Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts


Elyros Main Particulars / Ελυρος Βασικά Χαρακτηριστικά :

Name / Όνομα: Elyros
Previous Known Names (year) / Προηγούμενα ονόματα (έτος): Sunflower Tsukuba(1998-2007)
IMO Number: 9178599
LOA / Μέγιστο Μήκος: 192,00 m
Breadth / Πλάτος: 27,00 m
Gross tonnage / Μεικτό εκτόπισμα: 12325 tons
Year Build / ΄Ετος ναυπήγησης: 1998
Yard/Country /Ναυπηγείο/Χώρα: Mitsubishi Heavy Industries,JAPAN
Engines (Maker and Capacity) /Μηχανές (Μάρκα και Ισχύς): 2 x Pielstick 26180 KW
Service Speed / Υπηρεσιακή Ταχύτητα: 21 Knots
Rebuild / Μεγάλες Ανακατασκευές: 2008
Operator/Διαχειριστής: ANEK Lines
Previous Owners / Προηγούμενοι πλοιοκτήτες: Blue Highway Line
Current route / Παρούσα Δρομολόγηση: Piraeus-Chania

______________________________________________________________

(1998, ex-Sunflower Tsukuba)

 

 

 

 

Edited by Nick the Greek
tag

Share this post


Link to post
Share on other sites

Και αφαού πλέον έχουμε το νέο πλοίο της ΑΝΕΚ, ένα σχετικό άρθρο της Νεας Κρήτης (www.cretetv.gr) που εχει μεν τα βασικά και γνωστά από το δελτίο ειδήσεων αλλά και άλλα ενδιαφέροντα στοιχεία.

( Η δημοσιευση του ειχε γινει χθες οπότε δεν εχω το λινκ)

17 Ιουλίου 2007 - 10:06

Νέο πλοίο στο στόλο της ΑΝΕΚ

Με την αγορά από την Ιαπωνία του επιβατηγού οχηματαγωγού πλοίου “Ferry Tsukuba” εμπλούτισε το δυναμικό της η Ανώνυμη Ναυτιλιακή Εταιρεία (ΑΝΕΚ), κάνοντας το πρώτο βήμα για την υλοποίηση του επενδυτικού της προγράμματος το οποίο σχεδιάστηκε μετά την επιτυχημένη αύξηση του μετοχικού της κεφαλαίου κατά 106 εκατ. ευρώ.

Το πλοίο αγοράστηκε έναντι 30 εκατομμυρίων ευρώ από την Ιαπωνία, και πιο συγκεκριμένα από τη MOL-Blue Highway Line του Τόκιο, και θα μετονομαστεί σε “Έλυρος”. Μετά την ολοκλήρωση της μετασκευής του κατά την επόμενη χειμερινή περίοδο, θα εκτελεί - όπως ανακοινώθηκε - δρομολόγια στις γραμμές όπου δραστηριοποιείται η Εταιρεία, μεταφέροντας 2 χιλιάδες επιβάτες.

Το Διοικητικό Συμβούλιο της χανιώτικης Εταιρείας ενέκρινε και τυπικά την αγορά και εξέδωσε σχετική ανακοίνωση. Όπως αναφέρεται, «η ΑΝΕΚ ανακοινώνει ότι μετά την επιτυχή ολοκλήρωση της πρόσφατης αύξησης του μετοχικού της κεφαλαίου, στα πλαίσια του στρατηγικού της προγραμματισμού και της αναπτυξιακής της πολιτικής και υλοποιώντας μέρος του επενδυτικού της προγράμματος, αποφάσισε κατά τη συνεδρίαση του Δ.Σ. της 16ης/7/2007 την αγορά από την Ιαπωνία του επιβατηγού οχηματαγωγού πλοίου “Ferry Tsukuba” έναντι τιμήματος το οποίο υπολογίζεται να ανέλθει σε 30 εκατ. ευρώ περίπου».

Όσον αφορά στο νέο απόκτημα της ΑΝΕΚ, το πλοίο ναυπηγήθηκε το έτος 1998, έχει μήκος 192 μέτρα και πλάτος 27 μέτρα, υπηρεσιακή ταχύτητα 23,5 κόμβους, ενώ διαθέτει μεγάλο γκαράζ (περίπου 2.000 lane meters). Το “Ferry Tsukuba” αναμένεται να παραληφθεί στις 24 Ιουλίου και θα μετασκευαστεί με τις υψηλότερες προδιαγραφές και σύμφωνα με τους διεθνείς κανονισμούς ασφαλείας, με γνώμονα την ασφάλεια και την άνεση του επιβατικού κοινού. Επειδή πολλοί ήταν εκείνοι που αναρωτήθηκαν γιατί η ΑΝΕΚ αποφάσισε να βαφτίσει “Έλυρος” το νεοαποκτηθέν πλοίο της, ανατρέξαμε στα ιστορικά κιτάπια και βρήκαμε ένα μικρό ιστορικό.

Η “Έλυρος” (“Σκύλαξ” 47) είναι κτισμένη στο λόφο Κεφάλα, 500 μ. νοτιοδυτικά του χωριού Ροδοβάνι της επαρχίας Σελίνου, και θεωρείται η σημαντικότερη αρχαία πόλη στη νοτιοδυτική Κρήτη κατά τους Ελληνιστικούς και Ρωμαϊκούς Χρόνους. Ήταν μάλιστα ανεξάρτητη και αυτόνομη, και είχε κόψει δικό της νόμισμα. Κατά τους Ελληνιστικούς Χρόνους υπήρξε μέλος της Ομοσπονδίας των Ορείων, ενώ από εκεί λέγεται ότι καταγόταν ο λυρικός ποιητής Θαλήτας (7ος αι. π.Χ.).

Αυτο που μου κάνει εντύπωση είναι πως δεν ανφερει πως το πλοίο προορίζεται για τα Χανιά αλλά στις γραμμές της εταιρίας γενικά. Και απο τα χαρακτηριστικά του δεν θα ήταν εκπληξη να παει σε καμιά Βενετία, αφού όπως φαίνεται δεν αποτελεί κάποια άμεση λύση αφού χάνει και το επόμενο καλοκαίρι...

Share this post


Link to post
Share on other sites

To επομενο καλοκαιρι δυσκολα να το χασει αφου αν ερθει με το καλο μεσα-τελη Αυγουστου θα εχει 9 μηνες χρονο να ετοιμαστει,αρα το καλοκαιρι του 2008 θα ειναι ετοιμο σιγουρα.Παντως απο τη στιγμη που δεν ανακοινωνεται η γραμμη υπαρχουν πολλα πιθανα σεναρια για το που θα καταληξει και τι μεταδρομολογησεις θα γινουν.Παντως δεν θα ειναι εκπληξη να ερθει και δευτερο αδερφο (αν εχει) ή μη.Οπως και να εχει μεχρι τοτε εχουμε 1 ολοκληρο χειμωνα να σεναριολογουμε:P Καλως να ορισει!!!!

Υ.Γ. Περισσοτερες φωτο που θα βρουμε?Απο το google δε βρισκω:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Το όνομα του μου θυμίζει έλουρο άλλα δε πειράζει μικρό το κακό άλλος ένας γιαπωνέζος βαπόραρος μας φτάνει καλορίζικο το νέο απόκτημα είναι όμορφο και μοιάζει για μετεξέλιξη των ΣΟΦΟΚΛΗ/ΟΡΗ.Καραβάρα που απέχει απο τα ευρωπαικά κουτιά.

Share this post


Link to post
Share on other sites

μοιάζει για μετεξέλιξη των ΣΟΦΟΚΛΗ/ΟΡΗ.Καραβάρα που απέχει απο τα ευρωπαικά κουτιά.

Ε καλα το 80% το Γιαπονεζων του 95 και μετα μοιαζουν με τα Λευκα Οροι.Και το Αριαδνη και τα αλλα που κοιτουσε η ΑΝΕΚ ειναι παρομοια.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Λίγα τεχνικά χαρακτηριστικά του πλοίου είναι

Μήκος: 192m

Πλάτος: 27,03m

Βύθισμα: 6,7m

Πρωτόκολλο επιβατών: 342

Γκαράζ: 1836 γραμμικά μέτρα (αυτό μεταφράζεται σε 216ΦΓ και 111 ΙΧ)

GRT: 12325 tons

DWT: 7210 tons

Υπηρεσιακή ταχύτητα: 23 knots

Ναυπηγείο: Mitsubushi Heavy Industries Ltd-Shimonoseki

Έτος: 1998

Κύριες Μηχανές: 2 x 12 PC 4-2V 570 (N.K.K Pielstick)

Ισχύς: 26186 kw

Προπέλες: 2 (με pitch)

Thruster: 1 πλωριό

Share this post


Link to post
Share on other sites
Υ.Γ. Περισσοτερες φωτο που θα βρουμε?Απο το google δε βρισκω:D

Σκεψου....γιαπωνεζικα και θα βρεις αρκετο υλικο :P:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Και στο γνωστο μας σουηδικο σαιτ υπαρχουν πληροφοριες για το εν λογω πλοιο ομως δυστυχως δεν υπαρχουν φωτογραφιες.

Η ενημερωση παντως εχει γινει αφου εκει ειναι δημοσιευμενο το ονομα και η νεα εταιρια του πλοιου.

www.faktaomfartyg.se/sun_flower_tsukuba_1998.htm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Λίγο άσχετο αλλά εκτός από την ομορφιά του πλοίου στην φώτο που παρέθεσε ο ΚΩΣΤΑΣ1 δείτε την είσοδο των επιβατών. Φοβεροί οι Ιάπωνες.:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Σαν να μπαίνεις σε διαστημόπλοιο είναι.Αυτά μόνο στην Ιαπωνία γίνονται:P:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Siga siga mazevume oli tin partida ton iaponezikon ferries aftis tis dekaetias. Kalotaksido pantos. Oso gia ti fisuna, den ine etsi mono stin Iaponia. S'olokliri ti voria Evropi etsi ine oi limenikes egatastasis.

Share this post


Link to post
Share on other sites
To επομενο καλοκαιρι δυσκολα να το χασει αφου αν ερθει με το καλο μεσα-τελη Αυγουστου θα εχει 9 μηνες χρονο να ετοιμαστει,αρα το καλοκαιρι του 2008 θα ειναι ετοιμο σιγουρα.Παντως απο τη στιγμη που δεν ανακοινωνεται η γραμμη υπαρχουν πολλα πιθανα σεναρια για το που θα καταληξει και τι μεταδρομολογησεις θα γινουν.Παντως δεν θα ειναι εκπληξη να ερθει και δευτερο αδερφο (αν εχει) ή μη.Οπως και να εχει μεχρι τοτε εχουμε 1 ολοκληρο χειμωνα να σεναριολογουμε:P Καλως να ορισει!!!!

Υ.Γ. Περισσοτερες φωτο που θα βρουμε?Απο το google δε βρισκω:P

Σύμφωνα με την ίδια την εταιρία και του σχεδιασμούς της, θα είναι έτοιμο το χειμώνα του 2008 προς 2009. Αρα σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της ΑΝΕΚ χάνει το καλοκαίρι. Αν σκεφτούμε πως ποτέ μεχρι τώρα εταιρία δεν έχει πέσει μέσα στις εκτιμήσεις της, στοιχηματίζω για ανοιξη 2009

Share this post


Link to post
Share on other sites

εγω λεω χειμονα του 2015 :mad: σοβαρα παιδια απο οτι ξερω θα κανει περιπου 5-6 μηνες , παραπανω οχι μιας και δεν προκετε να γινουν μεγαλες μετασκευες θα τραβιξουν τα καταστρωματα προς τα πισω και τιποτα αλλο σχεδον ...και μην ξεχνατε οτι η ανεκ εχει τα λεφτα σε cash και οταν υπαρχουν λεφτα ολα προχορανε :(

Share this post


Link to post
Share on other sites
Λίγα τεχνικά χαρακτηριστικά του πλοίου είναι

Γκαράζ: 1836 γραμμικά μέτρα (αυτό μεταφράζεται σε 216ΦΓ και 111 ΙΧ)

Με τι φορτηγα το μετρησες; 8μετρα; Τετοια ουτε στις Κυκλαδες δεν κυκλοφορουν πια. Συμφωνα με τα μετρα του λογικα και μαθηματικα βαζει 120 15μετρα και 100 18μετρα... Ε μην τρελαθουμε κιολας 216 φορτηγα :(:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Για να δουμε σε πρωτη φαση τι δινει η φιλεναδα μου η ΑΝΕΚ...

files.php?file=anek_lines_elyros_334520623.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Για να δουμε σε πρωτη φαση τι δινει η φιλεναδα μου η ΑΝΕΚ...

files.php?file=anek_lines_elyros_334520623.jpg

Θυμίζει την πρωτη φωτο του Αριαδνη που δημοσιευσε η HSW βαζοντας απλα τα χρωματα της. Εδω η ΑΝΕΚ εχει βαψει και το καταρτι απο πορτοκαλοκοκκινο μπλε. Ξερουμε ποιος ανελαβε την μετασκευη?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Βλέποντας το Έλυρος μου βγαίνει ένα συναίσθημα ταυτόχρονης χαράς και λύπης.Χαρά γιατί η ακτοπλοία μας απέκτησε άλλο ένα όμορφο και εξαιρετικών δυνατοτήτων πλοίο και λύπη γιατί πιστεύω πως οι ελληνικές εταιρείες έπρεπε να είχαν ανάζήτησει απο την αρχή τέτοια πλοία για την ανανέωση της ακτοπλοίας όπως κάποτε περάσαμε απο το ΑΠΤΕΡΑ στο ΛΑΤΩ έτσι θα έπρεπε να περάσουμε απευθείας απο το ΛΑΤΩ στο ΕΛΥΡΟΣ και στο ΑΡΙΑΑΔΝΗ χωρίς τη παρεμβολή των νέων ναυπηγήσεων όπως SPIRIT και CHAMPION και βάζω σαν παράδειγμα την ΑΝΕΚ αλλά το γενικέβω και σε άλλες εταιρείες και περισσότερο τις Μινωικές.Βέβαια είναι και το κόστος μετασκευής αλλά και πάλι είναι πιο συμφέρουσες τέτοιου είδους αγορές απο νέες ναυπηγήσεις

Share this post


Link to post
Share on other sites

Στεφανε με βρισκουν συμφωνο αυτα που λες. Αλλα ειναι αλλο το πρεστιζ του νεοτευκτου και το νταβαντουρι. Μη ξεχνας πως μιλαμε για εισηγμενες εταιριες στο καταραμενο :mad: ΧΑΑ οποτε παιζει κι αυτο το ρολο του. Επισης ολη η φουρια στις παραγγελιες ητανε την περιοδο 1996-2000 που τα καυσιμα ηταν 50-60% κατω. Σε μελετη που εγινε τοτε μεχρι και ο φαγανας ο Κεντερης εβγαζε μεροκαματο ακομα και με αυξηση 200% στην τιμη του πετρελαιου του 1999. Αλλιως υπολογιζαμε/νε τα πραγματα και αλλιως ηρθανε. Η ΑΝΕΚ ανεκαθεν συντηρητικη εταιρια και λογω Σηφη Βαρδινογιαννη και τωρα λογω υιου Γιαννη κοιτοντας ποιο ψυχρα τα πραγματα στο τελος βγηκε κερδισμενη.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Σωστά αυτά που γράφετε αν και τα δύο Παλάτια έδωσαν άλλο αέρα στην εταιρία, έκοψαν τον αέρα σε επίδοξους “πολιορκητές” και έχουν πολύ ικανοποιητική κερδοφορία. Κατά τη γνώμη μου είναι δύο πλοία που μαζί με το Blue Star 2 ξεχωρίζουν στην ελληνική ακτοπλοΐα.

Πιστεύω πως αυτά είναι τα πλοία που αρμόζουν στη μεγαλύτερη ακτοπλοϊκή γραμμή του Αιγαίου και η κίνηση των Μινωικών Γραμμών να τα παραγγείλουν πριν από μια δεκαετία περίπου, ήταν σίγουρα (και εκ του αποτελέσματος πλέον κρινόμενη) προς την σωστή κατεύθυνση.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Σωστα τα λες και συ :mad:. Αν και για τα 2 του Ηρακλειου μη ξεχναμε πως το 98% των ταξιδιων τους εχει αποφασιστει να γινεται με 20-22 μιλια δηλαδη με 2 μονο μηχανες. Επισης δεν εχω δει σε κανενα αλλο επιβατικο που αναχωρει απο Πειραια μεσο ορο επιβατων 800 ατομα Γεναρη μηνα και 90 φορτηγα... Το Μπλου Σταρ 2 παλι οταν μπηκε στη γραμμη ειχε να αντιμετωπισει μια πεθαμενη ΔΑΝΕ και ενα Αγουδημο με 30χρονα βαπορια με ταχυτητα 10 μιλια και βαλε λιγοτερη. Βεβαια αυτο δεν μειωνει σε καμια περιπτωση την επιτυχια του ισα ισα.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Παράλληλα πρέπει να λάβουμε υπόψιν πως είναι πολύ διαφορετική η αξία πώλησης ενός νεότευκτου από ένα μετασκευασμένο. Ουσιαστικά το κόστος χρήσης ανα έτος αν αφαιρέσουμε την υπολοιπόμενη αξία (αξία μεταπώλησης) δεν διαφέρι τρομερά. Αυτό που διαφέρει είναι το κόστος της αρχικής επένδυσης που στη περίπτωση του καινούργιου είναι ασυγκρίτως μεγαλύτερη... Χρήματα που μπορούσαν να βρούν μόνο από δάνεια, μέ ότι αυτό συνεπάγεται...

Μην ξεχνάμε παράλληλα, πως στους σχεδιασμούς όλων όσων έχτιζαν ασταμάτητα πλοία, βλέπε πχ Μινωικές, ήταν μια νέα αύξηση κατα τη πορεία των κατασκευών. Πραγμα που τελικά λόγω της πτώσης του χρηματιστηρίου δεν έγινε με αποτέλεσμα να τρέχουν και να μην φτάνουν μετά.

Επιστρέφοντας στο θέμα της επιλογής των νεότευκων, ίσως κατά την άποψη μου εκεί που την πάτησαν, είναι οι παρακάτω δύο παράγοντες.

α) Δεν πρόβλεψαν την ραγδαία πτώση του χρηματηστηρίου με αποτέλεσμα να υπερδανιζτούν και μετά να ξεπουλούν και

β) Ο τεράστιος συναγωνισμός στις ταχύτητες - καταναλώσεις.

Εν τέλει όλοι πέσανε στη παγίδα να αγοράζουν νεότευκτα, σε μια αγοράπου δεν μπορούσε να τα αντέξει. Για παράδειγμα την εποχή που για Ανκόνα όλοι είχαν νεότευκτα, λίγο την εποχή πριν μπει η ΑΝΕΚ στο Χρηματιστήριο και πριν παραγγείλει τα δικά της νεότευκτα, τα ΚΡΗΤΗ Ι & ΙΙ πήγαιναν καταπληκτικά καλά και ανταγωνίζονταν άνετα τα ολοκαίνουργια πλοία. Γιατι ναι μεν έκαναν 23 ώρες (στο express δρομολόγιο), όταν οι άλλοι έκαναν 20 αλλά ήταν πλοίο που κόστιζε σχεδόν το 1/5 των καινούργων και κατανάλωνε πολύ λιγότερα. Ετσι μπορούσαν με χαμηλότερο σχετικά ναύλο να προσελκύσουν πολύ κόσμο και φορτηγά. Παράλληλα η χωρητικότητα του ήταν τέλεια για τη γραμμή, με τεράστιο γκαράζ και μεσαία χωρητικότητα σε καμπίνες. Χωρητικότητες που τώρα "δικαιώνονται" καθώς σιγά σιγά στρέφονται όλοι προς τέτοια πλοία (RoPax)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×