Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Τα Χανια βολευουν απο θεμα αποστασης για ενα κυκλικο δρομολογιο την ημερα. Δεν εχω πεισθει εκ του αποτελεσματος ομως για το ποσο οι Χανιωτες εχουν μαθει να ταξιδευουν ετσι. Οι τουριστες το καλοκαιρι ειναι σιγουρα πιο ευκολο να το μαθουν. Αλλα με τους καθημερινους επιβατες τι γινεται? Εκτος απο το Blue Horizon εχει αποτυχει το Blue Star 2, Το Νησος Χιος, το Αριαδνη... Αληθεια επειδη μου διαφευγει, οι Μινωικες ποσα χρονια λειπουν απο τα Χανια?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.9k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

1 hour ago, ΝΟΜΙΚΟΣ said:

Δεν το κατάφεραν για πολλούς λόγους. Πρώτον δεν κέρδισαν τις μεταφορικές. Δεύτερον οι Χανιώτες όπως φάνηκε διατηρούσαν ιδιαίτερα ισχυρούς δεσμούς με την ΑΝΕΚ. Αλήθεια πιστεύετε ότι το 2018 έχει αλλάξει κάτι σε σχέση με το τότε; Δε νομίζω. Το εγχείρημα δύσκολα θα πετύχει. Και αν πετύχει αυτό θα συμβεί λόγω της επιμονής της Μινόαν.

θα συμφωνησω (για πρωτη φορα οσον αφορα ζητηματα μινωικων:P), με τον @MILTIADIS  η ΑΝΕΚ κρατησε το μονοπωλιο με βαρυ κοστος και στο τελος δεν ειναι καν μονη, αλλα με συνεταιρο την Attica

On 7/11/2018 at 1:32 PM, MILTIADIS said:

Οπως εχω ξαναπει,οποτε μπηκε καποιος στη γραμμη αυτη κ εφυγε η ΑΝΕΚ ηταν αυτη που εκανε παραχωρησεις στην εκαστοτε εταιρεια για να της αδειασει τη γωνια κ οχι ο κοσμος που δεν προτιμησε τη Μπλου Σταρ ή τη HSW.

Tις παραχωρησεις αυτες τις πληρωνει ειτε με το να δουλευει μισα-μισα ολες τις γραμμες της με την Αττικα,ειτε με την εξωφρενικη αποφαση να αγορασει με..φυστικια οπως αποδειχθηκε μιας κ λεφτα δεν υπηρχαν την Ελλενικ,ειτε χανοντας πλοια,ειτε με αλλα μεσα που οσοι ασχολουνται με τον κλαδο-κ ειδικα οι Χανιωτες-ξερουν τι εννοω.

Δεν ερωτευτηκαν ξαφνικα το Λατω(τοτε)εναντι του Μπλου Σταρ 2 κ του Αριαδνη οι επιβατες της γραμμης ας μη γελιομαστε..

Στην συγκεκριμενη περιπτωση επειδη ξερει οτι αυτος που ειναι απεναντι της δεν ειναι μπακαλης κ αν θελει την πουλαει κ την αγοραζει(στην κυριολεξια)στο λεπτο οτι και να πραξει θα ειναι εις βαρος της..Πχ ακομα και το Τσαμπιον να εφερνε θα στερουσε ενα πλοιο απο την Αδριατικη παλι οφελος για τον Γκριμαλτι θα ηταν γιατι θα μαζευαν τα Κρουζ την κινηση.

Ακομα και αν-υποθετικα-γινοταν μοιρασια γραμμων κ ολα αυτα εχουν στοχο την Αδριατικη παλι υποχωρησεις θα αναγκαστει να κανει.

Κανεις δεν μπορει να προεξοφλησει τι θα γινει το μονο σιγουρο ειναι οτι τετοια απογοητευση του κοσμου για την Ανεκ πρωτη φορα βλεπω στην πολη κ δεν ειναι τυχαιο οτι ακομα κ στο ιντερνετ ολοι αυτοι που φωναζουν υπερ της ουδεμια σχεση εχουν με το νομο Χανιων..

 

Link to comment
Share on other sites

@MILTIADIS  Διαβάζοντας τα φυλλάδια της εποχής, από το αρχείο του φίλου Μάνου, βλέπω ότι τελευταία χρονιά που πήγαιναν Χανιά πρέπει να ήταν το 1992 με το Κνωσός. Δεν έχω δει φυλλάδιο με το Φαιστός στα Χανιά.

Link to comment
Share on other sites

Για να έχουμε μια εικόνα της κατάστασης...

το Μύκονος ειναι πλοίο περίπου των ίδιων χαρακτηριστικών με τα αλλα πλοια των μινωικών στη γραμμή του Ηρακλείου... στο Ηράκλειο οι Μινωϊκές έχουν τα 2/3 της γραμμής σε επιβάτες και αυτοκίνητα και κατι λιγότερο απο το μισό σε φορτηγά...

 

η γραμμή των Χανίων μέχρι τώρα ηταν λίγο μεγαλύτερη απο το μισό του Ηρακλείου. 

 

Αρα καταλαβαίνεις ότι όσο καλα και να παει το Μύκονος, και τη μισή κίνηση να πιάσει, δεν θα εχει παρά μονο τη μισή κίνηση των ο οστά υλών του Ηρακλείου...

 

 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, proud_ionian said:

θα συμφωνησω (για πρωτη φορα οσον αφορα ζητηματα μινωικων:P), με τον @MILTIADIS  η ΑΝΕΚ κρατησε το μονοπωλιο με βαρυ κοστος και στο τελος δεν ειναι καν μονη, αλλα με συνεταιρο την Attica

 

Διαφωνώ.Η ΑΝΕΚ έκανε κοινοπραξία με την Άττικα σε μία εποχή που η οικονομική κρίση κάλπαζε,στην Αδριατική τα Φόσεν πηγαινοέρχονταν άδεια δεχόμενα την πίεση των νεότευκτων τότε κρουιζ και στο Ηράκλειο το Superfast XII πίεζε ασφυκτικά.Την ίδια εποχή ήταν δρομολογημένος και ο Ορίζοντας στα Χανιά αλλά δε νομίζω πως η συγκεκριμένη δρομολόγηση μεμονομένα έφερε την Άττικα στα Χανιά.Όπως άλλωστε δε νομίζω το Αριάδνη να πηγαινοερχόταν γεμάτο και το Champion άδειο,μάλλον το αντίθετο.Η ΑΝΕΚ για να μπει στη κοινοπραξία έπρεπε να δώσει κάτι.Και αναγκάστηκε από τη γενική κατάσταση στο κλάδο.Τώρα για την αποτυχημένη αγορά μετοχών της HSW έχετε δίκιο.Η ΑΝΕΚ έφαγε τα μούτρα της και σίγουρα οι αποτυχημένες βιαστικές τις κινήσεις την έφεραν σε αυτή τη κατάσταση.

Αυτή τη στιγμή η Άττικα υστερεί στη γραμμή και ίσως θα έπρεπε να φέρει καλύτερο πλοίο από το Galaxy,όπως έχω ξαναπεί.

Edited by ΝΟΜΙΚΟΣ
Link to comment
Share on other sites

Στην αγορά εργασίας κάνεις με προσφορά και ζήτηση. Όταν συγκεντρώσεις τα δεδομενα της γραμμής των Χανίων και πεις προσφέρω 2χιλιάδες θέσεις ημερησίως τοτε θα μεταφέρεις χίλιους π.χ.

Όταν όμως δημιουργήσεις συνθήκες προσφοράς 4 χιλιάδων θέσεων ημερησίως, τότε θα μεταφέρεις 2χιλιάδες. Και όλα αυτά με βασει τα δεδομενα της γραμμής και οχι απόλυτα. 

Άρα το Μύκονος Παλάς προσφέρει 1900 θέσεις επιπλέον ανα σκέλος και δελεάζει τους επιβατες με ΙΧ.

Είναι ένα πλοίο που σχεδον αντάξιό του μόνο το τσάμπιον είδαν οι Χανιώτες αλλά φυσικά σε guest εμφανίσεις. Μην τους καλομάθουμε. 

Το πλοίο ταιριάζει απόλυτα στις ανάγκες της γραμμής, αρκετές καμπίνες για το εξπρες βραδινό και αρκετοί κοινοχρηστοι χώροι. 

Ο κόσμος που το ταξιδεψε δεν ηταν ψίχουλα σε άδειο βαπόρι. Το να έχεις 350 άτομα δεν σε καθιστά άδειο ούτε σε γενικές ουτε σε ειδικες γραμμες... διοτι ετσι σπευδουν τα τοπικιστικα σχόλια να περιγράψουν. 

Βέβαια όλα αυτά θα έμοιαζαν πληρέστερα σε αντιδιαστολή με το πόσα άτομα πήρε ο Βενιζέλος.

Link to comment
Share on other sites

Νίκο εγω πιστεύω οτι θα σαρώσει το πλοίο στη γραμμή ! Ειναι θέμα χρόνου φιλε !! Οταν έχεις το ταχύπλοο που ειναι και χλιδάτο , ποιος θα πάρει τα σακάκια που εχει η ανεκ ; Εκτός αν κάποιος ειναι κολλημένος 

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, ΝΟΜΙΚΟΣ said:

Στο παρελθόν είδαμε την Blue Star με το BS1 και έπειτα την HSW με Νήσος Χίος, Αριάδνη και HS5(αν θυμάμαι καλά) να προσπαθούν να σπάσουν το άβατο των Χανίων. Δεν το κατάφεραν για πολλούς λόγους.

 Όταν στα Χανιά είχαν τα κρουαζιερόπλοια Λισσός και Λατώ στο Ηράκλειο είχαν Κάντια και Καζαντζάκη

Είχα βρεθεί στο Αριάδνη τότε κατά τον Φεβρουάριο νομίζω του 2008 σε κάποια από τα τελευταία δρομολόγια του για Χανιά και θυμάμαι ότι είχε αρκετό κόσμο και αμάξι. Εάν δεν μπλεκότανε η ΑΝΕΚ με την HSW πιστεύω θα είχε πετύχει το δρομολόγιο κα η HSW θα ήταν ακόμα στην γραμμή. Μην ξεχνάμε και τα  highspeed που κάνανε το δρομολόγιο τα πηγαίνανε καλά.

Το Καζαντζάκης ήταν για την εποχή πολύ καλό, γιατί το μειώνεις;

Link to comment
Share on other sites

Το Highspeed 4/5 που ηταν Χανιά 3 συνεχόμενα έτη ηταν άκρως επιτυχημένο και συνεχώς γεμάτο ! Ξεκινούσε αρχες Μαρτη και τελείωνε τελευταίο τα δρομολόγια τέλος Οκτωβρίου ! Σαν φοιτητής το πέτυχα ευτυχώς και τα 3 χρονια και την επόμενη για καλή μου τύχη το έβαλαν και Ρέθυμνο και  μπορω να πω οτι επειδη ταξίδευα αρκετά συχνά , ηταν παντα γεμάτο οταν ηταν δρομολογημένο στη γραμμή των Χανίων  ! Για εμένα ηταν μακραν οτι καλύτερο εχει περάσει απο δρομολόγιο στα Χανιά απο άποψη (χρόνου -ταχύτητας ) 

Link to comment
Share on other sites

Φοιτητικό αν θυμάμαι καλα έκανε απο Χανιά 39€ ενώ οταν ηταν Ρέθυμνο 51€ η οικονομική ! 

Το Highspeed 4 έκανε 4&45’ το 5 έκανε 4&30 . Γενικά σφαίρα ! 

Ρεθυμνο και το Highspeed  4 κ το 5 4&30 έκαναν 

15&45 με 20&15 Πειραιάς -Χανιά 

21&00 με 01:30 Χανιά Πειραιάς

18&45 με 23&15 Πειραιάς Ρέθυμνο 

23&45 με 04&30 Ρέθυμνο Πειραιά  όπου με τα απο λίγους μήνες Εγινε 23&00 με 03&30

Edited by HIGHSPEED 6
Link to comment
Share on other sites

Εν σχεση με τις αποπειρες της Αττικα,αυτη της HSW ηταν σαφως πιο επιτυχημενη και θα συμφωνησω με τον φιλο που ειπε οτι αν δεν ειχε συμφωνηθει η εξαγορα της τελευταιας απο την Ανεκ θα βλεπαμε τα πλοια της για καιρο ακομα στη Σουδα κατα πασα πιθανοτητα!

Βεβαια καλα,χρυσα τα highspeed αλλα μην ξεχναμε και τη συμπεριφορα τους στον καιρο μετα ή πριν τους θερινους μηνες στο Κρητικο πελαγος.Eιχε βγει κοσμος κ κοσμακης σε αποχρωσεις του εκρου του νεκρου απο τα καταμαραν.. 😝

Edited by MILTIADIS
Link to comment
Share on other sites

16 hours ago, ΝΟΜΙΚΟΣ said:

 Η δρομολόγηση του Μύκονος θα οφελήσει τη γραμμή μακροπρόθεσμα;Η θα κάνει γενικά ζημιά σε όλους;    

Καλή η δρομολόγηση του Μαίκονος εξαντλήσαμε όλα τα θέματα ο καθε ένας με τις απόψεις του.Θέτω για άλλη μια φορά το παραπάνω ερώτημα για προβληματισμό και συζήτηση στο φόρουμ.

Link to comment
Share on other sites

Συμφωνω με καποιον που ειχε γραψει παραπανω οτι η δρομολογηση εγινε για πιεση καποιου ειδους προς τους ανταγωνιστες και οχι για το κερδος αποκλειστικα.

Link to comment
Share on other sites

Η απάντηση @ΝΟΜΙΚΟΣ είναι οτι θα οφελήσει την γραμμή και τους επιβάτες. Είτε βραχυπρόθεσμα είτε μακροπρόθεσμα. Όπως έγινε και με την HSW όπου υπήρχε όφελος και φυσικά υπήρχε κέρδος στις εταιρείες.

Δεν μπορώ να καταλάβω γιατι να πρέπει η γραμμή των Χανίων με ένα βαπόρι την μέρα να ειναι κερδοφόρα και με 2 βαπόρια την ημέρα ζημιογόνα!

Link to comment
Share on other sites

Προσωπικά είμαι, ήμουν και θα είμαι οπαδός του ανταγωνισμού και της ύπαρξης παραπάνω του ενός σινιάλου σε μια γραμμή. Ώστε να έχει επιλογές ο επιβάτης και ο επαγγελματίας, και κίνητρο για βελτίωση υπηρεσιών οι ανταγωνιστές.

Τώρα, για το αν βγαίνουν οικονομικά οι ανταγωνιστές, δεν έχω άποψη. Το διαδίκτυο δε διαθέτει ασφαλείς και ακριβείς πληροφορίες, τα λογιστήρια των πλοίων θα ξέρουν κάτι παραπάνω, αν και αυτά δεν έχουν την πλήρη εικόνα. Θα δείξει. Σε πρώτη φάση σίγουρα θα ωφεληθεί όποιος επιλέξει να μετακινηθεί στη γραμμή.

Link to comment
Share on other sites

15 hours ago, Nikos_Chania said:

Στην αγορά εργασίας κάνεις με προσφορά και ζήτηση. Όταν συγκεντρώσεις τα δεδομενα της γραμμής των Χανίων και πεις προσφέρω 2χιλιάδες θέσεις ημερησίως τοτε θα μεταφέρεις χίλιους π.χ.

Όταν όμως δημιουργήσεις συνθήκες προσφοράς 4 χιλιάδων θέσεων ημερησίως, τότε θα μεταφέρεις 2χιλιάδες. Και όλα αυτά με βασει τα δεδομενα της γραμμής και οχι απόλυτα. 

Εννοείται πως όταν προσφέρεις περισσότερες θέσεις αυξάνεται και η συνολική κίνηση μιας γραμμής (γιατί καλύπτεις περισσότερες προτιμήσεις, γούστα κλπ). Όμως σε καμία περίπτωση δεν ισχύει ότι όταν διπλασιάζεις την προσφερόμενη χωρητικότητα, διπλασιάζεται και η κίνηση. Δηλαδή η αύξηση της κίνησης δεν είναι όσο και η αύξηση των προσφερόμενων θέσεων! 

Δεν ξέρω σχεδόν τίποτα για τη γραμμή των Χανίων ως προς την κίνηση, τα παράπονα κλπ αλλά βλέποντας την κίνηση των πλοίων της Κρήτης στο αντίστοιχο θέμα, θεωρώ πως είναι πολύ οριακή η κατάσταση ως προς το αν αντέχει η γραμμή και τρίτο πλοίο, ειδικά το χειμώνα. Όπως είπε και κάποιος άλλος νωρίτερα, η κίνηση των 'Χανιωτικων' είναι ελάχιστα μεγαλύτερη από την κίνηση των παλατιών στο Ηράκλειο. Οπότε δεν ξέρω πόσο πολύ μπορεί να ανέβει η κίνηση ώστε να στηρίξει ένα τόσο μεγάλο δεύτερο (καθημερινό) καράβι, ειδικά το χειμώνα που δεν υπάρχει σχεδόν κανένα περιθώριο αύξησης της κίνησης, ειδικά στα φορτηγά που είναι και το βασικότερο έσοδο το χειμώνα. 

2 hours ago, Nikos_Chania said:

Δεν μπορώ να καταλάβω γιατι να πρέπει η γραμμή των Χανίων με ένα βαπόρι την μέρα να ειναι κερδοφόρα και με 2 βαπόρια την ημέρα ζημιογόνα!

Γιατί πρόκειται για τα μεγαλύτερα βαπόρια που δραστηριοποιούνται στο Αιγαίο, άρα τεράστια λειτουργικά κόστη και έξοδα που κάπως πρέπει να καλυφτούν. Δεν μιλάμε για μικρή διαφορά ή για κάποιο μικρό πλοίο.. Όταν ένα πλοίο έχει ένα χ φορτίο σε καθημερινή βάση και ξαφνικά το φορτίο μειώνεται σε 0,6χ* είναι πιθανόν (δεν λέω ότι είναι σίγουρο) να επηρεαστεί σημαντικότατα η κερδοφορία του. 

Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι αυτή η δρομολόγηση θα ωφελήσει πολλούς. Το θέμα για μένα (και το ζητούμενο στην όλη ιστορία) είναι η κατάληξη όλου αυτού και τι θα γίνει μακροπρόθεσμα. 

*Εξήγηση: πάααρα πολύ απλουστευμένα, αν ας πούμε η κίνηση μοιραστεί ακριβώς στο μισό και το χειμώνα δεν υπάρξει αλλαγή, αλλά το καλοκαίρι αυξηθεί η συνολική κίνηση κατά 40%, το χειμώνα η κίνηση θα είναι 0,5χ και το καλοκαίρι 0,5χ με 40% αύξηση άρα 0,7χ το οποίο μας βγάζει μέσο όρο 0,6χ όλο το χρόνο.

Link to comment
Share on other sites

Δεν διπλασίασα απαραιτητα την κινηση, παραδειγμα το έφερα θελοντας να δειξω οτι θα εχεις περισσοτερη κινηση!

Και η γραμμή αν εχει λιγο παραπανω απ την μιση του Ηρακλείου, οφειλεται στο Ρέθυμνο που προτιμάει Μινωικές. Τώρα το Ρέθυμνο ταξιδεύει με Μινωικές από Χανιά ;)

Link to comment
Share on other sites

H προσφορά αλλιώτικης υπηρεσίας από το κλασσικό βραδυνό δρομολόγιο, μπορεί να φέρει αύξηση της κίνησης. Πέρα από τους Ρεθυμνιώτες που δεν θέλουν ΑΝΕΚ, και τώρα μπορούν να διαλέξουν να πάνε από Χανιά, υπάρχει και κόσμος που είτε αποφεύγει να ταξιδέψει, γιατί δεν του αρέσουν τα βραδινά ταξίδια, ή δεν αντέχει το κόστος τους, ή ακόμα και κόσμος που αντί για το αεροπλάνο θα επιλέξει ένα ημερήσιο ταξίδι λίγων ωρών. Νομίζω ήταν και από τα επιχειρήματα των Μινωικών για το αίτημα δρομολόγησης.

Σε κάθε περίπτωση, έχουμε δει ότι η αύξηση χωρητικότητας, και μάλιστα διαφοροποιημένης ως προς τα χαρακτηριστικά της, ωφέλησε μακροπρόθεσμα τα νησιά. Αν θα είναι αρκετή για να κάνει βιώσιμα και κερδοφόρα όλα τα δρομολόγια, είναι μια άλλη κουβέντα.

Link to comment
Share on other sites

Μην ξεχναμε ακομα οτι έλλειψη ανταγωνισμου η Ανεκ ναυλωνει συνεχεια τον Ελυρος που προοριζοταν για Χανια, κατι που απο δω και περα πρεπει να το ξανασκεφτει..

Link to comment
Share on other sites

Ο ανακαινισμένος Βενιζέλος προσωπικά θεωρώ ότι ειναι καλύτερη επιλογή για τα Χανιά το καλοκαίρι. Τεράστια χωρητικότητα με οριακά ικανοποιητικές ταχύτητες...

Link to comment
Share on other sites

Ενώ το πολυτελές Μύκονος νομίζω έρχεται τρίτο και καταϊδρωμένο σε προτεραιότητα,ακόμα πίσω και από το Γκάλαξι,σωστός.

Edited by proud_ionian
quote αντι reply
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...