Jump to content
Shipfriends
Orestis

To Nαυάγιο του Sea Diamond στην καλντέρα της Σαντορίνης

Recommended Posts

ΣΕ ΕΞΕΛΙΞΗ βρίσκεται επιχείρηση εγκατάλειψης τoυ κρουαζιερόπλοιου Sea Diamond το οποίο -πιθανότατα λόγω πρόσκρουσης σε ξέρα- έχει πάρει κλίση πέντε μοιρών, λίγο έξω από το λιμάνι της Σαντορίνης, παρουσιάζοντας εισροή υδάτων.

Στo υπό ελληνική σημαία κρουαζιερόπλοιο της κυπριακής Louis επέβαιναν 1.200 άτομα - οι περισσότεροι Γερμανοί και Αμερικανοί. Όλοι τους αποβιβάζονται με ασφάλεια και μεταφέρονται με παραπλέοντα σκάφη στο λιμάνι.

Στην περιοχή επικρατούν καλές καιρικές συνθήκες (άνεμοι 3-4 Μποφόρ) και η θάλασσα είναι ήρεμη.

Το πλοίο βρίσκεται περίπου εκατό μέτρα μακριά από την ακτή, εντός του λιμανιού της Σαντορίνης. Γύρω του πλέουν πλωτά του Λιμενικού Σώματος το Ε/Γ - Ο/Γ Blue Star που επέστρεψε στο λιμάνι και παραμένει δίπλα στο κρουαζιερόπλοιο, καθώς και σκάφη της περιοχής που συνδράμουν στην επιχείρηση μεταφοράς των επιβατών.

Την επιχείρηση επιβλέπει και ελικόπτερο Super Puma.

Στην περιοχή σπεύδουν δύο φρεγάτες και δύο πυραυλάκατοι του Πολεμικού Ναυτικού

Το κρουαζιερόπλοιο "Sea Diamond", ανήκει στην εταιρεία "Louis Hellenic-Cruises" και έχει ναυπηγηθεί το 1986, ενώ έχει ανακαινιστεί το 1999.

Φέτος, ξεκίνησε δρομολόγια κρουαζιέρας με αφετηρία το λιμάνι του Πειραιά για τριήμερες και τετραήμερες εξορμήσεις στο Αιγαίο με προορισμούς τη Μύκονο, τη Ρόδο, την Πάτμο, το Κουσάντασι (στις τουρκικές ακτές), το Ηράκλειο και τη Σαντορίνη.

Ναυτεμπορική

Edited by proud_ionian
tag

Share this post


Link to post
Share on other sites

Αυτή τη στιγμή ο ALPHA δείχνει εικόνες από το κρουαζιερόπλοιο. Έχουν κατέβει βάρκες, βαρελάκια και ανεμόσκαλες, γύρω από το πλοίο υπάρχουν πολλά πλοιάρια και σκάφη του λιμενικού. Ευτυχώς φαίνεται πως η κινητοποίηση ήταν άμεση. Η κλίση φαίνεται πως έχει σταθεροποιηθεί με τη βοήθεια των ρυμουλκών ενώ γίνεται και άντληση των υδάτων. Ο κόσμος αποβιβάζεται και απομακρύνεται με τις τοπικές λάντζες.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Στο πλοίο έχει πλησιάσει παντόφλα (το Νήσος Ηρακλεια αν άκουσα καλά στη ΝΕΤ) από τον καταπέλτη του οποίου αποβιβάζονται οι επιβάτες.

post-210-128326963493_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Το καράβι ειχε προορισμό την Σαντορίνη η έτυχε να περνούσε απο εκεί???B)

Και ακόμα οι ζημιές είναι σοβαρές η θα επισκευαστούν άμεσα??:mad:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ως αυτόπτης μάρτυς μάλλον θα αναλάβω το χρέος (και το καθήκον) της ενημέρωσής σας.Αυτή τη στιγμή το πλοίο κατεβάζει το κόσμο αφού ασφάλισε το πλοίο με ιδία μέσα.Επειδή ενημερώθηκα από φίλους shipfriends για το ατύχημα (αφού κοιμόμουν) δεν έχω αντίληψη για το πως προκλήθηκε το ατύχημα.Το πιθανότερο από αυτά που άκουγα από τους παρεβρισκόμενους είναι να βρήκε το πλοίο σε κάποια από τα βράχια των βραχονησίδων Χριστιανά τα οποία βρίσκονται λίγα μίλια νότια της Σαντορίνης.Αυτό το λέω γιατί φίλοι μου μου ανέφεραν πως μπήκε στο λιμάνι της Σαντορίνης με όλο τον δρόμο του (μου ανέφεραν για 20 μίλια!!!!) σε ένα δίαυλο που τα πλοία πρέπει να κινόυνται με 6(!!!) max και με σαφώς ενπλωρη συμπεριφορά.Αυτό με κάνει να συμπεραίνω ότι ο πλοίαρχος θέλοντας να σώσει το πλοίο βιαζόταν να το φέρει κοντά στην ξηρά.Τώρα για να αποκατασταθεί η αλήθεια σε ορισμένα που ακούστηκαν.Το λιμεναρχείο Θήρας δεν διαθέτει πλωτό, οπότε δεν μπορόυσαν να "σπεύσουν" όπως λένε τα κανάλια στο συμβάν.Αντίθετα το σωματείο λεμβούχων Θήρας και οι ιδιοκτήτες όλων των καικιών έσπευσαν κατ ευθείαν στο πλοίο με επιβαίνοντες αξιωματικούς του Λιμεναρχείου.Το Blue Star και το Αρσινόη όπως και δύο κρουαζιερόπλοια ήταν δίπλα να παράσχουν βοήθεια.Το ελικόπτερο σε καθήκοντα SAR (search and rescue) που υπάρχει στο αεροδρόμιο της Σαντορίνης την καλοκαιρίνή περίοδο υπερίπτατο του πλοίου τύπος HIUI.Αργότερα ήρθε και δεύτερο ελικόπτερο του ιδίου τύπου , ενα C-130 και ένα ελικόπτερο Aegean Hawk του ΠΝ.Από το σημείο που βρισκόμουν και παρατηρούσα το ατύχημα κατάλαβα ότι ο πλοίαρχος δεν δέχτηκε καμία βοήθεια από τα παραπλέοντα για ευνόητους λόγους,αλλά προσπάθησε με ιδία μέσα να ασφαλίσει το πλοίο, και αργότερα με την βοήθεια του Ρ/Κ Λέων που κατά καλή μας τύχη βρισκόταν στην Σαντορίνη και συμμετείχε στις εργασίες που γίνονται στον Αθηνιό, τράβηξε το πλοίο που βρισκόταν στα βράχια του παλιού λιμανιού και έδωσε δυό κάβους πρύμα σε μια τσαμαδούρα και "ισιωσε " την πλώρη.Μέχρι αυτή την στιγμή διέκρινα γεμάτα καταστρώματα με επιβάτες και πλήρωμα που φορούσαν τα σωσίβια τους όμως 1 ώρα που παρατήρουσα δεν κατέβηκε κανένας από το πλοίο (δεν ξέρω νωρίτερα).Τώρα είναι δίπλα στο πλοίο η παντόφλα ΝΗΣΟΣ ΘΗΡΑΣΙΑ που έχει πάει πρύμα αριστερά του πλοίου και προσπαθεί να ακουμπησει τον καταπέλτη της σε ένα καταπελτάκι που άνοιξε το πλοίο προφανώς για να αποβιβαστούν επιβάτες από εκεί.Ειδα 4 life rafts ανοιγμένα και οι βάρκες της δεξιάς πλευράς του πλοίου καθειρεμένες.Αυτά προς το παρόν.

Share this post


Link to post
Share on other sites
σε ένα δίαυλο που τα πλοία πρέπει να κινόυνται με 6(!!!) max και με σαφώς ενπλωρη συμπεριφορά.

Τι εννοεις με τον ορο ''ενπλωρη συμπεριφορα''?

Share this post


Link to post
Share on other sites

O Lefteris profanos enoei 'emplori diagogi' (klisi pros tin plori diladi) alla den ine afto to thema. Edo apo mia ali optiki gonia. I klisi fenetai arketa megali edo. To ploio fenetai na metakinitai. Arage exi statheropoiithei to ploio i iparxi kindinos? To Blue Star Paros ke to Arsinoi pantos exun fygei.

post-40-128326963495_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Απο ότι είδα και εγώ σε απευθείας πλάνα που δείχνει τώρα το Alter η κλίση είναι αρκετά μεγάλη και και η πλώρη έχει βουλιάξει πολύ μου την έδωσαν όμως οι μα$$$ιες του Παυλόπουλου και το έκλεισα απο ότι ακούγεται το πλοίο έχει σταθεροποιηθεί λόγω των αντλιών μαλλόν ότι μπαίνει βγαίνει απο τις αντλίες για αυτό η κλίση μένει σταθερή

Ολοι οι επιβένοντες βρίσκονται μαλλόν στην ακτή και δεν κινδυνεύουν τώρα που έχει αρχίσει να πέφτει το σκοτάδι τα πράγματα θα γίνουν δύσκολα για το καραβι ξέρει κανείς πόσων διαμερισμάτων είναι το πλοίο?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ένπλωρη διαγωγή εννοώ.Δεν νομίζω πως υπάρχει κίνδυνος πλέον.Τουλάχιστον μέχρι την ώρα που έφυγα οι αντλίες δουλεύαν και δεν φαινόταν να υπάρχει πανικός στα καταστρώματα.Θα πεταχ΄τώ σε λιγάκι να κόψω κίνηση πάλι.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Δυστυχώς οι άσχετοι θα πάρουν για άλλη μια φορά την κατάσταση στα χέρια τους... Και όπως άκουσα κάποιον δημοσιογράφο απευθυνόμενο σε εκπρόσωπο της εταιρίας: "Εσείς τι κάνατε από τη στιγμη που ο καπετάνιος έριξε το πλοίο σε ξέρα..."

Share this post


Link to post
Share on other sites
μου την έδωσαν όμως οι μα$$$ιες του Παυλόπουλου και το έκλεισα

Μα γιατί το λες αυτό;;;;;;:)Το παλικάρι έδωσε ρεσιτάλ πίτας!Το τι πέταξε δεν περιγράφεται...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Και ένα μεγάλο μπράβο στο πλήρωμα, τους λεμβούχους και όσους συμμετείχαν στη διάσωση χωρίς να ανοίξει μύτη....

Φιλε Alessandro να σε διορθώσω: Σχεδόν αδελφό με συνθήκες του 1800....

(Να κάνουμε και λίγη πλάκα γιατί για γέλια είναι οι άνθρωποι)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ο εκπροσωπος της εταιρειας συνιστα υπομονη να ανοιχτει το μαυρο κουτι, αλλα οι φωτεινοι παντογνωστες των καναλιων εχουν ηδη βγαλει πορισμα. οι βετερανοι της "εξορμησης" (λιαρελης) και οι μαεστροι των τηλεγλεντιων (παυλοπουλος) ξερουν καλυτερα.

μια αμερικανιδα επιβατιδα λεει οτι σε 50 λεπτα ειχε εκκενωθει το βαπορι, ενω το MEGΑ λεει για 4 ωρες.

πιο εμετικος ο καψης που τα εχει βαλει με το πληρωμα.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Δυστηχως καποια καναλια (aκομη κι αυτο που τοσα χρονια καλλιεργησε για τον εαυτο του το μυθο του δηθεν εγκυρου) εχουν τοση σχεση με τη θαλασσα και τη ναυτιλια οσοι εχουμε εμεισ οι νησιωτες με τα βουνα και τα λαγκαδια. Να σημειωσουμε πως tο σημερινο δρομολογιο του ΠΑΡΟΣ απο Σαντορινη προς Πειραια εγινε με καθυστεριση αρκετων ωρων (περιπου 4) αλλα δεν αναμενεται να κουβαλησει την καθυστεριση και για αυριο αφου θα προλαβει κανονικα να κανει το πρωινο 07.25 απο Πειραια (που ειναι σχεδον sold out:D !!).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ο ανταποκριτής της ΝΕΤ είπε ότι οι επιβάτες δεν μπορούν να κατέβουν απο την ανεμόσκαλα γιατί αυτή κρέμεται απο ύψος 60 με 70 μέτρων

ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΟ καράβι με έξαλα 70 μέτρων

Τεσπα ας αφήσουμε τους πα##ρες είναι σίγουρο ότι το κράβι δεν κινδυνεύει πλέον?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alli mia photo apo to Associated Press.

LEFTERIS68 Το πλοίο οδηγείτε στα παλαιά ορυχεία της Σαντορίνης για να "καθήσει" στα αβαθή.
An exi kathisi to ploio tote den iparxi amesos kindinos.

post-40-128326963498_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Το κρουαζιεροπλοιο ΠΕΡΛΑ της ιδιας εταιριας θα φερει τους επιβατες στον Πειραια.

Παντως υπαρχει η δυνατοτητα καποιοι να φυγουν αποψε απο τη Σαντορινη με τα ΙΕΡΑΠΕΤΡΑ και ΧΑΙΣΠΙΝΤ 3.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Εκνευριστικα ασχετα ολα τα καναλια.Το μονο που τους ενδιεφερε ειναι να καταλογισουν ευθυνες σε οποιους τους κατεβαινε.Ακουστηκαν κ σωστα πραγματα απο ειδικους αλλα τους διεκοπταν ανελλειπως οι ξερολες δημοσιογραφοι...ελεος!

Τελοσπαντων,τελος καλο,αυτο μετραει.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Κατ'αρχην συνιστώ οταν βλέπετε ειδήσεις αυτη την ώρα να κλείσετε τον ήχο και να βλέπετε μονο τις εικόνες. Ειμαι σιγουρος πως καθε ενα απο τα 300 μέλη του φορουμ εχει περισσότερη γνώση και κρίση απ'ότι τα άσχετα ζώα των ειδήσεων.

Απο προσωπική μου πληροφόρηση το πλοίο προσέκρουσε σε βραχονησίδα οπως είπε και ο Λευτέρης, μαλλον ανάμεσα στο ηφαίστειο και στη Θηρασιά, σε "δρόμο" που επιχείρησε να δημιουργήσει ο καπετανιος του. Συγκεκριμένα το "πέρασμα" απο εκει υπάρχει αν ξέρεις αλλα αν δεν ξέρεις το πληρώνεις με βράχια. Και όλοι οι πλοιαρχοι τοσα χρόνια, είτε επειδή ξέρουν είτε επειδή φοβούνται είτε επειδή απλα διαβάζουν τον χάρτη μένουν μακριά απο τα επικίνδυνα σημεία.

Ο καπετάνιος του ειναι νεος στο αξίωμα, ήταν πέρυσι ύπαρχος στο diamond και φέτος προτιμήθηκε να αναλάβει εκεινος το καράβι, στην πρωτη του πλοιαρχία. Δεν σπέυδω να δικάσω κανεναν αλλα τα λάθη είναι απελπιστικά προφανή. Ευτυχώς υπάρχει πια το μαυρο κουτί και θα είναι πολύ απλή η διαδικασία εύρεσης των αιτιών.

Να θεσω μονον μερικές ερωτήσεις, γιατί:

-ειναι δυνατον να κατεβαίνουν επιβάτες (και γυναίκες!!) με ανεμόσκαλα??

-οι λέμβοι ήταν κάτω και οι επιβάτες πάνω?

Ευτυχώς που δεν φύσαγε, ευτυχώς. Το πλοίο φαίνεται να καπνίζει οπότε θα δουλεύουν οι αντλίες αλλα η κλίση μάλλον μεγαλώνει -απο τις webcams το συμπέρασμα.

-> Μιλάμε για πλοίο ice class 20ετίας και πολλαπλών διαμερισμάτων και παρ'όλα αυτα παλεύει να μεινει στην επιφάνεια, καταλαβαίνετε για τι ξεσκισμα μιλάμε.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Κατ' αρχήν να να πω ότι μπορεί σήμερα κάποιοι να κλαίνε, αλλά ακόμη περισσότεροι είναι αυτοί που γελάνε και τα μουστάκια τους....όσοι δηλαδή δεν τους άρεσε η γιγάντωση της Louis.

Όσον αφορά τους αστέρες της TV, ξεχωρίζω (στο Ναδίρ) τον Παυλόπουλο, ο οποίος (ο αθεόφοβος) 3-4 ώρες μετά το ατύχημα βρήκε να ρωτήσει: "δηλαδή το πλοίο έχει βάλει νερά?"...Όχι ρε μεγάλε...από βαρυστομαχιά μπάταρε!

Και στον αντίποδα...ο Σακέλλης της BSF, ο οποίος βγήκε για λίγα λεπτά στη ΝΕΤ...είπε δυό λόγια και επιβεβαίωσε τη σοβαρότητά του.

Πάντως, τα ερωτήματα είναι πάρα πολλά (μερικά από αυτά τα αναφέρει παραπάνω ο gpan)...και βαριά! Και κυρίως όταν το ατύχημα έγινε μπροστά στα μάτια χιλιάδων τουριστών.

Και 2 φωτό από το REUTERS:

2007-04-05T175345Z_01_ATH01_RTRIDSP_2_GREECE-CRUISESHIP_articleimage.jpg2007-04-05T175521Z_01_ATH02_RTRIDSP_2_GREECE-CRUISESHIP_articleimage.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×