2,246 posts in this topic

Mια τρύπα στο... Aιγαίο
Mόνο ένα πλοίο προστέθηκε στα δρομολόγια για το 2006, παρά την περσινή ταλαιπωρία

Με... ένα παραπάνω πλοίο σε σχέση με την περσινή χρονιά που είχε σημειωθεί μεγάλη ταλαιπωρία των επιβατών, προβλέπεται να ενισχυθεί φέτος η ακτοπλοΐα στο Αιγαίο. Σε αρκετές γραμμές προβλέπεται πύκνωση των δρομολογίων, ωστόσο αυτό θα γίνει σχεδόν αποκλειστικά με ταχύπλοα, πράγμα που συνεπάγεται πολύ μεγαλύτερο κόστος για τους ταξιδιώτες.


Το μοναδικό νέο πλοίο (το ταχύπλοο «Speedrunner 2») της εταιρείας Aegean Speed Lines, πρόκειται να δρομολογηθεί στα τουριστικά νησιά των Κυκλάδων. Κατά πάσα πιθανότητα στο δρομολόγιο από Πειραιά προς Τήνο, Μύκονο, Νάξο, Ίο και Σαντορίνη.

Σημειώνεται ότι τα «φιλέτα» των επιδοτούμενων γραμμών κέρδισαν και πάλι κατά κύριο λόγο εταιρείες που το περασμένο καλοκαίρι ταλαιπώρησαν άνευ προηγουμένου τους επιβάτες. Τα Δωδεκάνησα αναμένεται για άλλη μία χρονιά να αντιμετωπίσουν το μεγαλύτερο πρόβλημα στη σύνδεσή τους με τον Πειραιά, ενώ σοβαρά προβλήματα θα αντιμετωπίσουν και τα μη τουριστικά νησιά, ακόμα και κατά την περίοδο αιχμής. Παράλληλα, οι ακτοπλόοι θεωρούν πλέον απολύτως βέβαιη την κατάργηση του ορίου ηλικίας των 30 χρόνων για τα πλοία της ακτοπλοΐας, αλλά και την απελευθέρωση της τιμής των εισιτηρίων...

Σε αυτό το... θολό σκηνικό οι ακτοπλόοι καταστρώνουν τα πρώτα σχέδιά τους για τη θερινή περίοδο. H εταιρεία που θα κάνει αισθητή τη παρουσία της φέτος είναι η ΝΕΛ, η οποία συγχωνεύθηκε με την εταιρεία C-Links της οικογένειας Βεντούρη, με αποτέλεσμα να ενισχυθεί ο στόλος της με δύο ταχύπλοα («Παναγιά Θαλασσινή» και «Παναγιά Πάρου»). Επίσης αναμένεται η επαναδρομολόγηση φέτος των ταχύπλοων «Αίολος 1» και «Αίολος 2», της ίδιας εταιρείας, που πέρυσι ήταν παροπλισμένα.


πηγη: Τα ΝΕΑ

Edited by proud_ionian

Share this post


Link to post
Share on other sites

Οι μάχες των ταχύπλοων...

Με τα πλοία αυτά η ΝΕΛ θα ενισχύσει τη παρουσία της στη Χίο και τη Μυτιλήνη, θέλοντας με αυτόν τον τρόπο να «απαντήσει» στη Hellenic Seaways, η οποία ήδη από πέρσι τον Σεπτέμβριο είχε εντάξει στη συγκεκριμένη γραμμή το νεότευκτο πλοίο «Νήσος Μύκονος». «Το πλοίο της Hellenic είναι καινούργιο, σύγχρονο, ταχύτατο, δεν παύει όμως να είναι συμβατικό. Εμείς θα προσφέρουμε το δρομολόγιο αυτό με ταχύπλοα και θα τα προγραμματίσουμε με τέτοιο τρόπο ώστε να διευκολύνονται οι εκδρομείς όποια ώρα και αν επιλέξουν να ταξιδέψουν» λένε από τη ΝΕΛ. Από την πλευρά της, η Hellenic Seaways ετοιμάζεται να «απαντήσει» με τη δρομολόγηση και ενός ταχύπλοου τύπου Χάϊσπιντ - πράγμα που σημαινει αύξηση των δρομολογίων, αλλά και του κόστους για τους επιβάτες.

H Hellenic Seaways θα προσπαθήσει να «χτυπήσει» και τη γραμμή Πειραιάς - Χανιά. «Με προσφορές και εκπτώσεις σε όσους ταξιδεύουν συχνά με εμάς, θα προσπαθήσουμε να αυξήσουμε ακόμα περισσότερο το μερίδιό μας». H μεγάλη έκπληξη όμως στη γραμμή αυτή είναι η επαναδραστηριοποίηση της Blue Star Ferries, η οποία σκοπεύει να επαναφέρει το πλοίο «Blue Star 2» από τις γραμμές της Ιταλίας. Σε αυτήν την περίπτωση, στη γραμμή των Χανίων θα δημιουργηθεί το... αδιαχώρητο και, όπως λέγεται, δεν αποκλείεται να απαντήσει και η ANEK με τη δρομολόγηση - τουλάχιστον για το καλοκαίρι - και ενός δικού της μεγάλου πλοίου, από τις γραμμές της Ιταλίας. Ακόμα και το «Σοφοκλής Βενιζέλος», που θεωρείται η ναυαρχίδα της ANEK, δεν αποκλείεται να πλεύσει το καλοκαίρι προς την Κρήτη.

Οι πρωταθλητές των επιδοτήσεων

ΟΙ ΔΥΟ ακτοπλοϊκές εταιρείες που μονοπώλησαν το ενδιαφέρον το καλοκαίρι του 2005, λόγω των συνεχών προβλημάτων των πλοίων τους, πήραν και φέτος τη μερίδα του λέοντος στις επιδοτούμενες γραμμές. Η G.Α. Ferries του κ. Μάκη Αγούδημου και η SAOS του κ. Φώτη Μανούση θα πρωταγωνιστήσουν και κατά τη θερινή περίοδο του 2006, αφού θα καλύψουν τις ακτοπλοϊκές ανάγκες των 13 από τις 18 αυτές γραμμές. H εταιρεία του κ. Μανούση αναδεικνύεται σε «πρωταθλήτρια» των επιδοτήσεων για το 2006, με συνολικές επιδοτήσεις 5.210.000 ευρώ, έναντι αυτής του κ. Αγούδημου ο οποίος την ίδια περίοδο θα λάβει 4.991.834 ευρώ από το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας. Τόσο τα πλοία της SAOS όσο και της G.Α. Ferries έχουν μέσο όρο ηλικίας τα 30 έτη.

Θολό τοπίο η ηλικία των πλοίων

TO ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ Εμπορικής Ναυτιλίας εξακολουθεί να μη διευκρινίζει αν τελικά θα καταργηθεί ή όχι το όριο ηλικίας των επιβατηγών πλοίων που ισχύει σήμερα. Αξίζει να επισημανθεί ότι στο τέλος του 2006 πρέπει να αποσυρθούν 26 πλοία από τα ελληνικά νερά, αν εξακολουθήσει να ισχύει ο νόμος. Ο κ. Κεφαλογιάννης έχει υποσχεθεί ότι θα αρχίσει να ισχύει η Συνθήκη της Στοκχόλμης, η οποία ορίζει συγκεκριμένες τεχνικές προδιαγραφές αξιοπλοΐας για τα πλοία που είναι δρομολογημένα εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης. H εφαρμογή της Συνθήκης της Στοκχόλμης καθιστά ουσιαστικά άνευ σημασίας το όριο ηλικίας, αφού οι προδιαγραφές που θέτει αφορούν όλα τα πλοία ανεξαρτήτως ηλικίας, ενώ προβλέπει επίσης ότι όσα πλοία δεν συμμορφωθούν με τη Συνθήκη μέχρι την ηλικία των 30 ετών θα πρέπει να αποσυρθούν.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ειπα να βαλω μαζεμενο το αρθρο που εντοπισε ο giorgosz στα ΝΕΑ, ωστε να μπορουμε να εχουμε μια συνολικη αντιληψη του πονηματος.

προοσωπικα περα της ειδησης για το speedrunner 2 και της επαναδραστηριοποιησης των μικρων αιολων εχω επιφυλαξεις και για το κατα ποσο θα γυρισει η Blue Star στα χανια και για το κατα ποσο θα δουμε highspeed στα νησια του ουζου και της μαστιχας. αλλα ας τα πουμε στα σχετικα τοπικ καλυτερα.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Η «στημένη» ναυμαχία στο Αιγαίο

Του Π. Δ. ΥΦΑΝΤΗ

Στις γραμμές του κεντρικού Αιγαίου, και ιδιαίτερα στις Κυκλάδες, θα δοθεί η μάχη της ακτοπλοΐας.

Μινωικές Γραμμές και ΑΝΕΚ καταφέρνουν να κρατούν μακριά από την Κρήτη τους ανταγωνιστές τους και μοιράζονται μόνες τους τη συγκεκριμένη αγορά ενώ στα Δωδεκάνησα η Blue Star Ferries έμεινε ουσιαστικά μόνη κυρίαρχη, δρομολογώντας και δεύτερο πλοίο (το «Διαγόρας» που ανήκε στην πτωχευμένη ΔΑΝΕ).

Στις γραμμές του Β. Αιγαίου η ΝΕΛ έχασε, ήδη, μερίδιο περί το 25% από την Hellenic Seaways, ενώ η κατάσταση οδηγείται στο μοίρασμα των γραμμών καθώς από την επόμενη χρονιά η HSW θα διαθέτει δύο πλοία η συγκεκριμένη γραμμή.

Μοιραία η μάχη των εταιρειών για την αύξηση των εσόδων τους επικεντρώνεται σε μεγάλο βαθμό στις Κυκλάδες. Από εκεί προσδοκούν να αυξήσουν τα έσοδά τους τόσο οι Μινωικές Γραμμές (μέσω της συμμετοχής τους 33,31% στην Hellenic Seaways) αλλά και ο όμιλος Attica Group από τη θυγατρική του Blue Star Ferries οι οποίες μοιράζονταν τη συγκεκριμένη «πίτα» μέχρι τα μέσα του φετινού καλοκαιριού.

Από φέτος, ωστόσο, μπήκε «σφήνα» ανάμεσά τους η ΝΕΛ με το ταχύπλοο «Αίολος Κεντέρης», το οποίο κατέγραψε τον Αύγουστο πληρότητα 98% και υπολογίζεται ότι το συγκεκριμένο μήνα μετέφερε περί τους 100.000 επιβάτες μεταξύ Πειραιά, Πάρου, Νάξου και Σαντορίνης. «Πελατεία» την οποία έχασαν τελικά οι άλλοι «δύο».

Ο ανταγωνισμός, ωστόσο, δεν... ευνοεί την αύξηση των εσόδων των εταιρειών, αφού οδηγεί σε πόλεμο τιμών μεταξύ τους. Ετσι, δρομολογούνται, ήδη, σχεδιασμοί ώστε η αγορά στο Αιγαίο να μοιραστεί με τέτοιο τρόπο ώστε να μην επαναληφθεί το φαινόμενο «αλληλοεξόντωσης» της Αδριατικής.

Η πρόταση της ΝΕΛ

Ετσι, η ΝΕΛ κατέθεσε πρόταση στις Μινωικές Γραμμές για να αποκτήσει το 33,31% της Hellenic Seaways, αφήνοντας να αιωρείται ότι αν δεν αποκτήσει τον έλεγχο της HSW (ελέγχει επιπλέον 9%) θα αντεπιτεθεί «σε όλα τα μέτωπα» το ερχόμενο καλοκαίρι με 16 πλοία (πέντε ταχύπλοα και οκτώ συμβατικά επιβατηγά/οχηματαγωγά και τρία Rο-Ro για νταλίκες).

ΝΕΛ και Π. Λασκαρίδης (ελέγχει άνω του 20% της HSW) κατέθεσαν, ήδη, προτάσεις στις Μινωικές Γραμμές με τις οποίες ζητούν να αποκτήσουν ο καθένας για λογαριασμό του, το ποσοστό 33,31% των Κρητικών στη Hellenic Seaways.

Κάποια σενάρια, μάλιστα, φέρουν τον Π. Λασκαρίδη να συνεργάζεται με την BC Partners για την απόκτηση της HSW. Υπενθυμίζεται ότι πριν από λίγους μήνες η BC Partners απέκτησε την Hyatt από τους Π. Λασκαρίδη και Pritzker.

Ετσι, στελέχη της ναυτιλιακής αγοράς υποστηρίζουν ότι αν η HSW καταλήξει στη ΝΕΛ, θα δημιουργηθεί ένα ισχυρότατο ολιγοπώλιο στις γραμμές Κυκλάδων και Β. Αιγαίου. Από την άλλη πλευρά, λένε, αν η HSW καταλήξει στον Π. Λασκαρίδη, δημιουργείται πανίσχυρο μονοπώλιο στις γραμμές Κυκλάδων, Δωδεκανήσου καθώς Π. Λασκαρίδης και Περ. Παναγόπουλος (Attica Group, δηλαδή Blue Star Ferries, Superfast Ferries) διατηρούν άριστες σχέσεις και δεν αποκλείεται το ενδεχόμενο συνεργασίας των δύο εταιρειών.

Ταυτόχρονα, οι δύο επιχειρηματίες μπορούν να ελέγξουν σε μεγάλο βαθμό τις εξελίξεις στις Μινωικές Γραμμές, καθώς κατέχουν συνολικά το 16,81% της κρητικής εταιρείας (11,61% ο Περ. Παναγόπουλος και 5,20% ο Π. Λασκαρίδης).

Προετοιμάζονται

Η ΝΕΛ, από την πλευρά της, προετοιμάζεται για το ενδεχόμενο να μην καταφέρει να ποκτήσει το 33,31% της HSW.

Σε μια τέτοια περίπτωση η ΝΕΛ προετοιμάζεται για αντεπίθεση σε όλα τα μέτωπα με 16 πλοία (πέντε ταχύπλοα και οκτώ συμβατικά επιβατηγά/οχηματαγωγά, τρία Ro-Ro για νταλίκες) με «πιλότο» το πείραμα «Κεντέρης». Ετσι, το επόμενο καλοκαίρι σχεδιάζει να ρίξει στις γραμμές των Κυκλάδων και τα πέντε ταχύπλοα που διαθέτει.

Ηδη μέχρι το Πάσχα η διοίκηση της εταιρείας υποστηρίζει ότι θα έχει ολοκληρωθεί η τοποθέτηση νέων μηχανών στα άλλα δύο ταχύπλοα τύπου «Αίολος» που διαθέτει, με τα οποία θα έχει τη δυνατότητα να μεταφέρει περί τους 7.500 επιβάτες την ημέρα (με επιστροφή). Φέρεται, ωστόσο, να εξετάζει ακόμα και το ενδεχόμενο διπλών δρομολογίων ανά ημέρα ώστε να αυξήσει τις συνολικές διαθέσιμες θέσεις της σε 15.000

απο την Κυριακατικη "Ε"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ξαναμοιράζεται η τράπουλα

Οι εφοπλιστές άρχισαν ήδη να ανακατεύουν την «τράπουλα» στο χώρο της ακτοπλοΐας καθώς ολοκληρώνουν τους σχεδιασμούς τους για το ξαναμοίρασμα της «πίτας» των ακτοπλοϊκών γραμμών-«φιλέτων» του Αιγαίου.

Οι τρεις ισχυρότεροι «παίκτες» του χώρου «καίγονται» να αυξήσουν τα έσοδά τους στο Αιγαίο, καθώς θέλουν να ισοσκελίσουν τις ζημιές που «γράφουν» στην κορεσμένη αγορά της Αδριατικής (περί τα 10 εκατ. ευρώ οι ζημιές κάθε μιας από τις τρεις εταιρείες στο α' εξάμηνο).

Οι δύο κύριοι στόχοι των εφοπλιστών είναι να αυξήσουν τα έσοδά τους στις γραμμές εσωτερικού και, παράλληλα, να μειώσουν τα λειτουργικά τους κόστη. Για να αυξήσουν τα έσοδά τους, επιδιώκουν να αυξηθούν η επιβατική κίνηση και οι τιμές των εισιτηρίων ενώ για να μειώσουν τα έξοδά τους θέλουν, αφενός να μην υποχρεώνονται να εκτελούν δρομολόγια κατά τους χειμερινούς μήνες όταν η κίνηση είναι περιορισμένη αλλά και να επιδοτούνται για όσα από αυτά τα δρομολόγια εκτελούν.

Το καλοκαίρι παίχτηκε ήδη η πρώτη από μια σειρά «παρτίδες» κατά την οποία οι εφοπλιστές κατάφεραν να αυξήσουν τα έσοδά τους στις γραμμές-«φιλέτα» (Κρήτη, Κυκλάδες, Δωδεκάνησα, Β. Αιγαίο), οδηγώντας τις τιμές εκεί ακριβώς που ήθελαν. Ετσι, οι τιμές των εισιτηρίων αυξήθηκαν σε μια νύχτα 5-12% στις περισσότερες γραμμές και έως 15% σε κάποιες άλλες.

Για να το καταφέρουν αυτό, εκμεταλλεύτηκαν πλήρως τις συνθήκες στην ακτοπλοϊκή αγορά η οποία θυμίζει «ξέφραγο αμπέλι», με ευθύνη της κυβέρνησης, καθώς τελευταία:

*Απελευθέρωσε τους ναύλους στις γραμμές-«φιλέτα» από Αττική (Πειραιά, Ραφήνα, Λαύριο) προς Κρήτη, Κυκλάδες, Δωδεκάνησα, Β. Αιγαίο. Αυτές δηλαδή για τις οποίες ενδιαφέρονται αποκλειστικά οι «ισχυροί» του χώρου της ακτοπλοΐας.

*Την ίδια στιγμή κατάργησε τη Ρυθμιστική Αρχή Θαλάσσιων Ενδομεταφορών (ΡΑΘΕ), η οποία είχε δημιουργηθεί από το 2001 (με την έγκριση της Ε.Ε.) με στόχο να εποπτεύει τη νέα, απελευθερωμένη αγορά θαλάσσιων συγκοινωνιών ώστε να προλαμβάνεται η δημιουργία μονοπωλιακών ή ολιγοπωλιακών καταστάσεων, ο αθέμιτος ανταγωνισμός μεταξύ των εταιρειών αλλά και να προστατεύονται οι επιβάτες-καταναλωτές.

Αν και τυπικά η κυβέρνηση δεν έχει προχωρήσει σε πλήρη απελευθέρωση των θαλάσσιων συγκοινωνιών (εναρμόνιση της Ελλάδας με όσα προβλέπει ο Ευρωπαϊκός Κανονισμός 3577/92 που θα έπρεπε να έχει εφαρμόσει η χώρα μας από 1/1/2004), ουσιαστικά «τα έχει δώσει όλα» στους ισχυρούς «παίκτες» της αγοράς, αφού, εκτός από την απελευθέρωση των ναύλων στις γραμμές-«φιλέτα», κατάργησε το όριο ηλικίας 30 ετών των πλοίων κι επιπλέον τους προσφέρει επιδοτήσεις για τα γερασμένα πλοία τους, καθώς επέτρεψε να μπορούν να μετάσχουν στους διαγωνισμούς για τις λεγόμενες άγονες γραμμές.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Αναζητούν φρέσκο χρήμα

Τρόπους για να βάλουν ζεστό χρήμα στα ταμεία τους αναζητούν οι ακτοπλοϊκές εταιρείες.

Η ΝΕΛ συγκαλεί έκτακτη γενική συνέλευση ώστε να αντλήσει περί τα 93,5 εκατ. ευρώ. Ποσά τα οποία αναμένεται να διατεθούν για να υπάρχουν «στο χέρι» τα χρήματα για την προσφορά που κατέθεσε τις Μινωικές για το 33,31% τη Hellenic Seaways (70 εκατ. ευρώ, 2,90 ευρώ ανά μετοχή) αλλά και για να ολοκληρωθεί η απόκτηση τριών πλοίων του Κ. Αγαπητού και δύο του Γ. Βεντούρη για τα οποία θα απαιτηθεί ποσό έως 23 εκατ. ευρώ.

Θέση μάχης ενόψει των εξελίξεων παίρνει και η ΑΝΕΚ, η οποία ανακοίνωσε ότι προχωράει σε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου ύψους 100 εκατ. ευρώ.

Την ίδια στιγμή η Hellenic Seaways ανακοίνωσε την έκδοση ομολογιακού δανείου 30 εκατ. ευρώ προκειμένου να χρηματοδοτήσει την ολοκλήρωση κατασκευής του πλοίου «Νήσος Χίος» το οποίο θα καθελκυστεί σε ένα μήνα και θα παραδοθεί στην εταιρεία τον Ιούνιο. Το δάνειο καλύφθηκε εξ ολοκλήρου από τη γαλλική τράπεζα Natexis Banques Popuraires (η οποία εκπροσωπείται στην Ελλάδα από τη First Business Bank).

Η Blue Star Ferries, από την πλευρά της, πούλησε έναντι 3 εκατ. ευρώ τα πλοία «Πάτμος» και «Ρόδος». Η BSF απέκτησε -μέσω πλειστηριασμού- τα δύο πλοία το περασμένο καλοκαίρι ως «πακέτο» μαζί με το πλοίο-«φιλέτο» «Διαγόρας», που ήταν το μοναδικό καλό που διέθετε η χρεοκοπημένη δωδεκανησιακή εταιρεία ΔΑΝΕ.

Share this post


Link to post
Share on other sites

δε μαθαμε και τπτ καινουργιο, αλλα εχει πλακα να βλεπεις τα σεναρια των εφημεριδων μαζεμενα

Share this post


Link to post
Share on other sites

Δηστυχως τα τελυταια γεγονοτα και οι εξελιξεις ειναι αναποφευκτο να οδηγουν σε θλιψη και προβληματισμο.Παρατηρωντας τις εξελιξεις σε ΑΤΤΙΚΑ και Μινωικες βλεπουμε μια συνεχη συρικνωση των εταιρειων με διαδοχικες πωλησεις πλοιων και λοιπων περιουσιακων στοιχειων.Παραλληλα η τριτη μεγαλη ελληνικη ακτοπλοοικη (ΑΝΕΚ) ,δεν πουλαει μεν αλλα βρισκεται χρονια τωρα σε μια χημερεια ναρκη και μια στασιμοτητα.Αυτο που αποδικνυεται περιτρανα ειναι πως οι επενδυσεις σε πλοια 200+ μετρων με τεραστιες υποδυναμεις,απιστευτες ταχυτητες αλλα και με τραγικη καταναλωση καυσιμων ηταν απλα καταστροφικη.Οτι κεφαλαια μαζευτηκαν π.χ. για τις Μινωικες απο τους τοσο αποδοτικους της εργατες (Δαιδαλος,ΕΛ Γκρεκο κτλ) τοσα χρονια δεν φτασαν ουτε για ενα χρονο για τα καυσιμα και των 7 νεοτευκτων...Ισως οι λυσεις τυπου Color Fantasy και στιλ Silja Europa δηλαδη πλοια μεγαλα-πολυτελη αλλα με γηινες ταχυτητες 22 κομβων να ηταν πιο ενδεδιγμενες για τις εταιρειες μας...

Απο κει και περα με τους μεγαλους να συρρικνωνονται τι μπορουμε να περιμενουμε?Εταιρειες οπως ΣΑΟΣ να φερνουν Barlovento και Σουμελα?Εταιρειες οπως ΝΕΛ που καποιοι ΚΑΤΑΦΕΡΑΝ να διαλυσουν και ξαφνου εμφανιζεται καποιος σωτηρας (που πολυ καλα ξερουν ολοι οσοι πραγματικα εχουν γνωση της ναυτιλιας ποιο ειναι το ποιον του) να την αναστησει (αληθεια ποσο ρελιστικο ειναι αυτο)?Η τελος την HSW που γεννηθηκε σαν τερατουργημα,παλευει να αποποιηθει το παρελθον της,χωρις σοβαρο επιχειρηματικο σχεδιασμο για το μελλον και αλλαζωντας ανα 1.5 χρονο σινιαλα και χρωματα να γινεται μηλον της εριδος για τις υπολοιπες εταιρειες?

Τελικα τι να περιμενουμε για το μελλον της ακτοπλοοιας μας?Ποιες θα'ναι οι εταιρειες μας σε 1 χρονο,σε 6 μηνες αυριο?Δηστυχως οι παλιες εποχες τελειωσαν.Παει η ΔΑΝΕ.Παει η παλια καλη γνησια ΝΕΛ,παει η CRETAN και οπως παει σε λιγο φοβαμαι μη λεμε 'πανε οι Μινωικες,Πανε οι ΑΝΕΚ κτλ'.(Δεν αναφερω καν Αγαπητους,Μουλοπουλο,Γουτο και σια)

Ισως με βρειτε απαισιοδοξο και υπερβολικο αλλα δεν νομιζω να απεχω πολυ απτην πραγματικοτητα... :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Δυστυχως αυτα τα βαπορια ηταν καταδικασμενα απο τη γεννηση τους να αποτυχουν. Οταν κατασκευαστηκαν με το πετρελαιο πολυυυυυυυυ ποιο κατω απ οτι ειναι σημερα με μπαλακιστικους υπολογισμους δεν εβγαιναν. Ποσο μαλλον τωρα που το πετρελαιο πεταει. Στην Αδριατικη για ολα τα καλα και τα κακα φταιει ο Παναγοπουλος. Αυτος ταραξε τα νερα με τα 2 πρωτα Σουπερφαστ αυτος αναγκασε τις Μινωικες να ακολουθησουν εκει και να θωρακησουν το Ηρακλειο αργοτερα μετα τις απειλες του για δρομολογηση κοκκινου στην Κρητη, με 2 υπερβολικα μεγαλα και ακριβα πλοια και υπερβολικα γρηγορα.

Δυστυχως μας βλεπω να γυρναμε σε εποχες Νηρευς και Γκρετσια Εξπρες

Βεβαια ο καλομαθημενος μας ποπος δε μπαινει πια σε βαπορι ανω της δεκαετιας. Αλλα οταν δεν υπαρχει αλλο βαπορι τι να κανεις.

Και μη μου πει κανεις οτι βγαινουν τα ταχυπλοα και τα ρεστα.

Βγαινουν καποιες μερες του Αυγουστου και σε δρομολογια προς τη μια κατευθυνση. Στην επιστροφη που ειναι μισογεμματα τι γινεται? Και αν το ταχυπλοο αφηνει κερδος 5% του συνολικου τζιρου το βαπορι αφηνει σιγουρα παραπανω. Αρα πρωτα αιμοραγει η εταιρια και στη συνεχεια ο επιβατης που ειναι ο πρωτος που αντιλαμβανεται τις συνεπειες. Ποια ειναι η λυση?? Δεν ξερω να σας πω. :o:rolleyes:

Αν ηταν στο χερι μου θα εψαχνα αντιστοιχους Απολλωνες, αντιστοιχους Ερωτοκριτους και αυτα υπο προυποθεσεις. Δεν ειναι τυχαιο οτι η πλεον περιζητητη και πετυχημενη εταιρια ειναι η Blue Star Ferries που δεν εχει ΟΥΤΕ ΕΝΑ αλουμινενιο τενεκεδακι.

Περα απο ρομαντισμους και αλλες καραβολατρικες (χιλια συγγνωμη για τη λεξη) ***** καλυτερη λυση ειναι η ποιο βιωσιμη. Αυτη που θα εχει τους επιβατες ευχαριστημενους γιατι θα πηγαινουν σε 4 ωρες στη Συρο σε 4,5 στην Παρο κτλ και οχι σε 2 και σε 3 και ευχαριστημενους τους εφοπλιστες, διευθυνοντες συμβουλους κτλ επειδη θα εχουν λιγοτερες σκοτουρες απο δανεισμους, τραπεζες και περισσοτερα κερδη απο την εκμεταλλευση της επενδυσης τους.

Αυτα τα ολιγα και μπερδεμενα για αρχη

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μας αρέσει να ανακυκλωνόμαστε (:o) ή λανθάνω; Από την άλλη πλευρά, αυτό που θυμάμαι από την Φυσικοχημεία που κάναμε στο Πανεπιστήμιο, είναι το θεμελιώδες αξίωμά της: "Η φύση απεχθάνεται το κενό". Με άλλα λόγια, και καράβια θα συνεχίσουν να υπάρχουν και Εταιρείες θα βγάζουν λεφτά και ο κόσμος θα ταξιδεύει. Όσο για τους λάτρεις της σπαθάτης πλώρης, της τσιμινιέρας με τα σινιάλα που αγαπήσαμε και του μαγγιώρου ρεμέτζου, τα μιλήσαμε, τα συμφωνήσαμε: φωτογραφίες να θυμόμαστε...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Αυτο που παει να συμβει στην ακτοπλοια το τελευταιο καιρο μου θυμιζει την προ πενταετιας αποτυχημενη προσπαθεια της τοτε MFD να συγκντρωσει ολη τη δυναμη στα χερια της και να θυμισω τις τοτε γνωστες δηλωσεις του Π.Σφηνια που απο τοτε ειχε πει πως το μελλον της ακτοπλοιας θα ειναι τρια τεσσερα το πολυ σχηματα που θα μοιραζονται τη πιτα των θαλασσιων συγκοινωνιων.

Το πρωτο βημα εγινε τοτε με τη δημιουργια της MfD τη γιγαντωση του Παναγοπουλου μεσω του ομιλου Αttica και τις υπερβολικα μεγαλες επενδυσεις των Μινωικων.

Ολα αυτα εγιναν κατα τη γνωμη μου με μια μεγαλη προχειροτητα και προπαντων χωρις καμια μελετη για τη μετεπειτα βειωσιμοτητα των εταιριων.

Τι τα ηθελαν οι Μινωικες τα γιγαντιαια αυτα πλοια δεν μπορουσαν να φτιαξουν μικροτερα και πιο οικονομικα πλοια.Καραβια σαν το ΦΑΙΣΤΟΣ/ΚΝΩΣΣΟΣ πιστευω οτι ειναι υπερβολη για το αιγαιο

Φτανουμε στο σημερα παλι η ιδια ιστορια επαναλαμβανεται παλι πανε να δημιουργηθουν τρια -τεσσερα σχηματα με αλλο προγραματισμο ομως.

Η ΝΕΛ σχεδιαζει να δημιουργησει ενα στολο ο οποιος θα ενωσει τα πλοια του Κ.Αγαπητου τηs Vent sea lines τηs Ventouris ferries της C-link και τα πλοια της καποτε Ναυτιλιακης εταιριας Λεσβου.Ολα αυτα μαλλον υπο τη διαχειρηση της Β Διαχειριστικης που δεν ειναι αλλη απο το διαχειριστικο τμημα της ventouris ferries.

Η blue star παραμενει στο ακουστικο της αναμενοντας τις εξελιξεις χωρις να εχει λογο να ανυσυχει το μεριδιο της στην αγορα το εχει εξασφαλισει.

Απο την αλλη η ΑΝΕΚ στασιμη προσπαθει να βρει την ευκαιρια να καταφερει να εξαγορασει τη hsw

Οι Μινωικες ισως να τεθουν στο περιθωριο(ακομα και προσορινα) αν τελικα πουλησουν τη συμετοχη τους στη HSW.

Μεσα στις εξελιξεις αυτος που μοιαζει χαμενος ειναι ο επιβατης και ο ναυτικος.Ο επιβατης γιατι ολες οι εταιριες εχουν την ιδια πολιτικη στις τιμες των εισητηριων και ο ναυτικος ο οποιος ειναι πλεον φακελομενος κατι να συμβει σε μια εταιρια και να απολυθει αμεσως δεν θα μπορει να δουλεψει σε αλλη εταιρια του κλαδου λογω των σχεσεων που εχουν οι εταιριες μεταξυ τους.

Τελος να πω οτι νιωθω τυχερος που γνωρισα την ακτοπλοια στις καλες της μερες που για μενα ηταν τα χρονια μεταξυ 96-99(τουλαχιστον αυτα συνειδιτοποιησα).Καποτε πηγαινες στο λιμανι και εβλεπες παντου καραβια και ομορφα καραβια οχι κουτια και ταχυπλοα ερμαια του marketing με εταιριες κινητης τηλεφωνιας στα πλευρα τους.Τωρα το λιμανι εχει αδιασει δεν θα ξεχασω μια καλοκαιρινη μερα που στο λιμανι βρισκονταν μονο τρια πλοια

Share this post


Link to post
Share on other sites
Έχω την αίσθηση ότι η πώληση του ΑΡΙΑΔΝΗ αποτελεί την επίσημη έναρξη (την πιστολιά του αφέτη) για τις ανακατατάξεις στην ακτοπλοϊα.

Πιστεύω ότι τα (όποια) σχέδια και οι (όποιες) συμφωνίες έχουν πλέον οριστικοποιηθεί και αρχίζει πλέον το στάδιο της υλοποίησης των "συμπεφωνημένων".

Έχουμε και τη παρουσίαση (χθες και σήμερα) της Attica σε θεσμικούς επενδυτές στο Λονδίνο...

Το ιδιο πιστευει και η Κυριακατικη Ελευθεροτυπια. αυτοι πανε λιγο πιό περα. Δίνουν τα κόκκινα της Αδριατικης στους Κρητικους

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ολα αυτα θα φανταζαν σεναρια επιστημονικης φαντασιας λιγα χρονια πριν.

Η HSW στη ΝΕΛ και τα κοκκινα με πριγκιπα!!!

Αν περα απο σεναρια γινουν ολα αυτα πραγματικοτητα

πραγματικα θα τα εχουμε δει ολα!!!:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

το εθνος το πσκ ασχοληθηκε με την ακτοπλοια. δειτε τα 3 links πανω πανω..

για να μη σας κουραζω αναφερω "επι τροχαδην":

  • γινεται αναφορα στις μετοχικες συγγενειες των ακτοπλοϊκων οπου αναφερεται (υπαρχει και σχετικο γενεολογικο δεντρο) οτι η ΑΝΕΚ εχει το 41,κατι% της... ΔΑΝΕ (ναι ναι της μακαριτισσας:D ).
  • στο κομματι που αναφερεται στην πωληση του αριαδνη palace υπαρχει φοντο μια εντυπωσιακη αεροφωτογραφια του... Αριαδνη. ΟΧΙ του Palace, αλλα του σκετου του τωρινου Ουρανος με τα χρωματα των Μινωικων.
  • Λεει και αλλες κοτσανες ιδιου ειδικου βαρους με τα παραπανω.

δε λεω οι καλοι οικονομικοι συντακτες του μπομπολοσυγκροτηματος γραφουν στην ημερησια, αλλα τετοια ασχετοσυνη πια;;

Share this post


Link to post
Share on other sites
....δε λεω οι καλοι οικονομικοι συντακτες του μπομπολοσυγκροτηματος γραφουν στην ημερησια, αλλα τετοια ασχετοσυνη πια;;

"To Βήμα" το διάβασες την Κυριακή; Αφού ανεκήρυξε κυρίαρχους των πραγμάτων την "παλαιά φρουρά" των ακτοπλόων-εφοπλιστών Α. Βεντούρη, Γ. Βεντούρη και Κ. Αγαπητό, πραγματοποίησε μία θεαματική βουτιά στο παρελθόν και αφιέρωσε ικανό χρόνο και χώρο στο υποτίθεται ναυτιλιακό ρεπορτάζ, στη διένεξη με την "πρώην σύζυγο Χαρά", η οποία (διένεξη) υποτίθεται ότι έκανε γνωστό τον Γ. Βεντούρη, στο Πανελλήνιο.

Όπως πάντα εγκυρότης και ακρίβεια στις αναλύσεις. Το νοήμον αναγνωστικό κοινό γυρίζει σελίδα ανακουφισμένο και ενημερωμένο...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Παντως πραγματικά γενεολογικό δεντρο ή απλα δέντρο με τις μετοχές ολων σε όλους παίζει?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Δεν βάζω link γιατί το διάβασα στην έντυπη έκδοση, αλλά και "ΤΑ ΝΕΑ" επαναλαμβάνουν σήμερα τα ίδια σενάρια...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Με αφορμη την τελικη ((???)) αποφαση των Μινωικων να πουλησουν μεχρι τον Οκτωβριο την HSW και το σχετικο γκαλοπ στο forum και επειδη διαβαζουμε τα απιστευτα σεναρια ,να προσθεσω και γω την προσωπικη μου αποψη.

Η εταιρεια λοιπον ειναι πολυ πιθανο να περιελθει στα χερια του Λασκαριδη.Η στασιμοτητα του στον καταιγισμο προσφορων απο ΑΝΕΚ και ΝΕΛ δεν δειχνει οτι τα εχει παρατησει.Απλα δεν ειναι διατεθειμενος να μπει σε ενα παιχνιδι πληστιριασμου ,το οποιο θα οδηγουσε σε μια ισως παραλογη και μη ανταποκρινωμενη τιμη της πραγματικης αξιας της μετοχης της HSW.Ο Λασκαριδης προφανως παρατηρει και περιμενει.Και μην ξεχναμε οτι προκειται για εναν εφοπλιστη με μερικες δεκαδες πλοια και καυτο;) χρημα.

Το θεμα ειναι πως αν αγορασει τελικα την HSW πιστευω πως σιγουρα δε θα την αγορασει για να την κρατησει.Αλλωστε γιατι να μπλεχτει ενας υγειης και τοσο επικερδης ομιλος με την ακτοπλοοια των 1000 προβληματων.Θα ενεργησει οπως μεγαλες επενδυτικες.Θα αγορασει λοιπον μια μετρια εταιρεια σε μια λογικη τιμη.Θα επενδυσει σ'αυτην ,θα την εξυγιανει,θα γινει κερδοφορα και την καταλληλη στιγμη θα την πουλησει χρυσαφι.Το αυτονοητο,η διαφορα αγορας-πωλησης θα ειναι ενα ποσο με πολλα πολλα μηδενικα.

Αυτη ειναι η σκεψη μου για ενα απ΄τα πιθανα σεναρια.Ο χρονος θα δειξει;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Σε σημερινο αρθρο της η Κυριακατικη Ελευθεροτυπια αναφερει οτι η ΝΕΛ δεν θα πραγματοποιησει την ΑΜΚ και θα συναψει ομολογιακο δανειο που θα της επιτρεψει να συγκεντρωσει το ποσο που απαιτηται για την εξαγορα της HSW μαλιστα λεει πως η διοικηση της εταιριας εχει ηδη συμφωνησει με δυο ξενους ομιλους αμερικανικων και ελβετικων συμφεροντων οι οποιοι θα καλυψουν εξ ολοκληρου το ομολογιακο δανειο μετατρεψιμο σε μετοχες.

Παντως δεν αναφερει τιποτα για τη πωληση των μετοχων του Κ Αγαπητου στον Λασκαριδη λεγοντας οτι το ποσοστο του Λασκαριδη εχει φτασει γυρω στο 22%-23%

Δηλαδη σαν να λεει οτι ολα βαινουν καλως χωρις να εχει συμβει τιποτα το αξιοσημειωτο και μαλιστα θα υπαρξουν εξελιξεις μεσα στην ερχομενη εβδομαδα.

Το κορυφαιο παντως που αναφερει ειναι οτι Ο Κ Αγαπητος ειναι μεγαλομετοχος της ΝΕΛ

Share this post


Link to post
Share on other sites
Σε Το κορυφαιο παντως που αναφερει ειναι οτι Ο Κ Αγαπητος ειναι μεγαλομετοχος της ΝΕΛ

Ειναι γνωστο οτι οι εφημεριδες πονταρουν στην ασχετοσυνη του κοσμου με τα ναυτιλιακα θεματα:eek::P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Δεν είναι μόνο αυτό. Απλά οι Κυριακάτικες εφημερίδες κλείνουν την ύλη στα μέσα της εβδομάδας (μέχρι την Πέμπτη) αφήνοντας ίσως μια σελίδα για κάτι πάρα πολύ σημαντικό της τελευταίας στιγμής. Γι αυτό καμία στο Κυριακάτικο φύλλο της δεν περιελάμβανε τις πραγματικά πολύ σημαντικές εξελίξεις της Πέμπτης και διαβάζοντας ως αναγνώστης τα θέματα της ακτοπλοΐας, νόμιζες ότι ήταν το φύλλο της περασμένης εβδομάδας.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Απο τη σημερινη ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ

Εβαλε «πωλητήριο» για Μινωικές και Blue Star, η επενδυτική τράπεζα Morgan Stanley

Τρεις ελληνικές εταιρείες, η Αλουμίνιο της Ελλάδος, η Μινωικές Γραμμές και η Blue Star, θεωρούνται υποψήφιες για εξαγορά από τις ξένες εταιρείες επιχειρηματικών συμμετοχών (private equity funds) σύμφωνα με την επενδυτική τράπεζα Morgan Stanley.

Οι τρεις εταιρείες συμπεριλαμβάνονται στη λίστα των 50 ευρωπαϊκών εταιρειών που ο ξένος οίκος θεωρεί ότι πληρούν τα κριτήρια για να μπουν στο στόχαστρο των private equity funds. Είναι αξιοσημείωτο ότι η Αλουμίνιο της Ελλάδος καταλαμβάνει τη δεύτερη θέση στη σχετική λίστα, έναντι της 38ης και της 44ης για την Blue Star και τις Μινωικές αντίστοιχα.

Share this post


Link to post
Share on other sites

αληθευει οτι η Permira πουλησε το μεριδιο της στην GNV σε ιταλους;;. Αν ισχυει αυτο τοτε ισως μας ερθει και κατα δω

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now