώριμες φιγούρες των Φρικών στα νιάτα τους.

 

Εγνατία από το 0.51 ως το 0.53

Εικόνες που βλέπαμε ως τις αρχές των 90s

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...
  • 1 month later...

Το HML ferries μπήκε στα τέλη των 80s όταν, η μία μετά την άλλη, οι εταιρίες έβαφαν τα σινιάλα τους στις μπάντες των πλοίων τους.

Στο background πρέπει να βλέπουμε τις ακτές της Ηπείρου 

Link to comment
Share on other sites

22 hours ago, polmyt said:

Αλλη μια ομορφη φωτογραφια του πλοιου θα δουμε σημερα

Πανεμορφο χωρις σινιαλα στο πλαι

 

Πανέμορφη φωτο ενός πλοίου που όλη του τη ζωή ήταν στο ελληνικό νηολόγιο κ στη γραμμή της Ιταλίας κ σαν χώρα δεν ήμασταν άξιοι να το κρατήσουμε ως μουσείο

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...