Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Στο ΣτΕ και η επέκταση του λιμανιού στη Νάξο

«Ναυμαχία» στη Νάξο για το έργο που προβλέπει μεγάλη επέκταση του λιμένος και απειλεί να βλάψει ανεπανόρθωτα την εικόνα της παραδοσιακής Χώρας, σύμφωνα με 33 πολίτες που προσέφυγαν στο ΣτΕ. Πρόκειται για ένα μεγάλο έργο, κόστους 8,7 εκατ. ευρώ, που προβλέπει επιπλέον μπάζωμα στην κεντρική προβλήτα, μεγάλη επέκταση των δύο κυματοθραυστών και δημιουργία νότιας προβλήτας. «Μεγάλο μέρος του έργου θα γίνει σε ζώνη προστασίας ενάλιων αρχαιοτήτων», λέει στην «Κ» η κ. Σοφία Χερουβείμ, μία από τους «33». «Με τόσο τσιμέντο, με τον ελλιμενισμό τεράστιων κρουαζιερόπλοιων, η Πορτάρα θα γίνει... πορτούλα και το μεσαιωνικό κάστρο θα απομακρυνθεί από το θαλάσσιο μέτωπο», συνεχίζει. Ιδιαίτερες ανησυχίες προκαλεί η δημιουργία νότιας προβλήτας (και για τα επικίνδυνα φορτία) δίπλα στην πιο δημοφιλή παραλία της Χώρας (Αη Γιώργης) και με προβληματικές οδικές συνδέσεις. «Η θέση της προβλήτας “επικίνδυνων φορτίων’’ είναι απαράδεκτη, δεδομένου ότι είναι μέσα στον αστικό ιστό», εκτιμά το Τμήμα Αναπτυξιακού Εργου του ΤΕΕ.

Ο δήμαρχος

Από την άλλη πλευρά, ο δήμαρχος Νάξου κ. Β. Κόκκοτας χαρακτηρίζει το έργο «ιδιαίτερα ωφέλιμο», που εξασφαλίζει την αναπτυξιακή προοπτική του νησιού. «Υπάρχουν μελέτες -και των δύο προηγούμενων κυβερνήσεων- ότι η Νάξος μπορεί να έχει ιδιαίτερη ανάπτυξη και γι’ αυτό χρειάζεται διεθνές αεροδρόμιο και περιφερειακό λιμάνι», τόνισε στη «Κ». «Το σημερινό λιμάνι κρίνεται ανασφαλές. Χρειάζεται άμεση αποκατάσταση», υπογραμμίζει, ιδιαίτερα μετά τις φθορές που υπέστησαν οι κυματοθραύστες το 2004. Βεβαίως, τα έργα επιδιόρθωσης έχουν παραδοθεί, χωρίς δυστυχώς να έχουν επισκευασθεί όλες οι φθορές. Αυτές όμως μπορούν να διορθωθούν με παρεμβάσεις μικρού κόστους.

Ο κ. Κόκκοτας υπογραμμίζει ότι «με το νέο λιμάνι θα αποκτήσουμε επιτέλους αξιοπρεπή σταθμό υποδοχής και τους αναγκαίους χώρους στάθμευσης. Σήμερα γίνεται κομφούζιο». Αν και το ευρύτερο συγκοινωνιακό παραμένει άλυτο και χωρίς μελέτη, ο δήμαρχος σημειώνει ότι τουλάχιστον θα τακτοποιηθεί το παρκάρισμα των αυτοκινήτων που ταξιδεύουν. Για τις αρχαιότητες, ο κ. Κόκκοτας σημειώνει ότι «δύο δύτες και ένας αρχαιολόγος επαγρυπνούν πάνω από το έργο».

Η εκδίκαση της υπόθεσης στο ΣτΕ αναβλήθηκε για τον Ιανουάριο του 2007. Η κ. Χερουβείμ όμως θέτει ένα γενικότερο ερώτημα: «Τελικά, τι ανάπτυξη θέλουμε; Μόνο μπετόν ή μια ήπια και μακροπρόθεσμη ανάπτυξη;»

ΠΗΓΗ: kathimerini.gr

Edited by proud_ionian
tag
Link to comment
Share on other sites

Στην έντυπη έκδοση της «Κ» (να αγοράζουμε που και που και καμιά εφημερίδα :P ), το παραπάνω δημοσίευμα συνοδεύεται από την συνημμένη φωτογραφία, η οποία δείχνει πως θα είναι το νέο λιμάνι της Νάξου. Με μαύρο χρώμα σημειώνονται οι νέες προβλήτες.

Η αλήθεια είναι ότι από την μια πλευρά η Νάξος χρειάζεται επέκταση του λιμανιού και εάν γίνει θα είναι ένας καλός προορισμός για κρουαζιερόπλοια. Η Νάξος έχει ωραίο κάστρο…και την μοναδική Πορτάρα…και ωραιότατο αρχαιολογικό μουσείο στην παλιά σχολή των Ιησουϊτών (στην οποία φοίτησε και ο Καζαντζάκης)…και ωραίους πύργους…και τους κούρους στον Απόλλωνα και στους Μέλανες…και το Ιερό της Δήμητρας στο Σαγκρί…και τ’ Απεράθου με τα σμυριδορυχεία…και πολλά άλλα που μπορεί να γεμίσει άνετα μία μέρα ενός τουρίστα.

Από την άλλη συμφωνώ ότι εάν γίνει όπως στην φωτογραφία…η Πορτάρα θα καταντήσει πορτούλα μπροστά στα Costa… και τα άλλα μεγάλα κρουαζιερόπλοια. Άλλο πρόβλημα πράγματι είναι η δημιουργία νότιας προβλήτας που θα πρέπει τα επικίνδυνα φορτία να περνούν μέσα από την πόλη, αλλά μήπως και τώρα που ξεφορτώνουν? Μέσα στην πόλη ξεφορτώνουν.

Εν τέλει φθάνουμε στο αιώνιο ζήτημα τι είδους ανάπτυξη θέλει το κάθε νησί και αρμόδιοι είναι οι ίδιοι οι Αξιώτες να το συμφωνήσουν ή να το αποφασίσει το ΣΤΕ. Συνήθως η λύση είναι κάπου ανάμεσα στις 2 ακραίες απόψεις…αυτών που θέλουν να κάνουν το νησί Μύκονο και Σαντορίνη (αναμένοντες τρελά κέρδη για τις επιχειρήσεις τους :D )…και αυτών που θέλουν το νησί να μείνει στα χρόνια του Σανούδου (γιατί δεν έχουν επιχειρήσεις και δεν τους νοιάζει ;) ).

post-31-128326960599_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Η επέκταση του λιμανιού, τουλάχιστον σε αυτό το μέγεθος, δεν θα πραγματοποιηθεί, απ' ό,τι φαίνεται. Η εισήγηση στο ΣτΕ είναι υπέρ της αίτησης ακύρωσης του έργου, καθώς θεωρείται πολύ μεγάλου μεγέθους και αλλοιώνει το παραδοσιακό χαρακτήρα της Χώρας. Αυτή, βεβαίως, είναι απλώς η εισήγηση και όχι η οριστική απόφαση, αλλά είναι μιά ένδειξη για την απόφαση. Οι υπέρμαχοι του έργου, όμως, επανέρχονται με μιά πρόταση επέκτασης μικρότερου μεγέθους. Ίδωμεν...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 7 months later...

Να αναφέρω ότι το κόκκινο φαναράκι στην είσοδο του λιμανιού δε λειτουργεί:o. Το Σάββατο το έψαχνα μέσα στο σκοτάδι αλλά δε το έβλεπα. Μέχρι τη στιγμή που έριξε το προβολέα του Ρομιλντα για να φανεί.

Αλλά το καλύτερο είναι ότι το λιμεναρχείο της Νάξου δεν ειδοποίησε εγκαίρως το πλοίο, ότι δε λειτουργεί το κόκκινο φανάρι. Παρά μόνο όταν είχε φτάσει σχεδόν στη μπούκα του λιμανιού.:rolleyes::mad:

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Το λιμανι της Ναξου, που μετα απο τις γνωστες καταγγελιες παραμενει ως εχει, στην ουσια δεν παραμενει ως εχει:D

Η θεση στο βοριά άρχισε να χανει τη μαχη με τη βαρυτητα και του δινει προς τα κατω.

Ταυτοχρονα το ιδιο τεινει να γινει και για το κεφαλι (θεσεις 1-2), οποτε εαν δεν τα προλαβουμε θα εχουμε επεισοδια κατακαλοκαιρο.

Αφου λοιπον οι διαμαρτυρομενοι κατοικοι καταφεραν να παγωσουν το νεο λιμανι πριν την κατασκευη του, τωρα απομενει να βρεθουν χρηματα για να προλαβουμε τις κατολισθησεις πριν μεινουμε χωρις προβλητες.

Ομορφα

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Εγώ ένα έχω να προσθέσω στο όλο θέμα. Από ότι έμαθα από συγγενείς κάτω στο νησί το "βέτο" να πούμε το έθεσαν 50 οικολογοι. Δηλαδή αυτή την στιγμή 50 ανθρωποι που δεν εχουν σχεση με το αντικειμενο σταματάνε ένα έργο που πραγματικά θα βοηθήσει το νησί γιατί κακά τα ψέμματα το λιμάνι είναι σε άθλια κατάσταση. Εγώ προσωπικά δεν μπορώ να κατανοήσω την στάση αυτών των ανθρώπων που αντιτίθεντε σε ένα τέτοιο μεγάλο έργο που θα βοηθήσει ουσιαστικά στην τουριστική ανάπτυξη του νησιού και όχι μόνο την καλοκαιρινή σεζόν αλλά πιστέυω και τον χειμώνα.........Θυμάμαι επί εποχές του θρυλικού Νάξος ακόμα και καλοκαίρι όταν είχε βοριά δεν έδενε έυκολα καράβι.......πραγματικά δεν ξέρω τι να πω.......:mad:

Edited by polmyt
Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Προβλήματα με σπηλαιώσεις το λιμάνι της Νάξου

Το λιμάνι της Νάξου εξακολουθεί να αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα λόγω των σπηλαιώσεων, παρά την ολοκλήρωση της εργολαβίας που ανέθεσε και επέβλεψε το ΥΠΕΧΩΔΕ για την αποκατάσταση των ζημιών.
Link to comment
Share on other sites

Στο λιμάνι τούτο που ο βοριάς έχει στήσει υποκατάστημα μετά το κεντρικό του που έχει στησει στην Τήνο όταν είναι φρέσκος τα βαπόρια για να κρατηθούν στο κεφάλι εκτός του ότι δένουν κάβους από το πάναμα αν διαθέτει το βαπόρι... έχω τύχει κι εκεί στην θεση τους για να κρατηθουν να κάνουν όλο το προσαναποδα του βαποριού.

Οπότε αν δεν προκριθεί κάποια άλλη λύση που να μπορούν τα βαπόρια να δουλεύουν με τον βοριά κι όσο αναγκάζονται οι πλοίαρχοι να καταφεύγουν σε τέτοιες πατέντες ώστε να μπορούν να κρατηθούν και να μην γίνει ζημιά οι σπηλαιώσεις θα είναι στην ημερησία διάταξη.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Το νότιο τμήμα της προβλήτας έχει μπαζωθεί αρκετά.Ενδεικτικά το ΝΗΣΟΣ ΜΥΚΟΝΟΣ που πήγαινε οριακά όταν υπήρχε ανάγκη στην νότιο προβλήτα τώρα δεν μπορεί να πάει πλέον.

Μόνο οι ΑΙΟΛΟΙ πάνε και τα μικρά μπλου σταρ όταν υπάρχει ανάγκη και κυρίως όταν δεν έχουν φουλ φορτίο επειδή κι αυτά πλέον παρά τα 20μ λιγότερο μήκος που έχουν από το ΝΗΣΟΣ ΜΥΚΟΝΟΣ παίζουν οριακά στα βυθίσματα.

Κι αυτό για να πέσουν στο νότιο τμήμα γυρίζουν απέξω (δεν βαζουν την πλώρη μέσα γιατι θα κάτσουν) και με πλάγια μετατόπιση-συρτάρωμα έρχονται στην θεση προσδεσης.

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Διαβαζοντας τα αποτελεσματα του ΣΑΣ,ελεγε για το VOYAGER 'να εξεταστει η προσεγγιση στο λιμανι της Ναξου'.Θυμαμαι χαρακτηριστικα περσι,ενα μικρο Blue Star να εχει φαει την μια προπελα στο βυθο,πως λοιπον θα παει το VOYAGER,με πλωτη δεξαμενη:D(χαρτης με τα βυθισματα παιζει?)

Link to comment
Share on other sites

Δε νομίζω ότι υπάρχει καν τέτοιο ζήτημα με πλοίο αυτού του μεγέθους. Απλώς όταν είπαν και για Πάρο θα είπε κάποιος Ναξιώτης, γιατί όχι και σε μας...και είπαν όλοι μαζί να εξεταστεί. Ωραία λοιπόν, θα το εξετάσει η εταιρεία...και θα πει ότι λόγω ........ είναι αδύνατη/επικίνδυνη η προσέγγιση στο λιμάνι της Νάξου.;)

Link to comment
Share on other sites

Μην ξεχνάς Νηρέα ότι στο λιμάνι της Νάξου έχει δέσει κάποιο από τα Κρήτη Ι/ΙΙ στα πλαίσια κάποιας εκδρομής/κρουαζιέρας της ΑΝΕΚ. Εντάξει τότε πλοίο είχε γυρίσει απέξω από το λιμάνι και μπήκε με ανάποδα στο λιμάνι. Βεβαία δεν είναι λύση να στείλεις το Νήσος Ρόδος στο λιμάνι της Νάξου κάθε λίγο και λιγάκι και να γέρνει απέξω και έρχεται με ανάποδα στο λιμάνι

Link to comment
Share on other sites

Άλλο είναι να δέσεις μια φορά και με την ησυχία σου...και άλλο να έχεις δρομολόγιο με ωράρια...και εάν δεν δέσεις...θα πάνε και θα γυρίσουν οι επιβάτες μέχρι την Κω βρίζοντας.;)

Link to comment
Share on other sites

Σωστός ο ΝΗΡΕΑΣ.Από βυθίσματα στο κεφάλι ενδεχομένως να το πέρνει. Όμως με βοριάδες που ακόμη και τα νεότευκτα συμβατικά κρατιούνται δεμένα με φουλ προσανάποδα και με 2 κάβους από δεξιά πως θα μπορέσει το ΝΗΣΟΣ ΡΟΔΟΣ να κρατηθεί και να δουλέψει?

Είναι αδύνατον κι επειδή μιλάμε για ετήσια δρομολόγηση δεν μπορεί να τραβάς στην Κω και στην Ρόδο τους Ναξιώτες ούτε και τα φορτηγά που θα σου μπλοκάρουν το γκαράζ αν δεν μπορείς να πιάσεις.

Link to comment
Share on other sites

Σαν Ναξιωτης ας προσθεσω και εγω καποια πραγματα επι του θεματος..οταν ειχε αποφασιστει να γινει το μεγαλο λιμανι στη Ναξο ολοι οι κατοικοι το ειχαν δει πολυ θετικα και το ηθελαν εκτος βεβαια απο 33 ατομα δηθεν σωτηρες του τοπου.Τοτε ειχαμε κανει και πορειες στο λιμανι και το ειχαμε αποκλεισει για μια ημερα σχεδον αλλα επειδη στην ελλαδα ζουμε και εχουμε δημοκρατια δεν περασε η γνωμη των πολλων(18.000) αλλα των λιγων(33).

Στο θεμα μας τωρα.Το κεφαλι σαν βυθισμα ειναι μια χαρα αλλα το θεμα ειναι ο κυματοθραυστης που ειναι σχετικα κοντος.Η πλωρη του μυκονος προεξειχε αρκετα.οποτε οποιοδηποτε μακρυ πλοιο και να φερουν θα εχει προβλημα.Συμφωνα παντως με τα τελευταια νεα λογω και των δημοτικων εκλογων φαινεται να επισπευδονται καποιες διαδιακασιες για την αναμορφωση του λιμανιου.Θα μεγαλωσει και αλλο ο βορειος και ο νοτιος κυμματοθραυστης και θα φτιαξουν μια πυλη που θα ειναι δυτικα,δλδ θα κοιταει την Παρο και απλα στο υπαρχον λιμανι θα το φαρδηνουν και θα το επιμηκυνουν καποια μετρα καθως θα κατασκευαστουν και αλλες υποδομες οπως πεζοδρομια,χωρος αναμονης επιβατων και οχι αυτο το τσαντιρι που ηυπαρχει τωρα κτλ κτλ.

Link to comment
Share on other sites

σαν ναξιωτης να πω κ γω την γνωμη μου!!!κ οι αποψεις των 33 ατομων δεκτες δημοκρατια εχουμε αλλα κ το νεο λιμανι πρεπει να γινει....δεν υπαρχει αλλο σχεδιο η εναλλακτικη λυση;)κ σαν πρωτη ματια απο το σχεδιο που υπαρχει δεν μου πολυ φαινεται κ πολυ ασφαλες:confused:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 4 months later...
  • 3 weeks later...
Σύμφωνα με το νέο πρόεδρο του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Νάξου, Γιάννη Μαμουζέλο, μέχρι το τέλος της θητείας του σημερινού διοικητικού συμβουλίου, η Νάξος θα έχει ένα λειτουργικό και ασφαλές λιμάνι.

Αυτό είναι περίπου το χρονοδιάγραμμα που έδωσαν από την ΕΓΝΑΤΙΑ Α.Ε., που πρόκειται ως γνωστόν, να αναλάβει το έργο. Βεβαίως, θα προηγηθεί η εκπόνηση της μελέτης που απαιτείται, βάσει του σχεδίου που αποφασίστηκε από το προηγούμενο δημοτικό συμβούλιο σε συνεδρίασή του κατά την οποία συμμετείχαν και φορείς και σύλλογοι του νησιού.

Η μελέτη που θα εκπονηθεί θα έρθει προς συζήτηση και θα εγκριθεί από το δημοτικό συμβούλιο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων.

Σίγουρα θα είναι έτοιμο!!! (εάν υπολογίζουν ότι θα κάτσουν πολλά χρόνια σε αυτή τη θέση) :P

Στις άμεσες προτεραιότητες είναι ο ευπρεπισμός του λιμανιού

Τις αμέσως επόμενες μέρες ξεκινάει το έργο κατασκευής του πεζόδρομου στο λιμάνι και ο ευπρεπισμός των τουαλετών με τη βοήθεια του αντιδημάρχου Μανόλη Πολυκρέτη, αφού θα εργαστεί γι αυτό και τεχνικό προσωπικό του δήμου.

Παράλληλα, θα γίνει συντήρηση των στεγάστρων των χώρων αναμονής των επιβατών.

Η συντήρηση του φωτισμού κατά μήκος του πεζόδρομου προς την Πορτάρα, αλλά και για τον κατάλληλο φωτισμό του ίδιου του μνημείου, καθώς και η συντήρηση του πεζόδρομου, είναι στις άμεσες προτεραιότητες.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Σκηνές κυκλοφοριακής τρέλας διαδραματίζονται στο λιμάνι και στον ευρύτερο χώρο του λιμανιού της Νάξου, ιδιαίτερα τις μεσημβρινές ώρες κατά την άφιξη ενός και μόνο πλοίου! Για όποιον γνωρίζει τις πολύ μικρές αποστάσεις που πρέπει να διανύσει ένα τροχοφόρο κατά μήκος της παραλιακής οδού ή από το λιμάνι προς τον περιφερειακό δρόμο που είναι η έξοδος από το λιμάνι, φαίνεται αδιανόητο, ότι απαιτούνται και 45 λεπτά για να τα καταφέρεις! Κάποιοι βγαίνουν από το αυτοκίνητο, άλλοι προσπαθούν να προσπεράσουν ανεβαίνοντας στο πεζοδρόμιο κι άλλοι... κινδυνεύουν να μη φτάσουν εγκαίρως στο πλοίο κι έτσι κατεβάζουν βαλίτσες και σπεύδουν πεζοί!!!

Φωτογραφίες από το κυκλοφοριακό χάος στη Νάξο από το NAXOS NEWS

Link to comment
Share on other sites

Ωραιες εικονες :rolleyes: ,μ αρεσει που σε ολα τα νησια φταινε ΑΛΛΟΙ για την τουριστικη τους καταντια και οχι οι ιδιοι για αυτα που δεν προσφερουν στους επισκεπτες B)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...