Jump to content
Shipfriends

Η Ναύλωση/Πώληση/Ακινησία (?) των ταχυπλόων της ΝΕΛ στην Ερυθρά


Recommended Posts

Αν τελικά επανέλθει θα είχε πολύ ενδιαφέρον να έβλεπε κάποιος τα λογιστικά της εταιρίας. Υπάρχει δηλαδή μία πώληση (μαμούθ???) αλλά από κει και πέρα θα ήθενα να δω πως θα δικαιολογηθούν στα βιβλία τα έξοδα της εταιρίας (καύσιμα, συντηρήσεις, πληρώματα) που θα κάνει για το πλοίο. Γιατί δεν μπορώ να φανταστώ ότι θα χρεώνονται μονίμως κάποια πχ έκτακτα και ανόργανα έξοδα με τα ποσά των παραπάνω εξόδων... Εκτός αν όπως εικονικά (από ότι φαίνεται) το πλούλησε, έτσι εικονικά το αγοράσει πάλι. Επίσης γιατί να μην το δρομολογήσει με σημαία Μάλτας όπως περίφανα έκανε ο κυρ Φώτης με το THESSALONIKI;

Απλά η κατάσταση περιπλέκεται λίγο αν θυμηθούμε ότι στο ΣΑΣ ζητείται άδεια για κάποιο ΑΙΟΛΟΣ ΚΕΝΤΕΡΗΣ (χωρίς Ι ή ΙΙ στο τέλος) και τις φήμες που θέλουν του χρόνου το καλοκαίρι τον πρώτο Αίολο στη Χίο Μυτιλήνη.

Όλα απίθανα και όλα πιθανά...;):confused:

Link to comment
Share on other sites

Όσο ενδιαφέρον και αν έχει το ενδεχόμενο να επανέλθει ο μεγάλος Αίολος, δεν μπορώ να καταλάβω το σκεπτικό της εταιρείας.

Έχει -επίσημα- τρία ταχύπλοα που αν δεν αγγίξει το 80% η πληρότητα δεν μπορούν να συντηρήσουν τον εαυτό τους και αν ευσταθούν οι πληροφορίες θα επαναφέρει "την ταφόπλακα της", όπως είχε χαρακτηριστεί ο Big Brother τον Αίολων παλιότερα;

Για εμένα η αγορά των Αίολων από την NEL αποτελούσε επιχειρηματικό λάθος ευθύς εξαρχής γιατί:

1. Είναι πλοία που το μεγαλύτερο χρονικό διάστημα δεν αξιοποιούνται

2. Ο λόγος έσοδα/έξοδα=κέρδος το μεγαλύτερο διάστημα του χρόνου, αν είναι δρομολογημένα, είναι αρνητικός

3. Με τα χρόνια και τις ατυχίες τους έχουν αναπτύξει αρνητική φήμη.

Καλύτερα, λοιπόν, θα ήταν η εταιρεία να κοιτάξει προς Ιαπωνία μεριά για καμία καλή περίπτωση αγοράς με σχετικά μικρή ηλικία και αν χρειαστεί να σπρώξει και τους δυο μικρούς Αίολους προκειμένου να αποκτήσει 2-3 συμβατικά που μαζί με τα Μυτιλήνη-Θεόφιλο-Ταξιάρχης θα μπορέσουν να τοποθετηθούν σε διάφορες γραμμές της Ελληνικής Ακτοπλοΐας ' όπως του Ρεθύμνου που αν είχε διαθέσιμο/α συμβατικό/ά θα μπορούσε να εδραιωθεί και να αναπτυχθεί.

---EDIT---

Μήπως έχει κάποιος πληροφορίες για την Pictor Shipping S.A., δηλαδή για το που έχει το RED SEA I γιατί συζητάμε χωρίς τον ξενοδόχο...;

Link to comment
Share on other sites

δεν μπορώ να καταλάβω το σκεπτικό της εταιρείας.
Μα αγαπητέ μου, πώς να το καταλάβεις...αφού η εταιρεία δεν έχει πει τίποτε επ' αυτού?

Φήμες είναι που σέρνονται...όπως χιλιάδες άλλες παρόμοιες! Και πιστεύω ότι κακώς σχολιάζουμε...ακόμα και κατηγορούμε την ΝΕΛ...για κάτι που δεν είπε...βασιζόμενοι σε κάποιες φήμες άγνωστης προέλευσης...

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
Μα κι αυτοί οι Αιγύπτιοι νέοι πλοιοκτήτες, μέσα στη φωλιά της ΝΕΛ έφεραν για επισκευές το πλοίο, δεν ήξεραν ότι μπορεί μέσα σε λίγες ώρες να το κατασχέσει η ΝΕΛ από τη στιγμή που της χρωστάνε λεφτά?

Εγώ δε ξέρω τι συμβαίνει στη περίπτωση του Red Sea I & Red Sea II??

Ειδικά στο Red Sea I, εάν η ΝΕΛ δεν είχε καμία σχέση, γιατί στην επισκευή που κάνει στο Ν.Μ Δραπετσώνα, πάνε άτομα από τα πληρώματα των υπόλοιπων πλοίων της ΝΕΛ (ειδικά από τα ταχύπλοα, που δε κάνανε και πολλά δρομολόγια την εβδομάδα).:eek::confused:

Θα μου πείτε ότι λόγω του χρέους βοηθάνε στην επισκευή του πλοίου.

Edited by Nick the Greek
Link to comment
Share on other sites

Εγω εχω μια πολυ λογικη εξηγηση. Επειδη οπως ειπαμε οι νεοι αγοραστες ηταν ασχετοι η ΝΕΛ ειχε φροντισει να κρατησει τη διαχειριση των πλοιων και τα πληρωματα απο τοτε που τα πουλησε οπως ειχε ανακοινωθει. Οποτε εκανε την καρδια της πετρα και παρολο που της χρωστανε οι αγοραστες συνεχιζει να στελνει κοσμο στο βαπορι ωστε να της χρωστανε ακομα περισσοτερα και να παρει ευκολοτερα το Θρυλο των Θαλασσων πισω ;)

Link to comment
Share on other sites

Δεν θυμάμαι ακριβώς τα γεγονότα της εποχής αλλά για το Ταξιάρχη έχω μείνει με την εντύπωση εδω και πολύ καιρό οτι η δραστηριοποίησή της ΝΕΛ είναι αυτόνομή ή τέλος πάντων σαν μια μορφή συνεργασίας...

Για να είμαστε ακριβείς το Κεντέρης είναι μια διαφορετική περίπτωση...Όπως προκύπτει από τη σελίδα 97 του ενημερωτικού δελτίου της, τα πλοία που πωλήθηκαν σε μια Παναμαική εταιρία προς 82 εκ αν θυμάμαι καλά με τμηματική αποπληρωμή...

Μέχρι χθές η εν λόγω εταιρεία ώφειλε 25 εκ στην ΝΕΛ με ημερομηνία αποπληρωμής σύμφωνα με τα όσα υποθέτω είχαν τότε συμφωνήσει τα τέλη Μαίου...

Το ενέχυρο είναι οι μετοχές της ίδιας της εταιρείας... Αυτό μπορεί να σημαινει πολλά μπορεί και τίποτα... Δηλαδή αν δεν πληρώσει το υπόλοιπο ποσό η εταιρεία περνά στην ιδιοκτησία της ΝΕΛ. Αν όμως τα κεφάλαια που είχε για να πληρώσει την προκαταβολή ήταν απλά από ένα δάνειο, τότε σημαίνει οτι η εταιρεία που παίρνει η ΝΕΛ και ουσιαστικά τα πλοία που παίρνει πίσω θα είναι χρεωμένα με το ποσό του δανείου εκείνου...Κι αν είναι υπερχρεωμένη?

Όπως ειχαμε εγκαιρως αναφέρει το πλοίο τυπικά πωλήθηκε στους "παναμέζους". Αυτοί με κάποιο τρόπο πλήρωσαν κάποια ποσά και το υπόλοιπο είχε για ενέχυρο τις μετοχές της εταιρείας (προσέξτε, όχι το πλοίο) γεγονός που σημαίνει οτι λογικά η ΝΕΛ αποκτά την κυριότητα της εταιρείας και προφανώς μαζί με αυτή και τα χρέη της.

Το ερωτηματικό πλέον ειναι ποιο είναι το μέγεθος των χρεων αυτής της εταιρείας. Αν είναι περίπου όσο και το ποσό που πλήρωσαν οι "παναμέζοι"?

Edited by Nick the Greek
Link to comment
Share on other sites

Κοιτάξτε στην παρακάτω φωτο και πείτε μου τα σχόλιά σας.

Βλέπουμε: το νέο όνομα του πλοίου, το νέο του νηολόγιο, τη νέα του σημαία και φυσικά το σινιάλο της ΝΕΛ που ξαναβάφτηκε στην πρύμη από όπου είχε σβηστεί.

Καλορίζικο και πάλι στο στόλο!!!

post-17-128326974959_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
Βρε, τι γίνεται εκεί κάτω? Το δώσε μου κι εμένα μπάρμπα γίνεται :eek: Άκου Donation 600 εκ. ρεάλια...κάπου 160 εκ δολάρια:eek:
Απ' ό,τι μαθαίνω, τα 2 νέα πλοία θα φθάσουν στην Ερυθρά σε κανένα μήνα. Τώρα τι τύπου είναι δεν κατάλαβα.

Αυστραλέζικα, νέας τεχνολογίας και 80 εκ δολ το ένα...τι να είναι άραγε? Σε Austal και Incat δεν είδα κάτι σχετικό.

Είχα διαβάσει ότι ήταν σύνολο 6, 2 αυτά δωρεά του Σαουδάραβα Βασιλιά, 2 δωρεά του Εμίρη του Κατάρ και 2 δωρεά του Καντάφι.

ΥΓ. Πάντως η NEL Egypt θα έχει ισχυρό ανταγωνισμό...

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Τελικά σήμερα στη Τζέντα έγινε η παράδοση των 2 πρώτων "δώρων" από τον Σαουδάραβα Βασιλιά Abdullah στον Αιγύπτιο Πρόεδρο Mubarak. Και τα ονόματα αυτών: "Cairo" και "Riyadh". Ύψωσαν Αιγυπτιακή σημαία και θα δρομολογηθούν Safaga-Dhuba. Δεν είδα πουθενά για τι είδους πλοία πρόκειται, αλλά από τα συμφραζόμενα...(Each ferry is 88 metres and 24 metres wide and can carry up to 1,220 passengers, plus 200 small vehicles)....μάλλον πρόκειται για Austal 88. Εάν βάλεις ότι θα ακολουθήσουν σύντομα άλλα 2 (μάλλον Austal 69) και μερικά νέα Σαουδαραβικά RoRo...και όλα αυτά με την στήριξη των Σαουδαράβων...τότε μάλλον δύσκολα (για να μη πω ποτέ) θα ξαναπεράσει Ελληνικό πλοίο για δουλειά στην Ερυθρά.

Οπότε όταν ακούτε "θα τα πάρω και θα πάω στην Αραπιά"...βαστάτε μικρό καλαθάκι.;)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ο δορυφορικός ρουφιάνος που ακούει στο όνομα Google Earth εντόπισε τα δύο ταχύπλοα της ΝΕΛ κάτω στη Safaqa κάπως έτσι.

Τον μεν ΚΕΝΤΕΡΗ , sorry το RED SEA I εννοώ πρυμνιοδετημένο

Και το RED SEA II πλαγιοδετημένο

Η απόσταση που στα χαρτιά τουλάχιστον διανύουν τα δύο πλεούμενα είναι περίπου 102 μίλια, όσο δηλαδή και το Πειραιάς Νάξος για να έχουμε μία πιο σφαιρική άποψη.

post-17-128326978192_thumb.jpg

post-17-128326978195_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Παρακολουθω εδω και κανα 5ημερο την κινηση στην Ερυθρα απο το ais του vesseltracker.Δρομολογια Safaga-Jeddah εχω πετυχει μονο το ΠΑΝΑΓΙΑ ΠΑΡΟΥ(RED SEA II),o ΚΕΝΤΕΡΗΣ(RED SEA I)δεν φαινεται πουθενα,ουτε καν σε καποιο λιμανι να καθεται.Τωρα δεν τον πιανει το ais η εχει την συσκευη κλειστη,δεν μπορω να το ξερω.Εδω σαν owner φαινεται η Pictor Shipping Panama και manager η Perla Line Marittime στην Αθηνα...τι σημαινει αυτο...ας εκφρασουν γνωμες οι ειδικοι:o

Link to comment
Share on other sites

Αυτες ειναι οι εταιριες που εχουν την ιδιοκτησια και τη διαχειριση απο τοτε που "πρωτο"πουληθηκε το πλοιο στην Αραπια. Τωρα τι βαζει ο νους σου δεν το ξερω :D:D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

"Μετά τις παραινέσεις και οδηγίες των κυβερνήσεων Αιγύπτου και Σαουδικής Αραβίας προς τους ταξιδιώτες της

Ερυθράς Θάλασσας να αποφύγουν τις μετακινήσεις προκειμένου να περιορισθεί κατά το δυνατόν η εξάπλωση της

γρίπης που απειλεί την ανθρωπότητα ο Όμιλος λόγω της επικείμενης καταστροφής των σχεδιασθέντων δρομολογίων

αποφάσισε την απόσυρση των ταχυπλόων “Αίολος Κεντέρης” και “Red Sea II” από την περιοχή της Ερυθράς

Θάλασσας και τον επαναπατρισμό τους στην Ελλάδα . Λόγω των ιδιαίτερων αυτών συνθηκών τα δύο αυτά πλοία δεν

θα δραστηριοποιηθούν κατά την παρούσα θερινή σεζόν και μελετάται η δραστηριοποίησή τους το αμέσως επόμενο

χρονικό διάστημα."

nel.gr

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...