Jump to content
Shipfriends

Τέταρτη Ιστορία: Το ναυάγιο του ss "Volta" στη Μύκονο, και ο Φάρος Αρμενιστής Μυκόνου


Recommended Posts

.
Τέταρτη Ιστορία


Ας πάμε, λοιπόν, στην επόμενη σπαζοκεφαλιά.

Βρισκόμαστε στην προτελευταία δεκαετία του 19ου Αιώνα.

Ένα πλοίο της «Βρεττανικής Ανατολικής Τηλεγραφικής Εταιρείας» συντρίβεται και βυθίζεται πάνω στα βράχια μιάς Ελληνικής ακτής.

Με αφορμή αυτό το ναυάγιο, η Υπηρεσία Φάρων του Π.Ν. αποφασίζει την ανέγερση φάρου σε εκείνη την περιοχή, ο οποίος λειτούργησε, για πρώτη φορά, 4 χρόνια μετά το ναυάγιο.

Ποιο ήταν το πλοίο?
Πότε και που ναυάγησε?
Για ποιόν φάρο πρόκειται?

.

Edited by proud_ionian
tag
Link to comment
Share on other sites

το συγκεκριμένο κουίζ φαίνεται πως είναι πάρα πολύ ψαγμένο και προφανώς έχει ένα και μόνο καλά κρυμμένο κλειδί. :D

Για να αρχίσουμε απο κάπου, μιλάμε φυσικά για τη δεκαετία του 1880 ωστόσο σε όλο το ελληνικό internet δεν υπάρχει καμμία πληροφορία για ναυάγιο τη δεκαετία αυτή (συγκεκριμένα έψαξα με στοιχεία "ναυάγιο+διαδοχικά τα χρόνια απο 1880 μέχρι 1889" κ δεν βρήκα κάτι σχετικό). :rolleyes:

Υποψιάζομαι τον φάρο των Οινουσσών στη νήσο Σαπιέντζα (Πελοπόννησος) με έναρξη φωταψίας το 1885 και σε σημείο που -αναφέρεται πως- είχαν γίνει πολλά ναυάγια.

Τι έχει να πει ο Νηρέας για τα παραπάνω?

Link to comment
Share on other sites

.

Έχεις δίκαιο αγαπητέ gpan, ο τρόπος που έβαλα το θέμα είναι προσεγμένος.

Το Ελληνικό Internet σε αυτόν, τουλάχιστον, τον τομέα είναι για κλάματα.

Παρ' όλα αυτά, υπάρχει κάτι. Αλλά δεν βγαίνει με αναζήτηση. Πρέπει να μπείς μέσα και να ψάξεις. Και κάτι θα καταφέρεις.

Δεν είναι ο Φάρος της Σαπιέντζας

Επίσης θα πρέπει να σημειώσω ότι στις περιοχές των περισσότερων φάρων έχουν γίνει ναυάγια, συνήθως είναι σε διαύλους και σε σημεία επικίνδυνα για την ναυσιπλοϊα.

Τέλος, απευθυνόμενος και στον proud, θα πω ότι τα δεδομένα (όπως τα έβαλα) μπορεί να μήν δίνουν την λύση, αλλά αποκλείουν κάποιες πιθανές λύσεις.

.

Link to comment
Share on other sites

.

Επειδή αντιλαμβάνομαι ότι είναι πράγματικά δύσκολο για κάποιον που δεν έχει ασχοληθεί με τους Φάρους, θα βοηθήσω λίγο. ;)

Το όνομα του πλοίου (μία λέξη) είναι κοινό-κοινότατο. Η αναζήτηση στο Google δίνει πάνω από 8 εκατομμύρια αποτελέσματα :(

Το πλοίο ναυπηγήθηκε το 1882, είχε μήκος 60 μέτρα και 24 άτομα πλήρωμα.

Και τώρα η μεγάλη βοήθεια:

Αν δεν υπήρχε το όνομα του πλοίου, δεν θα υπήρχε ούτε το πλοίο ούτε και η πλοιοκτήτρια εταιρεία του. :confused:

Όπως έλεγε και ένας μαθηματικός μου στο Γυμνάσιο: Είναι ζήτημα πράξεων, ευκόλως λύεται! :)

.

Link to comment
Share on other sites

Δωσε μας λιγο χρονο, αυτο δεν ειναι κουιζ, ειναι καρκινος :(:)

Ειλικρινα σου μιλω εχω φαει σημερα τουλαχιστον 2 ωρες στο ψαξιμο και με εχεις βαλει στην πριζα..

Link to comment
Share on other sites

Αγαπητέ proud, ζητάς πολλά. Την μισή απάντηση.

Δεν μπορώ να στην δώσω αλλά μπορώ να σου πω ότι δεν είναι κάτι σε Brit... , ούτε η εταιρεία ούτε το καράβι.

Link to comment
Share on other sites

Το πιο κοντινό που μπόρεσα να βρώ και φυσικά δεν είναι.

ΠΑΡΑΙΤΟΥΜΑΙ ΤΗΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΕΩΣ.-

EQUITA / KNIGHT OF ST. JOHN / CHILE 1885

The EQUITA was built by Palmers Co Ltd, Jarrow-on-Tyne in 1885. She was a 3,369 gross ton ship, length 330ft x beam 43.5ft, one funnel, two masts, single screw and a speed of 12 knots. Launched in Aug.1885 as the KNIGHT OF ST.JOHN for British owners, she was purchased by Ottavio Zino of Savona, Italy in 1897 and renamed EQUITA. She started her first voyage between Genoa - Naples - New York on 14th May 1902 and her seventh and last sailing on this service commenced 26th Mar.1906. In 1908 she was renamed CHILE for the same owners and in 1912 was sold to Lloyd del Pacifico of Italy. She sailed between Italy and the west coast of South America until 26th Oct.1921 when she hit a mine in the Cerigo Channel, Greece and sank. [North Atlantic Seaway by N.R.P.Bonsor, vol.3,p.1278]

Link to comment
Share on other sites

.

Αγαπητέ Χιώτη, βεβαίως και δεν είναι το ζητούμενο. Όπως προανέφερα το ναυάγιο έγινε στον 19ο αιώνα και όχι στον 20ο. Στα 1800 και όχι στα 1900.

Επίσης, πολύ γρήγορα παραιτήθηκες της αναζήτησης. :(

Εν πάσει περιπτώσει, τουλάχιστον, παρακολούθησε την συνέχεια. :)

Θα πέσει πολύ γέλιο, μετά την απάντηση. Πολλοί θα βαράνε το κεφάλι τους από τοίχο σε τοίχο. ;)

.

Link to comment
Share on other sites

VOLTA

Eastern Telegraph Co.; 1882; London & Glasgow Ship Building

Co.; 844 tons; 200-2x29x20-3; 95 h.p.; compound inverted

engines.

The British steamship Volt a, Capt. Richardson, was wrecked on

April 18th, 1887 on Mykoni Island, Grecian Archipelago, while

carrying telegraph cables and stores from London to Syra. Eleven of

the crew were drowned, Capt. Richardson and 12 others were saved.

Επειδή δεν ξέρω από ΜΥΚΟΝΟ, να μας πει κανείς αν είναι ο ΑΡΜΕΝΙΣΤΗΣ.

Σχόλιο: τι δουλειά είχε από το Λονδίνο-Σύρο να βρεθεί Μύκονο??? :(

Link to comment
Share on other sites

.

Τελικά, αγαπητέ Χιώτη είχα δίκιο που σου είπα να μην τα παρατήσεις. :(

Ο επιμένων νικά (ενίοτε).

Ναί είναι το Volta και ο Φάρος είναι ο Αρμενιστής.

Θα ακολουθήσει η πλήρης απάντησή μου.

Η πλάκα είναι ότι το βρήκες εσύ που δεν ξέρεις από Μύκονο, ενώ σίγουρα πολλοί από τους υπολοίπους θα έχουν πιεί και καφέ - ρομάντζα στον φάρο.

Πριν δώσω την απάντησή μου θα ήθελα να στείλεις πρώτα εσύ πως οδηγήθηκες στο Volta.

Περιμένω.

.

Link to comment
Share on other sites

Μπορείς να προχωρήσεις στην αποκάλυψη των πηγών σου γιατί εγώ αδυνατώ. :( Ηταν ένα pdf που τώρα δεν βρίσκω.Αυτά τα πράγματα γίνονται μόνο μία φορα,μάλλον!

Link to comment
Share on other sites

.

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΟ ΚΟΥΙΖ 4

Ιστορία Τέταρτη.

Το ναυάγιο του SS “VOLTA” της Eastern Telegraph Co, το 1887 στη Μύκονο, και ο φάρος Αρμενιστής Μυκόνου.

Πρόκειται για το Καλωδιακό Ατμόπλοιο “VOLTA” της Eastern Telegraph Co . Το πλοίο μετέφερε καλώδια και άλλο τηλεγραφικό υλικό από το Λονδίνο στη Σύρο. Τον Απρίλιο του 1887 ναυάγησε στη Μύκονο. Πνίγηκαν 11 μέλη του πληρώματος, ενώ σώθηκαν ο πλοίαρχος και 12 μέλη από το πλήρωμα.

Δείτε επίσης, για το “VOLTA”.

Εδώ μπορείτε να δείτε σε ποιες

Ελληνικές τηλεγραφικές γραμμές είχε ποντίσει καλώδια το “Volta”, στα έτη 1884-1887

Το όνομα του πλοίου οφείλεται στον Ιταλό φυσικό Alessandro Giuseppe Antonio Anastasio VOLTA, τον εφευρέτη της ηλεκτρολυτικής μπαταρίας.

Επειδή η λειτουργία του τηλεγράφου απαιτεί ηλεκτρική ενέργεια, χωρίς την εφεύρεση της μπαταρίας από τον Volta, δεν θα υπήρχε τηλέγραφος.

Ακολουθεί το απόσπασμα που μου έδωσε και την ιδέα του quiz:

*[ «.Το ναυάγιον τούτο έλαβε χώραν την αυγήν της 16/28 Απριλίου 1887 παρά το στόμιον του βορείου της Μυκόνου λιμένος Πανόρμου

και δη εις την θέσιν Μαύρος Βράχος (Black Rock), κειμένην πλησίον της άκρας, ήτις αναγράφεται υπό το όνομα Gormato εις τον υπ’ αρ.

1815 χάρτην του Αγγλικού Ναυαρχείου ( κατά πληροφορίας ευμενώς δοθείσας ημίν παρά του κ. Φιλ. Πάτση, τμηματάρχου παρά τω

ενταύθα Διευθύνσει της Eastern Tel. Co).».

«...Η, κατ’ αρχήν αποφασισθείσα, ανέγερσις του φάρου Αρμενιστή της Μυκόνου επραγματοποιήθη μόνον κατόπιν του ναυαγίου του

Ατμοπλοίου «Volta» της «Βρεττανικής Ανατολικής Τηλεγραφικής Εταιρείας». Το μηχάνημα δε του φάρου τούτου, κατασκευασθέν

υπό του αρχαιοτάτου εργοστασίου φάρων Sautter-Lemonier είχεν εκτεθή εις την εν Παρισίοις Διεθνή Έκθεσιν του 1889, καθ΄ ήν

έτυχε βραβείου.»

«...Χρονολογία πρώτης αφής φάρου ( Β΄ τάξεως) Αρμενιστή Μυκόνου, 19 Σεπτεμβρίου 1891.»]*

* “Ιστορικόν περί των φάρων των Ελληνικών ακτών, από της Αρχαιότητος μέχρι σήμερον”

Στυλιανού Λυκούδη / Διευθυντού Υπηρεσίας Φάρων / Εκδόσεις της Εστίας, Αθήνα 1917-18.

Ανάτυπον Ναυτικής Επιθεωρήσεως 1917.

Τα παραπάνω αναφέρονται περιληπτικά και στο βιβλίο του Γήση Παπαγεωργίου / Ελληνικοί Πέτρινοι Φάροι / Εκδόσεις Άμμος.

Μάλιστα ο συγγραφέας αφιερώνει το βιβλίο στην μνήμη του Στ. Λυκούδη.

Το αρχικό μηχάνημα του φάρου αντικαταστάθηκε,το 1983, με σύγχρονο και τοποθετήθηκε στην αυλή του Ναυτικού Μουσείου Αιγαίου στη Μύκονο. Σήμερα ο φάρος λειτουργεί με ηλεκτρικό ρεύμα.

Στον μηχανισμό που βρίσκεται στο Μουσείο έχει τοποθετηθεί πινακίδα με το ιστορικό του ναυαγίου και του φάρου.

Στην φωτογραφία είναι ο παλαιός μηχανισμός και ο κλωβός του φάρου, όπως εκτίθεται στον κήπο του Μουσείου.

Διακρίνεται (πάνω από την άγκυρα) η προαναφερόμενη πινακίδα.

mk04e001.jpg

Φωτογραφίες του φάρου και της παραπάνω πινακίδας περιέχονται και στο λεύκωμα του Γιάννη Σκουλά / Φάροι, πέτρα και φως / Εκδόσεις Άμμος.

Όπως, επίσης, υπάρχουν και στα παρ’ ημίν τηρούμενα αρχεία. :(

.

Link to comment
Share on other sites

Η πλάκα είναι ότι το βρήκες εσύ που δεν ξέρεις από Μύκονο, ενώ σίγουρα πολλοί από τους υπολοίπους θα έχουν πιεί και καφέ - ρομάντζα στον φάρο.

Αυτο ξαναπεστο Νηρεα! Δεν πηγαινε με τιποτα το μυαλο μου. Εχω ομως καποιες αποριες που αναρωτιεμαι αν οι πηγες σου μπορουν να ξεδιαλυνουν. Τι ζητουσε ενα πλοιο που πηγαινε απο το Λονδινο στη Συρο στα βορεινα της Μυκονου? Περισσοτερο δε απο τη στιγμη που ο Πανορμος στον οποιο αναφερεται η πηγη σου(αν μιλαμε για το ιδιο μερος που μαλλον ετσι ειναι), δεν βρισκεται στον Τσικνια(δηλαδη κατω απο τον Αρμενιστη) αλλα στην εισοδο του κολπου της Φτελιας για οσους ξερουν την περιοχη, σημειωνω δε οτι ο κολπος της Φτελιας βλεπει προς το Βορειο Αιγαιο. Ειναι δηλαδη σαν να πηγαινει ενα πλοιο απο τον Πειραια στην Κεα π.χ. και να ναυαγει στη βορεινη πλευρα της Μακρονησου απεναντι απο το Λαυριο, τοσο μακρια δηλαδη...

Link to comment
Share on other sites

.

Απάντηση στον Nick:

Αν κοιτάξεις τα links που έδωσα στην απάντησή μου

http://www.atlantic-cable.com/Cables/CableTimeLine/index1850.htm

Το VOLTA και η εταιρεία του είχαν ποντίσει τηλεγραφικά καλώδια σε διάφορα μέρη της Ελλάδας, μεταξύ αυτών και Σύρα-Χίος.

Πιθανόν στο ταξείδι από Λονδίνο για Σύρο να υπήρχε και άλλο ενδιάμεσο λιμάνι, το οποίο να παραλείπεται, π.χ. η Χίος. Πιθανόν να έγινε κάτι έκτακτο και να άλλαξε το δρομολόγιο, π.χ μιά βλάβη σε κάποιο υποβρύχιο καλώδιο.

Ποιός ξέρει? :(

Ερώτηση στον Χιώτη.

Την επωνυμία Eastern Telegraph Co πως την βρήκες ή την σκέφτηκες?

Υ.Γ. Στην απάντησή μου είδα ότι δεν εμφανίζεται η φωτογραφία και το link του Μουσείου Αιγαίου. Το κοίταξα και είδα ότι είναι εκτός λειτουργίας από χτες βράδυ το site του Υπ. Πολιτισμού culture.gr, όπου φιλοξενούνται τα παραπάνω.

Ελπίζω να είναι κάτι παροδικό.

.

Link to comment
Share on other sites

  • 10 years later...
×
×
  • Create New...