Jump to content
Shipfriends

To Nαυάγιο του Sea Diamond στην καλντέρα της Σαντορίνης


Recommended Posts

  • 2 weeks later...
  • Replies 571
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Τελεσίγραφο στην εταιρεία Louis Hellenic Cruises να αναλάβει τις ευθύνες της όσον αφορά την υλοποίηση προγράμματος περιβαλλοντικής προστασίας της θαλάσσιας περιοχής της Σαντορίνης μετά το ναυάγιο του κρουαζερόπλοιου «Sea Diamond», απέστειλε η υπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής κυρία Τίνα Μπιρμπίλη.
Link to comment
Share on other sites

εχει μια βδομαδα ο αλαφουζος (ΣΚΑΪ) που προαναγγελει οτι η πρασσινη τινα και ο υθυναλ διαμαντιδης θα στειλουν τελεσιγραφο στον λουη να τους υποβαλλει αμεσα χρονοδιαγραμμα ανελκυσεως του ναυαγιου ή χρονοδιαγραμμα πληρους απομακρυνσεως των επιβλαβων υλικων.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Πόρισμα για το ναυάγιο του Sea Diamond στη Σαντορίνη

Αδράνεια και έλλειψη οποιοδήποτε σχεδίου και μελέτης για τις επιπτώσεις του ναυαγίου του Sea Diamond στη Σαντορίνη, καταλογίζει ο Συνήγορος του Πολίτη στο Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Θήρας και στα συναρμόδια υπουργεία, σύμφωνα με πόρισμά του.

Τέσσερα χρόνια μετά τη βύθιση του κρουαζιερόπλοιου στην Καλντέρα της Σαντορίνης δεν έχει γίνει ακόμη ολοκληρωμένη εκτίμηση του περιβαλλοντικού κινδύνου και δεν μπορούν ακόμη να υπολογιστούν οι σοβαρές περιβαλλοντικές επιπτώσεις στο θαλάσσιο οικοσύστημα, στην τουριστική ανάπτυξη και στην οικονομική δραστηριότητα του νησιού, επισημαίνει η ανεξάρτητη αρχή.

Ο Συνήγορος του Πολίτη, κατά την εξέταση της αναφοράς που δέχθηκε από το 2008 από οργάνωση πολιτών, διαπίστωσε αδράνεια του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Θήρας και των συναρμόδιων υπουργείων Εμπορικής Ναυτιλίας, (νυν Υπ. Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων & Αλιείας) και ΥΠΕΧΩΔΕ (νυν Υπ. Περιβάλλοντος, Ενέργειας & Κλιμ. Αλλαγής), όσον αφορά την πρόβλεψη και αντιμετώπιση των επιπτώσεων του ναυαγίου.

Όπως επισημαίνει η αρχή, «δεν έχει γίνει μέχρι και σήμερα ολοκληρωμένη εκτίμηση του ενδεχόμενου περιβαλλοντικού κινδύνου από την μακρόχρονη παραμονή του ναυαγίου στο βυθό της Καλντέρας. Κατά συνέπεια δεν είναι δυνατό να υπολογισθούν οι εν δυνάμει επιπτώσεις στο θαλάσσιο οικοσύστημα, στην τουριστική ανάπτυξη και στην οικονομική γενικότερα δραστηριότητα του νησιού. Επίσης δεν έχει καταρτισθεί σχέδιο αντιμετώπισης πιθανής διαρροής ρυπογόνων ουσιών, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο ΠΔ 11/2002.»

Χαρακτηριστικά στο πόρισμά του, ο Συνήγορος τονίζει ότι «ο τόπος του ναυαγίου εντός της υψηλού φυσικού κάλλους καλντέρας του νησιού και σε άμεση εγγύτητα με περιοχή NATURA, σε συνδυασμό με την εντονότατη τουριστική και συνεπακόλουθα οικονομική δραστηριότητα που αναπτύσσεται στην περιοχή, καθιστούν το αίτημα της απάντλησης των υγρών ρύπων ή-και της ανέλκυσης του ναυαγίου ιδιαίτερα κρίσιμο τόσο για την προστασία του περιβάλλοντος, όσο και για την προστασία της πάσης φύσεως οικονομικής δραστηριότητας στο νησί».

Η ανεξάρτητη αρχή πρότεινε στους συναρμόδιους φορείς να εκπονήσουν περιβαλλοντική μελέτη για την εκτίμηση των μακροχρόνιων επιπτώσεων του ναυαγίου και ανάλογα με τα αποτελέσματα της μελέτης, να χαρακτηριστεί τμήμα ή το σύνολο του ναυαγίου ως απόβλητο. Επίσης, να γίνει μελέτη που να ορίζει τα απαιτούμενα μέτρα προκειμένου να αποτραπεί ενδεχόμενη μελλοντική ρύπανση.

Ο Συνήγορος ζήτησε να τροποποιηθεί το νομοθετικό πλαίσιο, ώστε σε περιπτώσεις ναυαγίων να συντάσσονται υποχρεωτικά ειδικές περιβαλλοντικές μελέτες, που θα αναλύουν τους ενδεχόμενους περιβαλλοντικούς «κινδύνους».

Τέλος, πρότεινε τη μεταφορά των αρμοδιοτήτων αντιμετώπισης περιστατικών θαλάσσιας ρύπανσης από ναυάγια από τα Δημοτικά Λιμενικά Ταμεία στις κεντρικές υπηρεσίες των αρμόδιων υπουργείων ή στην περιφερειακή αυτοδιοίκηση.

Σημειώνεται ότι μέχρι σήμερα οι αρμόδιες υπηρεσίες δεν έχουν ανταποκριθεί στις προτάσεις του πορίσματος που εξέδωσε ο Συνήγορος του Πολίτη.

Πηγή:www.zougla.gr

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Ο δικηγόρος Δημ. Βουδούρης μιλάει για το που βρίσκεται η υπόθεση του ναυαγίου Sea Diamond.

Πηγη: MEDIASHIPPING

Η υπόθεση διερευνάται σε επίπεδο ποινικό, από τις κατά τόπον αρμόδιες δικαστικές Αρχές της Νάξου και πειθαρχικό, από τα Πειθαρχικά Συμβούλια του Εμπορικού Ναυτικού.Λόγω του ότι η ποινική διαδικασία είναι ακόμη εν εξελίξει, δεν θα ήθελα να προβώ σε οποιοδήποτε σχόλιο, εκ λόγων δεοντολογίας και με συνέπεια προς την στάση που ευθύς εξ αρχής έχουμε τηρήσει.

Ωστόσο, η διαδικασία ενώπιον των πειθαρχικών Συμβουλίων του Ε.Ν. έχει ολοκληρωθεί και πλέον μπορώ να σας πω ότι ο Πλοίαρχος του πλοίου απηλλάγη από όλες τις αποδιδόμενες κατηγορίες, οι οποίες -κατά βασική θεματική ενότητα- αφορούσαν στην πλοήγηση του πλοίου μέχρι το σημείο της πρόσκρουσης, στην διαδικασία και την επιλογή του σημείου προσαράξεως του πλοίου, στην αξιοπλοΐα του από πλευράς μεταλλικής κατασκευής και ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων κ.λπ.

Τονίζω ότι η απαλλαγή υπήρξε πλήρης και ειδικώς ως προς το ζήτημα του σημείου πρόσκρουσης έγινε δεκτό ότι αιτία της προσκρούσεως υπήρξε η εσφαλμένη χαρτογράφηση της περιοχής και αποτύπωση της στον επίσημο χάρτη της Υδρογραφικής Υπηρεσίας, υπ' αριθ. 423/8.

Στο πλαίσιο της ιδίας διαδικασίας αθωώθηκαν κι άλλα φυσικά πρόσωπα, τα οποία βαρύνονταν με επιμέρους από τις παραπάνω κατηγορίες και συγκεκριμένα με την αξιοπλοΐα και τις συνθήκες ρυμούλκησης και προσάραξης του πλοίου.

Πλέον, και δεδομένης της ουσιαστικής ταυτότητας των αποδοθεισών κατηγοριών στην πειθαρχική και την ποινική διαδικασία, αναμένονται οι εξελίξεις στην δεύτερη.

Εξ αφορμής της συγκεκριμένης υπόθεσης έχει γίνει κάποια αξιολόγηση από κρατικές Υπηρεσίες ή άλλους φορείς, ώστε να εξαχθούν χρήσιμα συμπεράσματα για το μέλλον;

Δυστυχώς, σε συνέχεια της παγκόσμιας δυσφήμησης της πλέον επιτυχούς εγκατάλειψης κρουαζιεροπλοίου με ρήγματα σε 5 συνεχή διαμερίσματα και της συνολικής απαξίωσης της ελληνικής εμπορικής ναυτιλίας από τους αυτόκλητους "τηλεεισαγγελείς", φοβούμαι ότι ουδείς εκ των αρμοδίων αλλά και των τοπικών φορέων έχει προβληματιστεί ουσιαστικά. Διερωτώμαι: Είναι δυνατόν νησιά που δέχονται ακόμη και διψήφιο αριθμό κρουαζιεροπλοίων ημερησίως να μην διαθέτουν μόνιμο ρυμουλκό; Είναι δυνατόν να μην γίνεται η παραμικρή προσπάθεια βελτιώσεως των υφισταμένων -υποτυπωδών- λιμενικών "εγκαταστάσεων" ή εγκαταστάσεων;

Φυσικά, δεν μπορούμε να έχουμε αξιώσεις μόνον έναντι του Κράτους, ειδικά υπό τις παρούσες δημοσιονομικά δυσμενέστατες συγκυρίες. Η ευθύνη και η πρωτοβουλία ανήκει και στους τοπικούς φορείς και κυρίως ιδιώτες, οι οποίοι διασφαλίζουν τα προς το ζην από τον τουρισμό. Είναι υποχρεωμένοι να προσαρμοστούν στις σύγχρονες αρχές της οικονομικής επιστήμης και να αντιληφθούν ότι όσο περισσότερο υποστηρίζουν το προϊόν τους, δηλαδή τον τουρισμό, τόσο περισσότερο αυτό θα αυξάνει. Κάθε τουριστικός προορισμός πρέπει να διαθέτει έναν ενιαίο τοπικό φορέα, μακριά από προσωπικές επιδιώξεις και μικροκομματικές αγκυλώσεις, ο οποίος θα δημιουργεί συνθήκες προώθησης κι επαύξησης του παραγομένου προϊόντος του.

Ποία η γνώμη σας για τις πρόσφατες εξελίξεις με τις αρμοδιότητες του πάλαι ποτέ Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας;

Οι παλινωδίες της τελευταίας διετίας είναι η πλέον απτή απόδειξη του πόσο εκτός πραγματικότητας βρίσκονται ορισμένες φορές τα πολιτικά κέντρα λήψεως αποφάσεων!

Αντί του συγκεκριμένου αδιεξόδου κι αυτοκτονικού πειράματος, η μέριμνα της Πολιτείας θα έπρεπε να εστιαστεί στο πώς θα μετατρέψει τον Πειραιά σε παγκόσμιο ναυτιλιακό κέντρο και θα αναβαθμίσει το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας. Έχουμε τον μεγαλύτερο εμπορικό στόλο παγκοσμίως και θα έπρεπε να καταβάλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια να δημιουργήσουμε ερευνητικά κέντρα ναυπηγικής και τεχνολογίας, διαιτητικά όργανα και Δικαστήρια, χώρους συχνών ναυτιλιακών συνεδρίων, ολοκληρωμένο κόμβο κρουαζιέρας κ.ο.κ. Στην ανωτέρω δυναμική θα μπορούσε να παρασυρθεί και η ναυπηγοεπισκευαστική δραστηριότητα, ώστε να παράγεται πλούσιο πρωτογενές εθνικό προϊόν στην ευρύτερη περιοχή του Πειραιά!

Πρόσφατα, στην πολύ όμορφη παρουσίαση του βιβλίου "Επιλέγω Ναυτιλία" ακούσαμε την Επίτροπο, κ. Μαρία Δαμανάκη, να ανακοινώνει την λήψη απόφασης για την ίδρυση μεσογειακού ναυτιλιακού κέντρου. Ας ελπίσουμε ότι άπαντες θα αντιληφθούν την σημασία της εγκατάστασης του κέντρου αυτού στον Πειραιά και θα την υπηρετήσουν με σθένος!

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Από την "περιπέτεια" που οδήγησε στο ναυάγιο του πλοίου, είδαμε μεν κάποιες φωτογραφίες, στην συντριπτική τους πλειοψηφία όμως σε μικρή ανάλυση και τραβηγμένες από την Σαντορίνη (από την πλευρά της στεριάς).

Στο flickr βρήκα πριν κάποιες ημέρες αρκετές φωτογραφίες (γύρω στις 30), οι οποίες έχουν τραβηχτεί από κάποιον επιβάτη προφανώς άλλου κρουαζιερόπλοιου που βρισκόταν εκείνη την ώρα στην Σαντορίνη, και βέβαια από την πλευρά της θάλασσας. Το σημαντικότερο, σε πολύ καλή ανάλυση (κλικ στην φωτό - Actions - View all sizes). Εκτός από την Large 1024x768 στην οποία ανοίγει, υπάρχει και η Original 2048x1536.

Ξεκινήστε από εδώ, σελίδα 27, και μετά κάντε κλικ και στις σελίδες 28 και 29 (στο κάτω μέρος).

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
ποιά σχέση έχει ρε παιδιά το Sea Diamond με το Costa Concordia και ποιος αυτόματος πιλότος?το Sea Diamond ήταν κατά τη διάρκεια χειρισμών πρόσδεσης. ...

To Sea Diamond έκανε χειρισμούς πρόσδεσης τη στιγμή που κτύπησε στον ύφαλο; Aν θυμάμαι καλά, νομίζω ότι αυτό δεν ισχύει, εκτός αν ο όρος "χειρισμοί πρόσδεσης" δεν σημαίνει στην ναυτική ορολογία αυτό που εγώ καταλαβαίνω στην απλοελληνική.

Link to comment
Share on other sites

Eχω την εντύπωση ότι στην περίπτωση του Sea Diamond, ο κατάλληλος όρος είναι "χειρισμοί προσέγγισης" και όχι "πρόσδεσης". Mε την δέουσα επιφύλαξη οπωσδήποτε του ερασιτέχνη ως προς την ερμηνεία της ναυτικής ορολογίας.

Link to comment
Share on other sites

To Sea Diamond έκανε χειρισμούς πρόσδεσης τη στιγμή που κτύπησε στον ύφαλο; Aν θυμάμαι καλά, νομίζω ότι αυτό δεν ισχύει, εκτός αν ο όρος "χειρισμοί πρόσδεσης" δεν σημαίνει στην ναυτική ορολογία αυτό που εγώ καταλαβαίνω στην απλοελληνική.

το Sea Diamond πηγαινε να δεσει στη τσαμαδουρα 3 που βρισκεται 300 μετρα απο τη στερια.δηλαδη θα εδενε και το πλοιο θα βρισκοταν αναμεσα στη τσαμαδουρα και τη στερια,στα 300 μετρα που ειχε περιθωριο.για να παει σε αυτο το σημειο επρεπε να παραλλαξει τη γλωσσα που βρισκεται λιγο νοτιοτερα και να μπει στο μικρο ορμο με τις τσαμαδουρες 3 και 4 (η 4 ειναι νοτιοτερη)τη συγκεκριμενη μερα το βαπορι φαινεται να ειχε καθυστερησει και για αυτο το πλοιο πλησιασε τη γλωσσα για να διευκολυνθει στη μανουβρα.τα βαθη στο ναυτικο χαρτη επετρεπαν να πλησιασει στη γλωσσα αφου ανεφεραν 13+μετρα ενω στη πραγματικοτητα ηταν 5+.συνεπως οταν βρηκε ηταν σε διαδικασια προσεγγισης - προσδεσης,σιγουρα θα ειχαν κρατει στις μηχανες αφου η αποσταση απο τη γλωσσα μεχρι την τσαμαδουρα 3 ειναι μικρη

σας παραθετω παρακατω ενα χαρτη για την πιθανη πορεια του Sea Diamond(η πορεια σημειωνεται με κοκκινη γραμμη).σε κυκλο οι τσαμαδουρες 3 και 4 και το πιθανο σημειο προσκρουσης.η κιτρινη γραμμη ειναι 142 μετρα οσο το Sea Diamond δεμενο στη τσαμαδουρα 3.μπορειτε να καταλαβεται ποσο δυσκολη μανουβρα χρειαζεται για να δεσει το πλοιο στην 3.ποιοι καθοριζουν να δενουν στις 3 και 4 τσαμαδουρες πλοια ανω των 120 μετρων ακομα και σημερα;;;;;;;

post-2391-0-54741900-1326610907_thumb.jp

Edited by ΝΟΜΙΚΟΣ
Link to comment
Share on other sites

Τα 300 μέΤρα ήΤαν όΤαν ΤοποθεΤήθηκαν οι σημαδούρες Την 1η χρονιά. και εν συνεχεία είχαν μεΤαΤοπισΤεί καΤά πολύ και για Το λόγο αυΤό πλέον δεν μπορεί να μπει βαπόρι άνω Των 130 μέΤρων. και για όποιους δεν ξέρουν Την Τοποθεσία και Τις ενέργειες καΤά Την προσέγγιση σε ναύδεΤα, να πούμε οΤι Τα 200-300 μέΤρα δεν θεωρούνΤαι προσέγγιση αλλά πρόσδεση.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Άλλο οι "ηφαιστειακές χαράδρες" της καλντέρας, και άλλο το σημείο στο οποίο έχει μπατάρει το Concordia. Το Sea Diamond βούλιαξε δίπλα στην "παραλία" και κατρακύλισε κάπου στα 250 (???) μέτρα βάθος. Ακόμα και να "γλιστρίσει" περισσότερο το Concordia (πράγμα που δεν είναι και σίγουρο) το μεγαλύτερο βάθος που μπορεί να φτάσει είναι αν δεν κάνω λάθος τα 85 μέτρα.

Σειριε το Sea Diamond συμφωνα με επισημα στοιχεια του ΕΛΚΕΘΕ βρισκεται σε βαθη απο 114-148 μετρα περιπου.Συγκεκριμενα η πλωρη βρισκεται στα 115 και η πρυμνη στα 148 περιπου

Edited by proud_ionian
quote
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Σύμφωνα με την τελευταία έκθεση του Ελληνικού Κέντρου Θαλασσίων Ερευνών δεν υφίσταται καμία επιβάρυνση συνεπεία του ναυαγίου. Σημειώνεται ότι είναι η πέμπτη κατά σειρά περιοδική έκθεση του Ελληνικού Κέντρου Θαλασσίων Ερευνών που καταλήγει σε ανάλογο πόρισμα, ιασκεδάζοντας έτσι με τον πιο σαφή τρόπο τους φόβους τοπικών αρχών, επιχειρηματιών, αλλά και οικολογικών οργανώσεων για ανεπανόρθωτη καταστροφή στο θαλάσσιο οικοσύστημα της καλντέρας της Σαντορίνης. Η επόμενη έκθεση αναμένεται τον Ιούνιο κι αν όπως προεξοφλούν παράγοντες της ναυτιλίας τα πορίσματα κινούνται στο ίδιο μήκος κύματος φυσιλογικά και πέραν των όποιων σκοπιμοτήτων θα πρέπει να μιλάμε για έναν κίνδυνο που δεν υφίσταται.

Μάλιστα ήδη γίνεται λόγος για τη δυνατότητα τουριστικής αξιοποίησης του ναυαγίου που, όπως και άλλα ναυάγια κοντά σε τουριστικούς προορισμούς θα μπορούσε να αξιοποιηθεί στο πλαίσιο καταδυτικού τουρισμού, καθώς από μόνο του το ναυάγιο αποτελεί σημείο που οι δύτες μπορούν να θαυμάσουν το θαλάσσιο οικοσύστημα που δημιουργείται γύρω του.

Πηγή: PORTNET

Link to comment
Share on other sites

«Sea Diamond»: Απερρίφθη προσφυγή κατά επιβολής προστίμου

Πηγή: ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ

Απερρίφθη ως ουσία αβάσιμη από το Διοικητικό Πρωτοδικείο Πειραιά η προσφυγή του πλοιάρχου του κρουαζιερόπλοιου «Sea Diamond» και της πλοιοκτήτριας εταιρείας κατά της υπ' αριθμ. 1/2007 αποφάσεως του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας περί επιβολής προστίμου σε βάρος των προσφευγόντων ποσού 1,173 εκατ. ευρώ για παράβαση των διατάξεων του νόμου «περί προστασίας του θαλασσίου περιβάλλοντος κ.λπ.» λόγω της ρύπανσης που προκλήθηκε από τη βύθιση του πλοίου.

Σύμφωνα με ανακοίνωση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, «το δικαστήριο έκρινε ότι υπαίτιος για την προσάραξη και την εν συνεχεία βύθιση του κρουαζιερόπλοιου καθώς και για τη συνεπεία τούτων προκληθείσα ρύπανση της περιοχής του ναυαγίου ήταν ο πλοίαρχος».

Από την άλλη πλευρά, η εταιρεία, όπως επισημάνθηκε στη «Ν», σκοπεύει να καταθέσει έφεση, αφού στο ενδιάμεσο, όπως υπογραμμίζει η εταιρεία, η υδρογραφική Υπηρεσία του Πολεμικού Ναυτικού απεδέχθη το λάθος στο χάρτη στο σημείο του ναυαγίου και έχει εκδώσει νέο διορθωμένο.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Προσωπικά πάντως, μετά από τόσα χρόνια έχω σχηματίσει την εντύπωση ότι υπήρξαν πράγματι αυτά τα 2 θύματα/αγνοούμενοι και ότι δεν ίσχυαν όσα είχαν ακουστεί αρχικά για την Γαλλίδα και για τους "δήθεν αγνοούμενους". Δεν το έχω ψάξει το θέμα, αλλά δεν θυμάμαι να υπήρξε καμιά εξέλιξη μετά το ναυάγιο.

Link to comment
Share on other sites

Δηλαδή τί είδους εξέλιξη;

Αν υποθέσουμε ότι όντως υπάρχουν αυτά τα δύο θύματα,παραμένουν άραγε τα πτώματά τους (δηλαδή,τώρα πλέον,οι σκελετοί τους) ακόμη εγκλωβισμένα στην καμπίνα τους;

Link to comment
Share on other sites

Να θυμισω μονο πως λιγες μερες μετα το ναυαγιο δυτες δεν βρηκαν τις σωρους των 2 γαλλων.Η ειρωνεια ειναι οτι εχουν περασει ακριβως 5 χρονια,φετος πεφτει παλι Πεμπτη οπως και τοτε.Σημερα στη Θηρα βρισκεται ο αντικαταστατης του Sea Diamond το Louis Cristal στην ιδια κρουαζιερα.
Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
  • 4 months later...

Ξεκιναει σημερα η δικη με 13 κατηγορουμενους σε βαθμο πλημεληματος

 

Ξεκινάει το πρωί η δίκη σε βαθμό πλημμελήματος για το ναυάγιο του κρουαζιερόπλοιου «Sea Diamond», το 2007 στη θαλάσσια περιοχή Αθηνιός της Σαντορίνης.

Κατηγορούμενοι στο τριμελές πλημμελειοδικείο Πειραιά είναι 13 άτομα, μέλη του πληρώματος και στελέχη της πλοιοκτήτριας εταιρείας. Η εταιρεία είχε υποστηρίξει ότι η πρόσκρουση και βύθιση του πλοίου, προκλήθηκε λόγω λανθασμένης χαρτογράφησης της περιοχής. Η υδρογραφική υπηρεσία Πολεμικού Ναυτικού, σε έγγραφό της, που υπάρχει στην εισαγγελία, αποδέχθηκε την εσφαλμένη χαρτογράφηση.

Υπενθυμίζεται ότι το ναυάγιο κόστισε τη ζωή δύο Γάλλων υπηκόων σε σύνολο 1.500 επιβατών

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Αξιόπιστο χαρακτήρισε το αντιρρυπαντικό φράγμα στο ναυάγιο του Sea Diamond ο υπεύθυνος της εταιρείας για την απορρύπανση

 

Η ποσότητα πετρελαίου που εκλύεται πλέον από το ναυάγιο του Sea Diamond στη θαλάσσια περιοχή Αθηνιός Σαντορίνης, είναι πολύ μικρή και ανεβαίνει με μορφή σταγόνων, καθώς το μεγαλύτερο μέρος διέρρευσε και περισυλέχθηκε από τα ειδικά συνεργεία κατά τη βύθιση του πλοίου, ενώ το αντιρρυπαντικό φράγμα, στην περιοχή, είναι απολύτως αξιόπιστο.

Αυτό υποστήριξε κατά την κατάθεσή του στο Τριμελές Πλημμελειοδικείο Πειραιά, όπου διεξάγεται η δίκη για το ναυάγιο του Sea Diamond, με κατηγορούμενους 13 άτομα (σ.σ. επτά μέλη του πληρώματος, πέντε μέλη της διαχειρίστριας εταιρείας και ένας του νορβηγικού νηογνώμονα), ο δόκτωρ Βασίλης Μαμαλούκας, υπεύθυνος της εταιρείας «Τεχνική Προστασία Περιβάλλοντος», στην οποία έχει ανατεθεί η λήψη μέτρων αντιμετώπισης επιφανειακής ρύπανσης στο σημείο. Σχετική μελέτη αποδεικνύει ότι οι 11 δεξαμενές του πλοίου κατά τη βύθισή του, λόγω της μεγάλης αυξομείωσης της πίεσης και του βάθους, 127-148 μέτρα, συνεθλίβησαν, γι’ αυτό και η μεγαλύτερη διαρροή σημειώθηκε τότε και αντιμετωπίστηκε αποτελεσματικά, υποστήριξε ο Ωκεανογράφος.
Ανέφερε, επίσης, ότι το έργο της απορρύπανσης από την εταιρεία στο σημείο ξεκίνησε άμεσα και αντιμετωπίστηκε σε δύο φάσεις, η πρώτη προέβλεπε καθαρισμό της θαλάσσιας περιοχής και η δεύτερη των ακτών.

Δήλωσε ότι από τους συνολικά 425 τόνους αποβλήτων καυσίμων του πλοίου μαζεύτηκαν από τα ειδικά συνεργεία οι 330, ενώ το κόστος, πέραν της σημερινής παροχής υπηρεσιών απορρύπανσης στην περιοχή, ξεπέρασε τα 10 εκατ. ευρώ, ποσό που υποχρεωνόταν να καταβάλει η ασφαλιστική εταιρεία του πλοίου και η πλοιοκτήτρια.
Πρόσθεσε ακόμα ότι από την αρχή την όλη διαδικασία απορρύπανσης στη θαλάσσια περιοχή παρακολούθησαν δύο στελέχη του διεθνούς μη κερδοσκοπικού οργανισμού ITOPF, που έχει ως στόχο την αντιμετώπιση διαρροών χημικών πετρελαίου στη θάλασσα, ενώ, όπως σημείωσε, όταν ολοκληρώθηκε το σχετικό έργο, παραδόθηκε στις τοπικές και λιμενικές αρχές του νησιού της Σαντορίνης, οι οποίες δήλωσαν ικανοποιημένες από το αποτέλεσμα.
Περιγράφοντας τη δυνατότητα του φράγματος, ο Ωκεανογράφος είπε στο δικαστήριο ότι πρόκειται για ένα φράγμα ανοιχτής θαλάσσης από νεοπρένιο (υλικό που κατασκευάζουν τα φουσκωτά σκάφη) και γι’ αυτό το λόγο είναι πολύ ανθεκτικό και μπορεί να ακολουθεί τον κυματισμό στη θάλασσα.

Υπογράμμισε ότι γύρω από αυτό υπάρχει ένα σύστημα αγκυροβολίας που του επιτρέπει να αντέχει σε πολύ μεγάλη κακοκαιρία, ενώ η περίμετρός του κυκλικά είναι περίπου 500 μέτρα και το βάθος του 1,20 κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας.
Ολοκληρώνοντας την κατάθεσή του, ο δόκτωρ Βασίλης Μαμαλούκας υποστήριξε ότι πρόκειται για ένα από τα πιο ακριβά είδη αντιρρυπαντικών φραγμάτων που πρέπει να αντικαθίσταται κατά περιόδους, ενώ, όπως ανέφερε, έχει χαρακτηριστεί από τη Διεύθυνση Θαλάσσιου Περιβάλλοντος του υπουργείου Ναυτιλίας ως το μοναδικό στην Ευρώπη.

Πηγη: ΕΞΠΡΕΣ

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...