Jump to content
Shipfriends

Νομοσχέδιο για τα δικαιώματα των επιβατών


Recommended Posts

Η Ένωση Καταναλωτών Ελλάδος, ξεκινά από αύριο, 19 Ιουνίου 2009, σε πρώτη φάση στο λιμάνι του Πειραιά, η διανομή, στο επιβατικό κοινό, ειδικού ενημερωτικού φυλλαδίου, στο οποίο αναγράφονται αναλυτικά οι βασικές αρχές του Νόμου 3709/2008 «Δικαιώματα – υποχρεώσεις επιβατών και μεταφορέων στις τακτικές θαλάσσιες μεταφορές και άλλες διατάξεις», με τον οποίο ρυθμίζεται το καθεστώς των υποχρεώσεων των πλοιοκτητριών εταιρειών, έναντι των επιβατών, που χρησιμοποιούν τα πλοία της ακτοπλοΐας, ως μέσο μεταφοράς.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Σε δύο χρόνια οι επιβάτες θα αποζημιώνονται σε περίπτωση καθυστέρησης επιβατικού πλοίου λόγο

υπαιτιότητα της πλοιοκτήτριας εταιρίας.

Βλέπετε σχετικό άρθρο από την Tradewinds:

EU agrees passenger rights

Ferry and cruiseship owners face bigger bills after the European Union agreed new rights for passengers who are delayed.

The Council of Ministers and the European Parliament have drafted the new rules, which should be approved following a meeting in Strasbourg next week.

One key measure is the guaranteeing of rights for victims of delays, cancellations or over-booking.

Disabled passengers will also be protected from discrimination and will receive assistance free of charge.

Maritime regulations will apply to ships with capacity of more than 12 people.

Meals and snacks will have to be served for delays of 90 minutes or more. Hotel accommodation is also involved in certain cases.

The rules will come into force two years after they are published.

By Gary Dixon in London

Link to comment
Share on other sites

Αποζημιώσεις σε επιβάτες πλοίων ενέκρινε το Ευρωκοινοβούλιο

Εγκρίθηκε χθες από την Ολομέλεια του Ευρωκοινοβουλίου ο κανονισμός για τα δικαιώματα των επιβατών, ο οποίος θα εφαρμοσθεί σε δύο χρόνια, δηλαδή το 2012. Σύμφωνα με τις διατάξεις του κανονισμού, οι επιβάτες των ακτοπλοϊκών πλοίων κατοχυρώνουν συγκεκριμένα δικαιώματα, ακόμη και αποζημιώσεις σε περίπτωση καθυστέρησης του απόπλου ή του κατάπλου του πλοίου, καθώς και τη δωρεάν παροχή βοήθειας στα άτομα με αναπηρία. Σύμφωνα με τους νέους κανόνες, σε περίπτωση που ένα τακτικό δρομολόγιο επιβατικού πλοίου ή ferry boat ακυρωθεί ή καθυστερήσει πάνω από 90 λεπτά, οι επιβάτες θα έχουν το δικαίωμα να χρησιμοποιήσουν άλλα δρομολόγια (ώστε να φτάσουν νωρίτερα στον προορισμό τους), είτε να αποζημιωθούν και να μην ταξιδέψουν (ή διαφορετικά να επιστρέψουν στο λιμάνι από όπου ξεκίνησαν με έξοδα της ναυτιλιακής εταιρείας). Οι κανόνες αυτοί δεν θα ισχύουν σε περίπτωση καθυστερήσεων λόγω των καιρικών συνθηκών ή άλλων αιτιών πέρα από τον έλεγχο της εταιρείας.

Επιπλέον, θα πρέπει να παρέχεται γεύμα στους επιβάτες, όπου αυτό είναι δυνατόν.

Ανεξαρτήτως του αν θα επιλέξουν να ταξιδέψουν ή όχι, οι επιβάτες θα δικαιούνται αποζημίωση ύψους 25% του εισιτηρίου τους στις εξής περιπτώσεις: Για ταξίδια προγραμματισμένης διάρκειας έως και 4 ωρών που καθυστερούν τουλάχιστον 1 ώρα, για ταξίδια προγραμματισμένης διάρκειας 4-8 ωρών που καθυστερούν τουλάχιστον 2 ώρες, για ταξίδια προγραμματισμένης διάρκειας 8-24 ωρών που καθυστερούν τουλάχιστον 3 ώρες, για ταξίδια προγραμματισμένης διάρκειας 24 ωρών και άνω που καθυστερούν τουλάχιστον 6 ώρες.

Εάν η καθυστέρηση υπερβαίνει το διπλάσιο των ελάχιστων ορίων, οι επιβάτες θα δικαιούνται αποζημίωση που ισούται με το 50% του κόστους του εισιτηρίου τους. Η αποζημίωση θα πρέπει να καταβάλλεται σε μετρητά σε περίπτωση που το ζητεί ο επιβάτης. Επιπλέον, εάν οι επιβάτες υποχρεωθούν λόγω της καθυστέρησης να διανυκτερεύσουν σε ξενοδοχείο πριν από την πραγματοποίηση του ταξιδιού τους, η εταιρεία θα πρέπει να καταβάλει έως και 80 ευρώ για κάθε διανυκτέρευση (για έως και 3 διανυκτερεύσεις).

ΑΤΟΜΑ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ

Σύμφωνα με τον κανονισμό, η αναπηρία δεν μπορεί να θεωρηθεί λόγος για την απαγόρευση επιβίβασης. Θα πρέπει να παρέχεται δωρεάν βοήθεια στα λιμάνια στα άτομα με αναπηρία, με την προϋπόθεση ότι η εταιρεία θα έχει ειδοποιηθεί κατά την κράτηση του εισιτηρίου είτε τουλάχιστον 48 ώρες πριν από την επιβίβαση. Το ίδιο θα ισχύει και για τους επιβάτες των κρουαζιερόπλοιων.

Οι κανόνες αυτοί θα τεθούν σε ισχύ το 2012. Ολα τα επιβατικά πλοία 12 επιβατών και άνω θα υπόκεινται στους κανονισμούς αυτούς, με ορισμένες εξαιρέσεις, όπως στις περιπτώσεις εκδρομών ή επισκέψεων σε αξιοθέατα. Οι επιβάτες των πλοίων θα έχουν περισσότερα δικαιώματα από όσα ισχύουν προς το παρόν για τους επιβάτες των αεροπλάνων σύμφωνα με τη νομοθεσία της ΕΕ, καθώς δεν προβλέπεται αποζημίωση σε περίπτωση καθυστερήσεων στις πτήσεις (αλλά μόνο σε περίπτωση ακύρωσης).

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

O Κανονισμός Αρ. 1177/2010 που αφορά τα Δικαιώματα Επιβατών στις θαλάσσιες και εσωτερικές πλωτές μεταφορές υιοθετήθηκε κατά τη διάρκεια του Νοεμβρίου 2010. Δημοσιεύθηκε στην Επίσημη Εφημερίδα της Ε.Ε. και έχει έναρξη ισχύος τις 18/12/2012.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Γιατι ομως το αφηνουν κ φευγει αφου δεν θα μπορεσει να κανει το δρομολογιο στις ωρες που πρεπει?

Τι δικαιωμα εχω σαν επιβατης τωρα,που ξερω οτι ενα πλοιο εχει βλαβη -που δεν εχει ανακοινωθει απο την εταιρια- και θα κανει περισσοτερες ωρες απο αυτες που λεει στο εισητηριο μου? Μπορω να το ακυρωσω και να παρω τα χρηματα πισω?(αλλα κ να τους πω οτι εχει βλαβη θα μου πουν ΔΕΝ ΕΧΕΙ B) )

Edited by NHSOS XIOS
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Με την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στην ακτοπλοϊα, και ιδιαίτερα στις άγονες γραμμές, θα μπορούσε να θεωρηθεί και σαν αστείο

 

Ενημερωτικό φυλλάδιο που εξηγεί τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις όσων ταξιδεύουν με επιβατηγά πλοία, εξέδωσε το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου.

Με την επικαιροποιημένη Χάρτα Δικαιωμάτων Επιβατών της ακτοπλοΐας, θεμελιώνεται ακόμα πιο ισχυρά το υπάρχον νομικό πλαίσιο, δήλωσε σχετικά ο Κωστής Μουσουρούλης και πρόσθεσε πως σε κάθε περίπτωση, θα ελέγχουμε αυστηρά την τήρηση του νόμου και την προστασία όλων των επιβατών που ταξιδεύουν στις ελληνικές θάλασσες.

Οι 21 χρηστικές ερωτήσεις και απαντήσεις που περιέχονται στο φυλλάδιο είναι οι ακόλουθες:

 

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
Αυξημένα τα όρια αποζημιώσεων για τους επιβάτες των πλοίων και τις αποσκευές τους

 

Νέα

Νέα αυξημένα όρια αποζημιώσεων για τους επιβάτες των επιβατηγών πλοίων προβλέπει ο νόμος 4195/2013 «Κύρωση του Πρωτοκόλλου του 2002 για την Τροποποίηση της Διεθνούς Σύμβασης των Αθηνών του 1974 σχετικά με τη Θαλάσσια Μεταφορά Επιβατών και των Αποσκευών τους (PAL PROTOCOL 2002)» ο οποίος δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (ΦΕΚ Α΄211/10.10.2013).

Οπως αναφέρει σε ανακοίνωσή του το υπουργείο, στόχος του εν λόγω Πρωτοκόλλου αποτελεί η καθιέρωση υποχρεωτικής ασφάλισης για τα επιβατηγά πλοία και η αύξηση των ορίων ευθύνης των μεταφορέων, ενώ εισάγει και νέους μηχανισμούς για τη διευκόλυνση των επιβατών στη διεκδίκηση των αποζημιώσεών τους.

Ειδικότερα, με το νέο καθεστώς το όριο αντικειμενικής ευθύνης του μεταφορέα είναι 250.000 λογιστικές μονάδες ανά επιβάτη για περιπτώσεις ναυτικού συμβάντος. Αν και στο βαθμό που η ζημία υπερβαίνει το ανωτέρω όριο, ο μεταφορέας ευθύνεται περαιτέρω, και μέχρι το ποσό των 400.000 λογιστικών μονάδων, εκτός αν ο μεταφορέας αποδείξει ότι το συμβάν που προκάλεσε τη ζημία δεν οφείλεται σε δόλο ή αμέλειά του.

Επίσης, για τη ζημία που επήλθε ως αποτέλεσμα του θανάτου ή της σωματικής βλάβης επιβάτη που δεν προκλήθηκε από ναυτικό συμβάν, ο μεταφορέας θα ευθύνεται εφόσον το συμβάν που προκάλεσε τη ζημία οφειλόταν σε δόλο ή αμέλειά του και μέχρι το ποσό των 400.000 λογιστικών μονάδων. Στην περίπτωση αυτή, το βάρος της απόδειξης του δόλου ή της αμέλειας φέρει ο ενάγων.

Επιπλέον, εάν και εφόσον, η ευθύνη του μεταφορέα για θάνατο ή σωματική βλάβη επιβάτη υπήρξε αποτέλεσμα πολεμικής πράξης ή τρομοκρατικής ενέργειας το όριο ευθύνης περιορίζεται σε 250.000 λογιστικές μονάδες ανά επιβάτη ή 340.000.000 συνολικά ανά πλοίο.

Σημειώνεται ότι στο άρθρο 6 του νόμου προβλέπεται η δυνατότητα έκδοσης απόφασης του υπουργού Ναυτιλίας, μέχρι την έκδοση της οποίας οι διατάξεις του νόμου δε θα εφαρμόζονται στα πλοία που εκτελούν εσωτερικές δια θαλάσσης μεταφορές. Σε περίπτωση μη έκδοσης της εν λόγω απόφασης ΥΝΑ ισχύει ότι τα νέα όρια στις εσωτερικές μεταφορές και για τα πλοία Α και Β κατηγορίας (μεγάλα επιβατηγά πλοία) θα ισχύουν από το 2016 και 2018 αντίστοιχα.

Σε ό, τι αφορά τα πλοία κατηγορίας Γ και Δ (μικρότερα πλοία, πορθμεία) δεν αλλάζει κάτι στο ασφαλιστικό τους καθεστώς.

Για τα επιβατηγά οχηματαγωγά πλοία της ελληνικής ακτοπλοΐας ουσιαστικά δεν αλλάζει κάτι καθώς ασφαλίζονται για αστική ευθύνη έναντι τρίτων στα P*I Clubs και για ποσά πολύ υψηλότερα από αυτά που προβλέπει ο νέος νόμος (περίπου 2 δισ. δολάρια ανά περίπτωση).

 

Πηγη: ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ

Link to comment
Share on other sites

Σε εγκύκλιο του Υπουργείου με αυτό το θέμα αναφέρεται επίσης ότι "απαγορεύεται η επικόλληση επί των οχημάτων των επιβατών διακριτικών εταιριών - διαφημιστικών σημάτων".

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...
  • 3 weeks later...

Λοιπόν συνασθενεις επειδή το έγγραφο για τα δικαιώματα του επιβάτη είναι λίγο ασαφές.. Θα σας εκθέσω τι την δικιά μου εμπειρία για να έχουμε όλοι μια εικόνα. 

Αφορά την βλάβη του Κρήτη II στις 8/8.

- Αποζημιώθηκα για την διανυκτέρευση στο Ηράκλειο 80€ (με την προσκόμιση αποδείξης βέβαια ). 

-Στο εν πλω της επόμενης ημέρας 9/8 06.30 το πρωί μας παρείχαν δωρεάν πρωινό όπως κ μεσημέριανο. 

-Επειτα είχες την επιλογή ειτε να πάρεις πίσω το 50% του ναύλου ή να πάρεις ανοιχτά εισητηρια για ένα χρόνο.. όλων των μελών στην ίδια θέση που είχες, αλλά  όχι το αυτοκίνητο.. 

Εννοείταιη πρώτη  και  η τελευταία  παράγραφο πρέπει να ασχοληθεις ο ίδιος και όχι να περιμένεις κάποιο ενημερωτικό E mail.. 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...
On 9/27/2023 at 1:02 AM, parian scientist said:

Για πρώτη φορά εξεπλάγη στο ταξίδι της επιστροφής στο αστικό κέντρο στις 25/09 Στο λιμάνι της Μυκόνου όπου κατέβηκα στο γκαράζ όπως κάνω σε κάθε λιμάνι για να τσεκάρω τον πύραυλο και έπαθα το σοκ … Τον βρήκα με έναν ιμάντα δεμένο στην ίδια μεριά την πίσω που το είχα δέσει και εγώ οπως πάντα με λάστιχα μηχανής  και μάλιστα με τον τεντωτήρα του ιμάντα και τον ένα  μεταλλικό  γάντζο από τους δύο σφιγμένο πάνω στον οριζόντιο σωλήνα επιτόπου βέβαια το έλυσα και είδα ένα βαθύ γδάρσιμο Το τι έγινε μετά δε χρειάζεται να το περιγράψω Έγινα έξω φρενών και άρχισα να φωνάζω να μου φέρουν αυτόν που έδεσε ξανά το ποδήλατο ενώ έχω πει στον Υπαρχο η σε  αυτόν που νόμιζα ότι είναι να μην το ακουμπήσει κανένας γιατί το έχω δέσει . Εξαφανίστηκαν όλοι γύρω μου και απλά περίμεναν μάλλον να φύγω αλλά παρόλο που είμαι με ένα πνεύμονα κάθισα κάτω και συνέχισα να φωνάζω «φέρτε αυτόν που το έδεσε τωρα» Αφού έχω αναπνεύσει όλο καυσαέρια έρχεται  δίπλα μου ένα ψηλό παλικάρι  και με ρωτάει ευγενικα τι έγινε Ώσπου να του εξηγήσω την ζημιά που έκανε και ότι το χρώμα είναι ειδικό τόσο που στην ουσία δεν επισκευάζεται έρχεται ο Ύπαρχος Ξανθός με ανταύγειες αφού εξήγησα τι έχει γίνει με είπε κύριε το πρώτο πράμα και το δεύτερο πήγαινα με βγάλει και μ_λ_κ_…Άρχισα να φορτώνω ακόμα παραπάνω  και φάνηκε έντονα αυτό μετα πήρα τον ιμάντα στα χέρια μου και τους έδειξα πως ήταν δεμένο  με τα πολλά  μου ζήτησε το τηλέφωνο μου και το όνομά μου.. Στεναχωρήθηκα πάρα πολύ τόσο για το ποδήλατο όσο και για την συμπεριφορά ο πελάτης έχει πάντα δίκιο έτσι λένε δεν πας να τον βγάλεις κατευθείαν τρελό δεν είναι πρέπον… Το χρώμα δυστυχώς είναι ηλεκτροστατική το οποίο αντέχει και  Laser engraving και γενικώς πύραυλος είναι ανάγλυφος σε πολλά σημεία  ή μάλλον ήταν γιατί τώρα είναι να μην πω πως…

Ο λοστρόμος δε νομίζω ότι έδεσε αυτός το Πύραυλο είδα πως είχε δέσει τις μηχανές.. Μάλιστα για πιο λόγο να πας να δέσεις κάτι στην ίδια μεριά που ήταν ήδη δεμένο αλλά αυτό το ανακάλυψα στο σπίτι διότι έχει γίνει ζημιά στο σωλήνα και μπροστά στο λαιμό Του πυραύλου .
Όπως ανέφερα στο προηγούμενο Ποστ μου έχει το ίδιο χρώμα με το ελικόπτερο του Μάριο …και αν εγώ το έκανα ζημιά θα κοίταζα να την αποκαταστήσω με οποιοδήποτε τρόπο,Αλλά εγώ περιμένω τηλέφωνο ακόμα …130F9517-E0D0-43A6-BEB4-552EDEDC3F38.thumb.jpeg.09f6772804ec3b21af4285e353b6c0b6.jpeg2023C39E-7B76-42C6-85C2-D4E812E84D6A.thumb.jpeg.f2e10c6ab2529a84bfdb5667ef7072c6.jpeg93FFDC1D-0465-40AC-A226-24EEDBFAADCA.thumb.jpeg.60f116af08a78a61e56e38428b1d31db.jpeg2593B243-2063-4EFD-9F9A-1580B552E1FF.thumb.jpeg.4ff5f5fa16b1a274fa52a2c93f8bb0e9.jpeg4B750971-7A30-4D8A-B392-522E9CACEB82.thumb.jpeg.b980a79de6393d107bbf13bfda4634e2.jpeg0373ACA5-5981-48A5-9577-7F753153CD33.thumb.jpeg.dd819830c1161f8892a2d4309211a588.jpeg

Δεν ήθελα να τραβήξω διότι με είχε εξυπηρετήσει ένα μήνα πριν το άλλο πλήρωμα του πλοίου και επειδή κιόλας με λένε Αντώνη ναι σας το είπα και είμαι και ΑΜΕΑ τι να πω φοβήθηκα….😀

Δωδεκα και ούτε ένα τηλεφώνημα…

Και δε δούλευε και τα ασανσερ κιόλας

Έγινε και ο πύραυλος Π__τ_ν_

Ε και γενικά λουλούδια στα ……μας

Ευχαριστώ πολυ που με ακούσατε ή μάλλον διάβασατε…

Όπως και να έχει φίλε μου, επειδή τα πράγματα έχουν ξεχειλώσει σε διάφορα θέματα όσον αφορά το πλήρωμα καταστρώματος και τους επιβάτες, πρέπει να τους πρήζεις καθημερινά στα τηλεφωνα εαν μπορείς μέχρι να σε αποζημιώσουν διότι έτσι είναι το σωστό. Ισως μπορείς και να ψαρέψεις τον υπαίτιο και από CCTV.  Φυσικά παρόμοια περιστατικά συμβαίνουν και σε άλλά ακτοπλοϊκά. Δε γίνεται να καταπίνουμε άλλο τον εμπαιγμό των εταιριών ως επιβάτες ενώ μας υποχρεώνουν να πληρώνομε διπλάσια τιμή ναύλου σε όλες τις κατηγοίες.

Link to comment
Share on other sites

Δεν αλλάζει τίποτα … Εχθές το βράδυ με το Super jet Βέβαια ενώ το είχα δέσει με τα λάστιχα πήγανε και βάλανε και ένα σκοινάκι έξτρα Και αφού είχε λύσει ξεράσει είναι το μισό καράβι νομίζω ότι με δουλεύουνε πλέον βέβαια μετά ……

Edited by Nick the Greek
Quote
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...