Jump to content
Shipfriends

Εγνατία (ΙΜΟ 5098210)


Recommended Posts

Επειδή αισθάνομαι ότι το έχουμε αδικήσει αυτό το καράβι...είπα να ξεκινήσουμε ένα αφιέρωμα. ;)
Αξίζει να πούμε μερικά πράγματα γι' αυτό το όμορφο σκαρί και κυρίως τον πρωτοπόρο της γραμμής Ελλάδας-Ιταλίας. "Πορθμείον" όπως το έλεγαν τω καιρώ εκείνω. Προσωπικά, δεν έχω ταξιδέψει ποτέ με την ΕΓΝΑΤΙΑ, αλλά για ένα παράξενο λόγο το αισθάνομαι οικείο και πάντα μου προξενούσε τον θαυμασμό. Αρκετά όμως είναι αυτά για εισαγωγή...

Και τι καλύτερο ξεκίνημα από ένα μοναδικό ντοκουμέντο από τα στερνά του πλοίου ...
αξίζει τον κόπο να το δείτε ή μάλλον να το ακούσετε. ;)

Και μιά διαφήμιση του πλοίου, χαρακτηριστική εκείνης της εποχής ... :D
.

post-31-128326970514_thumb.jpg

Edited by Nick the Greek
tag
Link to comment
Share on other sites

Ήταν ο πρόδρομος των ΕΓ/ΟΓ πλοίων της Αδριατικής και ουσιαστικά ο Κολόμβος αυτής.

Το ΕΓΝΑΤΙΑ κατασκευάστηκε στην Γαλλία το 1960 στα ναυπηγεία Ch.Reunis Loire - Normandie

Eίχε 115,42μ ολικό μήκος , 17,23μ πλάτος και ΄βύθισμα 4,11.

Είχε επίσης gross tonnage 4458t . net 3240t και dw 980.

Οι μηχανές του ήταν 2x lie de Comst.Mec 8κύλινδρες 6.300 bhp και του προσέδιδαν ταχύτητα 18 μιλίων.

Στην Ελλάδα είχε Ν.Π 1760

Στην Ελλάδα περιήλθε σε μια γνήσια ναυτική οικογένεια, την οικογένεια Γιαννουλάτου η οποία είχε ιδρύσει την ΕΛΜΕΣ (HML) μια ιστορική εταιρία που δυστυχώς πλέον δεν δραστηριοποιείται και δεν ξέρω αν υφίσταται ακόμα στα χαρτιά (διότι βαπόρι δεν έχει πλέον στον στόλο της) δεν έχει ή εάν έκλεισε.

Η δρομολόγηση του πλοίου στην Αδριατική ήταν μεγάλο τόλμημα για την εποχή και πολύ πίστευαν ότι το εγχείρημα θα αποτύχει.

Στην αρχή το λιμάνι αφετηρίας αν δεν με απατά η μνήμη μου ήταν η Ηγουμενίτσα και παρόλο την δυσκολία της πρόσβασης σε αυτό το λιμάνι λόγω κακού οδικού δικτύου της εποχής (όχι ότι τώρα έχουν βελτιωθεί τα πραγματα από Αθήνα) γνώρισε τεράστια επιτυχία,μάζεψε μεγάλή επιβατική κίνηση και μετά κατέβηκε και στην Πάτρα θέλοντας να εξυπηρετήσει καλύτερα και την νότια Ελλάδα.

Link to comment
Share on other sites

Οι μηχανές του ήταν μάρκας Sulzer Ελβετικές είχε ένα τιμόνι και δεν διέθετε bowthruster. Aξίζει δε να αναφερθεί ότι προγεννήτορας του υπήρξε το Γαλλικό Ε/Γ-Ο/Γ COMPIEGNE του 1958 που έμελλε να έρθει και αυτό αργότερα στην Ελλάδα ως IONIAN GLORY.

Link to comment
Share on other sites

απο οτι ειχε γραφτει παλιοτερα, ειχε χρεωκοπησει καποιος συνεταιρισμος οινοπαραγωγων/οινεμπορων στη γαλλια και για να αποζημειωθουν οι Ελληνες προμηθευτες τους, η Γαλλικη Κυβερνηση (οι "Εθναρχες" De Gaulle και Καραμανλης κυβερνουσαν) εδωσε στην Ελληνικη το ναυπηγουμενο Εγνατια ωστε να το βγαλει στο σφυρι και με το εκπλειστηριασμα να αποζημειωσει τους αγροτες. ο τελευταιος των Γιαννουλατων σε συνεντευξη στον "Ε" ειχε πει οτι η αγορα του Εγνατια προκαλεσε ενδοοικογενειακες εντασεις.

Το βαπορι περαν οτι δεν διεθετε bowthruster (οπως και τα πιο πολλα της εποχης) ειχε εσωστρεφεις προπελες και στη μανουβρα ηταν δυσκολο. Εκτος απο πατρα ηγουμενιτσα κερκυρα μπριντιζι, στα τελευταια χρονια της καριερας του (την εποχη που τα καλοκαιρια η ΕΛΜΕΣ πηγαινε παντου) ειχε κατα καιρους προσεγγισει: σαμη, παξους και βασιλικη λευκαδας.

Link to comment
Share on other sites

O Γιαννουλάτος είχε πει κάποτε σε μια συνέντευξη του οτι ειχε προτείνει να παραχωρήσει το βαπόρι σε όποιο δήμο της Κεφαλλονιάς ήθελε να το αξιοποιήσει ως μουσείο αλλά τελικά κανείς δεν ανταποκρίθηκε και το έστειλε για σκράπ.

Κρίμα πάντως ένα τόσο όμορφο και ιστορικό σκαρί θα έπρεπε να είχε μείνει στα νερά μας.

Link to comment
Share on other sites

Κατ’ αρχήν να συμφωνήσω με τον Άρη, ότι θα άξιζε καλύτερη τύχη αυτό το ιστορικό πλοίο…και το οποίο, ίσως, κατέχει και ένα παγκόσμιο ρεκόρ.

Από την ναυπήγησή του μέχρι το «μεγάλο ταξείδι» ανήκε στην ίδια εταιρεία και με το ίδιο όνομα. Επί περίπου 40 χρόνια ήταν το ΕΓΝΑΤΙΑ της ΕΛΜΕΣ.

Ίσως ο proud ionian να έχει δίκιο, γιατί κάτι θυμάμαι ότι η ΕΛΜΕΣ το είχε πάρει με πλειστηριασμό από το Κράτος…εάν θυμάμαι καλά από τον ΕΟΤ (?). Αλλά το πλοίο παραδόθηκε από τα ναυπηγεία στην ΕΛΜΕΣ, οπότε η αγορά από την ΕΛΜΕΣ έγινε πριν την παράδοση του πλοίου (καλοκαίρι του 1960)

Θα διαφωνήσω, εν μέρει, με τον φίλο μου τον Earl, ότι δηλαδή ήταν μεγάλο ρίσκο αυτή η δρομολόγηση. Ήταν μεν ρίσκο, αλλά δεν ήταν και μια οποιαδήποτε δρομολόγηση. Η απόφαση για το άνοιγμα της γραμμής ήταν βασική πολιτική επιλογή για την ανάπτυξη του τουρισμού και υπήρχε πολιτική (ίσως και οικονομική) στήριξη και από Ελληνικής και από Ιταλικής πλευράς.

Και στα πλαίσια αυτά δεν ήταν μόνο η δρομολόγηση του ΕΓΝΑΤΙΑ, αλλά ένα χρόνο αργότερα, το 1961, δρομολογήθηκε και το νεότευκτο APPIA της ADRIATICA. Και όχι ανταγωνιστικά, αλλά σε κοινοπραξία. Πάντως, το ΕΓΝΑΤΙΑ ήταν πολύ πιο όμορφο από το APPIA. Η δε επιλογή των ονομάτων δεν ήταν τυχαία, αλλά ήταν σε αρμονία με τις πολιτικές επιλογές. ΑΠΠΙΑ οδός ήταν η οδός της Ρωμαϊκής αυτοκρατορίας που συνέδεε την Ρώμη με το Μπρίντιζι, ενώ η ΕΓΝΑΤΙΑ συνέδεε το Δυρράχιο με την Κων/πολη.

Χαρακτηριστικό της πολιτικής στήριξης που είχε το εγχείρημα…είναι το γεγονός ότι στα εγκαίνια του ΕΓΝΑΤΙΑ στο Μπρίντιζι πήγε ο Υπουργός Προεδρίας Κ. Τσάτσος, ο Ιταλός Υπουργός Τουρισμού, οι Πρέσβεις των δύο χωρών (σε Αθήνα και Ρώμη) κλπ

Τέλος, να πω ότι το ΕΓΝΑΤΙΑ έπιανε εξ αρχής δύο φορές την εβδομάδα στην Πάτρα. Και στην αρχή μάλιστα έδενε προσωρινά στον λιμενοβραχίονα Καλαβρύτων και αργότερα στον μώλο Τριάντη, όταν θα τελείωναν τα έργα ύψους 200 χιλ δραχμών.

Έτσι τουλάχιστον λένε τα κιτάπια μου.:rolleyes: Αν υπάρχει κανένας Πατρινός που διαφωνεί…ας με διορθώσει.;)

Link to comment
Share on other sites

Θα διαφωνήσω, εν μέρει, με τον φίλο μου τον Earl, ότι δηλαδή ήταν μεγάλο ρίσκο αυτή η δρομολόγηση. Ήταν μεν ρίσκο, αλλά δεν ήταν και μια οποιαδήποτε δρομολόγηση. Η απόφαση για το άνοιγμα της γραμμής ήταν βασική πολιτική επιλογή για την ανάπτυξη του τουρισμού και υπήρχε πολιτική (ίσως και οικονομική) στήριξη και από Ελληνικής και από Ιταλικής πλευράς.

ΝΗΡΕΑ αν ισχύουν και περί οικονομίκης πέραν της πολιτικής στήριξης τότε έχεις απόλυτο δίκιο να διαφωνείς διότι δεν το ήξερα το γεγονός αυτό.

Εγώ μίλησα για ρίσκο σκεπτόμενος ότι η δρομολόγηση ενός πλοίου με γκαράζ στην Αδριατική την εποχή που οι διεθνείς μεταφο΄ρές με φορτηγά ήταν στο ναδίρ, κι όποιες γίνονταν πήγαιναν μέσω Γιουγκοσλαβίας, σε μια εποχή που το ΙΧ και ειδικά οι διακοπές με αυτό ήταν πολύ σπάνιο φαινόμενο, κι ότι ένα νεότευκτο της εποχής θα μπορούσε να είχε πάει σε γραμμή φιλέτο και να είχε εξ'ορισμού μεγάλη επιτυχία αντί να πάει στο άγνωστο.:rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

η πολιτικη στηριξη ειναι αυτονοητη:rolleyes:. υπηρχε περιπτωση να παρει καποιος βαπορι απο τον ΕΟΤ το 1960 (με τις δεδομενες συνθηκες τις εποχης) με δανειο ετσι ερημην. ειχε ελεγχθει απο 100 μεριες.

η κοινοπραξια με την adriatica κρατησε μεχρι τα τελη της 10ετιας του 80. θυμαμαι για χρονια τα φυλλαδια που ειχαν appia, espresso grecia, egnatia, castalia. εκαναν 2 αναχωρησεις τη μερα για brindisi στις 17.00 και στις 22.00 (η βραδυνη επαιζε απο χρονο σε χρονο). νομιζω οτι η απογευματινη ηταν express. γνωστα δρομολογια Ε;

Τέλος, να πω ότι το ΕΓΝΑΤΙΑ έπιανε εξ αρχής δύο φορές την εβδομάδα στην Πάτρα. Και στην αρχή μάλιστα έδενε προσωρινά στον λιμενοβραχίονα Καλαβρύτων και αργότερα στον μώλο Τριάντη, όταν θα τελείωναν τα έργα ύψους 200 χιλ δραχμών.

Να που με πρωτα απ'ολα για τους μωλους: μωλος καλαβρυτων (μωλος γουναρη στο χαρτη) ειναι οι θεσεις απο 1-3. εκει που συνηθως βλεπετε το Ελλη Τ. Επειδη το 1960 ελλειπα απο την πατρα, δεν το θυμαμαι να δενει εκει. Θυμαμαι ομως πολλα παλια καρτ ποσταλ των 60s, με το Εγνατια να δενει στο 10 ραμπα. O μωλος τριαντη ειναι το σημερινο κρηπιδωμα 10, που ειχε κατασκευαστει απο τον Τριαντη που ειχε εργοστασιο εκει που ειναι σημερα το ερειπωμενο κτιριο των Μυλων Αγιου Γεωργιου.

Ομως σαν ραμπα του Εγνατια εγινε γνωστη η ραμπα (μαλλον δεν ηταν ραμπα, αλλα κλιση προς τα κατω) που κατασκευαστηκε επι 7ετιας στο κεφαλι της σημερινης θεσης 14. Οι θεσεις 13-14 λεγοταν νεο λιμανι τοτε. Στο σημερινο 14 εδενε το Γεωργιος και το Εγνατια στην πλωρη του. η θεση υπαρχει ακομη και εινα ευκολα εντοπισιμη για οποιον περπατησει το 14.

Στις τελευταιες 3-4 σαιζον του, μεχρι το 95 που εδεσε οριστικα, επειδη τα jambo ferries της εποχης (τα γιαπωνια των ΑΝΕΚ, Μινωικων, Strintzis) επιαναν με τις πλωρες τους την παλια του θεση, το εγνατια εδενε ειτε στη ραμπα στη μεση του 15, ειτε στο κεφαλι του 13.

Σημερα οι αφιξοαναχωρησεις των ferries για ιταλια ειναι ρουτινα και τα τοπικα media τα απασχολουν μονο για τους μεταναστες.

Εκεινη την εποχη οταν εφταναν Εγνατια, Appia και μετεπειτα και Γεωργιος ηταν κατι σαν προσεγγιση του Blue Star στην καρπαθο;) Θυμαμαι μια εκδρομη που ειχαν κανει συγγενικα μου προσωπα με τα Εγνατια/Appia και το συζητουσαν (και τους συζητουσαν) σαν να ειχαν παει με παγοθραυστικο στο Βορειο Πολο.

Link to comment
Share on other sites

Ίσως ο proud ionian να έχει δίκιο, γιατί κάτι θυμάμαι ότι η ΕΛΜΕΣ το είχε πάρει με πλειστηριασμό από το Κράτος…εάν θυμάμαι καλά από τον ΕΟΤ .....Θα διαφωνήσω, εν μέρει, με τον φίλο μου τον Earl, ότι δηλαδή ήταν μεγάλο ρίσκο αυτή η δρομολόγηση. Ήταν μεν ρίσκο, αλλά δεν ήταν και μια οποιαδήποτε δρομολόγηση. Η απόφαση για το άνοιγμα της γραμμής ήταν βασική πολιτική επιλογή για την ανάπτυξη του τουρισμού και υπήρχε πολιτική (ίσως και οικονομική) στήριξη και από Ελληνικής....

H ανάπτυξη του τουρισμού ήταν στρατηγική επιλογή της δεύτερης θητείας (1958-1961) των Κυβερνήσεων Κ. Καραμανλή. Στα πλαίσιο αυτό να τοποθετηθεί το εγχείρημα "Εγνατία" (σχεδόν μηδενικού επιχειρηματικού ρίσκου, αλλά το operation των Γιαννουλάτων ήταν θαυμαστό και επέτυχε εκεί που τυχόν αβελτηρία ή άγνοια θα τα τίναζε όλα στον αέρα), η ανέγερση-δαπάναις ΕΟΤ-των υπέροχων ανά την χώρα "Ξενία" (που η αεριτζίδικη χυδαιότητα των '70s/'80s άφησε να καταστραφούν on purpose), αλλά και η διαφημιστική εκστρατεία του ΕΟΤ στο εξωτερικό με αιχμή του (εικαστικού) δόρατος τις αφίσσες του μετέπειτα γνωστού από τις εξαίσιες δουλειές του σε Κ/Ζ και Ε/Γ-Ο/Γ, νεαρού τότε ζεύγους αρχιτεκτόνων-σχεδιαστών Μιχάλη & Αγνής Κατζουράκη σε συνεργασία με τον Φράνσις Κάραμποτ (Kay & Kay). Τέλος πάντων this is history, καθότι μετά επικράτησε το ιδεολογικόν δόγμα "δεν θα γίνουμε τα γκαρσόνια της Ευρώπης", που τόσο ευνόησε την σύμμετρη και ομαλή ανάπτυξη αυτής της χώρας :rolleyes:....

Link to comment
Share on other sites

Ενδιαφέρουσες -και μάλλον αξιόπιστες- πληροφορίες για το ΕΓΝΑΤΙΑ (και γενικότερα για την ΕΛΜΕΣ) μπορείτε να δείτε και εδώ

Πέρα από τα παραπάνω που είπαμε, ξεχωρίζω ότι τα εγκαίνια στον Πειραιά έγιναν από τον Εθνάρχη στις 31 Ιουλίου. Επίσης, είναι χαρακτηριστικό το δέος που προξενούσε εκείνη την εποχή ένα Ferry Boat των ... 115 μέτρων...των 18 κόμβων και των 115 αυτοκινήτων.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ιδού, λοιπόν, και...ένα φωτογραφικόν στιγμιότυπον από την επίσκεψη του Κων/νου Καραμανλή εις την γέφυραν του πορθμείου ΕΓΝΑΤΙΑ, το 1960...και προφανώς από τα προαναφερόμενα εγκαίνια στον Πειραιά. (η φωτό προέρχεται από το Ίδρυμα Κ.Κ.)

post-31-128326971536_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 year later...

Μετά την πώληση για σκραπ ενός ακόμα ιστορικού πλοίου θυμήθηκα άλλο ένα αδικοχαμένο βαπόρι που έφυγε στο ντούκου. Η όμορφη κοπέλα της Αδριατικής μας παρουσιάζεται μέσα από τα ρετρό χρώματα της ΕΛΜΕΣ. Εικόνες από την τραπεζαρία, το μπαρ, τη δίκλινη καμπίνα, την καμπίνα de luxe, την πισίνα, το lounge mid century στυλ, και τα σχέδια, δείχνουν πόσο μπροστά για την εποχή του ήταν το ΕΓΝΑΤΙΑ για τα δεδομένα της Αδριατικής. Πάλι καλά που υπάρχουν συλλέκτες, φωτογράφοι, και ρετρολάγνοι για να θυμούνται τα περασμένα μεγαλεία της ιστορικής ναυτιλίας. :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Προσωπικά, δεν έχω ταξιδέψει ποτέ με την ΕΓΝΑΤΙΑ, αλλά για ένα παράξενο λόγο το αισθάνομαι οικείο και πάντα μου προξενούσε τον θαυμασμό.
Ομολογώ, αγαπητέ sasha, ότι με όλες τις φωτό που έβαλες, επιβεβαίωσες αυτόν τον ανεξήγητο θαυμασμό που είχα/έχω για το πλοίο. Πραγματικό εντυπωσιακό πλοίο για πριν 50 χρόνια...ακόμα και για τις μέρες μας. Ιδιαίτερα με εντυπωσίασε το pullman compartment, δεν το είχα ξαναδεί σε πλοίο.

Επίσης, χάρηκα που έβαλες και την πλακατζίδικη διαφήμιση. Τώρα που τη ξαναβλέπω, διακρίνω τον κατσικοπόδαρο με τα κερατάκια:D δεξιά στη μπίντα. Άραγε, τι να συμβολίζει? Τους πειρασμούς που περιμένουν τις αθώες Ευρωπαίες στην Ελλάδα? Εγώ πάντως, άλλους πειρασμούς διακρίνω σε πρώτο πλάνο:)...και δεν εννοώ τον τύπο με τη βαλίτσα στο κεφάλι:D

Και σε ανταπόδοση....δείτε και μια από τις πρώτες ρεκλάμες του ΕΓΝΑΤΙΑ ... και μία ρεκλάμα της κοινοπραξίας.

Link to comment
Share on other sites

Δεν ξέρω τον καλλιτέχνη που επιμελήθηκε την μπροσούρα του ΕΓΝΑΤΙΑ, ωστόσο, ο άνθρωπος είχε αρκετό χιούμορ και μεράκι. Ο Πάνας στην μπροσούρα δίνει ρέστα μέσα από τα σχέδια του καρτουνίστα και των υπέροχων εμπνεύσεών του. Μετά, την απογευματινή επιβίβαση, ένα ποτάκι στο μπαρ με καλή παρέα επιβάλλεται. Στο μπαρ, λοιπόν, προς τιμή του Διόνυσου απολαμβάνει τις χαρές της ζωής, «The Egnatian Way», και δείχνει τις αρετές του αρχαίου Greek Lover αρκεί να μην τον μαζεύουν οι Σκανδιναβές που συνταξιδεύουν. Ο Πάνας όταν έχει κέφια, ειδικά μετά τα Διονυσιακά πάρτυ στο μπαρ, μαγεύει τις «Ευρωπαίες» παίζοντας τον αυλό του μέσα στην ονειρική γαλήνη της Αδριατικής. :D

Το τι ακολουθεί δεν θα το μάθουμε ποτέ, επειδή η επόμενη σελίδα, μετά την καντάδα με το σουραύλι, απλά δεν υπάρχει στην μπροσούρα. Ο Πάνας έχει κέφια από την προηγούμενη νύχτα στην καμπίνα των οργίων και βάζει το μπικίνι του.Τύφλα να έχουν τα τραγοπόδαρα του Πάνα που βουτάει ανέμελος στην πισίνα, relaxing the Egnatian way :P

Φυσικά, ακόμα και στον Πάνα χρειάζεται λίγο shopping therapy on board the Egnatia και φορτώνεται σε φρου φρου και αρώματα. Δυστυχώς, ο επιδέξιος καζανόβας του ΕΓΝΑΤΙΑ πιάνεται κυριολεκτικά στον υπνο πάνω στο λεωφορείο της ΕΛΜΕΣ. Για καλή του τύχη, βεβαίως-βεβαίως, βρίσκει τον δρόμο the Egnatian Way, για Αθήνα παρέα με τα μωρά του και τον σωφέρ τους... :P

Νιώστε σαν τον Πάνα, travel the Egnatian Way, and join the club ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Να λοιπόν που υπάρχει οπτικοακουστικό υλικό της όμορφης κοπέλας της Αδριατικής, απλά είναι θέμα να βρεθεί και να έρθει στην επιφάνεια. Στο τέταρτο επεισόδιο της εκπομπής «Η Μεγάλη Αλλαγή» :Dεμφανίζεται σε μερικά στιγμιότυπα το καλλίγραμο σκαρί της ΕΛΜΕΣ. Τα πλάνα συμπεριλαμβάνουν τη γνωστή ράμπα του ΕΓΝΑΤΙΑ καθώς και μερικά καρέ της γενικής ατμόσφαιρας στην τραπεζαρία του πλοίου.

Youtube:Επιλέξτε HQ

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
O Γιαννουλάτος είχε πει κάποτε σε μια συνέντευξη του οτι ειχε προτείνει να παραχωρήσει το βαπόρι σε όποιο δήμο της Κεφαλλονιάς ήθελε να το αξιοποιήσει ως μουσείο αλλά τελικά κανείς δεν ανταποκρίθηκε και το έστειλε για σκράπ.

Κρίμα πάντως ένα τόσο όμορφο και ιστορικό σκαρί θα έπρεπε να είχε μείνει στα νερά μας.

μηπως δεν ηταν ετσι ακριβως τα πραγματα;

σε συνεντευξη του στον τελευταιο Ε ο διονυσης χαροκοπος, δεξι χερι των γιαννουλατων, σε ερωτηση γιατι δε σωθηκε το Εγνατια, αναφερει οτι για να σωθει χρειαζοταν πρωτοβουλια του ΥΕΝ και αλλων φορεων γιατι το βαπορι ειχε καποια βαρη που επρεπε να διακανονιστουν.

μηπως τελικα δεν το χαριζαν στο Δημο Αργοστολιου να το κανει οτι θελει, αλλα να το κανει οτι θελει αφου ξεκαθαρισει τις οποιες "εκκρεμοτητες";)B) ειχε το βαπορι;

Edited by proud_ionian
βαρη οχι βαρι!!!
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Να και τα εγκαινια της γραμμης Ελλαδα-Ιταλια με τις ομιλιες των τοτε υπουργων.Υπαρχουν διαφορα πλανα με το Εγνατια καθως και κανα δυο πλανα απο τα καταστρωματα

http://mam.avarchive.gr/portal/digitalview.jsp?get_ac_id=2623&thid=17759

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Εξαιρετικό απόκτημα της συλλογής, 2 cartes postales που βρήκα στο Brindisi κατά τις τελευταίες μου επισκέψεις. Το Εγνατία εδώ κάνει μανούβρες μέσα στο λιμάνι κατά την απογευματινή το αναχώρηση αν κρίνω από τη θέση του ήλιου. Η φωτογραφία είναι τραβηγμένη από τον παλιό επιβατικό σταθμό. Η δεύτερη κάρτα το δείχνει εν πλώ σε κάποιο ταξίδι του, προσπάθησα και στις δυό για το καλύτερο δυνατό σκανάρισμα.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Προσωπικά, μαζί με το ΕΓΝΑΤΙΑ, τα θεωρώ ως τα ομορφότερα επιβατηγά που κατασκευάστηκαν ποτέ από "Ελληνικά χέρια".

το εγνατια κατασκευαστηκε απο γαλλικα χερια

Η κοτσάνα που πέταξα ήταν βέβαια τεραστία, θεωρούσα πάντα ότι το ΕΓΝΑΤΙΑ ήταν ένα Ελληνικότατο πλοίο, σε τέτοιο βαθμό μάλιστα που ακόμα και τώρα που έμαθα επιτέλους την ...πικρή αλήθεια :P να μου φαίνεται αδιανόητο το ότι κατασκευάστηκε στην Γαλλία. Ίσως γιατί ήταν πάντα (απλά) το ΕΓΝΑΤΙΑ (μας).

Από την ναυπήγησή του μέχρι το «μεγάλο ταξείδι» ανήκε στην ίδια εταιρεία και με το ίδιο όνομα. Επί περίπου 40 χρόνια ήταν το ΕΓΝΑΤΙΑ της ΕΛΜΕΣ.
Edited by ΣΕΙΡΙΟΣ
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

την κυριακη 17/7, με αφορμη την εναρξη λειτουργιας του νεου λιμανιου της πατρας, η πελοποννησος ειχε ενα αφιερωμα (της γωγως καραλη) στην δρομολογηση του εγνατια στη γραμμη πατρα ηγουμενιτσα brindisi. (αναφερει οτι πριν του εγνατια ειχε δρομολογηθει και αλλο πλοιο στη γραμμη).

01/08/1960 δρομολογηθηκε

post-1817-0-14599200-1311103115_thumb.jp

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Σε αυτό το εξαιρετικό φιλμάκι του ΕΟΑ , που νομίζω ότι δεν το έχουμε ξαναδεί και το οποίο μας θυμίζει πως ήταν η Ελλάδα πριν 50 χρόνια και πόσο πολύ έχουμε αλλάξει...περίπου μετά το 4' 00'' έχει αρκετά πλάνα από το ΕΓΝΑΤΙΑ.

Link to comment
Share on other sites

Ενα απο τα πιο όμορφα και ιστορικά πλοία της ελληνικής επιβατικής ναυτιλίας, το ΕΓΝΑΤΙΑ, σε δύο λιμάνια. Εισοδος στην Πάτρα, και στον Πειραιά, ναυλωμένο για μεταφορά ψηφοφόρων σε κάποια εκλογική αναμέτρηση, πρίν πολλά χρόνια. Τότε ο κόσμος πήγαινε να ψηφίσει στις ιδιαίτερες πατρίδες του. Τώρα δεν πάει να ψηφίσει καθόλου :) .

post-1854-0-34077700-1328543238_thumb.jp

post-1854-0-64827400-1328543412_thumb.jp

Link to comment
Share on other sites

Εξαιρετικες φωτογραφιες :)

Στη φωτο στον Πειραια βλεπουμε εχει παρει ρυμουλκο.Για ποιο λογο θα μπορουσε να γινεται κατι τετοιο;Προβλημα με τις ελικτικες του ικανοτητες δεν πρεπει να ειχε.

Αν κρινω απο τα υπολοιπα πλοια που υπαρχουν η φωτογραφια πρεπει να ειναι τραβηγμενη μεσα στη δεκαετια του 90 και εκεινη την εποχη δεν θυμαμαι τα ferry να περνανε ρυμουλκο

Edited by polmyt
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...