Jump to content
Shipfriends

Oικογένεια Βεντούρη


Recommended Posts

Φωτογραφίες, αναμνήσεις, σχόλια και ότι άλλο για παλιά πλοία της οικογένειας Βεντούρη (Ventouris Ferries, Ventouris Sea Lines, Ventouris Lines, AK Ventouris).
Νομίζω ότι αξίζει τον κόπο για μια οικογένεια που ξεκίνησε στην ακτοπλοΐα το 1976 με το παλιό 'Άγιος Γεώργιος" (τον ξιφία) και συνεχίζει και σήμερα στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
Κατά τη γνώμη μου, όρισμένα από τα πιο όμορφα σκαριά που πέρασαν από την Ελλάδα φόρεσαν τα σινιάλα αυτών των εταιρειών.

Μια εικόνα όχι και τόσο συνηθισμένη. Το "Εργίνα" (πρώην "Κίμωλος") της Ventouris Sea Lines στο Ναύπλιο με φόντο το Παλαμήδι. Για δύο καλοκαίρια
(1992 και 1993) εκτελούσε δρομολόγια συνδέοντας τις Κυκλάδες με το Ναύπλιο. Η φωτογραφία υπήρχε στο πρακτορείο του κυρίου Στάϊκου στο Ναύπλιο. Ο συγκεκριμένος πράκτορας προσπάθησε να "πιάσει" η γραμμή, αλλά το πείραμα δεν είχε συνέχεια.



Το ερώτημα είναι αν τέτοιες περιφερειακές γραμμές θα μπορούσαν να ξαναλειτουργήσουν για την καλοκαιρινή, έστω, περίοδο (όπως οι γραμμές Καλαμάτας-Γυθείου-Κρήτης); Πάντως, το να φτάνεις με πλοίο στο Ναύπλιο και να περνάς δίπλα από το Μπούρτζι πρέπει να είναι μοναδική εμπειρία.

post-360-128326963997_thumb.jpg

post-360-1283269640_thumb.jpg

Edited by proud_ionian
tag
Link to comment
Share on other sites

Κάνοντας μια μικρή αναδρομή στην εμπλοκή της οικογενειας Βεντούρη με την ακτοπλοϊα θα ξεχωρίζαμε μερικές χρονιές ορόσημα.

1974 - Αγορά του "Αγ.Γεώργιος" απο την "Ακτοπλοία Κ.Βεντούρη & Υιών".

1980 - Πρώτα ταξίδια του θρυλικού "Παναγία Τήνου"

1987 - Διάσπαση της εταιρείας σε Ventouris Ferries (Γιώργος & Απόστολος Β.) και Ventouris Sea Lines (Βαγγέλης & Αντώνης Β.).

1988 - Ιδρυση της Α.Κ.Ventouris (Απόστολος Β)

1992 - Ιδρυση της Ventouris Lines (Αντώνης Β).

1995 - Χρεωκοπεία της Ventouris Sea Lines.

1996 - Χρεωκοπεία της Ventouris Lines.

1999 - Τελευταία χρονιά για τη Α.Κ.Ventouris

1999 - Eπανεμφάνιση του Βαγγέλη Β

2002 - Ιδρυση της С-Link (Απόστολος Β)

2005 - Εμπλοκή του Απόστολου στη ΝΕΛ και συγχωνευση με τη С-Link το 2006

Το 1990 οι διάφορες εταιρίες των Βεντούρηδων εκμεταλλεύονταν 13 πλοία με συνολικό τοναζ ανω των 60,000 grt

Να θυμισουμε οτι η οικογένεια Βεντούρη είχε και κάποιες "άτυχες" στιγμές.

Το 1988 το Ιταλια Εξπρές του Απόστολου Β., βυθίζεται απο έκρηξη 2 μηχανισμών ενώ ήταν δεμένο στο Κερατσίνι.

Το 1995, οι καβοι του "Γκρετσια Εξπρες" σπάνε (μόνοι τους? :confused: ) και το πλοίο ημι-βυθίζεται (μόνο του?:rolleyes: ) στο Αίγιο όπου και ήταν δεμένο.

Το 1996 το "Αννα Β" του Απόστολου Β., παίρνει κλίση και ημι-βυθιζεται στο λιμανι της Πατρας μετά από έκρηξη στο μηχανοστάσιο.

Και να μην ξεχάσουμε τον τρομερό ξάδελφο Γ.Δ.Βεντούρη, ο οποίος ιδρυσε το 1996 την Ventouris N.W. Ionian Lines αγοράζοντας το "Πάρος" που ονομάστηκε "Παναγία Παξών". Το πλοίο έμελε να ταξιδέψει για λίγο στο Ανατολικό Αιγαίο φτάνοντας ως την Αλεξανδρούπολη. Σύντομα κατασχέθηκε.

Στις 28/10/96 εγινε αποτυχημένη αποπειρα βυθισης του από άγνωστους :P στα Αμπελάκια.

Στις 3/11 έγινε και νεα απόπειρα όπου και πήρε κλίση 15 μοιρών (δεν συνεργαζόταν το άτιμο...) αλλά σωθηκε μετα απο προσπάθειες. Η άδεια σκοπιμότητας που του είχε χωρηγηθεί για να ταξιδέψει Αμφιλοχία-Παξοι-Κέρκυρα ανακλήθηκε τον 4/97.

Και να κλείσουμε με τις κατηγορίες του Αγαπητού προς των Βαγγέλη Βεντούρη οτι αυτός ήταν που του έκανε έξτρα κουμπότρυπες στο σακάκι του... επειδή αγόρασε το τότε κατεσχεμένο "Παναγία Τήνου ΙΙ".

Link to comment
Share on other sites

Απλα να συμπληρωσω και να παρατηρησω σ αυτα που λεει ο φιλος Αρης οτι ο Γ. Βεντουρης δεν εξαφανιστηκε ποτε για να επανεμφανιστει το 1999. Το 1996 εμφανιστηκε για 3 χρονια στην ακτοπλοια με το Πηγασος ενω μετα περιοριστηκε στη γραμμη Ηγουμενιτσα-Ιταλια και Αλβανια-Ιταλια.

Το 2004 εχουμε επαναδραστηριοποιηση του Β. Βεντουρη με την Παναγια Οδηγητρια Ν.Ε. (VSL).

Επισης μη ξεχναμε οτι ο πατερας Βεντουρης μαζι με το μικρο γιο Χαραλαμπο πανε αρκετα καλα στα φορτηγα ενω νομιζω οτι καποια περιοδο (δε γνωριζω αν τα εχει ακομα) με τα φορτηγα ειχε ασχοληθει και ο Αποστολος οταν πουλησε τον Ταξιαρχη στη ΝΕΛ.

Link to comment
Share on other sites

Απλα να συμπληρωσω και να παρατηρησω σ αυτα που λεει ο φιλος Αρης οτι ο Γ. Βεντουρης δεν εξαφανιστηκε ποτε για να επανεμφανιστει το 1999. Το 1996 εμφανιστηκε για 3 χρονια στην ακτοπλοια με το Πηγασος ενω μετα περιοριστηκε στη γραμμη Ηγουμενιτσα-Ιταλια και Αλβανια-Ιταλια.

Το 2004 εχουμε επαναδραστηριοποιηση του Β. Βεντουρη με την Παναγια Οδηγητρια Ν.Ε. (VSL).

Sorry Neptune, κάπου μπερδεψα τα ονόματα. Το 1999 έκανε επανεμφάνιση ο Βαγγέλης με το Γέωργιος Εξπρές που ταξίδεψε για 2 σεζόν σε επιδοτούμενα στις Κυκλάδες. Το διόρθωσα και στο παραπάνω post.

Link to comment
Share on other sites

δεν ξερω κατα ποσο μπορει να γινει κανεις εκ των υστερων προφητης, αλλα φανταζεστε η οικογενεια Βεντουρη (και η οικογενεια Αγαπητου)να μην ειχε διασπαστει ποτε ποσο διαφορετικα μπορει να ηταν τα πραγματα. Δε μιλαω για σημερα βεβαια, αλλα για την περιοδο τελη 80 αρχες 90. Αν ειχαν παραμεινει μια εταιρεια τοτε...

Link to comment
Share on other sites

φανταζεστε η οικογενεια Βεντουρη (και η οικογενεια Αγαπητου)να μην ειχε διασπαστει ποτε ποσο διαφορετικα μπορει να ηταν τα πραγματα

Στον αγαπημενο μου ρολο σαν δικηγορος του Διαβολου, πιθανολογω -για να μην πω ειμαι βεβαιος- οτι θα ταξιδευε ακομα το Ναιας ΙΙ και το Γεωργιος Εξπρες και θα σερβιραν ακομα πανω στα πλοια τους τη θρυλικη κυκλικη πιτσα με το ενα κομματι ζαμπον και τα ρινισματα τυριου, καβουρντισμενη μεσα στο φουρνακι της λιγδας και σερβιρισμενη στη χαρτοπετσετα:P .

Link to comment
Share on other sites

Aνατρίχιασα! Που τις θυμηθήκες εκείνες τις πίτσες (έχω φάει αμέτρητες σε αντίστοιχης ηλικίας πλοίο με το Ναιάς) που ήταν ίδιες με το σχολείο μας.

Πάντως αν εμεναν σε πίτσες-λουκουμάδες, και Ναιάδες και Π.Τήνου νε πλάγια φορτοεκφόρτωση ο δρομός για νέους παίκτες τύπου Μινωικές-Σφηνιά και μετέπειτα Λασκαρίδη-Στρίντζη και Παναγόπουλου θα ήταν πάλι αναπόφευκτος..

Σίγουρα πάντως θα μπορούσαν να ήταν πιο κραταιοί από τον καπτά Μάκη..

Link to comment
Share on other sites

Αυτό που θα πρέπει να αναγνωρίσουμε σε αυτούς τους ανθρώπους, πέρα από τα λάθη που έκαναν, είναι ότι ήξεραν να διαλέγουν καράβια. Όσο για το αν οι διάφοροι νεοεφοπλιστές θα έχουν διάρκεια ζωής όσο αυτοί, αυτό θα το δείξει η ιστορία.

Τα τέσερα βελγάκια είναι για αρκετούς από τα όμορφα σκαριά που πέρασαν από εδώ (τα δύο, βέβαια, δεν ανήκαν στην οικογένεια αυτή).

Το "Γεώργιος Εξπρες" είναι ενα από αυτά. Εδώ στο δρόμο του παροπλισμού μετά το φθινόπωρο του 2000 στο Κερατσίνι, δίπλα στο "Άγιος Διονύσιος Σ". Τα φώτα είναι ακόμα αναμμένα.

post-360-128326964033_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Αυτό που θα πρέπει να αναγνωρίσουμε σε αυτούς τους ανθρώπους, πέρα από τα λάθη που έκαναν, είναι ότι ήξεραν να διαλέγουν καράβια.

Σίγουρα τα Βέλγικα πλοία ήταν εξαιρετικά καράβια, ήταν για τη δεκαετία του 80 ότι ήταν οι Απόλλωνες για τη δεκαετία του 90. Βέβαια να πουμε οτι τότε υπήρχαν διαθέσιμα πολλά καράβια σε αυτά τα μεγέθη και υπήρχε η δυνατότητα επιλογής.

Σήμερα τα καράβια της Βορ. Ευρώπης έχουν μεγαλώσει τόσο που δεν είναι χρηστικά για τις περισσότερες γραμμές μας. Δυστηχώς πέρα από το οτι έχουν μεγαλώσει έχουν χάσει και τις γραμμές που είχαν οι προκάτοχοι τους.

Link to comment
Share on other sites

Εδω ειναι μια φωτογραφια του πρωτου πλοιου που εφαρμοσε σε πρωιμο σταδιο το Camping on Board στην Αδριατικη. Οχι οργανωμενα ομως οπως εκανε αργοτερα η εταιρια στα Venus/Polaris και οι Μινωικες με τον Ερωτοκριτο.

Το Brisbane Trader νυν Athens στην Αυστραλια ως καθαρο roro

d030607014_Brisbane_Trader.jpg

Link to comment
Share on other sites

Για το κάθε πλοίο της VSL η χρονική διάρκεια του παροπλισμού ήταν διαφορετική. Η μεγαλύτερη ήταν για το "Γεώργιος Εξπρες" που κράτησε από το 1995-1999. Για τα άλλα ήταν μικρότερη.

Εδώ, το "Γεώργιος Εξπρες" και οι δύο "Απόλλωνες" παροπλισμένοι στον Πειραιά.

post-360-128326964101_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Γι αυτό τον λόγο την Παρασκευή το Αίολος Κεντέρης Ι αντί να σταματήσει στην Μήλο πήγε Λαύριο για να μεταφέρει του συγγενείς στην Κίμωλο.

Link to comment
Share on other sites

Οχι μονο τους συγγενεις αλλα και τη σωρο της αφου πεθανε στην Αθηνα.

Συλλυπητηρια στους δικους της. Ο καπτα-Κωστας εχει προβληματα υγειας αλλα εκεινη εφυγε πρωτη.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Τη περίοδο που το forum ήταν κλειστό, δηλαδή στις 18 Αύγουστου έφυγε από τη ζωή ο Κωνσταντίνος Βεντούρης

Πηγη: marinews

Aπεβίωσε, σε ηλικία 83 ετών ο εφοπλιστής Κωνσταντίνος Βεντούρης, ένας από τους θεμελιωτές της Ελληνικής Ακτοπλοϊας.

Ο Κωνσταντίνος Βεντούρης γεννήθηκε στην Κίμωλο το έτος 1927 σταδιοδρόμησε ως πλοίαρχος του Εμπορικού Ναυτικού και το 1957 στράφηκε στον εφοπλισμό μέσω της αγοράς του μικρού φορτηγού πλοίου «Κίμωλος». Μέσω της εταιρείας Ventouris G. Constantinos άρχισε να διαχειρίζεται μικρά φορτηγά πλοία και σύντομα δημιούργησε μικρό στόλο με πλοία αυτού του τύπου. Το 1975 η εταιρεία του, που έχει μετονομασθεί σε Ventouris Group Enterprises S.A., διαχειριζόταν τέσσερα μεσογειακά φορτηγά πλοία, ενώ τα επόμενα χρόνια ο στόλος τους ενισχύθηκε σημαντικά και με πλοία μεγαλύτερης χωρητικότητας. Στις αρχές της δεκαετίας του 1980, ο Κωνσταντίνος Βεντούρης αποφάσισε αρχικά να επεκταθεί στην ακτοπλοΐα με την αγορά επτά επιβατικών πλοίων και στη συνέχεια να πουλήσει το στόλο των φορτηγών πλοίων. Την περίοδο αυτή, στην επιχείρηση αρχίζει να εισέρχεται και η δεύτερη γενιά της οικογένειας, οι γιοί του Γεώργιος, Αντώνιος, Ευάγγελος και Απόστολος.

Το 1987, και ενώ με την ακτοπλοΐα ασχολούνται τα παιδιά του, ο ίδιος επανέρχεται στη διαχείριση φορτηγών πλοίων, αρχικά μέσω της εταιρείας Ventouris Contstantinos & Charalambos και, από το 1989, μέσω της Mastrogiorgis Shipping, η οποία έχει διαχειρισθεί συνολικά περίπου 15 πλοία από τη στιγμή της ίδρυσης της. Από τα μέσα της δεκαετίας του 1990 και εξής, η Mastrogiorgis Shipping, υπό τη διοίκηση του Κωνσταντίνου Βεντούρη και του μικρότερου γιού του Χαράλαμπου, ανέπτυξε σταθερά το στόλο της και έφθασε το 2000 να διαχειρίζεται στόλο επτά πλοίων που αποτελούνταν από τρία bulk carriers, τρία πλοία μεταφοράς γενικού φορτίου κι ένα πλοίο μικτού φορτίου, η μεταφορική ικανότητα των οποίων ήταν 300.000τνβ.

Σε ανακοίνωσή της η Ένωση Επιχειρήσεων Ναυτιλίας αναφέρει:

«Aπεβίωσε ο Κωνσταντίνος Βεντούρης, Πατριάρχης της Ελληνικής Ακτοπλοΐας, πλοιοκτήτης επιβατηγών και φορτηγών πλοίων, ιδρυτής της εταιρείας “VENTOURIS FERRIES”, και πατέρας των: Γεωργίου Βεντούρη Μέλους ΕΕΝ, Αντωνίου Βεντούρη, Ευάγγελου Βεντούρη Μέλους Δ.Σ. ΕΕΝ, Απόστολου Βεντούρη, (Προέδρου ΕΕΝ), Χαράλαμπου Βεντούρη Πλοιοκτήτη, Εργίνας Βεντούρη.

Η κηδεία του εκλιπόντος θα τελεστεί την Παρασκευή 20-8-2010 και ώρα 14:00 στην εκκλησία Παναγία Οδηγήτρια Κιμώλου.

Η ΕΕΝ ευθύς ως πληροφορήθηκε τον θάνατο του Κωνσταντίνου Βεντούρη συγκάλεσε εκτάκτως το Δ.Σ. αυτής, το οποίο ομόφωνα αποφάσισε:

1. Αντιπροσωπεία του Δ.Σ. της Ενώσεως να εκφράσει τα θερμά συλλυπητήρια των μελών της ΕΕΝ προς τα τέκνα του εκλιπόντος.

2. Να παραμείνει μεσίστια η σημαία στα γραφεία της Ενώσεως κατά την ημέρα της κηδείας.

3. Να κατατεθεί αντί στεφάνου χρηματικό ποσό στο Σωματείο Ναυτικών Γονέων Παιδιών με Ειδικές Ανάγκες «ΑΡΓΩ».

4. Να σταλεί η παρούσα στα Μ.Μ.Ε.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Προχθές που περπατούσα στη Πλάκα, έπεσε το μάτι μου σε μιά ξεχασμένη, μνημειακή πιά, επιγραφή. Που λογικά θα πρέπει να είναι γύρω στο 1985, εάν δεν έχω μπερδευτεί με τις ενδοοικογενειακές ανακατατάξεις.

post-1833-0-16526000-1378145675_thumb.jp

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Ο πανταχού παρών μητροπολίτης Σύρου βρέθηκε χθες στο Μητροπολιτικό ναό της Οδηγήτριας στην Κίμωλο, ο οποιος ανακαινίστηκε με δαπάνες των ντόπιων κατοίκων και του πλοιοκτήτη Χ. Βεντούρη.

 

...

Επιλέγων, ο Σεβασμιώτατος κ. Δωρόθεος Β'  ευχαρίστησε τον Πλοιοκτήτη κ. Χαρ. Βεντούρη και όλους τους ΚΙμωλίους, που συνετέλεσαν στην επιτυχή αποπεράτωση  του έργου, τους οποίους εχαρακτήρισε ως δεύτερους κτίτορες του Ιερού Ναού, και τόνισε την ιερή υποχρέωση και το ηθικό χρέος όλων να διατηρήσουν και να συντηρήσουν τα όσια και τα ιερά, που οι πατέρες κληροδότησαν και να τα παραδὼσουν ακέραια και άθικτα στις επόμενες γενιές, σε μια πνευματική σκυταλοδρομία, που ξεκινά από το μακρινό παρελθόν και επεκτείνεται στο απώτερο μέλλον.

...

Τέλος, απένειμε στον Ευεργέτη, Πλοιοκτήτη κ. Χαράλαμπο Βεντούρη το μετάλλιο της Ιεράς Μητροπόλεως και του προσέφερε ως ευλογία Εικόνα της Οδηγητρίας και του Αγίου Χαραλάμπους, αφιέρωσε στον Ιερό Ναό Σταυρό Ευλογίας και διένειμε αναμνηστικές ευλογίες στους πιστούς.

 

imsyrou.gr

 

P1130363.jpg

P1130387.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Λογικά ναι, κάτι ανάλογο (ή και το ίδιο κατάστημα) δεν είναι η άλλη επαγγελματική ενασχόληση του Ευάγγελου?

 

Νομίζω ότι είχε γραφεί στο forum, ότι της οικογένειας είναι και το (πρώην Μαρίδα, πρώην PIzza Hut, πρώην GR) νυν εστιατόριο "Κιούρτος" στην γωνία Λεωφόρου Ποσειδώνος & Λεωφόρου Ελευθερίας (Αμφιθέας).

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...