Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

From tradewinds:

A Greek shipping magnate who bought Aristotle Onassis’s legendary yacht Christina O on behalf of Irish investors could have his Irish assets seized.

John Paul Papanicolaou, a friend of the Onassis family who was a guest on the vessel as a child, was successfully pursued through the Greek courts by the former owner of the boat.

christinao_80090a.jpg


The action was moved into the Irish courts last week, the Sunday Business Post reported.

Peter Tauck, an international tour operator, sold the 324-foot yacht to Papanicolaou and his team of Irish investors, including truck dealer Robert Harris, for EUR 3m ($3.81m) in 1998.

The investors have since spent EUR 50m refurbishing the boat at Croatia’s Viktor Lenac yard.

Tauck took the case against Papanicolaou after he failed to settle a multimillion euro debt and secured an ‘‘arrest and seize’’ order against Papanicolaou’s assets.

Tauck is now attempting to seize significant cash reserves held by Papanicolaou in Ireland.

Papanicolaou has a stake in the Christina O through an offshore company in the Cook Islands, an offshore Pacific tax haven. It was known as simply Christina during Onassis’s lifetime, after his daughter.

It is not clear how the new court action affects ownership of the yacht, although legal sources said the matter was likely to be addressed by the Irish High Court.

Harris recently put the boat on the market with a price tag of about EUR 60m.

The Christina began life in 1943 as the Canadian naval frigate Stormont.

Onassis bought it in 1948 for $34,000 and converted it during the early 1950’s into the most sumptuous private yacht that the world had ever seen, at the cost of more than $4m.

At the time of Onassis’ death in 1975, the ship was turned over to his daughter and only heir, Christina.

She donated the vessel to the Greek government for use as the presidential yacht in 1978. Sadly, the Argo (as the Greek government renamed her) was little used and eventually fell into disrepair, until the new owners stepped in.

By Gary Dixon in London

Edited by proud_ionian
tag

Share this post


Link to post
Share on other sites

Η θ/γ «ΧΡΙΣΤΙΝΑ»

ΚΑΙ ΟΙ ΑΤΜΟΜΗΧΑΝΕΣ ΤΗΣ

Κωνσταντίνου Α. Φιλίππου

Διπλ. Ναυπηγού & Μηχανολόγου Μηχανικού

Στις 14 Ιουλίου 1943, στο ναυπηγείο Canadian Vickers Ltd, Montreal, καθελκύσθη η φρεγάτα του καναδικού ναυτικού «Stormont».

Η φρεγάτα ενετάχθη σαν μάχιμη μονάδα στις 27 Νοεμβρίου 1943 και ήταν σε εφεδρεία κατά την αποβίβαση των συμμαχικών δυνάμεων στη Νορμανδία, κατά την διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου.

Επραγματοποίησε κάποιες αποστολές στο Gibraltar και στο Murmansk της Ρωσίας.

Επαροπλίσθη στις 9 Νοεμβρίου 1945 και στη συνέχεια επωλήθη στο Montevideio, όπου και αγοράσθηκε το 1951 από τον Αριστοτέλη Ωνάση για να μετατραπεί το 1953, σε γερμανικό ναυπηγείο, σε πολυτελή θαλαμηγό με το όνομα «Χριστίνα».

Η προσωστήριος εγκατάσταση του πλοίου αποτελείτο από δύο τετρακύλινδρες παλινδρομικές μηχανές τύπου Compound, ισχύος 2750 ίππων εκάστη στις 185 στροφές.

Στον τύπο αυτό της ατμομηχανής η διάταξη των κυλίνδρων είναι ΧΠ, ΜΠ, ΥΠ, ΧΠ και η διανομή του ατμού στους κυλίνδρους γίνεται μέσω επιπέδων συρτών.

Η ατμοπαραγωγή εγένετο μέσω δύο υδραυλωτών λεβήτων.

Η «Χριστίνα» έγινε παγκοσμίως γνωστή, φιλοξένησε δε πολλές διεθνείς προσωπικότητες της περιόδου 1955 – 1974.

Μετά τον θάνατο του Αριστοτέλη Ωνάση η κόρη του Χριστίνα εδώρισε, το 1978, την θαλαμηγό στο Ελληνικό Δημόσιο για χρήση του εκάστοτε Προέδρου της Ελληνικής Δημοκρατίας.

Προ ετών το σκάφος επωλήθη από το Ελληνικό Δημόσιο και ενδεχομένως επέρασε στα χέρια νέου ιδιοκτήτη, με σκοπό να του αλλάξει το προωστήριο σύστημα και να το μετατρέψει σε σύγχρονο τουριστικό σκάφος υψηλών προδιαγραφών. Μιλάμε για το έτος 1999.

Τότε, περπατώντας, μετά από κάποια εργασία μου, στην Επισκευαστική Βάση Περάματος αντελήφθην την παρουσία του πρυμνοδετημένου «Χριστίνα». Μία μικρή επιτόπιος έρευνα με ενημέρωσε ότι είχε αρχίσει η αποξήλωση του μηχανοστασίου, μεθερμηνευόμενο η καταστροφή όλων των μηχανημάτων του.

Τότε μου ήλθε η ιδέα διασώσεως τουλάχιστον μίας από τις ατμομηχανές και άρχισα έναν επείγοντα αγώνα με τον εργολάβο να αναστείλει την επικείμενη καταστροφή και φυσικά να εντοπίσω τον νέο ιδιοκτήτη του σκάφους.

Μετά από επίμονες προσπάθειες, γιατί ο πλοιοκτήτης ήταν στο εξωτερικό, επέτυχα να τον ευαισθητοποιήσω και να δεχθεί την καθυστέρηση που συνεπάγετο η αποσυναρμολόγηση της μηχανής αντί της καταστροφής της για παληοσίδερα.

Συγχρόνως ήλθα σε επαφή με το Ίδρυμα «Αλέξανδρος Σ. Ωνάσης» και προσωπικά με τον κ. Παύλο Ιωαννίδη, αν και δεν τον εγνώριζα.

Το Ίδρυμα εδέχθη να χρηματοδοτήσει την όλη προσπάθεια με την προϋπόθεση ότι θα ανελάμβανα την επίβλεψη του έργου αποξηλώσεως και αποκαταστάσεως της ατμομηχανής, φυσικά άνευ οιουδήποτε ανταλλάγματος.

Έτσι τα τμήματα της μηχανής εμεταφέρθησαν στο μηχανουργείο Ι. Καρρά όπου και έγινε η συντήρηση και η επανασυμαρμολόγηση.

Το πρόβλημα τώρα που επαρουσιάζετο ήταν ποιός θα ήταν ο αποδέκτης του κειμηλίου αυτού που θα έπρεπε τουλάχιστο να διατηρηθεί σαν μουσειακό έκθεμα, μιας τεχνολογίας που είχε πλέον περάσει στο παρελθόν.

Επαφές με ναυτικά μουσεία και ναυτικές δημόσιες σχολές δεν απέδωσαν, λόγω αδυναμίας στεγάσεως και συντηρήσεως του εκθέματος.

Τελικά η ατμομηχανή ευρήκε αποδέκτη το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Ο καθηγητής κ. Νικόλαος Κυρτάτος ενήργησε ώστε να εγκατασταθεί η μηχανή στο Εργαστήριο Ναυτικής Μηχανολογίας.

Έτσι οργανώθηκε η επιχείρηση μεταφοράς της μηχανής με ειδικό όχημα και γερανό από το Πέραμα στις εγκαταστάσεις του Πολυτεχνείου στου Ζωγράφου, όπου τον Σεπτέμβριο 1999 έγινε η επίσημος παράδοσή της.

Θα ήθελα να επισημάνω ότι η όλη προσπάθειά μου είχε τεθεί υπό την αιγίδα του Ελληνικού Ινστιτούτου Ναυτικής Τεχνολογίας και του Συνδέσμου Ελλήνων Ναυτικών Τεχνικών Συμβούλων και Πραγματογνωμόνων.

Έτσι η κειμηλιακή ατμομηχανή ενός ιστορικού πλοίου ευρίσκεται σήμερα προς φύλαξη στο ανώτατο τεχνικό ίδρυμα της χώρας μας όπου είμαι βέβαιος ότι θα διατηρηθεί τόσον για την μόρφωση των σπουδαστών όσον, και κυριότερον, σαν έκθεμα ιστορικής σημασίας, που συνδυάζει μία τεχνολογία με την οποία εμεγαλούργησε η ελληνική ναυτιλία με ένα όνομα που παραμένει θρύλος στους παγκόσμιους ναυτιλιακούς κύκλους.

Διερωτώμαι εάν δεν θα ήταν σκόπιμο η ύπαρξη του κειμηλίου αυτού να μπορούσε να αναδειχθεί ευρύτερα, τουλάχιστον στο τεχνικό και ναυτιλιακό κοινό του τόπου μας.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Προφανώς ο κ. Φιλίππου, θα αναφέρεται στην χρονική στιγμή των επισυναπτόμενων φωτογραφιών, καθώς θυμάμαι τότε που τράβηξα τις συγκεκριμένες φωτογραφίες, στη θαλαμηγό ξεκινούσε ένα πρόγραμμα ανακατασκευής & εκσυγχρονισμού της, όπως επίσης και στο παρακείμενο ρυμουλκό το οποίο θα μετασκευάζοταν και αυτό σε πολυτελή θαλαμηγό.

Προσέξτε την ταμπέλα στην πρύμνη Μ/Υ ΧΡΙΣΤΙΝΑ Ω(ΝΑΣΗ).

post-1854-0-04572700-1329772405_thumb.jp

post-1854-0-00589200-1329772426_thumb.jp

Share this post


Link to post
Share on other sites

<όπως επίσης και στο παρακείμενο ρυμουλκό το οποίο θα μετασκευάζοταν και αυτό σε πολυτελή θαλαμηγό>Το ρυμουλκο εγινε θαλαμηγος τελικα και απο μια επισκεψη μου καποια στιγμη στο λαυριο εβγαλα κατι φωτο μετριες,που η καλυτερη ειναι αυτη της γεφυρας του.Το σκαφος ειχε δαχτυλιδι στην προπελα αλλα το εβγαλαν για να κερδισει δρομο,υποτειθεται,και το βασικοτερο εχασε ενα καλο ναυλο για ανταρκτικη γιατι χωρις αυτο δεν θεωρουταν ice class.

post-1973-0-36416400-1329822426_thumb.jp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Το πλοιο το πετυχα στο κεντρικο λιμανι το καλοκαιρι του 2006.Ομορφο βαπορακι και πραγματικα ελαμπε εξωτερικα και φανταζομαι και εσωτερικα.Απο τοτε δεν εχει ξαναπεσει στην αντιληψη μου να εχει ερθει ξανα στα μερη μας,αν και δεν ειμαι και σιγουρος οτι κατι τετοιο ισχυει

gallery_1819_34_405591.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Αυτή τη στιγμή, Polmyt, η θαλαμηγός βρίσκεται στη South Quay της Canary, στο Λονδίνο. Διαβαζα χθες το συγκεκριμένο topic και ξαφνικά πριν λίγο την είδα μπροστά μου.

gallery_2195_34_126772.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ειναι πανω απο δεκα χρονια που ταξιδευει σαν γιωτ πολυτελειας και διατιθεται για ναυλωσεις τη θυμαμαι σε δραση τουλαχιστον απο το 2001.

οσο ανηκε στο ελληνικο δημοσιο τη διαχειριση της την ειχε το πολεμικο ναυτικο και υποτιθεται οτι ηταν η θαλαμηγος του Προεδρου της Δημοκρατιας (οπως ειπε και ο κ.Φιλιππου παραπανω) και ονομαζοταν Αργω.

ηταν τοσο υψηλο το κοστος λειτουργιας, που ειχε χρησιμοποιηθει ελαχιστες φορες. μια φορα αρχες των 80s για να παει ο "Εθναρχης" βολτα τον Ζιβκωφ και αλλη μια λιγα χρονια μετα απο τον... αξεχαστο Σαρτζετακη.

Share this post


Link to post
Share on other sites

proud θυμασαι ποτε ηταν που ειχε ερθει στο νησι????θυμαμαι χαρακτηριστηκα οτι πριν καποια χρονια ειχε μπει ενα πρωι στο Βαθυ και του σφυρηζαν ολα τα καικια και μετα επιδη δεν ειχε αγκυροβολιο πηγε στον κολπο του αετου...το ειχα βγαλει φωτο με τον ξαδερφο μου που πηγαμε με τα μηχανακια,αλλα μικρα ημασταν,αμυαλα,τα κινητα εσπασαν και τις χασαμε...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Κι ομως...η συμαντικοτερη στιγμη της Ιθακης μας....το θυμαμαι σανχθες,που ξυπνησα απο τις σφυριξιες και εβριζα,αλλα με το που ειδα το ονειρεμενο αυτο σκαφος μεσα στο Βαθυ τα εχασα....μετα χαρακτηριστικα θυμαμαι οτι πηγαμε στο ξεφωτο μετα του Μελια στη Καλαβρη και το φωτογραφηζαμε....υποσχομαι πως αν βρω φωτο απο το κιν που ειχα τοτε θα τις ανεβασω

Share this post


Link to post
Share on other sites

Λοιπόν, τελικά είναι Λονδίνο ως τις 14 Μαρτίου στα πλαίσια της έκθεσης "If only yachts could talk... Christina O, the Onassis Yacht Experience". Στη South Quay, όπως είδαμε, με τιμή εισόδου £15.

Edited by .voyager

Share this post


Link to post
Share on other sites

Εδώ η πρύμη με την ταμπέλα που ανέφερα παραπάνω, και μια 2η φωτό της νέας πλέον θαλαμηγού στο Κερατσίνι τον Αυγουστο του 2004. Μου έκανε εντύπωση που το συγκεκριμένο πλοίο βρισκόταν ελλιμενισμένο στην επισκευαστική ζώνη, καθώς θεώρησα ότι θα φιλοξενούσε και αυτό υψηλούς καλεσμένους των Ολυμπιακών άγώνων και η θέση του θα ήταν δίπλα στα άλλα κρουαζιερόπλοια στον κεντρικό λιμένα..

post-1854-0-79550700-1330115209_thumb.jp

post-1854-0-73039300-1330115249_thumb.jp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Τις £10 αναφέρει έξω από τη θαλαμηγό ως τιμή εισόδου στα καταστρώματα της. Αποτελεί όμορφο θέαμα ανάμεσα στα ψηλά κτίρια της Canary, όλοι την προσέχουν, αρκετοί τη φωτογραφίζουν.

6780960228_62f964e9d6_b.jpg

Edited by .voyager

Share this post


Link to post
Share on other sites

οι καναπεδες του απο δερμα φαλαινας ^_^ , οπως στο χριστινα του ωναση

 

για την ακριβεια, στα σκαμπω σε ενα απο τα μπαρ ειχαν επενδυση απο δερμα αρσενικης φαλαινας (συγκεκριμενου σημειου B) )

 

 In Ari's Bar, the barstools retain the original upholstery crafted from a very soft, fine leather made from the foreskin of a Minke Whale

Edited by proud_ionian

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

για την ακριβεια, στα σκαμπω σε ενα απο τα μπαρ ειχαν επενδυση απο δερμα αρσενικης φαλαινας (συγκεκριμενου σημειου B) )

 

Χαχαχαχα.... Θυμάμαι το είχα δει σε ένα απο τα ντοκιμαντέρ για τον Ωνάση που είχε και πλάνα απο το Christina. Την ιστορία για τα σκαμπό αυτά την είχε δημοσιεύσει ένα άγγλος δημοσιογράφος καλεσμένος του Ωνάση :lol:

 

Η απορία μου πάντως είναι ποιός θα ξοδέψει τέτοια εποχή 45 με 65 χιλιάδες ευρώ την μέρα για να νοικιάσει μία θαλαμηγό και παρόλα αυτά να βρίσκεται υπο την πλήρη σκιά του αρχικού και μέγιστου ιδιοκτήτη της.

Edited by irraklis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Στο σφυρί βγαίνει ένα από τα πιο θρυλικά γιοτ της ιστορίας. Το πολυτελές σκάφος του Ωνάση «Χριστίνα» (Christina O) πωλείται έναντι 21 εκατομμυρίων δολαρίων δηλαδή περίπου 16 εκατομμυρίων ευρώ.

 

Πηγη: IONIAN PRESS

Share this post


Link to post
Share on other sites

το ip αντιγραφη εχει κανει. η ειδηση παιζει σε πολλα ελληνικα και ξενα ΜΜΕ.

 

ειμαι περιεργος για την τυχη του. εχει γινει τρομερη ανακατασκευη και ειναι κοσμημα.

 

μη δουμε να το παιρνει ο ρωσσος του σκορπιου

Share this post


Link to post
Share on other sites

Καλύτερα ο Ρώσος τού Σκορπιού παρά ο Ινδός τού Αλάνγκ.....

 

Αν μή τι άλλο,θα ξαναπλεύση σε γνώριμα ύδατα.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To πλοιο φαινεται στο AIS ότι βρισκεται σε καρναγιο στο Περαμα από τις 8 Φεβρουαριου

Share this post


Link to post
Share on other sites

Να υποθέσωμεν ότι τελικώς το πλοίο το πήρε "ο Ρώσσος τού Σκορπιού";

Αν και θα προτιμούσα να το πάρη το κράτος και να το εκθέση εις κοινήν θέαν ομού μετά τού ΑΒΕΡΩΦ και τού ΘΑΛΗ.Ετσι θα μπορούσα να το επισκεφθώ και εγώ,τώρα που θα έχω άπλετο χρόνο λόγω τής επικείμενης συνταξιοδότησής μου.

Θα μπορώ να πώ μάλιστα ότι με είχε καλέσει ο ίδιος ο Ωνάσης αλλά ήμουν τόσο απασχολημένος όλα αυτά τα χρόνια ,ώστε μόλςι τώρα βρήκα καιρό να ανταποκριθώ στην πρόσκλησή του.Δέν θα μπορή να με διαψεύση,άλλωστε :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Αν πιστέψουμε το πρόγραμμα του ΟΛΠ το σκάφος θα βρεθέι απο την Κυριακη 24 μεχρι Τριτη 26 στο λιμάνι

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×