Jump to content
Shipfriends

Πρωτη Ιστορια: o Bενιζελος αναχωρει με το REX το 1935


Recommended Posts

.

Μάρτιος 1935.

Στην φωτογραφία ο Ελευθέριος Βενιζέλος με τη σύζυγό του Έλενα και ο πλοίαρχος στο σαλόνι ενός πλοίου κατά την διάρκεια του ταξειδιού προς την Ιταλία.

Το ερώτημα είναι: ποιο είναι το πλοίο της φωτογραφίας? Και, αν είναι δυνατόν, ο σκοπός αυτού του ταξειδιού.

Για να προλάβω όσους, τυχόν, παρασυρθούν από το avatar μου καθώς και τους κακεντρεχείς, δηλώνω ότι την φωτογραφία δεν την έχω τραβήξει εγώ. :(

Η φωτογραφία προέρχεται από τα Ιστορικά Αρχεία του Μουσείου Μπενάκη.

post-31-128326955071_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Αν ολα οσα ακολουθησουν ειναι σαν αυτο, δε βλεπω την ωρα :P

Δηλαδη

οτι αν μιλαμε για Μαρτιο του 35, μιλαμε για τη φυγη στο Παρισι

δεδομενου οτι(συμφωνα με τα αρχεια του Ιδρυματος Βενιζελου)

στις 12 του μηνος ο Βενιζελος εφυγε για το Παρισι. Εδω μια μικρη

παρενθεση. Μπορεις Νηρεα να επιβεβαιωσεις οτι η γυναικα αριστερα

στη φωτογραφια ειναι η δευτερη του γυναικα Ε. Σκυλιτση?

Αυτο που με προβληματιζει ειναι οτι δεν δειχνει η φωτογραφια

(αν μπορει να το δειξει) οτι προκειται για εναν ανθρωπο που

φευγει αυτοεξοριζομενος απο τη χωρα που τοσο αγαπησε.

Μου φανταζει δηλαδη σαν ενα ταξιδι περισσοτερο αναψυχης

η δουλειας, παρα φυγης. Αναψυχη η δουλεια ομως το Μαρτιο

του 1935?

Οπως και να εχει το πραγμα, μια σοβαρη πιθανοτητα ειναι να

μιλαμε για καποιο πλοιο της ΕΛΜΕΣ. Με εβαλες στην πριζα

τωρα, ελπιζω να ειμαι σε θεση να επανελθω.

Link to comment
Share on other sites

Αν ολα οσα ακολουθησουν ειναι σαν αυτο, δε βλεπω την ωρα :P

Μπορεις Νηρεα να επιβεβαιωσεις οτι η γυναικα αριστερα

στη φωτογραφια ειναι η δευτερη του γυναικα Ε. Σκυλιτση?

Αυτο που με προβληματιζει ειναι οτι δεν δειχνει η φωτογραφια

(αν μπορει να το δειξει) οτι προκειται για εναν ανθρωπο που

φευγει αυτοεξοριζομενος απο τη χωρα που τοσο αγαπησε.

Μου φανταζει δηλαδη σαν ενα ταξιδι περισσοτερο αναψυχης

η δουλειας, παρα φυγης. Αναψυχη η δουλεια ομως το Μαρτιο

του 1935?

Κατ' αρχάς ελπίζω να μην είμαι ο μόνος που θα βάζω θέματα, δεν είμαι δα και ιστορικός και μάλιστα της ναυτιλίας.

Η λεζάντα της φωτογραφίας μιλάει για ζεύγος Βενιζέλου και αν κρίνω από άλλες φωτογραφίες πρόκειται για την Έλενα.

Τώρα, όσον αφορά τα περί αναψυχής, φυγής και αυτοεξορίας, μην κρίνεις εξ' ιδίων τα αλλότρια. Συνηθισμένα τα βουνά από τα χιόνια.

.

Link to comment
Share on other sites

λοιπον εκ Παρισιων αλλο ενα ποστ μια και εδω πέθανε ο Ελ. Βενιζελος

1η Μαρτη εγινε το γνωστο πραξικοπημα. Ο Βενιζελος απο τα Χανια πληροφοηρη8ηκε οτι η ανταρσια αποτυνχανει και περιπλανειτε στο Αιγαιο ενω η πολεμικη αεροπορια τους βομβαρδιζει.

Η Ελενα τραυματιζεται την ιδια εποχη.

Ας παμε στο ζουμι. 11 Μαρτη ο Βενιζελος παραδεχεται την ηττα του και φευγει για Νεαπολη απο την Ροδο με το θωρηκτο Αβερωφ

μετα κατα τας γραφας δικαζεται ερημην και συνηθισμενα τα βουνα απο τα χιονα οπως λεει και ο κουιζ-μαστερ

Link to comment
Share on other sites

.

Καλησπερίζουμε τον ανταποκριτή μας εις Παρισίους και τον ευχαριστούμε για την τιμή που μας κάνει από την μαύρη ξενιτιά.

Λοιπόν Άγγελε, πάνω σε αυτά που λες, θα σου επισημάνω τα σημεία στα οποία διαφωνώ:

Ο Βενιζέλος δεν περιπλανιέται με τον Στόλο των κινηματιών στο Αιγαίο, αλλά παραμένει στα Χανιά από όπου διευθύνει το κίνημα.

Δεν έφυγε για Ιταλία με το Θ/Κ ΑΒΕΡΩΦ.

Για τον τραυματισμό της Έλενας, δεν γνωρίζω.

Στα υπόλοιπα συμφωνώ, έστω και εν μέρει, αλλά είναι επουσιώδη και δεν επηρεάζουν την ουσία.

Σημείωση:

Όλες μου οι απαντήσεις είναι κομψά διατυπωμένες, ώστε να μην παραπλανούν και να κρύβουν την αλήθεια.

Ταυτοχρόνως, όμως, να μην φανερώνουν και στοιχεία για την λύση του μυστηρίου.

Γι’ αυτόν τον λόγο, να διαβάζετε προσεκτικά τι γράφω καθώς και σε ποιόν απευθύνομαι.

Επίσης, επειδή δεν είμαι ιστορικός, οι πηγές μου είναι περιορισμένες. Συνεπώς δεν έχω το αλάθητο στις απόψεις μου. Όλα αυτά θα συζητηθούν στο τέλος. Η ουσία, όμως, του ερωτήματος είναι διασταυρωμένη (ελπίζω). :P

.

Link to comment
Share on other sites

Δυστυυχως η δικια μου εγκυκλοπαιδεια αυτα λεει. Ναι εμεινε στα Χανια αλλα και ναι μετα τον τραυματισμο της Ελενας εφυγε περιπλανομενος στο αιγαιο. την ωρα των βομβαρδισμων (δεν λεει σε πιο ηταν) ο Κονδυλης προσπαθησε να βοηθησει εκ Θεσσαλονικης αλλα δεν τακαταφερε. Μεχρι τοτεΒενιζελος ειχε βρεθει στην ροδο και "11 Μαρτη διεφυγε προς Ναπολη με το θωρηκτο Αβερωφ" -μεταφερω τα ακριβη λογια της μαυρης μου μεγαλης εγκυκλοπαιδιας-αδιασταυρωτα ομως με αλλη.

Απλα τυνχανει να λεει προς Νεαπολη και ειμαι σιγουρος οτι αναφερεται για το ταξειδι της φωτογραφιας.

Απο Δευτερα που θα επιστρεπσω στις Γλασκοβιτικες πηγες μου θα ερευνησω εις μεγαλυτερον βαθος.

Link to comment
Share on other sites

Οι ωρες που γραφω δεν βοηθουν.

Στρατηγο Κονδυλη εννοουσα και βρηκα και ον λινε το αντιστοιχο κομματι-μεγα λα8ος οσον αφορα τον Κουντουριωτη.

Από τα Χανιά όπου βρισκόταν, ο Βενιζέλος αναλαμβάνει επίσημα την ηγεσία του κινήματος και κηρύσσει ανταρσία κατά της κυβέρνησης.Σε λίγο πληροφορείται πως τα πάντα καταρέουν. Ο επαναστημένος στόλος περιπλανιέται στο Αιγαίο και δέχεται την επίθεση της πολεμικής αεροπορίας. Ο Υπουργός στρατιωτικών στρατηγός Γεώργιος Κονδύλης που είχε αυτοανακυρηχθεί αρχιστράτηγος, έρχεται εσπευσμένα στην Θεσσαλονίκη και διατάζει αντεπίθεση κατά των στασιαστών που είχαν οχυρωθή στην ανατολική όχθη του Στρυμώνα. Στο λιμάνι της Καβάλας μοίρα 4 κυβερνητικών αντιτορπιλικών βομβαρδίζει το επαναστατημένο καταδρομικό "Ελλη". Σε διάστημα 10 ημερών ολοκληρώνεται η καταστολή του κινήματος. Οι περισσότεροι πραξικοπηματίες διαφεύγουν στην ...Βουλγαρία.

Στις 11 Μαρτίου 1935 ο Βενιζέλος παραδέχεται την ήττα του και καταφεύγει στην Νεάπολη της Ιταλίας μέσω Ρόδου πάνω στο θωρηκτό Αβέρωφ. Τον ακολουθεί ομάδα στασιαστών. Η συντριβή του υπήρξε ολοκληρωτική. Ο αριθμός των νεκρών στις συγκρούσεις έφθασε τους 17. Στην Αθήνα το έκτακτο στρατοδικείο τον καταδικάζει ερήμην σε θάνατο. Τρεις από τους άμεσους συνεργάτες του με επικεφαλής τον στρατηγό Παπούλα εκτελούνται αμέσως με τουφεκισμό. Αλλοι 57 καταδικάζονται σε ισόβια δεσμά και 705 σε μικρότερες ποινές. Ενα χρόνο αργότερα, στις 16 Μαρτίου 1936, ο Βενιζέλος πεθαίνει ταπεινωμένος στο Παρίσι από εγκεφαλική συμφόρηση.

τουτο ειναι το ακριβες κειμενο. λογω ταξειδιου δεν εχω τις πηγες μπροστα μου και προφανως καποια κειμενα δεν α θυμηθηκα επ ακριβως. Η πηγη ειναι μοναδικη και μη διασταυρωμενη ωστωσω δεν θα χωριστουμε σε φιλο και αντι Βενιζελικους εδω παρα θα προσπαθησουμε μεσα απο τισ ισως διαφορετικες εκδοχες της ιστοριας να βρουμε το πλοιο και το σκοπο. Μπας και μαθουμε τιποτα. Εγω παντως μαθαινω πολλα :(

Link to comment
Share on other sites

.

Αγαπητέ Άγγελε, συμφωνώ με τα παραπάνω που έγραψες. Εκτός από ένα και το σημαντικότερο.

Ο Βενιζέλος δεν πήγε στην Ιταλία με το Θ/Κ ΑΒΕΡΩΦ. (προσοχή στην διατύπωση)

Γενικά το ιστορικό πλαίσιο είναι αυτό που περιέγραψες. Τώρα, τυχόν μικρολεπτομέρειες δεν έχουν σημασία.

Το ταξείδι για το οποίο συζητούμε είναι η φυγή του Βενιζέλου προς Ιταλία-Παρίσι.

Νομίζω ότι δεν θα πρέπει να επανέλθουμε στα του Κινήματος, εκτός και αν κάποιος επισημάνει κάποια ανακρίβεια ή κάποια λεπτομέρεια που βοηθά στην λύση του μυστηρίου.

Ας επικεντρωθούμε, λοιπόν, στο να βρούμε ποιό ήταν το πλοίο.

.

Link to comment
Share on other sites

.

Άρτι αφιχθείς από ταξείδι για δουλειές υπεράνω του Αιγαίου, περίμενα να βρώ απαντήσεις στο φλέγον ζήτημα, που μας απασχολεί. Όμως, τίποτε. Ούτε φωνή ούτε ακρόαση.

Επειδή η απάντηση στο ερώτημα είναι πολύ ενδιαφέρουσα, θα βοηθήσω λίγο.

Ο Βενιζέλος και άλλοι κινηματίες αναχώρησαν - την νύκτα της 11ης προς 12η Μαρτίου 1935 από την Σούδα με το Θ/Κ ΑΒΕΡΩΦ - προς τα Ιταλοκρατούμενα Δωδεκάνησα. Αποβιβάσθηκαν στις ακτές της Κάσου από όπου μεταφέρθηκαν – με Ιταλικό σκάφος – στην Ρόδο. Από την Ρόδο αναχώρησαν ( με άλλο πλοίο ) προς Ιταλία.

Με ποιο πλοίο πήγε ο Βενιζέλος από την Ρόδο στην Ιταλία ?

Link to comment
Share on other sites

πράγματι ειχα υποψιαστει αλλαγη πλοιου. βεβαια δεν ήξερα αν ήταν στην Ρόδο η κάπου αλλου.

Εχω θερίσει το ιντερνετ και δεν βρηκα τιποτα. Value for time = δεν ψαχνω άλλο και η βιβλιογραφία μου ειναι 3000 μίλια απο εδώ. Ιταλόκρατουμενα τα δωδεκάνησα και η ιταλια τοτε απο διπλα του βενιζέλου (προσπαθεια συνεργασιας για παροχη ραδιοφωνικου σταθμου στα Ελληνικα κλπ) δεν αποκλειουν το γεγονως να μην ηταν αναγκαστικα Ελληνικη η εταιρεια που διάλεξε για να διαφυγει.

Απο την άλλη θα ρίσκαρε να παρει Ελληνικη?

Αλλα ολα αυτα ειναι λογικες της αγνοιας. Εγω σταματω μεχρι νεοτερας. Καλή επιτυχία στους υπόλοιπους διαγωνιζόμενους

Link to comment
Share on other sites

.

Αγαπητέ Άγγελε, πριν βάλλω το ερώτημα, "θέρισα (παρομοίως) το internet", ώστε να προσαρμόσω τα δεδομένα του ερωτήματος και τις μετέπειτα απαντήσεις μου. :D

Δεν θα είχε νόημα να βρεθεί με μιά απλή αναζήτηση στο internet. :eek:

Εάν, όμως, ξαναδείς προσεκτικά την φωτογραφία και λάβεις υπ' όψη τις απαντήσεις που προηγήθηκαν, τότε θα βρείς και την απάντηση στο τελευταίο ερώτημα που σε απασχολεί. Δηλαδή, τι εθνικότητας ήταν το πλοίο.

Δεν πιστεύω να έχεις παράπονο. Σε διαφώτισα δεόντως. :D

.

Link to comment
Share on other sites

το οτι αφορα το κουιζ με ποιο πλοιο πηγε ο βενιζελος απο ροδο ιταλια εχει γινει αντιληπτο απο καιρου.

το θεμα ειναι οτι δεν εχουμε βρει την απαντηση.

εγω εχω κανει αναζητηση οχι μονο με keyword βενιζελος 1935 αλλα και με ολα τα ονοματα των γνωστων ιταλικων liners της εποχης (rex, conte di savoia, roma, vulcania, saturnia) συνδυασμενα με χρονολογια. δε βρηκα καποιο να πηγαινει ροδο παρολο που βρηκα δρομολογια.

εκανα και τον εξυπνο:eek: , εψαξα το site του μουσειου μπενακη αλλα φευ, τζιφος. αν ημουνα αθηνα θα ανεβαινα κηφισια στα ιστορικα αρχεια του μουσειου να δω δια ζωσης

Link to comment
Share on other sites

.

Αγαπητέ proud, έφθασες στην βρύση, αλλά νερό δεν ήπιες. :eek:

Πάντως, είσαι σε καλό δρόμο. Προσπάθησε να εξειδικεύσεις.

Επαναλάβατε την προσπάθεια προσεκτικά.

Υ.Γ. Υπάρχει ένας και μοναδικός συνδυασμός αναζήτησης, ο οποίος δίνει ένα και μοναδικό αποτέλεσμα. Την σωστή απάντηση!

.

Link to comment
Share on other sites

.

Της νύχτας τα καμώματα, τα βλέπει η μέρα και γελά. :)

Δεν είναι το Conte Di Savoia.

Το γεγονός ότι ο Βενιζέλος ταξίδεψε κάποτε με αυτό, δεν σημαίνει ότι είναι και το ζητούμενο. ;)

Για να βοηθήσω, θα διηγηθώ μιά άσχετη ιστορία.

Στην ταινία "Ο Πρωτάρης" με τον Ντάστιν Χόφμαν, οι γονείς του κάνουν πάρτι αποχαιρετιστήριο, επειδή θα φύγει για σπουδές στο Πανεπιστήμιο.

Ο πρωτάρης βρίσκεται σε μιά απόλυτη εσωτερική σύγχυση. Είναι 18 χρονών και ξυπνάνε μέσα του ανομολόγητα πάθη, ενώ όλους τους άλλους τους απασχολούν οι σπουδές του και το μέλλον του.

Μέσα σε αυτή την σύγχυση τον πλησιάζει κάποιος καλεσμένος και του λέει:"μία λέξη θα σου πω και σκέψου καλά! Πλαστικά!", εννοώντας ότι το μέλλον είναι τα πλαστικά.

Έτσι, λοιπόν, αγαπητέ proud που βρίσκεσαι σε σύγχυση, μία λέξη θα σου πω και βάλτη καλά στο μυαλό σου:" IMAGES ". :confused:

.

Link to comment
Share on other sites

.

Επιτέλους, βρέθηκε η μοναδική αναζήτηση με το μοναδικό αποτέλεσμα!

Τελικά, η μαγική λέξη έπιασε τόπο :)

Ακολουθεί η αναλυτική απάντηση.

Η σωστή απάντηση είναι το υπερωκεάνιο “REX” της ITALIAN LINES.

Η φωτογραφία δημοσιεύθηκε στο ένθετο της Ελευθεροτυπίας “Ιστορικά” / τεύχος 20 της 2-3-2000 αφιερωμένο στο κίνημα του 1935.

Η ιστορία.

Μετά το αποτυχημένο κίνημα της 1ης Μαρτίου του 1935 - ηγέτης του οποίου ήταν ο ίδιος- ο Βενιζέλος από την Κρήτη, όπου βρισκόταν, περνάει στα, τότε, Ιταλοκρατούμενα Δωδεκάνησα. Το Θ/Κ ΑΒΕΡΩΦ τον μεταφέρει (από την Σούδα) πρώτα στην Κάσο και από εκεί – με Ιταλικό πλοίο – μεταφέρεται στην Ρόδο. Μαζί του και αρκετοί από τους κινηματίες, κυρίως του Ναυτικού από τα πλοία του Στόλου που είχαν καταπλεύσει στον Ναύσταθμο της Σούδας.

Στη Ρόδο επιβιβάζεται στο “REX” με προορισμό την Νάπολη της Ιταλίας. Από εκεί θα συνεχίσει για το Παρίσι.

Ο Βενιζέλος μόλις αποβιβάσθηκε στην Νάπολη είπε στην σύζυγό του «Ελενίτσα, οι μεγάλοι μαστόροι κάμνουν και μεγάλα λάθη».

Στις 23 Απριλίου καταδικάζεται σε θάνατο, σαν ηγέτης του κινήματος, από το έκτακτο Στρατοδικείο.

Στην Ελλάδα θα γυρίσει μόνο μετά θάνατον, το 1936.

Το πλοίο

Το REX ήταν το γρηγορότερο και μεγαλύτερο επιβατηγό που κατασκεύασαν οι Ιταλοί. Ναυπηγήθηκε στα ναυπηγεία Ansaldo της Γένοβας και καθελκύσθηκε το 1932, στην επέτειο των 10 ετών από την άνοδο του Μουσολίνι στην εξουσία. Η ναυπήγηση του REX και του αδελφού του πλοίου CONTE DI SAVOIA, ήταν προσωπική επιθυμία του Μουσολίνι να ναυπηγήσει 2 πλοία για τα οποία θα μιλούσε όλος ο κόσμος. Το REX, το 1933, έκανε ρεκόρ ταχύτητας στον διάπλου του Ατλαντικού με μέση ταχύτητα 28,92 κόμβους. Το ρεκόρ το έχασε το 1935 από το Γαλλικό NORMANDIE, με 29,98 κόμβους.

Tον Απρίλιο του 1940 έκανε το τελευταίο ταξείδι του Γένοβα – Νέα Υόρκη. Στο διάστημα 1940-1944 παροπλίσθηκε λόγω του πολέμου στις ακτές της Αδριατικής. Οι σύμμαχοι είχαν την υποψία ότι οι Γερμανοί θα το χρησιμοποιήσουν για πολεμικούς σκοπούς. Στις 8 Σεπτεμβρίου 1944 βομβαρδιστικά της RAF βομβάρδισαν και βύθισαν το REX, έξω από την Τεργέστη. Μετά τον πόλεμο έγινε προσπάθεια για την διάσωση και επισκευή του, αλλά το κόστος ήταν ασύμφορο. Έτσι αποφασίσθηκε η διάλυσή του το 1947. Στον πόλεμο οι Ιταλοί έχασαν τα 31 από τα 37 επιβατηγά πλοία τους.

Ενδεικτικές παραπομπές στις πηγές.

Για το Κίνημα του 1935.

Γρηγορίου Δαφνή / Η Ελλάς μεταξύ δύο πολέμων, 1923-1940 / Τόμος Β’ / Εκδόσεις Κάκτος, Αθήνα 1997 / Α’ έκδοση: Ίκαρος, Αθήνα 1955.

Ο συγγραφέας, σε 65 σελίδες, παρέχει εξαιρετικά αναλυτική παρουσίαση του χρονικού (πολιτικού και στρατιωτικού) του κινήματος.

( Σημ. Ο Γρ. Δαφνής αναφέρει ότι ο Βενιζέλος επιβιβάσθηκε στη Ρόδο σε Ιταλικό υπερωκεάνιο, χωρίς να αναφέρει το όνομά του. )

Περιοδικό “Ιστορικά” (ένθετο της Ελευθεροτυπίας) / τεύχος 20 της 2-3-2000 αφιερωμένο στο κίνημα του 1935.

Στο άρθρο του καθηγητή του Παντείου Θ. Διαμαντόπουλου με τίτλο «Αίτια και επιπτώσεις του κινήματος» δημοσιεύονται 4 φωτογραφίες: από την αποβίβαση στην Κάσο, το ταξείδι από Κάσο προς Ρόδο, το ταξείδι προς Νάπολη και από την αποβίβαση στην Νάπολη. Στις τελευταίες 2 φωτογραφίες η λεζάντα αναφέρεται στο «Ιταλικό πλοίο γραμμής REX». Όλες οι φωτογραφίες προέρχονται από τα Ιστορικά Αρχεία του Μουσείου Μπενάκη.

Για την ITALIAN LINES

http://www.timetableimages.com/maritime/images/italia.htm

http://www.timetableimages.com/maritime/images/ital33i.htm

http://www.michelangelo-raffaello.com/english_site/former_ships/former_ships.htm

Το τελευταίο site ενδιαφέρει ιδιαίτερα τους ναυπηγούς και τους ενδιαφερόμενους για την ναυπηγική.Παρουσιάζει το πρόγραμμα ναυπήγησης και κατασκευής (κείμενα, σχέδια, φωτογραφίες) των αδελφών υπερωκεανίων MICHELANGELO και RAFFAELLO της ITALIAN LINES, το 1965.

Ένα πρόγραμμα με θλιβερό τέλος. Το RAFFAELLO βυθίσθηκε στον Περσικό το 1983, κατά τον πόλεμο Ιράν-Ιράκ. Το MICHELANGELO στα 26 του χρόνια (1991) πήγε για διάλυση στο Πακιστάν. Για όσους αντέχουν:

http://www.michelangelo-raffaello.com/

Ένα πάρα πολύ καλό site. Το προτείνω για τα links του shipfriends στην κατηγορία: Τεχνολογία-Ναυπηγεία

Για το REX

http://www.greatships.net/scans/PC-RE04.jpg

http://www.theshipslist.com/ships/descriptions/ShipsR.html

http://ocean-liners.schuminweb.com/ships/rex.asp

http://www.greatoceanliners.net/index2.html

Είναι αυτονόητο (για ένα τέτοιο πλοίο) ότι σε οποιαδήποτε μηχανή αναζήτησης θα υπάρξουν πολύ περισσότερα αποτελέσματα. Αρκούν οι λέξεις κλειδιά REX και ITALIAN LINES. Όποιος ενδιαφέρεται για περισσότερα, ιδού πεδίον δόξης λαμπρόν.

Εάν, δε, ο οποιοσδήποτε βρεί κάτι ενδιαφέρον για το REX σχετικό με το θέμα μας ή και γενικότερου ενδιαφέροντος, θα ήταν καλό να το στείλει. ‘Εστω και αν έχουμε προχωρήσει σε επόμενα θέματα. Είπαμε, σε αυτήν την συζήτηση, όλα τα θέματα θα παραμένουν ανοιχτά είτε σε νέα στοιχεία είτε σε διορθώσεις λαθών.

ΤΩΡΑ, ΑΣ ΒΑΛΛΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΛΛΟΣ, ΩΣΤΕ ΝΑ ΔΙΕΥΡΥΝΘΕΙ ΚΑΙ Η ΛΑΪΚΗ ΜΑΣ ΒΑΣΗ ΠΟΥ ΜΑΣ ΣΤΗΡΙΖΕΙ ΜΕ ΤΗΝ ΑΓΑΠΗ ΤΗΣ ;)

.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

"Ξεφυλλίζοντας" την πάντα ενδιαφέρουσα ΡΟΔΙΑΚΗ, προ ημέρων πέτυχα το παρακάτω ειδησάριο...του 1935: την πρώτη άφιξη του REX στην Ρόδο. Και προφανώς ήταν και το ταξίδι της ιστορίας μας, που επέβαινε ο Βενιζέλος.

post-31-128326974984_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...

.

Το REX, το 1933, έκανε ρεκόρ ταχύτητας στον διάπλου του Ατλαντικού με μέση ταχύτητα 28,92 κόμβους. Το ρεκόρ το έχασε το 1935 από το Γαλλικό NORMANDIE, με 29,98 κόμβους.

 

 Οι σύμμαχοι είχαν την υποψία ότι οι Γερμανοί θα το χρησιμοποιήσουν για πολεμικούς σκοπούς. Στις 8 Σεπτεμβρίου 1944 βομβαρδιστικά της RAF βομβάρδισαν και βύθισαν το REX, έξω από την Τεργέστη. Μετά τον πόλεμο έγινε προσπάθεια για την διάσωση και επισκευή του, αλλά το κόστος ήταν ασύμφορο. Έτσι αποφασίσθηκε η διάλυσή του το 1947.

 

Φέτος και με αφορμή τα 80 χρόνια από το ρεκόρ, στην Γένοβα φιλοξενήθηκε μια έκθεση για την ιστορία του Rex, Και σχετικό με την έκθεση είναι και το βίντεο, όπου εκτός από τις ημέρες δόξας του πλοίου,  υπάρχουν και φωτογραφίες από το άδοξο τέλος του.

 

http://www.youtube.com/watch?v=hfAPKLT1EEs

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...