Jump to content
Shipfriends

Ηράκλειο - Θεσσαλονίκη


Recommended Posts

Δεν ξέρω ποιο είναι το καταλληλότερο topic, προτίμησα αυτό λόγω των "ακραίων" λιμανιών

Quote

Την ακτοπλοϊκή σύνδεση της Θεσσαλονίκης με τις Κυκλάδες και την Κρήτη εξήγγειλε ο υφυπουργός Ναυτιλίας, Νεκτάριος Σαντορινιός, από το βήμα του 15ου Περιφερειακού Συνεδρίου για την Παραγωγική Ανασυγκρότηση, το οποίο διεξάγεται στη Σύρο.

Συγκεκριμένα, προανήγγειλε τη δρομολόγηση πλοίου -για τρεις μήνες- που θα συνδέει τη Θεσσαλονίκη, τη Σκιάθο, τη Σύρο και άλλα νησιά των Κυκλάδων με το Ηράκλειο της Κρήτης.

Μάλιστα, τα δρομολόγια θα είναι δύο ανά εβδομάδα και θα επιδοτούνται από τα κονδύλια για τις άγονες γραμμές. «Η γραμμή αυτή μπορεί να δημιουργήσει νέες αγορές για τα νησιά των Κυκλάδων» εκτίμησε παράλληλα, ο κ. Σαντορινιός.

Πηγή: naftemporiki.gr

Link to comment
Share on other sites

Νομίζω ότι είναι ξεκάθαρο ότι θα υπάρξει επιδότηση για να κάνει το συγκεκριμένο δρομολόγιο το Aqua Blue, μιας και έχει βγει η προκήρυξη για την γραμμή ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ– ΣΠΟΡΑΔΕΣ (ΣΚΙΑΘΟΣ) – ΚΥΚΛΑΔΕΣ (ΣΥΡΟΣ) και επιστροφή Δύο (02) δρομολόγια την εβδομάδα τη θερινή περίοδο από 18/06/2018 έως 02/09/2018 [σύνολο έντεκα (11) εβδομάδες], με δυνατότητα προσέγγισης σε ενδιάμεσους λιμένες και επέκτασης.

Link to comment
Share on other sites

Εφόσον δίνει δυνατότητα προσέγγισης σε ενδιάμεσους λιμένες και επέκτασης, τότε κανένα πρόβλημα. Απλά δεν την επιδοτεί.

ΥΓ: ε μην θέμε και επιδότηση να πάμε στο super mark εεε paradise :P

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, Panagia Ekatontapiliani said:

Εκείνη την εποχή δεν νομίζω ότι ήταν επιδοτούμενη η γραμμή Θεσσαλονίκη Σποράδες Κυκλάδες Ηράκλειο!! Μετά την απόσυρση του Δαίδαλος νομίζω ότι έγινε επιδοτούμενη. 

Πολύ σωστά, δεν υπήρχε επιδότηση τω καιρώ εκείνω.

Link to comment
Share on other sites

Λοιπον. Εστω οτι το AQUA BLUE θα πιανει Σκιάθο, Σκόπελο, Σύρο, Πάρο, Νάξο, Σαντορίνη με τη σειρά που προαναφέρθηκε, ακολουθώντας την πορεία που ακολουθούν συνήθως τα πλοία σε αυτές τις γραμμές. Με μια πρόχειρη μέτρηση (google maps) η απόσταση αυτή είναι 750 χιλιόμετρα ή 405 ναυτικά μίλια. 

Kάνοντας τις εξής Παραδοχές: 

  • Υπηρεσιακή ταχύτητα του πλοίου 16 κόμβοι
  • Παραμονή στα λιμάνια 15' ανά λιμένα.
  • Διαδικασία μανούβρας 8' ανά λιμένα
  • Διαδικασία βιραρισματος 5' ανά λιμένα
  • Καθυστέρηση, λόγω της επιτάχυνσης του πλοίου από την ακινησία μετά το βιράρισμα στα 16 μίλια, αλλά και της επιβράδυνσης από τα 16 μίλια στην ταχύτητα εισόδου στο λιμένα, συνολικά ίση με 10' ανά λιμένα (αισιόδοξο νούμερο).
  • Καμια αλληλεπίδραση του πλοιου με αλλα ελλιμενιζόμενα πλοία (όπως πχ αναμονή στα ανοιχτά λόγω μη ύπαρξης διαθ. προβλήτας σε καποιο λιμένα. )

Τότε ο χρόνος (από τη στιγμή που λύνει στη Θεσσαλονίκη ώς τη στιγμή που ακουμπάει καταπέλτη στο Ηράκλειο) προκύπτει ίσος με 29,5 ώρες. 

Παραθετω τους υπολογισμούς: 

ΕΝ ΠΛΩ: 25 ώρες και 18 λεπτά (με μεση ταχυτητα =16 κομβους) 

ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΕΝΔΙΑΜΕΣΩΝ ΛΙΜΕΝΩΝ:  Κατά τα άνω θα είναι 38 λεπτά ανά λιμένα * 6 λιμένες = 3 ωρες και 48 λεπτά

ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΑΚΡΑΙΩΝ ΛΙΜΕΝΩΝ: 5' βιραρισμα στη Θεσσαλονικη, 8' μανούβρα στο λιμένα Ηρακλείου, 10' συνολικη καθυστερηση λογω της επιταχυνσης από τους 0 στους 16 κομβους στη Θεσσαλονικη και της επιβραδυνσης από τους 16 κομβους στην ταχυτητα μανουβρας εντος λιμενα στο Ηράκλειο. (όλα σύμφωνα με τις παραδοχές που έγιναν πριν). Σύνολο 23 λεπτά. 

ΣΕΝΑΡΙΑ: 

  • Αν αντι για 16 εκτελει τα δρομολογια με 17 μιλια μεση ταχυτητα τοτε ο συνολικος χρονος θα ειναι 28 ώρες. 
  • Αν αντι για 16 εκτελεί τα δρομολόγια με 18 μίλια μέση ταχύτητα τότε ο συνολικός χρόνος θα είναι 26,5 ώρες. 
  • Αν αντι για 16 εκτελεί τα δρομολόγια με 15 μίλια μέση ταχύτητα τότε ο συνολικός χρόνος θα είναι 31 ώρες.

ΛΥΣΕΙΣ: 

  1. Προσεγγιση λιγότερων ενδιάμεσων λιμένων. Αν προσεγγίζει μόνο σε Σκιάθο, Σύρο και Σαντορίνη τότε η συνολικη απόσταση μειώνεται σε 375 ναυτικά μίλια. Με ανάλογους υπολογισμούς σαν τους παραπάνω, και με τις ίδιες παραδοχές θα προκύπτει συνολικός χρόνος ίσος με 23,5 ώρες (εν πλω) + 2 ωρες/20 λεπτα (συνολικες καθυστερησεις) = 25 ώρες και 50' που είναι ένα χρονικό διάστημα όχι τραγικό θα έλεγα.....
  2. Αλλαγή πλοίου για αύξηση ταχύτητας (μη εφικτο). 

Ειμαι περιεργος να δω πως θα παει το εγχείρημα......

Edited by giorgos_249
Link to comment
Share on other sites

Καλοί οι υπολογισμοί και όντως προσεγγίζουν αρκετά την πραγματικότητα. Εγώ στο Ηράκλειο θα έδινα περισσότερο χρονο για να δεσει αλλά δεν κανουν 5 λεπτά τη διαφορά.

Θα ειναι ευτύχημα το δρομολόγιο να γίνεται σε λιγότερο από 26 ώρες δεδομένου οτι ξέρουμε πως τα 17 μιλια δρόμο τα έχει άνετα απο τα δοκιμαστικά του.

Link to comment
Share on other sites

Πολύ ενδιαφέρουσα ανάλυση, δεν πρέπει να είσαι και πολύ μακριά, μια άλλη παράμετρος είναι να προσθέσεις το Μάικονος. Σίγουρα πάντως μιλάμε για 2 δρομολόγια την εβδομάδα, όπως και στο παρελθόν.

 

Εάν δεν με απατά η μνήμη μου, οι αναχωρήσεις από Θεσσαλονίκη παλαιότερα ήταν Σάββατο -γιατί θυμάμαι Κυριακές μεσημέρι το Δαίδαλο στη Μύκονο- και Τρίτη.

Link to comment
Share on other sites

13 minutes ago, Nick the Greek said:

Πολύ ενδιαφέρουσα ανάλυση, δεν πρέπει να είσαι και πολύ μακριά, μια άλλη παράμετρος είναι να προσθέσεις το Μάικονος. Σίγουρα πάντως μιλάμε για 2 δρομολόγια την εβδομάδα, όπως και στο παρελθόν.

 

Εάν δεν με απατά η μνήμη μου, οι αναχωρήσεις από Θεσσαλονίκη παλαιότερα ήταν Σάββατο -γιατί θυμάμαι Κυριακές μεσημέρι το Δαίδαλο στη Μύκονο- και Τρίτη.

Τα δρομολόγια του Δαίδαλου το καλοκαίρι του 1999 ;) 

Screenshot_6.jpg

Link to comment
Share on other sites

Τι είπες τώρα ρε Αχιλλέα, πώωωωωω!!:)

 

Είναι βέβαια λίγο διαφορετικά, έχει και Βόλο μέσα. Αργότερα χρόνια έχεις? Αυτό που έχω στο μυαλό μου είναι 2003 με 2005 και μάλιστα τσέκαρα τις ημερομηνίες με τις φωτό μου του Δαίδαλου και είναι όντως όλες Κυριακή.

Link to comment
Share on other sites

Δε θα με παραξενεψει παντως να δω κανένα ΙΕΡΑΠΕΤΡΑ στο Βόλο τωρα που πανε και οι Στεφάνου εκεί,  στο ενα εκ των 2 δρομολογίων 😎

Edited by giorgos_249
Link to comment
Share on other sites

Ωραια αναλυση και νουμερα απο το Γιωργο.

Νομιζω τα νουμερα ειναι λογικα εκτος απο ενα.

Το χασιμο χρονου λογω επιταχυνσης και επιβραδυνσης πιστευω πως ειναι σημαντικα λιγοτερα απο 10 λεπτα.

 

Καθε λιμανι σγουρα ειναι διαφορετικο, καποιο εχει την εισοδο-μπουκα του πολυ μακρια απο τις θεσεις προσδεσης (βλεπε Ηρακλειο - Πειραιας) ενω στα περισσοτερα μικροτερα νησια οι θεσεις προσδεσης ειναι πολυ κοντα της. Μαλιστα υπαρχουν και νησια που την οριοθετεις εσυ νοητα γιατι δεν ειναι σαφης η θεση της.

Το βαπορι δεν εχει μηδενικη ταχυτητα ουτε οταν μπαινει ουτε οταν βγαινει απο την εισοδο-εξοδο του λιμανιου, η οποια κατα μεσο ορο τοποθετειται στα 2-3 σταδια απο τη θεση προσδεσης.

Προσωπικα υπολογιζω τον καθαρο χρονο απο μπουκα σε μπουκα και ολο το υπολοιπο το θεωρω χρονο στο λιμανι, δηλαδη προσδεση, παραμονη, βιραρισμα και η μικρη (συνηθως) διαρκεια μεχρι να φτασει στη μπουκα το βαπορι.

 

Μετρωντας λοιπον τις ταχυτητες του Κορναρου το 2015-2016 σε Κασοκαρπαθια και Κυθηρα, που το βαπορι επιταχυνε πολυ αργα, διαπιστωσα το παρακατω.

Quote

Με τις τοτε, κακες, επιταχυνσεις και επιβραδυνσεις του βαποριου, σε αποσταση 20 ν.μ. απο μπουκα σε μπουκα, η μεση ταχυτητα ηταν περιπου 0.7 κομβους χαμηλοτερη απο την «ατυπη» μεση ταχυτητα στο πελαγος (αφου ειχε επιταχυνει πληρως). Αυτη η μειωση ειναι περιπου αντιστροφως αναλογη της αποστασης των λιμανιων απο μπουκα σε μπουκα. Δηλαδη για αποσταση 40 ν.μ η μειωση ειναι περιπου 0.35 για αποσταση 80 ν.μ. η μειωση ειναι περιπου 0.175 κλπ...

 

Οπως βλεπουμε η μειωση της μεση ταχυτητας λογω επιβραδυνσης και επιταχυνσης μειωνεται οσο μεγαλωνει η αποσταση αλλα ο χαμενος χρονος παραμενει ο ιδιος ανα περιπτωση γιατι το βαπορι επιταχυνει και επιβραδυνει, πηγαινοντας με μικροτερη ταχυτητα απο την κανονικη του, για περιπου ισες μικρες αποστασεις.

Αν θεωρησουμε πως θα πηγαινει με 16.3 κομβους μεση ταχυτητα στο πελαγος (αφου επιταχυνει πληρως), και εχουμε μειωση της κατα 0.6 κομβους (λιγο μικροτερη απο τον Κορναρο) σε αποσταση 20 ν.μ. και 0.3 κομβους σε αποσταση 40 ν.μ. τοτε ο χαμενος χρονος ειναι σαφως λιγοτερος.

 

Κανοντας τους υπολογισμους.

((20/16.3)-(20/15.7))*60=2.81 λεπτα.

((40/16.3)-(40/16))*60=2.76 λεπτα.

 

Ας τα κανουμε 3 αντε 4, οχι ομως 10...

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Axilleas Tzathas said:

Τα δρομολόγια του Δαίδαλου το καλοκαίρι του 1999 ;) 

Screenshot_6.jpg

Ωραιος!Αν και για την ιστορια να αναφερουμε οτι τα δρομολογια αυτα ηταν του Ελ Γκρεκο για την ακριβεια ☺️

Το Δαιδαλος πηγε το 2001 κ οταν εκανε τη γραμμη δεν επιανε Βολο-Σκιαθο.

Το Ελ Γκρεκο παντως αν κ εκατσε χρονια στη γραμμη ολοι το ξεχασατε 😛

Κορυφαια στιγμη στην ιστορια της γραμμης το περασμα του Ζευς Παλας(τοτε νεοτευκτου Προμηθεα)οταν εψαχνε κ αυτος να βρει καποιο ρολο.Εκανε μαλιστα κ σημαντικα λιγοτερες ωρες το ταξιδι(θα σας γελασω μετα απο τοσα χρονια ποσες βεβαια)..

Τωρα για το σημερα πιστευω οτι ολα αυτα που λεγονται για αναβιωση της γραμμης κ δηθεν ενδιαφερομενους ειναι αερολογιες απο αυτες που εχουμε ξανακουσει για τη συνδεση αυτη κ ειμαι σχεδον σιγουρος πως τελικα παλι τιποτα δεν θα γινει αλλα τεσπα..

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...