Jump to content


Photo
* * * * * 1 votes

ΤΙΤΑΝΙΚΟΣ: το πλοίο, το ναυάγιο, ο θρύλος και ο... τζίρος


  • Please log in to reply
130 replies to this topic

#1 proud_ionian

proud_ionian

    watchman

  • Supermoderators
  • 16,485 posts
  • Locationionian sea lifeline

Posted 16 April 2005 - 14:58

σε αυτο το link της Encyclopedia Titanica αναλυονται εκτενεστατα τα διπυθμενα του τιτανικου.

επειδη χτες ηταν ημερα μνημης (93 χρονια) θα μπορουσαν οι ναυπηγοι συνταξιδιωτες (ξερω τουλαστιχον :( τρεις) να μας εξηγησουν λιγο λαικα γιατι πιστευαν οι σχεδιαστες του οτι ηταν αβυθιστο. (ειδα οτι ειχε διπυθμενα και καταλαβα τα αγγλικα του αρθρου. στα επιστημονικα κολλαω).

απο οσο ξερω μετα την ανακαλυψη του ναυαγιου το 1985 η επικρατουσα θεωρια ειναι οτι δε βυθιστηκε απο ρηγμα αλλα απο χαλαρωση των αρμων (ξεκαρφωθηκαν τα ελασματα).

οσοι ξερετε διαφωτιστε μας please.

παιδια αν γινεται μονο οσοι ξερουν να απαντησουν οι υπολοιποι απλα ας κοιταμε


ΥΓ αφορμη για το ερωτημα αποτελεσε αρθρο στη ναυτεμπορικη για το ναυαγιο

:) κεφαλονια ζουμε στην πατρα να σε δουμε :)


#2 enas chiotis

enas chiotis
  • eMembers
  • 4,177 posts

Posted 16 April 2005 - 20:43

Αντιγράφω από τα κιτάπια μου, ολίγο απλουστευμένα.

Αρχικά να επισημάνουμε ότι η θερμοκρασία που λειτουργεί ένα υλικό καθορίζει την συμπεριφορά του, αν δηλαδή θα σπάσει κατά ψαθυρό (όπως η κιμωλία, ραγδαία) ή όλκιμο τρόπο (όπως ένα λουκούμι, σταδιακά). Για κάθε υλικό υπάρχει μια θερμοκρασία (μεταβατική θερμοκρασία) που πάνω από αυτήν δεν προκύπτει ψαθυρή θραύση, που είναι και ανεπιθύμητη. Για κοινό χάλυβα η θερμοκρασία αυτή κείται στο πεδίο (-40 βαθμούς κελσίου έως 0 βαθμούς κελσίου). Όμως ανάλογα με τη σύσταση του χάλυβα και τον τρόπο χύτευσης αυτή η θερμοκρασία μπορεί να μεταβάλλεται πλησιάζοντας σε θερμοκρασίες υπηρεσίας ενός πλοίου.

Με την ανακάλυψη του ναυαγίου έγινε δυνατή η λήψη υλικού από τα ελάσματα και τα καρφιά του πλοίου. Οι αναλύσεις τους απέδειξαν ότι η ποιότητα του υλικού στα ελάσματα και κυρίως στα καρφιά είναι κατώτερη της σήμερα αποδεκτής. Αν σε αυτά προσθέσουμε ότι ο Τιτανικός έπλεε κοντά σε παγόβουνα που σημαίνει ιδιαίτερα χαμηλή θερμοκρασία αέρα και θάλασσας, ενδέχεται να επιχειρούσε σε θερμοκρασία κάτω της μεταβατικής, που σημαίνει ψαθυρή θραύση.

Σήμερα πιστεύεται ότι η γάστρα ήρθε σε επαφή με τον πάγο σε αρκετά σημεία διαδοχικά, με αποτέλεσμα να προκύψουν θραύσεις στα καρφιά και τα ελάσματα της γάστρας του πλοίου σε μεγάλο μήκος του πλοίου. Οι ρωγμές αυτές διαδόθηκαν ραγδαία και επέτρεψαν τον αποχωρισμό των ελασμάτων που οδήγησε στην εισροή θαλασσινού νερού σε 5 συνεχή διαμερίσματα και τη βύθιση.
Ελπίζω λίγο να διαφώτισα λίγο την κατάσταση. Αν όχι, εξακολουθήστε να πιστεύετε ότι ο Τιτανικός πήγε με το τις οπές που του άνοιξε το παγόβουνο. Το αποτέλεσμα παραμένει το ίδιο.
Όσο για την βεβαιότητα των ναυπηγών ότι το πλοίο είναι αβύθιστο, ρωτήστε τον κύριο Ismay που πήγε μαζί του.

ΥΓ. Είμαστε τουλάχιστον 4 ναυπηγοί στο φόρουμ.

#3 ΝΗΡΕΑΣ

ΝΗΡΕΑΣ
  • eMembers
  • 7,949 posts

Posted 16 April 2005 - 22:19

Όσο για την βεβαιότητα των ναυπηγών ότι το πλοίο είναι αβύθιστο, ρωτήστε τον κύριο Ismay που πήγε μαζί του.


Αν κοιτάξεις μετά από μία τραγωδία ή μια αστοχία μιάς κατασκευής, τι είχε γραφεί στο παρελθόν, θα δείς ότι σε όλες τις περιπτώσεις όλοι μιλούσαν για θαύματα της τεχνολογίας, για το όγδοο θαύμα του κόσμου, για τους μηχανικούς που υπερέβησαν τους νόμους της φύσης κλπ.κλπ.κλπ.

Μέχρι να συμβεί η στραβή και να ανακρούσουν πρύμναν και να αρχίσουν τα "πρώτη φορά συμβαίνει τέτοιο πράγμα" ή "δεν ήταν δυνατόν να προβλεφθεί" και διάφορες τέτοιες αηδίες. Αν δεν είσαι σε θέση να προβλέψεις τα πάντα, τότε ας είσαι πιό μετριόφρων.

Ένα τέτοιο τρανό παράδειγμα είναι η γέφυρα του Ρίου. Ψάξτε και διαβάστε τι είχαν πεί και γράψει οι μελετητές, οι κατασκευαστές και οι επιβλέποντες του έργου τον περασμένο Αύγουστο, όταν παραδόθηκε η γέφυρα. Και μετά διαβάστε τι ειπώθηκε μετά την ανάφλεξη και θραύση των καλωδίων ανάρτησης της γέφυρας. Και μάλιστα από ένα κεραυνό!!!

Δεν θέλω να συνεχισθεί εδώ η συζήτηση για την γέφυρα, αλλά βρίσκω ευθείες αναλογίες στην έπαρση των κατασκευαστών. Ας πούμε, αντί για γέφυρα βάλτε ένα πλοίο.

Επίσης, θα ήθελα να ρωτήσω το Χιώτη, εάν γνωρίζει την θερμοκρασία θάλασσας που επικρατούσε στην περιοχή του ναυαγίου του Τιτανικού και αν από τις αναλύσεις και τις δοκιμές του υλικού των καρφιών βρέθηκε εάν σε αυτή την θερμοκρασία έχουμε καθαρά ψαθυρή θραύση.
Από ότι κατάλαβα δεν είχαμε διάτρηση των ελασμάτων,αλλά θραύση των καρφιών.
Ξέρει κάποιος εάν σε αντίστοιχη θερμοκρασία νερού και με το ίδιο υλικό με αυτό του Τιτανικού,είχαμε ψαθυρή θραύση των καρφιών (σε άλλο πλοίο) από καταπόνηση λόγω κυματισμού?

#4 Angelos

Angelos

    Helmsman

  • Supermoderators
  • 959 posts

Posted 16 April 2005 - 22:24

Το πλοίο του οποίου το ναυάγιο άλλαξε πάνω από τους μισούς κανόνες που υπάρχουν ακόμα και τώρα σαν αρχές στην κατασκευαστική και ναυτική βιομηχανία.
Το πλοίο που δεν κατασκευάστηκε υπό την επίβλεψη του Lloyds Register of Shipping, που ανηκε στην Oceanic Steam Navigation Company και όχι στην White Star Line και με κωδικό όνομα MGY δίνει ακόμα μαθήματα στην σύγχρονη επιστήμη.

Συμφωνώ με τα του χιωτη. αυτό που δεν θα μάθουμε ποτε είναι αν τα standard του 1900 που χρησιμοποιήθηκαν για τα καρφιά δεν είναι αξιόλογα σύμφωνα με τα τότε standards η με τα τωρινά. Είναι οι περιπτώσεις που μιλάμε για τα Ναυπηγεία του Belfast να βγάλουν ακόμα περισσότερα λεφτά με χαμηλότερης ποιότητας μέταλλο.
Δεν μας ενδιαφέρει αυτό όμως πράγματι.
Το πλοίο ήταν σε λάθος στιγμή σε λάθος μέρος όπως συμβαίνει με όλα τα ναυτικά ατυχήματα. Και μια σειρά συμπτώσεων είναι πάντα αυτό που οι ναυπηγοί πολεμούν με το risk assesment.

Ποτε κανεις δεν είπε επίσημα όμως ότι το πλοίο ήταν αβύθιστο. Ίσα ίσα πολλοί πιστεύουν ότι ο τύπος παρανόησε τα λόγια των Harland και Wolff όπου λέγαμε ότι τα πρώτα 4 compartments είναι κατασκευασμένα έτσι ώστε και νερό να εισχωρήσει σε αυτά θα μείνει αβύθιστο. Υπολογισμοί ακόμα και σήμερα γίνονται για 4 compartments αν και μετά τον τιτανικό όλοι κοιτάμε τις πιθανότητες και τα αποτελέσματα που θα δημιουργήσει και ένα πέμπτο.Αλλα αυτοι μιλησαν για τα πρωτα και μονο. Δεν ξερουμε το αποτελεσμα του head on colission για το οποιο πολλοι λενε οτι το πλοιο δεν θα το ξεραμε οπως το ξερουμε τωρα

Άλλο ένα παράδειγμα γιατί οι κόντρες δεν βοήθησαν μια και η μάχη με τους πάγκους ξεκίνησε για να χτυπήσουν το ρεκόρ.

Η δικια μου μεριά της ιστορίας έχει να κάνει με τα εξής.
Ήταν από τα πρώτα πλοία που διέθετε double bottoms αλλα η σκέψη ορθή και σωστή έμεινε να σχεδιαστεί γερά για το χαμηλότερο μέρος του πλοίου και δεν επεκτάθηκε σε μεγαλύτερο ύψος.
Από τα πρώτα πλοία που στεγανές πόρτες έκλειναν είτε από την γέφυρα είτε όταν νερό πλησίαζε.

Αυτά είναι μερικές γνωστες θεωρίες γιατί έχουν βγει πολλές k πιστεύω ότι ειναι συνδυασμός (συν φυσικά αυτών που είπε ο χιωτης). Ειδικά για αυτά που είπε ο χιωτης γνώμη διαμορφώθηκε όταν για τα αδέλφια του τιτανικού -που επίσης χάθηκαν- έγιναν έρευνες. και κυρίως για το britanic (αν δεν κάνω λάθος) όπου απορίες δημιουργήθηκαν κάποιες λαμαρίνες που απλώς σαν να ξεκόλλησαν έγιναν από εσωτερική έκρηξη η από τορπίλη. και αν αυτό έγινε γιατί μετέφερε εκρηκτικά η όχι. Άλλες θεωρίες συνομωσίας από εκεί.

Το μάθημα που εγώ έχω πάρει πάντως k σε αυτό μένω είναι ότι χρειάζονται πολλά για να γίνει μια μεγάλη καταστροφή και ότι πάντα τα ματια πρέπει να είναι ανοικτά.γιατί ο πλοιοκτητης θέλει λύσεις φτηνές αλλα και "αποδεχουμενες" υπό τον ορο ασφάλεια αλλα από την άλλη η ασφάλεια διαμορφώνεται ως ρίσκο στο ένας κίνδυνος να γίνει pragmatikothta.to πως ο ανθρώπινος παράγοντας αντιλαμβάνεται αυτό τον συνδυασμό είναι που έχει οδηγήσει σε ότι ατυχήματα έχουμε γλυτώσει αλλα και σε όσα έχουν ήδη γίνει.( The herald of free enterprise,the ocean ranger, the piper alpha) επειδή σαν ναυπηγοί είμαστε σε έναν από τους 3 κρίκους (μηχανικό, λειτουργικό και διοικητικό) και αποτελούμε βάση για τα αλλα 2 μάλλον πρέπει το precaution level να είναι πολύ ψηλά. ξέφυγα από το θέμα αλλα όπως είπε και ο χιωτης πολύ σωστά το πλοίο είναι εκεί κάτω για κάποιο λόγο. εμείς μάθαμε αυτά που ήθελε να μάθουμε.
Αλλαγή σκηνικού..... τελευταία......

#5 Angelos

Angelos

    Helmsman

  • Supermoderators
  • 959 posts

Posted 16 April 2005 - 22:33

ίσως το παραπάνω που ετοίμαζα όσο ο νηρέας είχε ήδη απαντήσει και χωρίς να το έχω δει να τον καλύπτει.
Μονο τα rivets δεν ήταν είναι το ζουμί του από πάνω. Το Olympic πουλήθηκε ως scrap το 35 και είχε την ίδια ποιότητα υλικών. παρολαυτά όπως είπα ένας συνδυασμός όπως έγινε k με τα αδέλφια του τιτανικού ίσως βοήθησαν.
Γύρω στον 1 με 2 βαθμούς πάνω από το 0 ήταν η θερμοκρασία του νερού σύμφωνα με διαφορα που έχω από τις πανεπιστημιακές μου σημειώσεις.
Να προσθέσουμε και ότι ο πάγος είναι πολύ δυνατό υλικό να συγκρουστείς με. ακόμα και από σίδερο
Αλλαγή σκηνικού..... τελευταία......

#6 ΝΗΡΕΑΣ

ΝΗΡΕΑΣ
  • eMembers
  • 7,949 posts

Posted 16 April 2005 - 22:46

.
Άγγελε, τα διάβασα και μπορώ να πω ότι περισσότερο με καλύπτει η δική σου θέση για μιά σειρά παραγόντων που έτυχε να συμβούν την ίδια στιγμή, παρά η μονοσήμαντη τοποθέτηση του Χιώτη για ψαθυρή θραύση των καρφιών.

Επίσης, συμφωνώ ότι εάν ήταν απλά τα πράγματα δεν θα απασχολούσε αυτό το ναυάγιο τόσα χρόνια τους ναυπηγούς.

Για την έπαρση των κατασκευαστών, δεν τοποθετήθηκες. :)

#7 Angelos

Angelos

    Helmsman

  • Supermoderators
  • 959 posts

Posted 16 April 2005 - 23:06

αν μιλας για τον τιτανικο 8α παραμεινω στην αποψη μου

Ποτε κανεις δεν είπε επίσημα όμως ότι το πλοίο ήταν αβύθιστο. Ίσα ίσα πολλοί πιστεύουν ότι ο τύπος παρανόησε τα λόγια των Harland και Wolff όπου λέγαμε ότι τα πρώτα 4 compartments είναι κατασκευασμένα έτσι ώστε και νερό να εισχωρήσει σε αυτά θα μείνει αβύθιστο. Υπολογισμοί ακόμα και σήμερα γίνονται για 4 compartments αν και μετά τον τιτανικό όλοι κοιτάμε τις πιθανότητες και τα αποτελέσματα που θα δημιουργήσει και ένα πέμπτο.Αλλα αυτοι μιλησαν για τα πρωτα και μονο. Δεν ξερουμε το αποτελεσμα του head on colission για το οποιο πολλοι λενε οτι το πλοιο δεν θα το ξεραμε οπως το ξερουμε τωρα


αν μιλας γενικα πιστευω οτι ειναι δικαιολογημενη γιατι το να βρεις στην συνγχρονη εποχη εναν τροπο να ελέγξεις άλλον έναν ακόμα παράγοντα που σου αυξάνει το ρίσκο και το αρνητικό αποτέλεσμα είναι τεράστιο πράγμα. Από εκεί και πέρα η έπαρση είναι θέμα του καθενός. Είναι και πως αντιλαμβάνεται κάποιος την έπαρση. Αν πιστεύει κάποιος κάτι βαθιά και έχει λόγους τότε μάλλον εγώ θα τον "κακοχαρακτηρισω" παρόλο που μπορεί να έχει δίκιο. Γεγονός είναι ότι όλους τους παράγοντες και κυρίως τον ανθρώπινο δεν μπορείς να τον συμπεριλάβεις όταν η τεχνολογία έρχεται σε επαφή μαζί του. Άρα ποτε κάποιος δεν μπόριε να μιλήσει με 100% σιγουριά. Δεν ξέρω λεπτομέρειες για την γέφυρα αλλα είμαι σίγουρος ότι toue κανεις βγήκε να πει ότι δεν πέφτει αλλα ούτε έκλεισε γιατί αλλιώς θα έπεφτε. Αλλα όπως είπες δεν είναι το θέμα αυτό. Οι σύγχρονοι αλλα και παλιοί μηχανικοί οι πραγματικοί ποτε δεν χρεώνονται με 100% ασφάλεια. Στην περίπτωση του τιτανικού (για να μην φιλοσοφούμε και πολύ) δεν βρίσκω κακό να διαδόθηκε ότι το πλοίο είναι αβύθιστο από την στιγμή που είχε προδιαγραφές πολύ προηγμένες από οτιδήποτε άλλο πλεούμενο τότε. Αν και η δημοσιογραφία της εποχής (ίσως σε συνδυασμό με την operating εταιρεία) να το δημιούργησε, τεχνολογικά το πλοίο θριάμβευε.
Και τα πορτοκαλι της εφορίας και ακτοφυλακής που έχουμε στην ελλάδα έχουν το nickname αβύθιστα αλλα δεν σημαίνει ότι είναι. Χρησιμοποιούν στο έπακρο τους κανόνες ευστάθειας αλλα προϋποθέτουν ότι τα φινιστρίνια θα είναι κλειστά. Άρα αν γίνει λάθος θα γίνει ανθρώπινο με αυτά. Για μένα καλά κάνουν και τα λένε αβύθιστα γιατί για τα constrains που τους ορίζουν είναι.
το κούρασα? (είναι αργά και κάνω διάλειμμα από άλλες μελέτες άρα δικαιολογούμε (ελπίζω))
Αλλαγή σκηνικού..... τελευταία......

#8 ΝΗΡΕΑΣ

ΝΗΡΕΑΣ
  • eMembers
  • 7,949 posts

Posted 16 April 2005 - 23:20

Οι σύγχρονοι αλλα και παλιοί μηχανικοί οι πραγματικοί ποτε δεν χρεώνονται με 100% ασφάλεια.

Αν και η δημοσιογραφία της εποχής (ίσως σε συνδυασμό με την operating εταιρεία) να το δημιούργησε, τεχνολογικά το πλοίο θριάμβευε.

Άγγελε, αυτές οι δύο φράσεις σου είναι όλο το ζουμί και συμφωνώ απόλυτα.

Να επισημάνω μόνο την διαχρονικότητα της διαπλοκής της δημοσιογραφίας και των δημοσίων σχέσεων των εταιρειών.

#9 enas chiotis

enas chiotis
  • eMembers
  • 4,177 posts

Posted 17 April 2005 - 17:02

Εγώ απλά μίλησα για την καθαρά τεχνική πλευρά του ναυαγίου και την εκδοχή που παρουσιάστηκε τα τελευταία χρόνια. Μιλάμε για ψαθυρή θραύση καρφιών μετά από έντονο κρουστικό φορτίο που δέχτηκαν από τη σύγκρουση με το παγόβουνο.

#10 ΝΗΡΕΑΣ

ΝΗΡΕΑΣ
  • eMembers
  • 7,949 posts

Posted 17 April 2005 - 21:13

.
Αγαπητέ Χιώτη έχεις δίκαιο, τώρα βάζεις τα πράγματα στη θέση τους.
Εσύ είπες για το καθοριστικό γεγονός που οδήγησε στο ναυάγιο, όπως στα ιατρικά πιστοποιητικά θανάτου όπου αναφέρουν ως αιτία το καθοριστικό γεγονός, παρόλο που ο ασθενής μπορεί να έπασχε από 1002 αρρώστιες, ενώ ο Άγγελος μίλησε και γενικώτερα για το ιατρικό του ασθενούς.
Όπως το έβαλες στην αρχή, είχα καταλάβει ότι υποστήριζες ότι το ναυάγιο οφειλόταν, αποκλειστικά, στην αστοχία του υλικού των καρφιών.

#11 proud_ionian

proud_ionian

    watchman

  • Supermoderators
  • 16,485 posts
  • Locationionian sea lifeline

Posted 21 August 2005 - 21:33

EKΘEΣH ME 5.500 ANTIKEIMENA ΣTΟ ZAΠΠEIΟ

Ο «Τιτανικός» καταπλέει στην Αθήνα. Μια διεθνής περιοδεύουσα έκθεση αυθεντικών ενθυμίων που ανελκύσθηκαν από το διασημότερο ναυάγιο όλων των εποχών, προκαλώντας αισθήματα συγκίνησης, ρομαντισμού, εγκαινιάζεται τον Σεπτέμβριο στο Ζάππειο και αναμένεται να σπάσει κάθε προηγούμενο ρεκόρ επισκεπτών.

Δεκαπέντε εκατομμύρια επισκέπτες από όλο τον κόσμο είδαν μέχρι τώρα το αυθεντικό μπρούντζινο καμπανάκι που χτύπησε τρεις φορές ο Φρέντερικ Φλιτ πριν φωνάξει «παγόβουνο μπροστά», σημαδεύοντας έτσι την έναρξη της μεγαλύτερης ναυτικής τραγωδίας όλων των εποχών, τις πρώτες πρωινές ώρες της 15ης Απριλίου 1912.

Ο «Τιτανικός» βυθίστηκε στο παρθενικό του ταξίδι 2,5 μίλια κάτω από την επιφάνεια του Ατλαντικού, νοτιοανατολικά του Νιουφάουντ Λαντ, παρασύροντας στον βυθό πάνω από 1.500 άτομα, επιβάτες και πλήρωμα, που επέβαιναν στο «αβύθιστο» καράβι.



Ένα σκουριασμένο φινιστρίνι, η ανακατασκευασμένη καμπίνα λουξ της πρώτης κατηγορίας και η καμπίνα με τις κουκέτες των φτωχών επιβατών, ασημικά, σερβίτσια από τις τραπεζαρίες, ένα ημίψηλο καπέλο, ένα παπούτσι, μια δέσμη τραπουλόχαρτα, ένα κλαρινέτο πιθανώς μέλους της ορχήστρας, μικροσκοπικά μπουκαλάκια με δείγματα αρωμάτων (92 χρόνια μετά την ανέλκυσή τους από τον βυθό διατηρούσαν ακόμα τη μυρωδιά τους), σφραγισμένα μπουκάλια κρασιού και τηγάνια από τις κουζίνες, ακόμα κι ένα νόμισμα πέντε λιρών και εκατοντάδες άλλα αντικείμενα που ανελκύσθηκαν από το βυθισμένο σκάφος σε διαδοχικές αποστολές μάς δίνουν ορισμένα στοιχεία για τη ζωή στο υπερπολυτελές υπερωκεάνιο, με σιωπηλή επωδό ότι μπροστά στον θάνατο είμαστε όλοι ίσοι. Δεν υπάρχουν πλούσιοι και φτωχοί, νέοι και γέροι.

Από τον βυθισμένο Τιτανικό ανελκύσθηκαν εκατοντάδες εξαρτήματα του πλοίου και προσωπικά αντικείμενα των επιβατών και του πληρώματος. Μια ελβετική εταιρεία με τίτλο RMS Titanic INC, που δημιουργεί εκθέσεις και εικονικές περιηγήσεις στο Διαδίκτυο, ανέλαβε τη διοργάνωση και διακίνηση των εκθέσεων, οι οποίες εμπλουτίζονται συνεχώς με νέα ευρήματα, αποκομίζοντας τεράστια έσοδα από τα εισιτήρια.


Στην Αθήνα σύμφωνα με πληροφορίες, η έκθεση θα φιλοξενηθεί στις αίθουσες του Ζαππείου σ' όλη τη διάρκεια του χειμώνα και οργανώνεται σε συνεργασία με το υπουργείο Πολιτισμού και υπό την αιγίδα του Δήμου Αθηναίων. Από τη Στοκχόλμη ώς τη Χιροσίμα, από τις Ηνωμένες Πολιτείες ώς το Λονδίνο και τη Ζυρίχη, τα 5.500 αντικείμενα της συλλογής προέρχονται από τις χιλιάδες που έχουν ανελκυσθεί και ανασύρονται διαρκώς σε διάφορες ερευνητικές σωστικές αποστολές. Τελικά, συγκεντρώνονται στο αρχηγείο της επιχείρησης στην Ατλάντα των Ηνωμένων Πολιτειών όπου συντηρούνται, φυλάσσονται και διανέμονται στις περιοδεύουσες εκθέσεις, από τα έσοδα των οποίων αναχρηματοδοτούνται οι υποβρύχιες ανασκαφές.


INFO
H έκθεση θα εγκαινιαστεί τον Σεπτέμβριο στον χώρο του Ζαππείου, και θα παραμείνει σ' όλη τη διάρκεια του χειμώνα. Ακριβείς ημερομηνίες δεν έχουν ακόμη ανακοινωθεί


τα νεα

:) κεφαλονια ζουμε στην πατρα να σε δουμε :)


#12 proud_ionian

proud_ionian

    watchman

  • Supermoderators
  • 16,485 posts
  • Locationionian sea lifeline

Posted 27 August 2005 - 09:41

Eντοπίσθηκαν διάσπαρτα απομεινάρια, 900 μέτρα νοτίως του ναυαγίου


ΛONΔINO. Nέο φως στις τελευταίες στιγμές του Tιτανικού, του θρυλικού υπερωκεάνιου, που βυθίστηκε στις 4 Aπριλίου 1912 ανοιχτά του Kαναδά, αναμένεται να ρίξει ο εντοπισμός μιας άγνωστης μέχρι πρότινος θαλάσσιας περιοχής, στην οποία βρίσκονται διάσπαρτα αντικείμενα του ναυαγίου.

«Bρήκαμε ένα νέο πεδίο, γεμάτο με απομεινάρια από το κουφάρι, σχεδόν 900 μέτρα νότια του ναυαγίου, γεγονός που επιβεβαιώνει την πάγια πεποίθησή μου ότι ο Tιτανικός έσπασε στα δύο και άρχισε να βυθίζεται αρκετά νοτιότερα από το σημείο, στο οποίο βρίσκεται σήμερα», ανέφερε ο επικεφαλής της αποστολής, Tζ. Mάικλ Xάρις. Συνοδευόμενος από τον 13χρονο γιο του ο Xάρις, του οποίου ο παππούς ηγήθηκε του πρώτου κύματος εξερευνήσεων του ναυαγίου στις αρχές της δεκαετίες του ’80, πραγματοποίησε τη βουτιά, συνολικού βάθους τεσσάρων χιλιομέτρων, στα παγωμένα νερά με τη βοήθεια ενός βαθυσκάφους χωρητικότητας τριών ατόμων.

Tσάντες, παπούτσια, σερβίτσια

H ομάδα, που έχει έδρα το Oρλάντο, ανακάλυψε στον βυθό προσωπικά αντικείμενα, όπως τσάντες, γυναικεία παπούτσια και πορσελάνινα σερβίτσια. Eπιπλέον εντόπισε άγνωστα κομμάτια του σκελετού του πλοίου, από τα οποία προκύπτει πως ο Tιτανικός σκαρφάλωσε ουσιαστικά πάνω στο παγόβουνο προτού βυθιστεί. O Xάρις, ο οποίος επέστρεψε στην επιφάνεια με πολλές ώρες κινηματογραφικού υλικού, πιστεύει ότι η δύναμη από την πρόσκρουση κατέστρεψε τις πλάκες στο κάτω μέρος του υπερωκεάνιου και επέτρεψε την εισροή υδάτων. O Tιτανικός βυθίστηκε ανοιχτά του Kαναδά στο παρθενικό του ταξίδι και παρέσυρε στον θάνατο πάνω από 15.000 επιβάτες και μέλη του πληρώματος. Oι θεωρίες για τον τρόπο και την αιτία του ναυαγίου αποτελούν ίσως το δημοφιλέστερο έναυσμα για συνωμοσιολογίες και αυθαίρετα σενάρια, ενώ οι ταινίες και τα σχετικά άρθρα ανέκαθεν προσέλκυαν το ενδιαφέρον της διεθνούς κοινής γνώμης.

Προς επίρρωσιν της γοητείας αυτής, ο Tιτανικός αναμένεται να επιστρέψει στην προκυμαία του Mπέλφαστ, απ’ όπου ξεκίνησε, το 2012, ακριβώς έναν αιώνα μετά τη βύθισή του. Tο υπερωκεάνιο θα αναβιώσει με τη μορφή ενός γιγάντιου, φωτισμένου γλυπτού στο πλαίσιο μιας έκθεσης, αφιερωμένης στο τραγικό πλοίο και στα ιστορικά καρνάγια της βορειοϊρλανδικής πρωτεύουσας. Tην 1η Σεπτεμβρίου το δημοτικό συμβούλιο της πόλης και το γραφείο Tουρισμού θα δώσουν το πράσινο φως για μία πρωτόγνωρη ανάπλαση ολόκληρης της περιοχής της προκυμαίας. Tο σχέδιο θα χρηματοδοτηθεί από ένα συνδυασμό δημοσίων και ιδιωτικών επενδύσεων, συνολικού ύψους 100 εκατομμυρίων στερλινών.


πηγη: η καθημερινη

:) κεφαλονια ζουμε στην πατρα να σε δουμε :)


#13 ΝΗΡΕΑΣ

ΝΗΡΕΑΣ
  • eMembers
  • 7,949 posts

Posted 27 August 2005 - 22:04

το δημοτικό συμβούλιο της πόλης και το γραφείο Tουρισμού

Τιτανικός...η κότα με τα χρυσά αυγά!!!
Σκέψου τώρα να χάθηκες στα παγωμένα νερά του Ατλαντικού και να γίνεσαι τουριστική ατραξιόν? Σκέτη αηδία και φρίκη!
Εγώ προσωπικά δεν βρίσκω τίποτε το ξεχωριστό στον Τιτανικό και στα ευρήματα του ναυαγίου. Ένα ναυάγιο σαν όλα τα άλλα!
Και γι' αυτό δεν πρόκειται να πάω στην έκθεση. Δεν με ενδιαφέρει καθόλου!


ΥΓ. Προφανώς έχει ξεφύγει ένα μηδενικό παραπάνω στα θύματα. Δεν μπορεί να ήταν 15.000!

#14 ΝΗΡΕΑΣ

ΝΗΡΕΑΣ
  • eMembers
  • 7,949 posts

Posted 03 October 2005 - 23:31

" Έκθεση Κειμηλίων: Τιτανικός "

Η έκθεση ανοίγει τις πύλες της στο Ζάππειο το Σάββατο 8 Οκτωβρίου

Θα έχει και Ελληνικό «άρωμα», με «Έλλη», «Χειμάρρα» και «Βρεττανικό».

Δείτε περισσότερα σχετικά με την έκθεση : http://www.titanic.gr

Είδα και διαφημίσεις στους δρόμους, αλλά δεν έγραφαν ούτε την διάρκεια ούτε την τιμή εισιτηρίου. Ομοίως, και στο παραπάνω site!

Στο http://www.ticketshop.gr είδα ότι τα εισιτήρια είναι:
Γενική Είσοδος = 11,00 ΕΥΡΩ και Παιδικό / Φοιτητικό = 9,00 ΕΥΡΩ

#15 ΝΗΡΕΑΣ

ΝΗΡΕΑΣ
  • eMembers
  • 7,949 posts

Posted 06 October 2005 - 13:31

Εγκαινιάστηκε χθες βράδυ στο Ζάππειο Μέγαρο, η έκθεση κειμηλίων του ναυαγίου του Τιτανικού.
Η έκθεση κειμηλίων «Τιτανικός», που στεγάζεται στο Ζάππειο Μέγαρο, θα ανοίξει για το κοινό στις 8 Οκτωβρίου

η γενική είσοδος είναι 10 ευρώ και για τα γκρουπ 8,5 ευρώ.

Σύμφωνα με τα "Νέα", η έκθεση θα διαρκέσει μέχρι 15 Ιανουαρίου 2006.
Σύμφωνα με την "Ελευθεροτυπία", θα διαρκέσει μέχρι τον Μάρτιο 2006.
Και σύμφωνα με την διοργανώτρια εταιρεία "RMS Titanic Inc", μέχρι την 1η Μαρτίου 2006.

Δείτε σχετικά για τα εγκαίνια: "Καθημερινή" , "Τα Νέα" , "Ελευθεροτυπία" ,In.gr

#16 proud_ionian

proud_ionian

    watchman

  • Supermoderators
  • 16,485 posts
  • Locationionian sea lifeline

Posted 11 October 2005 - 00:17

Η Αρπαχτη

Αυτος ειναι ο επιεικεστερος χαρακτηρισμος για την εκθεση.

Λιγοστα ευρηματα (σε σχεση με το συνολικο ογκο που ανελκυστηκε) πολυ "visualisation" πολλες φωτο πολλες αμερικανιες... πολυ λαδι και απο τηγανιτα τιποτα.

Απο που να αρχισω και που να τελειωσω. Το εισητηριο κοβεται σε θερμικο χαρτι. οχι οτι και οτι, αλλα ακριβως στο χαρτι/εντυπο που κοβονται τα εισητηρια της ακτοπλοϊας με παραπλησια εκτυπωση. Πισω υπαρχουν και οι οροι επιβιβασης στο πλοιο οπως αναγραφονται σε ολα τα εισητηρια.

Οταν μπαινεις στον κυριως χωρο της εκθεσης σου δινουν μια καρτα επιβιβασης (boarding pass), που η μπροστινη πλευρα ειναι αντιγραφο της καρτας επιβιβασης του τιτανικου και στην πισω αναφερεται το ονομα καποιου επιβατη μαζι με μια συντομη ιστορια του (ηλικια, που πηγαινε κλπ). Η αμερικανιά ηταν οτι η κοπελα που στο εδινε σου ελεγε εισαι ο κ.Smith τοσων ετων και πας στη Μασαχουσετη. κλπ κλπ.

Οσον αφορα την εκθεση καθ'αυτη και τα "κειμηλια" ειναι κατωτερη του αναμενομενου. Τα αυθεντικα αντικειμενα ειναι λιγα. Κυριως πιατικα και προσωπικα αντικειμενα (ρουχα, ταμπακιερες, τσαντες νομισματα), ενω υπαρχουν και καποια ενδεικτικα αντικειμενα απο το πλοιο (2-3 διακοπτες και μπριζες, ενα πριτσινι απο τη λαμαρινα, ενα ελασμα απο το κυτος του πλοιου, ενας κλωβος πυξιδας, και αλλα παρομοια). Ολα τα αυθεντικα αντικειμενα θα μπορουσαν να εκτεθουν ανετα σε χωρο ισο με το 1/10 της εκθεσης. Δεν αναφερομαι στο ga plan που μπορει κανεις να το βρει και στο Internet.

Υπηρχε μια αναπαρασταση καμπινας τριτης θεσης και μια πρωτης ενω στους τοιχους υπηρχαν αρκετες φωτογραφιες εποχης και συντομες παραγραφοι με φρασεις επιβατων και ιστοριες των συντελεστων του ολου εγχειρηματος της ναυπηγησης. Α ξεχασα, ειχαν και ενα μεγαλο τζαμι με παγωμενο νερο στους -2,5 βαθμους με προτροπη να αγγιξουμε για να νιωσουμε τη θεμοκρασια του παγοβουνου. Ολα αυτα συνοδευονταν απο προβολη σε οθονες, ψηφιακης αναπαραστασης του ναυαγιου.

εκτενης αναφορα γινεται σε 5 ελληνες επιβατες (οπου καταστροφη υπαρχει και ενας ελληνας), ενω υπηρχε και μια αναρτημενη λιστα ολων των νεκρων και επιζησαντων.

Κραχτη της εκθεσης αποτελουσε η υπαρξη εκθεματων απο την Ελλη τη Χειμαρρα και τον Βρετανικο. Ενα κομματι... καρβουνο & ενα σοβατοπι απο τον βρετανικο, προσωπικα αντικειμενα επιβατων της χειμαρρας και η τορπιλλη που εσκασε στο λιμενοβραχιονα της τηνου, συνοδευομενα απο συντομη ιστορια των 3 πλοιων. Οτι αφορουσε χειμαρρα βρετανικο ηταν προσφορα του Κωστα Θωκταριδη και του δημου ραφηνας, ενω οτι αφορουσε την Ελλη του Ναυτικου Μουσειου.

Ολα καλα και αγια. Η αμερικανικη εταιρεια μπορει με τη βουλα του δικαστηριου να εμπορευεται οτιδηποτε προερχεται απο το ναυαγιο, αλλα το ναυτικο μουσειο πως παραχωρει κειμηλια απο την ελλη που ειναι κομματι της ιστοριας μας για να κανει αβαντα σε μια ξενη εταιρια; Γιατι τοσοι δημοσιοι φορεις (Υπ Τουριστικης Αναπτυξης, Υπουργειο Πολιτισμου!!, Δημος Αθηναιων και Ναυτικο Μουσειο) ξεσκιζονται να εξυπηρετησουν τη συγκεκριμενη εταιρια.

Να επισημανω μερικα λαθακια τελος. Στο χειμαρρα δε γινεται αναφορα στους πολιτικους κρατουμενους που αφεθηκαν δεμενοι χειροποδαρα πανω στο πλοιο. Στη μεταφραση των ονοματων ενω το Titanic στα ελληνικα ειναι τιτανικος, το Britanic (ex Gigantic) Βρετανικος το αλλο αδερφο, το Olympic αναφερεται αμεταφραστο Olympic και οχι... Ολυμπιακος

μια ερωτηση τελειωνοντας. αν μετα πο 50χρονια διοργανωνονταν εκθεση με προσωπικα αντικειμενα των νεκρων του Σαμινα, μαζι με κομματια βραχων απο τις Πορτες και θραυσματα απο την προπελα και τις υδατοστεγεις θυρες θα μας αρεσε;

:) κεφαλονια ζουμε στην πατρα να σε δουμε :)


#17 proud_ionian

proud_ionian

    watchman

  • Supermoderators
  • 16,485 posts
  • Locationionian sea lifeline

Posted 10 April 2006 - 23:06

σαν χτες 10/04/1912 ξεκινησε για το μοιραιο ταξιδι του

:) κεφαλονια ζουμε στην πατρα να σε δουμε :)


#18 ΝΗΡΕΑΣ

ΝΗΡΕΑΣ
  • eMembers
  • 7,949 posts

Posted 07 October 2006 - 21:47

Ένα ενδιαφέρον άρθρο των Times του Λονδίνου (16/9/2006) για την μειωμένη αντοχή των υλικού των καρφιών και τις σχετικές έρευνες και δοκιμές, οι οποίες γυρίσθηκαν σε ντοκυμαντέρ του National Geographic.

The Times September 16, 2006

Tiny flaws that caused a Titanic waste of life
By Mark Henderson

New evidence suggests that the rescue of 1,500 people would have succeeded but for weak rivets that allowed the hull to 'unzip', Mark Henderson reports


THE most celebrated disaster in maritime history owed as much to substandard rivets as it did to the iceberg, an analysis of the sinking of the Titanic has revealed.
The liner would have survived the collision for long enough for most of, or even all, its passengers to be rescued had it not been put together with weak rivets that caused its hull to “unzip” on impact with the ice, according to the new research.



Although faulty construction has long been suspected as having contributed to the loss of RMS Titanic on April 15, 1912, the first experiment to mimic what happened to the rivets that held the hull together has shown that they could not have withstood the collision.

This weakness meant that either five or six of the ship’s watertight compartments flooded, causing the ship to sink in slightly more than two hours. With stronger rivets, fewer compartments would have been compromised, and although Titanic would probably still have sunk it would have remained afloat for several hours longer.

As Carpathia arrived to assist Titanic less than two hours after she went down, most of the 1,523 people who died might have been saved.

The new evidence has emerged from an experiment by two metallurgists. Tim Foecke, of the US National Institute of Standards and Technology, in Maryland, and Jennifer Hooper McCarty, of Oregon Health and Science University, first developed the rivet theory after examining 48 popped rivets from the wreck. This showed that the wrought iron contained 9 per cent slag — a glass-like substance that adds strength at concentrations of 2 to 3 per cent but weakens metal at higher levels.

To test whether this extra slag weakened the rivets, Dr Foecke commissioned Chris Topp, a blacksmith from Carlton Husthwaite, North Yorkshire, to make rivets to the same specifications. These were then used to join 1in steel plates such as those in the hull of the Titanic. When the plates were bent in the laboratory, the rivet heads popped off at loads of about 4,000kg (9,000lb). With the right slag content, they should have lasted until a load of about 9,000kg.

Dr Foecke said: “We don’t know the exact shape of the iceberg so we can’t be sure of the forces involved, but it’s clear that many more rivets would have broken than should have done.”

Even a few failures because of flawed metal would have been sufficient to “unzip” entire seams. As faulty rivets popped, more stress would have been placed on the good ones, causing them to break as well.

“As they failed, a domino effect ensued, distributing the increased loads to other rivets until the damaged seams began to open up,” Dr Foecke said.

Dr Foecke’s analysis of metal recovered from the wreck has also overturned another popular theory about the sinking: that the ship’s hull ruptured as it was made from brittle steel. Mechanical tests “show adequate fracture toughness in the steel at ice-water temeratures, fairly close to steels used to build bulk-carrier ships today”, he said. “The brittle steel theory does not stand up to close scrutiny, and is wrong.”

The iceberg did not cause a gash. A series of bouncing impacts popped open rivets along the bow, creating small openings. Dr Foecke said: “Witnesses recalled water trickling through the ship’s side, not enough to be considered continuous, but a steady pour on to the deck floors. This is consistent with the notion of seams that steadily bulged open as rivets failed, rather than a gaping hole produced by plate fracture, but it doesn’t explain how so much water filled the ship so quickly.”

The findings are included in a National Geographic Channel investigation to be screened next week.

http://www.timesonli...SS&attr=Britain



#19 ΝΗΡΕΑΣ

ΝΗΡΕΑΣ
  • eMembers
  • 7,949 posts

Posted 02 March 2007 - 22:49

Ο Τιτανικός μπορεί να έπιασε πάτο...η ψυχή του εμποράκου όμως συνεχίζει την κατάδυση!

#20 Stefanos

Stefanos
  • eMembers
  • 1,343 posts

Posted 08 May 2007 - 00:05

Απο ότι νομίζω η πρώτη διάσκεψη για την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα έγινε μετά το ναυάγιο του Τιτανικού ίσως αν μπορούσες να βρείς το κείμενο της πρώτης solas να σε βοηθούσε




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users