Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Μόνο μια διόρθωση το <<λιμάνι>> λέγεται Πλατεία Άμμος που δείχνει στο τέλος.

Σωστα, και στην ουσια δεν ειναι λιμανι αλλα μια προβλητα με διευθυνση Ανατολικη χοντρικα, εκει αν δεν κανω λαθος πηγαινε το ΜΗΛΟΣ ΕΞΠΡΕΣ οταν η Αγια Πελαγια ειχε εργα.

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Σωστά όσα γράφετε για την Πλατειά Άμμο, όμως στην ταινία δεν "έπαιξε"...

Άλλωστε αν έπαιζε θα φαινόντουσαν μια σειρά από μπλόκια που είχαν μείνει εκεί από μια απόπειρα επέκτασής της, τον καιρό της χούντας.

Τα βράχια στην αρχή του trailer της ταινίας "ΔΟΝΟΥΣΑ" του Κλ.Κονιτσιώτη, ίσως να είναι και από την Αγ. Πελαγία Κυθήρων, όπου έπιανε καθημερινά το πλοίο τότε, ενώ στο τέλος οι σκηνές είναι σίγουρα από την παλιά προβλήτα στο Διακόφτι, την προβλήτα που υπάρχει και σήμερα απέναντι απ' αυτή που έχει κατασκευασθεί για το νέο λιμάνι.

Edited by proud_ionian
quote
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Ας γυρίσουμε πολλά χρόνια πίσω για να δούμε το "Μάρθα" στο λιμάνι της Ζακύνθου.

Η φωτογραφία προέρχεται από παλιό ταξιδιωτικό οδηγό της Ζακύνθου που μου παραχώρισε η καλή φίλη Κατερίνα Παλαιολόγου.

Πρέπει να βρισκόμαστε στα τέλη τηε δεκαετίας του '60 με αρχές της δεκαετίας του '70, καθώς υπάρχει μια ακόμα φωτογραφία που δείχνει την παντόφλα "Ζάκυνθος" και το "Μάρθα" αραγμένα δίπλα-δίπλα στο λιμάνι της Ζακύνθου.

Το πλοίο είναι πραγματικά αγνώριστο σε σχέση με την εικόνα που γνώρισαν οι νεότεροι.

post-1961-0-04373600-1301508033_thumb.jp

Edited by polmyt
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 1 year later...
  • 1 year later...

τι πηρε το χρηστος ΧVII απο τη σαλαμινα;

(θυμιζω ειχε ξεπροβοδισει και το ωκεανις/κιμωλος)

Το Μαρθα, έφτασε η ώρα του Και αυτού δυστυχώς Edited by proud_ionian
move
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Καλημέρα σε όλους. Είμαι ένα νέο μέλος του forum και ευχαριστώ όλους όσους έχουν ποστάρει τις φωτογραφίες του "Μάρθα", οι οποίες με πήγαν πίσω αρκετά χρόνια. Είμαι Ζακυνθινός και έχω πολλές αναμνήσεις από ταξίδια με αυτά τα καράβια. Ελπίζω σύντομα να είμαι σε θέση να ποστάρω κι εγώ μια παλιά φωτογραφία από "φουρτουνιασμένο" ταξίδι με το παλιό "Ζάκυνθος", την ψάχνω μετά μανίας στο αρχείο μου. Παράκληση: μήπως υπάρχει κάποια φωτογραφία από το "Αιγεύς" (μετέπειτα "Σύρος Εξπρές") που ταξίδευε στη Ζάκυνθο αρχές δεκαετίας του '70;

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 1 year later...
  • 7 months later...
On 2/25/2016 at 11:24 PM, proud_ionian said:

το μαρθα φτανει στη ζακυνθο το μακρυνο 1979 (στο 3.49')

 

αλλο ενα βιντεακι, του 1978, απο την εφημεριδα ημερα τσι ζακυνθος. εχει και ενα μινι ιστορικο του πλοιου, με πληροφοριες απο το shipfriends και αλλα ελληνικα ναυτιλιακα sites (τα αναφερει ;) )

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...
  • 2 months later...

Κοίτα να δείς κάτι κειμήλια απ' το Τσιρίγο. Εδώ βέβαια είναι σε πολύ πιο σοβαρό τόνο το ρεπορτάζ, με το ρεπόρτερ να συναντά επιβάτες του Μάρθα που βρίσκονταν επί του Ιόνιον όταν αυτό είχε τη μοιραία του προσάραξη. Πολύ συγκινητική σκηνή με τον πλοίαρχο του Μάρθα ο οποίος είχε περάσει 8 χρόνια στο Ιόνιον, δεν μπορεί να κρύψει τα δάκρυά του γι αυτό που συνέβη στο πλοίο και το πλήρωμα του Ιόνιον. Και μιλάμε και για ιστορικές μαρτυρίες από τους ανθρώπους που έζησαν το γεγονός.

Link to comment
Share on other sites

Όντως μεγάλης ιστορικής σημασίας το συγκεκριμένο βίντεο.Θέλω να σταθώ στις δηλώσεις του καπετάνιου.Άνθρωπος με Α κεφαλαίο.Πονούσε και αγαπούσε πολύ το Ιόνιον και αυτό φαίνεται.Στέκεται στο γεγονός πως δεν άνοιξε ούτε μύτη στους επιβάτες.Δηλώνει πως σέβεται το συνάδελφο του καπετάνιο και ότι μπορεί να συμβεί στο καθένα.Στην αναφορά πως ο καιρός φορτώνει και το Ιόνιον στέκεται ακόμα σκαρωμένο,δακρύζει.Τέτοιοι άνθρωποι με όλη τη σημασία της λέξης πρέπει να σπανίζουν σήμερα όχι μόνο στη ναυτιλία αλλά παντού.Δεν έχω να σχολιάσω κάτι άλλο πραγματικά.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
On 8/20/2007 at 10:55 AM, kostasdm said:

ναι μεν ήταν "κλειστό" αλλά δεν πληρούσε τις διατάξεις της στεγανής υποδιαίρεσης λόγω μη ύπαρξης στεγανού προσκρούσεως στην πλώρη. Το "ΜΑΡΘΑ" είχε τότε μόνο έναν καταπέλτη στην πλώρη. Υποχρεώθηκε λοιπόν να κατασκευάσει νέα πλώρη με δύο φτερά που άνοιγαν δεξιά-αριστερά και σηκώνονταν στις πάντες με υδραυλικά σαν τα αρματαγωγά. Έτσι το "ΜΑΡΘΑ" θεωρήθηκε κλειστό Ε/Γ-Ο/Γ και πολύ σύντομα ξαναγύρισε στη Ζάκυνθο

 

On 8/21/2007 at 4:15 PM, kostasdm said:

Ίσως βρω κάποιες φωτογραφίες του ΜΑΡΘΑ πριν τη μετασκευή του 1981.

Η Ημερα τσι Ζακυνθος, σε δημοσιευμα σχετικα με τα εργα στα Στροφαδια, δημοσιευει φωτο του πλοιου στα πλαισια προσκυνηματικης εκδρομης.

Το δημοσιευμα αναφερει οτι η φωτο ειναι των 70s, κατι που ισχυει, μιας και οπως ειδαμε στη πρωτη σελιδα του τοπικ, η πλωρη με το clam shell διαμορφωθηκε στη μετασκευη του 1971, δεν υπηρχε εξ αρχης, ενω το 1981, σε αλλη μετασκευη, το πλοιο πηρε τη μορφη την οποια ειχε ως το τελος του βιου του.

 

strofadia-limani-palia-70s.jpeg

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...
On 5/29/2022 at 3:11 AM, proud_ionian said:

...... η πλωρη με το clam shell διαμορφωθηκε στη μετασκευη του 1971, δεν υπηρχε εξ αρχης, ενω το 1981, σε αλλη μετασκευη, το πλοιο πηρε τη μορφη την οποια ειχε ως το τελος του βιου του.

Σχεδόν. Στην μετασκευή του 1981 η γέφυρα είχε παραμείνει στην αρχική θέση της (στην...... παντοφλε έκδοση της δηλαδή) και ήρθε πλωρα σε άλλη μετασκευή, το 1983.

Να δούμε το πλοίο και στην μοναδική του απεικόνιση ως ανοικτό, πριν αποφασιστεί να κλείσει. Καλοκαίρι του 1967, στο ναυπηγείο Κορωναίου στο Πέραμα. Από τα Ναυτικά Χρονικά, τεύχος 15ης Αυγούστου 1967.

1967-08-15_B.jpg

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...