Jump to content
Shipfriends

Τριακοστη Εβδομη Ιστορια: Η Βυθιση του Persia


Recommended Posts

Tριακοστή Έβδομη Ιστορία

Ενα καράβι που φτάχνεται ακριβώς την αυγή του 20ου αιώνα.

Ενα καράβι λοιπόν ξεκινάει από την ..... (1) Γαλλία για μακρινή χώρα εξωτική.

Ενας ηγεμόνας (2) αυτής της χώρας που την τελευταία στιγμή δεν επιβιβάζεται στο πλοίο χάνει ένα αμύθητο θησαυρό (3) στο ατμόπλοιο που τελικά βυθίζεται...Πάνω από 300 συνάνθρωποί μας χάνονται...

Μια προσπάθεια ανέλκυσης του θησαυρού στις ημέρες μας προβάλλεται

σαν ντοκυμανταίρ -από το BBC- και κατακρίνεται δικαιολογημένα...

Και για να βοηθήσω, όλα αυτά δεν συνέβησαν κάπου μακριά αλλά στην χώρα μας!!!!!!!

Για να βοηθήσω, τα 1,2, 3 είναι κλειδιά!

Link to comment
Share on other sites

Ο Βρεττανικός αποκλείεται γιατί δεν ναυπηγήθηκε στην αυγή του 20ου αιώνα, αλλά το 1915 (ολοκληρώθηκε).

Επίσης, τα θύματα από το ναυάγιο του δεν ήταν 300, αλλά λιγότερα.

Γιώργο, μήπως μπορείς να διευκρινίσεις τι εννοείς με το:

την ..... (1) Γαλλία
Link to comment
Share on other sites

Η βοήθεια δεν βρίσκεται στη Γαλλία (που έτσι κι αλλιώς από εκεί αναχώρησε το πλοίο) αλλά στο "ένα καράβια από την ...." που δεν είναι η "Περσία"

αλλά και πάλι κάποια σχέση μπορεί να έχει με το πλοίο...

Αντε πολύ βοήθησα κουίζ είναι...

Link to comment
Share on other sites

Αφού ξεκίνησε από κάπου μέσω Γαλλίας με προορισμό εξωτική χώρα και βυθίσθηκε στην Ελλάδα...

τότε θα πρέπει να Εγγλέζικο και πήγαινε Ινδία/Κεϋλάνη/Ινδοκίνα κλπ μέσω Σουέζ.

Και λογικά το ναυάγιο θα πρέπει να έγινε κάπου στο Κρητικό/Λυβικό, ίσως και στη θάλασσα Κυθήρων Νότια της Πελοπονήσσου.

και τώρα στο ζουμί:

-Το πλοίο ήταν πολεμικό ή επιβατηγό...ή μήπως φορτηγό?

-Το πλοίο βυθίσθηκε μόνο του (θαλασσοταραχή, προσάραξη κλπ) ή από πολεμική αιτία (τορπιλισμός, νάρκη κλπ)??

-Μιάς και μίλησες για "Μονάρχη" και "Περσία" μήπως ήταν κανένας Σάχης και τον θησαυρό τον δικαιούνται οι Αγιατολλάχ και γι' αυτό δεν θέλουν να τον βγάλουν???

Link to comment
Share on other sites

-Το πλοίο ήταν πολεμικό ή επιβατηγό...ή μήπως φορτηγό?

-Το πλοίο βυθίσθηκε μόνο του (θαλασσοταραχή, προσάραξη κλπ) ή από πολεμική αιτία (τορπιλισμός, νάρκη κλπ)??

-Μιάς και μίλησες για "Μονάρχη" και "Περσία" μήπως ήταν κανένας Σάχης και τον θησαυρό τον δικαιούνται οι Αγιατολλάχ και γι' αυτό δεν θέλουν να τον βγάλουν???

-To πλοίο ήταν επιβατικό

-βυθίστηκε από πολεμική ενέργεια (και έτσι περιορίζεται και χρονικά η περίοδος αναζήτησης της ημερομηνίας της βύθισης)

-Δεν ήταν Σάχης και τον θησαυρό -όσον έχει απομείνει στο βυθό που είναι και το μεγαλύτερο μέρος του αφού κάτι έκαναν και αυτοί που προσπάθησαν να τον ανελκύσουν- τον δικαιούνται οι απόγονοί του.

Οσον αφορά την κατακραυγή αυτή έχει σχέση με την παρουσίαση του ντοκυμανταίρ και τις "τεχνικές" ανέλκυσης...

Link to comment
Share on other sites

τότε θα πρέπει να Εγγλέζικο και πήγαινε Ινδία/Κεϋλάνη/Ινδοκίνα κλπ μέσω Σουέζ.

Και λογικά το ναυάγιο θα πρέπει να έγινε κάπου στο Κρητικό/Λυβικό, ίσως και στη θάλασσα Κυθήρων Νότια της Πελοπονήσσου.

Στα υπόλοιπα που δεν μου απαντάς να υποθέσω ότι είναι λάθος ή σωστά???

Και η περίοδος 1914-1918?

Link to comment
Share on other sites

Φυσικά και είναι σωστά όλα, έχεις δίκιο, δεν το επισήμανα αλλά

ήξερα ότι θα τα έβρισκες όλα αυτά πριν ακόμα βάλω το κουίζ.

Είναι λογικότατες υποθέσεις που ένας γνώστης της ναυτικής ιστορίας

με λίγο καθαρό μυαλό τις κάνει (άντε γιατί εγώ καμμιά φορά

κολλάω άσχημα...).

Σωστό και το 1914-1918

Link to comment
Share on other sites

Έριξα μιά γρήγορη ματιά στο βιβλίο του Ντούνη (αλήθεια, το έχει μέσα ή τζάμπα ψάχνω ?) για τα ναυάγια και σαν πιό πιθανά (χωρίς όμως κανένα να καλύπτει τα δεδομένα) θα έλεγα ότι ειναι:

Το IVERNIA (1900- 1917 60 νμ ΝΑ του Ακροταίναρου)

Το ARCADIAN (1899 - 1917)

Το ROYAL EDWARD (1908 - 1916. 6 νμ Δ της Κανδηλούσας)

Σαν πιό πιθανό θα έλεγα το ARCADIAN, λόγω των π. 300 απωλεσθέντων.

Όμως σε κανένα από τα παραπάνω πλοία δεν βρήκα κάτι σχετικό με Μονάρχη και Θησαυρό.

Οπότε...ρωτώντας θα πάμε στην πόλη (εάν βεβαίως δεν κάποιο από τα παραπάνω):

- Όταν λες αυγή του Αιώνα το εννοείς με την στενή έννοια 1900-1901?

ή με την ευρεία πχ πρώτη δεκαετιά του 20ου αι.?

- Το Γαλλικό λιμάνι θα πρέπει να ήταν η Μασσαλία (πιθανότερο) ή η Τουλών.

- Ο θησαυρός αποτελείται από χρυσό ή από αρχαιότητες?

- Ο Μονάρχης είχε σχέση με την εξωτική χώρα ή απλώς πήγαινε να κρυφτεί (λόγω του πολέμου) μαζί με τον θησαυρό του πχ στην Ινδία?

- Επειδή λες ότι τον θησαυρό τον διεκδικούν οι απόγονοί του, προφανώς θα πρόκειται για έκπτωτο Μονάρχη, γιατί εάν βασίλευε ακόμα η οικογένειά του θα τα διεκδικούσε το επίσημο κράτος ή οι διάδοχοι.

Μπας και είναι κανένας Βιττόριο Εμανουέλλε με τίποτε Ρωμαϊκές αρχαιότητες?

- Οι ενστάσεις για τον τρόπο ανάλκυσης έχει να κάνει με την κήρυξη των πολεμικών ναυαγίων "σε υγρούς τάφους" και με τον σεβασμό των νεκρών ή με τον τρόπο ανέλκυσης του θησαυρού (ειδικά εάν πρόκειται για αρχαία)...βάλανε καμιά φαγάνα και ότι πιάσει???

ΥΓ Γιώργο, ...με την ησυχία σου. ;)

Link to comment
Share on other sites

Έριξα μιά γρήγορη ματιά στο βιβλίο του Ντούνη (αλήθεια, το έχει μέσα ή τζάμπα ψάχνω ?) για τα ναυάγια και σαν πιό πιθανά (χωρίς όμως κανένα να καλύπτει τα δεδομένα) θα έλεγα ότι ειναι:

Το IVERNIA (1900- 1917 60 νμ ΝΑ του Ακροταίναρου)

Το ARCADIAN (1899 - 1917)

Το ROYAL EDWARD (1908 - 1916. 6 νμ Δ της Κανδηλούσας)

Σαν πιό πιθανό θα έλεγα το ARCADIAN, λόγω των π. 300 απωλεσθέντων.

Όμως σε κανένα από τα παραπάνω πλοία δεν βρήκα κάτι σχετικό με Μονάρχη και Θησαυρό.

Οπότε...ρωτώντας θα πάμε στην πόλη (εάν βεβαίως δεν κάποιο από τα παραπάνω):

Οντως δεν είναι...-

Όταν λες αυγή του Αιώνα το εννοείς με την στενή έννοια 1900-1901?

Ναί

- Το Γαλλικό λιμάνι θα πρέπει να ήταν η Μασσαλία (πιθανότερο) ή η Τουλών.

Σωστός και εδώ

- Ο θησαυρός αποτελείται από χρυσό ή από αρχαιότητες?

Οχι αρχαιότητες...- Ο Μονάρχης είχε σχέση με την εξωτική χώρα ή απλώς πήγαινε να κρυφτεί (λόγω του πολέμου) μαζί με τον θησαυρό του πχ στην Ινδία?

Απλώς ταξίδευε πολύ, ακόμα και την περίοδο του πολέμου...-

Επειδή λες ότι τον θησαυρό τον διεκδικούν οι απόγονοί του, προφανώς θα πρόκειται για έκπτωτο Μονάρχη, γιατί εάν βασίλευε ακόμα η οικογένειά του θα τα διεκδικούσε το επίσημο κράτος ή οι διάδοχοι.

Μπας και είναι κανένας Βιττόριο Εμανουέλλε με τίποτε Ρωμαϊκές αρχαιότητες?

Δεν έγραψα διεκδικούν, έγραψα "δικαιούνται" αλλά είναι κομματάκι δύσκολο να τον αποκτήσουν

- Οι ενστάσεις για τον τρόπο ανάλκυσης έχει να κάνει με την κήρυξη των πολεμικών ναυαγίων "σε υγρούς τάφους" και με τον σεβασμό των νεκρών ή με τον τρόπο ανέλκυσης του θησαυρού (ειδικά εάν πρόκειται για αρχαία)...βάλανε καμιά φαγάνα και ότι πιάσει???

Ολα σωστά, :D έπεσες διάνα, κάτι μου λέει ότι κάτι έχεις βρεί, μάλλον θα πρέπει και οι άλλοι να παίξουν μπάλα εδώ, είμαστε στην μικρή περιοχή

Link to comment
Share on other sites

Εχω ψάξει παντού και δεν βρίσκω κάτι σχετικό. Με δεδομένο ότι δεν είναι το ARCADIAN και εφόσον το πλοίο βυθίσθηκε από πολεμική ενέργεια στην Ελλάδα, νομίζω ότι θα μπορούσες να μας βοηθήσεις με κάποιο ακόμα στοιχείο.

Link to comment
Share on other sites

Τα παραπάνω πλοία που περιγράφει ο Νηρέας δεν είναι τα μόνα μεγάλα επιβατικά που βυθίστηκαν από πολεμική ενέργεια στη διάρκεια του Α Παγκοσμίου πολέμου.

Ας αναφέρω ενδεικτικά το Arabia....

και ένα πολύ ενδιαφέρον link για αυτό το πλοίο

http://www.peoplehelp.com.au/stories/arabia.html

Ο Νηρέας έχει έχει βρεί όλα τα στοιχεία που θα μπορούσα να

δώσω για βοήθεια...

Ας πούμε ότι είναι στην παρακάτω λίστα. Οποιος διάβασε προσεκτικά το κουίζ

θα το βρεί χωρίς να χρειαστεί να ακολουθήσει όλα τα link;)

Link to comment
Share on other sites

Φίλε Γιώργο το βρήκα.

"SS Persia was a P&O passenger liner, built in 1900 by Caird & Company, Inverclyde, Greenock, Scotland. Nearly 500 feet (152.34 m) long, with a beam of 53 feet (16.55 m), draft of 24.5 feet (7.47 m) and a size of 7,974 tons (8,102 tonnes), the Persia carried steam triple expansion engines capable of driving the ship at a respectable 18 knots (33.3 km/h).

................

Persia was sunk off Crete on December 30, 1915 by German World War I U-Boat ace Max Valentiner (commanding U-38), killing over 300 passengers. She sank in five to ten minutes, killing 334 of the 501 aboard. The sinking was highly controverstial, since it broke naval international law or the "Cruiser Rules" whereby merchant shipping carrying passengers should be given opportunity for the passengers to disembark before combat could commence. A warning shot across the bow should have been given first. Instead, a torpedo was fired with no warning. At the time of sinking, Persia was carrying a large quantity of gold and jewels belonging to the Maharaja Jagatjij Singh.

.............

The wreck of the Persia was located off Crete in 2003 at a depth of 10,000 feet (3,000 m), and an attempt made to salvage the treasure located in the bullion room. The salvage attempt met with limited success, retrieving artifacts and portions of the ship, and some jewels from the bullion room."

Σε ευχαριστώ για την βοήθεια σου στην επαύξηση των γνώσεων μου στην ναυτική ιστορία.

Link to comment
Share on other sites

Όντως το πλοίο είναι το Persia. Και το πλοίο αυτό δεν είναι το μόνο "'αγνωστο" πλοίο που χάνεται κοντά στη Κρήτη, νότια του Κάβο Ματαπά ή του Ταίναρου ή στο στενό τον Αντικυθήρων κατά τη διάρκεια του Α Παγκοσμίου πολέμου από τορπιλισμό ή νάρκες.

Φίλε Ζiko είσαι νικητής μαζί με τον Νηρέα που είμαι σίγουρος ότι το είχε βρεί

εδώ και μέρες αλλά έδωσε και την ευκαιρία και στους υπόλοιπους να ψάξουν και να βρούν ένα άγνωστο σε εμάς πλοίο, ιδιαίτερα γνωστό πάντως στους Βρετανούς αν κρίνουμε από το ντοκυμανταίρ στο BBC και τις αρκετές αναφορές σε ιστοσελίδες για το συγκεκριμένο πλοίο.

Επανέρχομαι σύντομα με την ανάπτυξη της ιστορίας που έχει πόλεμο, θησαυρούς αλλά και έρωτα...

Link to comment
Share on other sites

1915. Η εκστρατεία στην Καλλίπολη που αποτέλεσε ένα από τα πιο σημαντικά γεγονότα στην Ιστορία του Α Παγκοσμίου πολέμου σημαίνει και πολλές απώλειες στη θάλασσα, κυρίως για τις δυνάμεις της ΑΝΤΑΝΤ. Τα πλοία που διασχίζουν τη Μεσόγειο δεν είναι μόνο αυτά που μεταφέρουν στρατεύματα αλλά και πολλά εμπορικά και επιβατικά που αψηφώντας τους κινδύνους επέλεξαν να ταξιδέψουν στην περιοχή. Πολλά πλοία θα βυθιστούν από νάρκες, άλλα θα τορπιλιστούν χωρίς προειδοποίηση. Στη θαλάσσια περιοχή νότια της Πελοποννήσου, στο στενό των Αντικυθήρων και τη θάλασσα της Κρήτης βυθίστηκαν πολλά πλοία, πολύ περισσότερα από όσα εμείς γνωρίζουμε, ακόμα και από όσα φανταζόμαστε ότι θα μπορούσαν να έχουν απολεστεί.

----------------------

Το SS Περσία ήταν ένα επιβατικό πλοίο της εταιρείας P&O, που ναυπηγήθηκε το 1900 από την επιχείρηση, Inverclyde, Greenock, Σκωτία. Σχεδόν 500 πόδια (152.34 μ) μακρύ, με πλάτος 53 ποδιών (16,55 μ), βύθισμα 24,5 ποδιών (7,47 μ) και χωρητικότητα 7.974 τόνων (8.102 τόνοι).Οι τριπλής εκτόνωσης παλινδρομικές μηχανές του του έδιναν την αξιοσέβαστη για την εποχή ταχύτητα των 18 κόμβων (33,3 km/h).

----------------------

Το ξέσπασμα του Α παγκόσμιου πολέμου (1914-1918) δεν απέτρεψε τον περιπατητικό μαχαραγιά Jagatjit Singh από τη μανία του που ήταν τα ταξίδια, παρά την εχθρότητα των ευρωπαϊκών χωρών που επεκτεινόταν και στις θάλασσες της Μεσογείου και την Ευρώπης γενικότερα. Το 1915, ο μαχαραγιάς αποφάσισε ένα μακροχρόνιο ταξίδι στην Ευρώπη και στις ΗΠΑ. Αναχωρεί από τη Βομβάη με το πλοίο S.S. Caledonia. Περνώντας μέσω της Αιγύπτου επισκέφτηκε τα ινδικά συντάγματα που φρουρούσαν το κανάλι Σουέζ (για λογαριασμό της Μεγ Βρετανίας). Από την Αίγυπτο επισκεύτηκε το Παρίσι και έπειτα την Ισπανία. Στο τέλος του Απριλίου, έπλευσε για τις ΗΠΑ από το Γιβραλτάρ στο γαλλικό σκάφος της γραμμής S.S. Patria. Πέρασε τέσσερις μήνες επισκεπτόμενος τη Νέα Υόρκη, την Ουάσιγκτον, το Σικάγο, το Ντένβερ, το Colorado Springs, Grand Canyan, το Σαν Φρανσίσκο, το Λος Αντζελες και τη Santa Barbara. Μετά δεν παρέλειψε να επισκεφτεί την Salt Lake και το Yellow stone park διέσχισε στον Καναδά, όπου επισκέφτηκε το Τορόντο, τους καταρράκτες του Niagra, το Μόντρεαλ και το Κεμπέκ. Τον Αύγουστο, του 1915, ο μαχαραγιάς έφθασε στην Αγγλία και συνάντησε, μεταξύ των άλλων, τη βασίλισσα. Οι Βρετανοί ευχαρίστησαν το μαχαραγιά για την βοήθεια της Ινδίας στο μεγάλο πόλεμο. Ο μαχαραγιάς έφθασε στο Παρίσι τον Οκτώβριο, όπου πέρασε δύο μήνες. Κατά τη διάρκεια της παραμονής του στη Γαλλία, ο μαχαραγιάς επισκέφτηκε τα χαρακώματα στα γαλλογερμανικά σύνορα. Παρακολούθησε ακόμα το βομβαρδισμό των γερμανικών γραμμών από τα γαλλικά πυροβόλα όπλα στο Reims και Bosches.Νωρίς τον Δεκέμβριο, του 1915, ο μαχαραγιάς επρόκειτο να επιστρέψει από το λιμάνι της Μασσαλίας (Marsailles) στη νότια Γαλλία με το υπερωκεάνειο S.S. Περσία.

Κάποιες πληροφορίες όμως ότι το πλοίο ενδέχετο να γίνει στόχος των Γερμανών τον έκανε να μην επιβιβαστεί ο ίδιος στο πλοίο αλλά να ταξιδέψει με άλλο πλοίο. Ο θησαυρός του όμως που περιελάμβανε χρυσές και ασημένιες ράβδους, πολύτιμους λίθους και τα κοσμήματα, η αξία των οποίων ξεπερνά τα £ 50 εκατομμύρια σήμερα φορτώθηκαν στο SS Persia.

Ολόκληρη την ιστορία σχετικά με τον μαχαραγιά μπορείτε να τη βρείτε εδώ

http://www.tribuneindia.com/2001/20010527/spectrum/main1.htm

-----------

Η βύθιση του Persia

Ήταν αμέσως πριν από την ώρα μεσημεριανού γεύματος στις 30 Δεκεμβρίου, 1915. Το βρετανικό σκάφος της γραμμής SS Persia ταξίδευε στην πολυσύχναστη γραμμή από το Λονδίνο στη Βομβάη, μεταφέροντας 500 επιβάτες. Ο Α Παγκόσμιος πόλεμος ήταν σε εξέλιξη αλλά, το σκάφος άφησε τον λιμένα της Μάλτας Valletta για να προχωρήσει πέρα από τη Μεσόγειο στο κανάλι Σουέζ. Στην τραπεζαρία της πρώτης θέσης σερβιριζόταν σαμπάνια όταν χτυπήθηκε το σκάφος από μια τορπίλη, που εβλήθη χωρίς προειδοποίηση από ένα γερμανικό υποβρύχιο. Οι αυτόπτες μάρτυρες είπαν ότι βύθισε μέσα σε πέντε λεπτά. Περίπου 158 άνθρωποι επέζησαν της καταστροφής, αλλά 330 άνδρες, γυναίκες και παιδιά έχασαν τις ζωές τους.

Μέχρι αυτό το σημείο του πολέμου , οι πολίτες δεν ήταν στόχοι . Αλλά δεδομένου ότι η Αγγλία χρησιμοποιούσε τα σκάφη αυτού του τύπου ως μεταφορές στρατευματων, η Γερμανία άρχισε να στοχεύει στα σκάφη, μαζί με τους πολιτικούς επιβάτες . Το S.S. Περσία ήταν το πρώτο σκάφος που βυθίστηκε υπό αυτήν την νέα πολιτική της γερμανικής στρατηγικής στις θαλάσσιες εχθροπραξίες. Συγκλόνισε τον κόσμο, και δυσφήμησε τους Γερμανούς. Ο κυβερνήτης του Γερμανικού υποβρυχίου u- 38, Μax Valentiner με την πράξη του αυτή θα χαρακτηριζόταν σαν εγκληματίας πολέμου.

επιχείρηση ανέλκυσης

http://www.ibiblio.org/maritime/Portal/News/newsmonth.php?vrmonth=2006-07

Η βαθύτερη επιχείρηση ανέλκυσης που είχε μάλιστα σαν αποτέλεσμα να ανακτήθούν πάνω από 200 ρουμπίνια από ένα βρετανικό υπερωκεάνειο σε βάθος που άξιζε τα 3.350 μέτρα πραγματοποιήθηκε από την εταιρεία Deep Tek.

Αναφέρεται στη σελίδα

Το SS Περσία τορπιλίστηκε από γερμανικό υποβρύχιο. Το PERSIA μετέφερε το θησαυρό ενός μαχαραγιά πέρα από τη Μεσόγειο το 1915 και παρέμεινε απρόσιτο για 88 έτη. Η βρετανική εταιρία βρήκε τα συντρίμμια και χρησιμοποίησε τα ρομποτικά μηχανήματα που κόβουν τις υπερκατασκευές του πλοίου και που μπορούν να ανακτούν ένα μέρος του πολύτιμου φορτίου τους. Η επιτυχία της λειτουργίας σημαίνει ότι πολλά άλλα ναυάγια που θεωρήθηκαν προηγουμένως πάρα πολύ βαθιά για να ανελκυστούν θα μπορούσαν να είναι προσιτά - συμπεριλαμβάνων τουλάχιστον ένα ρωσικό υποβρύχιο με τις πυρηνικές κεφαλές πυραύλου στο κατάστρωμα. H Moya Crawford, που έψαξε, εντόπισε και ανέλαβε την οργάνωση της αποστολής είπε "Τα μηχανήματά μας ήταν σε θέση να κόψουν το κατάστρωμα του Persia από όπου ανακτήσαμε περισσότερα από 200 ρουμπίνια και άλλους πολύτιμους λίθους. "Δεν βρήκαμε το χρυσό - κάποιος θα πρέπει να επιστρέψουμε για αυτόν - αλλά η πραγματική αξία βρίσκεται να δείξει ότι κανένα μέρος του βυθού δεν είναι τώρα απρόσιτο." Αυτή η εβδομάδα θα παρουσιάσει τις λεπτομέρειες των ανακαλύψεων επί του τόπου σε ένα συμπόσιο για τη βαθύβια βιολογία στο εθνικό κέντρο ωκεανογραφίας στο πανεπιστήμιο Southampton. Μέχρι τώρα είναι σχεδόν αδύνατο να εργαστεί μακρινά σε τέτοια βάθη επειδή τα καλώδια χάλυβα που απαιτούνται για να αναστείλουν τα μηχανήματα γίνονται πάρα πολύ βαριά πέρα από ένα ορισμένο μήκος. Η Crawford, εντούτοις, ανάθεσε ένα ειδικό σχοινί των συνθετικών ινών που είναι τόσο ισχυρό όσο ο χάλυβας αλλά ελαφρώς επιπλέον. Σχεδίασε επίσης ένα βαρούλκο που θα μπορούσε να αφήσει έξω το σχοινί και να τυλίξει τη δύναμη και τα τηλεοπτικά καλώδια γύρω από το. "Χρησιμοποιήσαμε το δορυφορικό προσδιορισμό θέσης για να βάλουμε το σκάφος μας επάνω από τα συντρίμμια, χαμηλώσαμε την πλατφόρμα και, καθώς πήγε κάτω, το Περσία βγήκε από την αφάνεια για πρώτη φορά σε εννέα δεκαετίες," είπε. "Ήταν μια θαυμάσια στιγμή." (Πηγή: Τhe Sunday Times)

Και ένα πάρα πολύ καλό link για τη Moya και την επιχείρηση ανέλκυσης του θησαυρού και άλλων αντικειμένων…

http://living.scotsman.com/index.cfm?id=64032004

Μια ερωτική ιστορία χωρίς happy end

Ενα από τα 334 θύματα αυτής της τραγωδίας ήταν η Eleanour Β Thornton, η οποία από την οποία εμπνεύστηκε η εταιρεία Rolls-Royce για τη δημιουργία της μασκώτ της της εποχής . Ήταν εν πλω με το φίλο της John Walter Edward Scott Montague (Λόρδος Montague του Beaulieu) που επέζησε.

Ο βαρώνος Montagu John walter Edward Douglas-Scott-Montagu Beaulieut, (Λόρδος Montagu), και η γραμματέας και η ερωμένη του Eleanor Thornton λοιπόν ταξίδεψαν με το Persia στο τελευταίο του ταξείδι.. Δεδομένου ότι το Περσία βύθισε σε λιγότερο από 5 λεπτά, οι περισσότερες ψυχές χάθηκαν στη θάλασσα. Ο Λόρδος Montagu, και η Eleanor κρατώνταν από τα χέρια όταν το σκάφος γλίστρησε κάτω από τα κύματα. Μια έκρηξη λεβήτων εκτίναξε το Λόρδο Montagu στην επιφάνεια, που τελικά διασώθηκε. Η αγαπημένη φίλη του Εleanor, πνίγεται και που χάνεται. Ο Λόρδος Montagu ήταν αθλητικός τύπος και ενθουσιώδης με τα αυτοκίνητα. Ανέθεσε στη Rolls-royce να του φτιάξει ένα αυτοκίνητο το 1911, και σε έναν καλλιτέχνη να κάνει μια διακόσμηση κουκουλών για το όχημά του και επιθυμούσε η κουκούλα να έχει σηματάκι εμπνευσμένο από την Eleanor . Ο καλλιτέχνης που έκανε τη διακόσμηση ήταν ο Charles Skykes, ένας καλός φίλος του Λόρδου Montagu. Το μοντέλο για τη διακόσμηση των κουκουλών της Rols Royce στο εξής ήταν η κυρία του, Eleanor Thornton.

Περισσότερα…

http://www.surfingtheapocalypse.net/cgi-bin/archive.cgi?noframes;read=117251

Γενικά

http://en.wikipedia.org/wiki/SS_Persia

και επίσης για το πλοίο και την εποχή γενικότερα…

http://www.bbc.co.uk/history/worldwars/wwone/battle_atlantic_ww1_02.shtml

ο τρόπος ανέλκυσης με τις δαγκάνες που κατέστρεψαν το πλοίο σχολιάστηκε δυσμενώς σε φόρουμ

λόγω του μη σεβασμού στη μνήμη των νεκρών. Μπρός στο χρήμα…

http://www.encyclopedia-titanica.org/discus/messages/6937/84181.html?1133316569

καρικατούρες των επιβατών. Χαρακτηριστικές εικόνες κάποιων εκ των επιβατών με τα ρούχα της εποχής…

http://www.iranian.com/Pictory/2004/December/ss.html

Τέλος κάποιες κάρτ ποστάλ με το πλοίο

http://web.greatships.net:81/persia.html

Link to comment
Share on other sites

Θαυμασια ιστορια Γιωργο και σε ευχαριστουμε πολυ. Η μονη παρατηρηση μου εχει να κανει με το εξης σημειο:

Μέχρι αυτό το σημείο του πολέμου , οι πολίτες δεν ήταν στόχοι . Το S.S. Περσία ήταν το πρώτο σκάφος που βυθίστηκε υπό αυτήν την νέα πολιτική της γερμανικής στρατηγικής στις θαλάσσιες εχθροπραξίες. Συγκλόνισε τον κόσμο, και δυσφήμησε τους Γερμανούς.

Νομιζω οτι δεν ηταν το πρωτο σκαφος, ειχε προηγηθει τον Μαιο του 1915 το διασημο S.S. Lusitania στα ανοιχτα της Ιρλανδιας.

Link to comment
Share on other sites

Φίλε Ζiko είσαι νικητής μαζί με τον Νηρέα που είμαι σίγουρος ότι το είχε βρεί εδώ και μέρες αλλά έδωσε και την ευκαιρία και στους υπόλοιπους να ψάξουν και να βρούν ένα άγνωστο σε εμάς πλοίο,
Αγαπητέ Γιώργο μην είσαι τόσο σίγουρος, γιατί δεν το είχα βρεί ούτε άφησα και τους άλλους να παίξουν...απλούστατα είχα αναστείλει την συμμετοχή μου λόγω απουσίας. Ούτε το ήξερα και πολύ περισσότερο δεν το είχα βρεί.

Διαβάζοντας, όμως, την πολύ ενδιαφέρουσα ιστορία, μου δημιουργήθηκε μιά απορία: ο Μαχαραγιάς έκανε τον γύρω του κόσμου κουβαλώντας μαζί του όλη του την περιουσία και μάλιστα εν καιρώ παγκοσμίου πολέμου? Μήπως δεν ήταν όλη του περιουσία αυτή, αλλά είχε πολύ περισσότερα? Ή μήπως στα μέρη του όποιος Μονάρχης έφευγε δεν ήταν σίγουρο ότι θα ξαναγύρίσει και γι' αυτό κουβαλούσε όλη του την προίκα μαζί του?

Link to comment
Share on other sites

διαβάζοντας την πολύ ενδιαφέρουσα ιστορία, μου δημιουργήθηκε μιά απορία: ο Μαχαραγιάς έκανε τον γύρω του κόσμου κουβαλώντας μαζί του όλη του την περιουσία και μάλιστα εν καιρώ παγκοσμίου πολέμου? Μήπως δεν ήταν όλη του περιουσία αυτή, αλλά είχε πολύ περισσότερα? Ή μήπως στα μέρη του όποιος Μονάρχης έφευγε δεν ήταν σίγουρο ότι θα ξαναγύρίσει και γι' αυτό κουβαλούσε όλη του την προίκα μαζί του?

Και εμένα μου γεννήθηκε η ίδια απορία αλλά δεν κατάφερα να βρώ απάντηση.

Πιστεύω πως κουβαλούσε ένα σημαντικό κομμάτι της περιουσίας του μαζί του

για portfolio diversification μάλλον, κάτι που γίνεται και σήμερα με τις επενδύσεις, να διασπείρει δηλαδή τον κίνδυνο να χάσει όλη την περιουσάι του.

Αλλωστε εκείνες τις εποχές τίποτα δεν ήταν σταθερό και κανένα μέρος του κόσμου απόλυα ασφαλές...

Link to comment
Share on other sites

  • 7 years later...
×
×
  • Create New...