Jump to content
Shipfriends

Το ναυάγιο του ΕΓ/ΟΓ Ζάκυνθος στις 28/12/1989


Recommended Posts

Με αφορμή επιστολή αναγνώστη σε γνωστό περιοδικό, έμαθα για τη βύθιση ενός πλοίου εντελώς άγνωστου σε εμένα.

Ποιά ήταν η ιστορία του?

Ποιός ο λόγος της βύθισής του?

Link to comment
Share on other sites

Den exw prosbash ston Ellhniko periodiko typo alla in brief mpore na sou pw oti htan ena skari ths seiras tou Prwtea alla me polles allages eidika sthn katanomh twn barwn tou. Ekane dromologio bytiwn kai eixe xw8ei k ena forthgaki manabiko mesa sta mouloxta. Epese se kairo kai h metatopish fortiou efere to moiraio. An den kanw la8os to nauagio auto metraei ena nekro alla shmane thn arxh ths katw boltas ths "Anez" pou dhmiourgh8hke meta gia na kalypsei to keno.

pagkosmiws sta xartia exei graftei auto:

28/12/1989 LAT: 37.58 N LONG: 21.08 E OFF KILLINI GREECE

VESSELS INVOLVED VESSEL TYPE FLAG DWT GT YEA BUILT CARGR O

ZAKYNTHOS URR GRC 609 1559 1979

SOURCE OF REPORT: LLOYD'S (LCRS) ACCIDENT TYPE: FOUNDERING / WEATHER

SPILLED: NONE QUANTITY: 0

RESPONSE: PUMPING OF FUEL FROM TRUCKS AND FERRY PLANNED.

REMARKS: NO POLLUTION OBSERVED. 320 CU M OF LIGHT FUELS IN LORRIES, 17 CU M OF BUNKER (DIESEL) ON BOARD. REPORT RECEIVED

FROM GREEK FOCAL POINT.

Den nomizw na trabh3an pote ta fuel.

Ola ta parapanw apo mnhmhs. Den exw krathsei tipota documented mia kai ekeino to brady, ekeinh thn hmeromhnia hmoun polu pitsirikas

Link to comment
Share on other sites

τα fuel τραβηχτηκαν. θυμαμαι πλανα στις ειδησεις μερες μετα με τους δυτες. η ανεζ δε δημιουργηθηκε μετα. ηταν η πλοιοκτητρια και του συχωρεμενου.

αν δεν κανω λαθος το μακαριστο ζακυνθος ξεκινησε να ναυπηγειται ως αλιευτικο

Levererades 1979 till Greek Atlantic Cod Fishing Co, Grekland.

1981. Såld till Anonymos Naftiliaki Eteria Zakynthos (ANEZ Lines), Zakynthos, Grekland. Omdöpt till ZAKYNTHOS.

ξερετε απο που τα σουηδικα

ταξιδεψα μαζι του πρωτη φορα το 1981 και ηταν οντως ενας μεγαλος πρωτεας

συμφωνα με δυτες που το επισκεφθηκαν μεταγενεστερα υπαρχει ρηγμα στην πλωρη που μαλλον προκληθηκε απο εκρηξη στο γκαραζ.

περισσοτερες πληροφοριες εδω.

Pict1166.JPG

οπως καταλαβαινετε το ζακυνθος ηταν ενα ναυαγιο που συνοψιζει το πως λειτουργει το ΥΕΝ και η ακτοπλοια.

ενα σκαρι που ξεκινησε για αλιευτικο, το πηρε η ΑΝΕΖ (βασικος μετοχος η ενωση γεωργικων συνεταιρισμων ζακυνθου) και το τελειωσε σαν ferry αντιγραφοντας και τροποποιωντας τα σχεδια του μελλοντικου ανταγωνιστη Πρωτεα (1973).

ολα αυτα το 1981 λιγους μηνες πριν απο τις εκλογες.

περαν του οτι το βαπορι ειχε εξ αρχης πιο ψηλα τα βαρη (φανταστειτε τον πρωτεα με ενα deck ακομη και τη γεφυρα ακομη ψηλοτερα) φημολογειται οτι αργοτερα εγιναν και αλλες μαιμουδιες στο μονιμο ερμα για να παιρνει πιο πολλα φορτηγα.

οταν ανετραπη ειπαν οτι ενα ξαφνικο μπουρινι εφταιγε για ολα. επειδη το μπουρινι ηταν ξαφνικο δεν ειχαν δεσει τα φορτηγα και τα βυτια. το στενο εχει πολυ συχνα εντονο σουελ και ενα ασταθες (?) βαπορι σαν το αειμνηστο ειχε προδιαγεγραμμενο μελλον.

Link to comment
Share on other sites

Το πλοίο ήταν, απ'ό,τι βλέπω από τις τσιμινιέρες και πίσω, σχεδόν ίδιο με τον Πρωτέα...

Ευχαριστώ και τους δυο σας για τις πληροφορίες!

Βέβαια με βάζουν σε σκέψη αυτά τα πέρι "μαϊμουδιών"...μετά το ναυάγιο κανείς δε τα έθιξε? Για όλα ο καιρός έφταιγε?

Link to comment
Share on other sites

αυτα ειναι λογια του αερα του ιονιου:mad:

συμφωνα με τα πορισματα το πλοιο ανετραπη επειδη λογω της ξαφνικης και αποτομης επιδεινωσης της καταστασης της θαλασσας μετακινηθηκαν τα βυτια που δεν ηταν δεμενα. case closed:cool:

Link to comment
Share on other sites

η μεγαλη ειρωνεια ειναι οτι την ιδια μερα (βραδυ 28/12) 7 χρονια μετα ανετραπη το Δυστος σε ασχημες καιρικες συνθηκες. παρομοια ναυαγια με παρομοιες αιτιες

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Σ αυτη τη σελιδα μπορουμε να δουμε το πλοιο οπως ειναι τωρα μεσα απο τη σελιδα

Εχει φωτογραφιες στη γκαλερυ καθος και βιντεακι ;)

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

  • 6 years later...

ενας χρονος κλεινει αποψε

 

αλλα δυο ναυαγια, με νεκρους, την ιδια ημερομηνια. Ζακυνθος και Δυστος.

 

η μεγαλη ειρωνεια ειναι οτι την ιδια μερα (βραδυ 28/12) 7 χρονια μετα ανετραπη το Δυστος σε ασχημες καιρικες συνθηκες. παρομοια ναυαγια με παρομοιες αιτιες

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...
On 21 Ιουλίου 2006 at 0:38 AM, proud_ionian said:

η μεγαλη ειρωνεια ειναι οτι την ιδια μερα (βραδυ 28/12) 7 χρονια μετα ανετραπη το Δυστος σε ασχημες καιρικες συνθηκες. παρομοια ναυαγια με παρομοιες αιτιες

και 20 απο το δυστος

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

30 χρόνια συμπληρώνονται σήμερα από εκείνη την αποφράδα ημέρα που το Ζάκυνθος ξεκίνησε το τελευταίο του ταξίδι!

ζακυνθος-1.jpg

Edited by Takisg
Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...
On 7/19/2006 at 11:58 PM, proud_ionian said:

αν δεν κανω λαθος το μακαριστο ζακυνθος ξεκινησε να ναυπηγειται ως αλιευτικο

Το ότι ο Διαμαντής που το έχτισε,ασχολείτο με την ατλαντική αλιεία δεν σημαίνει ότι ξεκίνησε ως αλιευτικό
Το πλοίο συμπληρώθηκε όπως το πήρε η ΑΝΕΖ 2 χρόνια μετά Το θυμάμαι δεμένο στη Κυνόσουρα κ χωρίς σινιάλα

Edited by Nick the Greek
Quote
Link to comment
Share on other sites

Όπως τα λέει ο σοφός γέροντας Βίκτωρ. Το πλοίο εξ αρχής νηολογήθηκε και κατασκευάστηκε ως ΕΓ/ΟΓ. Ένα ενδιαφέρον άρθρο εποχής δια του λόγου το αληθές, από το έντυπο ΑΡΓΩ, τεύχος Οκτωβρίου 1973.

Αρχείο τευχών ΑΡΓΩ : Νεκτάριος Παπαδάκης. 

GIO_0821.jpg

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...