Jump to content
Shipfriends

evdilos

Members
  • Posts

    43
  • Joined

  • Last visited

  1. Την Τετάρτη 21.11.2012 πραγματοποιήθηκε σύσκεψη στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου για την ακτοπλοϊκή σύνδεση του νομού Σάμου με την παρουσία του Υπουργού κ. Κ.Μουσουρούλη, του Δημάρχου Ικαρίας κ. Χ.Σταυρινάδη, του Δημάρχου Σάμου κ. Σ.Θάνου, της Βουλευτού Ν. Σάμου κ. Α.Καλογερή, του Αντιπεριφερειάρχη Βορείου Αιγαίου Θ.Παπαθεοφάνους, του Προέδρου του επιμελητηρίου Σάμου κ. Γ.Κυριαζή και του νομικού συμβούλου του δήμου Ικαρίας κ. Ζαχαρία Κεσσέ. Εκ μέρους του κ.Υπουργού εκτέθηκε το συνολικό πρόβλημα, που αντιμετωπίζουν οι ακτοπλοϊκές εταιρίες λόγω της οικονομικής κρίσης και της εκτίναξης της τιμής των καυσίμων, που σε συνδυασμό με τη διακοπή της τραπεζικής χρηματοδότησης έχει οδηγήσει το ακτοπλοϊκό «να κρέμεται από μία κλωστή» όπως χαρακτηριστικά ανέφερε. Σε μεγάλο βαθμό οι οποιεσδήποτε ουσιαστικές παρεμβάσεις εξαρτώνται από τη συνέχιση της χρηματοδότησης και την επανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών και για αυτό το λόγο ζήτησε την κατανόηση των τοπικών κοινωνιών. Ο Δήμος Ικαρίας κατέθεσε έγγραφο υπόμνημα με το οποίο έθεσε το πλαίσιο των προτάσεων του για την βελτίωση της ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Ικαρίας, συμμετέχοντας με αυτό τον τρόπο και στην σχετική δημόσια διαβούλευση, η οποία λαμβάνει χώρα για την τροποποίηση του Ν. 2932/2001 μέχρι της 5.12.2012. Συνοπτικά ο Δήμος Ικαρίας έθεσε τα κάτωθι θέματα: 1.Σε σταθερή βάση τη δρομολόγηση και δεύτερου πλοίου στο νομό μας και τουλάχιστον για τη θερινή περίοδο. • Πειραιάς – Κυκλάδες – Εύδηλος – Σάμος • Πειραιάς – Σύρος – Αγ. Κήρυκος – Φούρνοι – Σάμος Μέχρι τη δρομολόγηση δεύτερου πλοίου, το μοναδικό πλοίο πρέπει να προσεγγίζει σε όλα τα λιμάνια του νομού, αφού το σύνταγμα μας προβλέπει την ισοπολιτεία. Με αυτόν τον τρόπο Εύδηλος, Αγ. Κήρυκος και Φούρνοι έχουν τα ίδια δρομολόγια με το Καρλόβασι και το Βαθύ. 2. Τη συνέχιση για όλο τον χρόνο με δύο προσεγγίσεις την εβδομάδα της δρομολόγησης του πλοίου που ξεκινά, τόσο από την Καβάλα όσο και από την Θεσσαλονίκη και καταλήγει στον Πειραιά με ενδιάμεσους προορισμούς τον Άγιο Κήρυκο και τον Εύδηλο αντίστοιχα (τώρα εξυπηρετείται από την ΝΕΛ) . 3. Την από φέτος δρομολόγηση για την θερινή περίοδο των ταχύπλοων της DODEKANISOS SEAWAYSπου ξεκινάνε καθημερινά από την Ρόδο ή την Κω και φτάνουν μέχρι την Πάτμο, να προεκτείνουν μέχρι τον Αγ. Κήρυκο. Αν αυτό δεν καταστεί δυνατό για φέτος, ζητάμε την επέκταση των δρομολογίων της Aegean FlyingDolphins (Πυθαγόρειο-Κώ) και για τον Άγιο Κήρυκο. 4. Αλλαγή της προκήρυξης που ενώ προβλέπει τη δυνατότητα του πλοίου που θα επιδοτείται, να μπορεί εκτός της Σύρου – Αγ. Κηρύκου – Φούρνων να προσεγγίζει ένα επιπλέον λιμάνι των Κυκλάδων, απαγορεύει την προσέγγιση στον Εύδηλο. Αν δυστυχώς δεν υπάρξει δεύτερο πλοίο τότε ολόκληρη η Βόρεια Ικαρία κινδυνεύει να μείνει χωρίς πλοίο. Και τότε πιθανόν το κράτος να αναγκαστεί να δίνει και δεύτερη επιδότηση. 5. Τα πλοία πρέπει να αναχωρούν από τον Πειραιά μέχρι τις 16:00 το απόγευμα (ειδικά για την θερινή περίοδο). Σε αυτήν την περίπτωση τα πλοία θα είναι στην Ικαρία, όχι στις 05:00 αλλά στις 23:00 και οι επιστροφές στις 08:00 το πρωί. Οι ώρες άφιξης τα τελευταία χρόνια έχουν προγραμματιστεί (χωρίς να λαμβάνονται υπόψη και οι συνήθεις καθυστερήσεις) από τις 03:30 – 05:30 το πρωί. Τα αποτελέσματα επηρεάζουν αρνητικά τον τουρισμό αλλά και τους κατοίκους μας. 6. Μέχρι την δρομολόγηση δεύτερου πλοίου την καθιέρωση ποσοστώσεων με τα λιμάνια των Κυκλάδων, προκειμένου να υπάρχει όσο το δυνατόν επάρκεια για τον νομό μας. Μην ξεχνάμε το πλήθος των πλοίων και των δρομολογίων που εξυπηρετούν αυτά τα νησιά. 7. Την υποχρεωτικά έγκαιρη δημοσιοποίηση των δρομολογίων και την έγκαιρη δυνατότητα προπώλησης εισιτηρίων για ολόκληρο το διάστημα που ορίζεται από την ετήσια δήλωση των δρομολογίων. 8. Για την μείωση των τιμών των εισιτηρίων και την διάσωση των εταιριών προτείνουμε τα παρακάτω: • Το Φ.Π.Α. που ισχύει για την διαμονή στα ξενοδοχεία των νησιών (5%), να επεκταθεί και στα εισιτήρια των πλοίων Α’ κατηγορίας, που προσεγγίζουν νησιά που χαρακτηρίζονται άγονα. Αυτό θα ήταν κίνητρο να γίνουν επενδύσεις σε νέα πλοία. Επίσης τα εισιτήρια όλων των πλοίων, θα πρέπει να έχουν Φ.Π.Α., ανάλογο με αυτό των νησιών (-30% του κανονικού Φ.Π.Α.). • Να γίνεται άμεσος συμψηφισμός των επιδοτήσεων με τις οφειλές των εταιριών προς το κράτος (Φ.Π.Α., Φ.Μ.Υ., φόρος εισοδήματος κλπ) • Να υπάρχει η δυνατότητα να εκχωρούν οι εταιρίες τις επιδοτήσεις τους και να λαμβάνουν ανάλογα δάνεια από το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων. Εκ μέρους του κ. Υπουργού σε πρώτη φάση υπήρχε η δέσμευση ότι θα γνωστοποιηθούν τα ακτοπλοϊκά δρομολόγια της θερινής περιόδου από τον ερχόμενο Ιανουάριο προκείμενου να διευκολυνθεί ο τουριστικός σχεδιασμός, ενώ συναινούν και θα διευκολύνουν την επέκταση της σύνδεσης των ταχυπλόων από την Πάτμο μέχρι και την Ικαρία όχι όμως με επιδότηση. Παράλληλα γνωστοποίησε ότι η ακτοπλοϊκή σύνδεση με την Βόρεια Ελλάδα θα υπάρχει με τουλάχιστον δύο δρομολόγια εβδομαδιαίως και κατά την χειμερινή περίοδο, ενώ δέχθηκε να αλλάξει η ώρα προσέγγισης στα λιμάνια της Ικαρίας προκειμένου να διευκολυνθούν οι κάτοικοι και οι τουρίστες υπό την προϋπόθεση όμως ότι θα συναινέσουν και οι μεταφορείς του νομού. Τόνισε ότι τα τρία δρομολόγια για την Ικαρία εβδομαδιαίως είναι εξασφαλισμένα κατά την χειμερινή περίοδο ανεξάρτητα από την τύχη του διαγωνισμού, που βρίσκεται στο στάδιο της εξέτασης των ενστάσεων, καθώς θα συνεχιστεί η απευθείας ανάθεση όσο χρειαστεί μέχρι να γίνει η τελική κατακύρωση. Ζήτησε από τις τοπικές κοινωνίες να αποφασίσουν την εκ περιτροπής προσέγγιση στα λιμάνια της Ικαρίας και Σάμου (εναλλάξ Ευδηλος-Καρλόβασι και Αγ.Κήρυκος-Βαθύ) για την χειμερινή περίοδο προκειμένου να μειωθεί το κόστος και να καταστεί εφικτή η αύξηση των δρομολογίων σε 4 εβδομαδιαίως. ikariamag.gr
  2. θα ήθελα να σας ενημερώσω ότι η ανάγΚη για τα δύο λιμάνια προΚύπτει από διάφορους λόγους στην ιΚαρία, που μάλλον οι περισσότεροι αγνοείται: 1. στην ιΚαρία τα 2/3 των ΚατοίΚων ζουν στην βόρεια μεριά του νησιού Και τους εξυπηρετεί ο εύδηλος. 2. οι τουριστιΚή ανάπτυξη του νησιού είναι Και πάλι στο βόρειο μέρος. 3. τα 2/3 των εισιτηρίων χειμώνα – ΚαλοΚαίρι εΚδίδονται για τον εύδηλο. 4. ο Άγιος ΚήρυΚος είναι η διοιΚητιΚή πρωτεύουσα τόσο της ιΚαρίας όσο Και των φούρνων. 5. η επιδότηση δόθηΚε για να υπάρχει επιΚοινωνία των φούρνων με τις υπηρεσίες στον Άγιο (δεν υπήρχε πλοίο μετά τον αγούδημο). 6. το ταξι από το ένα λιμάνι στο άλλο Κοστίζει 60,00 ευρώ, για άλλες περιοχές π.χ. Άγιος – ράχες & αρμενιστής (οι Κυρίως τουριστιΚές τοποθεσίες του νησιού ως Και 80,00 ευρώ). 7. η μεταΚίνηση γίνεται απαγορευτιΚή από την πολιτιΚή των εταιριών τα τελευταία χρόνια να φτάνουν στο νησί από τις 02:00 μέχρι τις 05:00 τα ξημερώματα. το εισιτήριο είναι πάντα φτηνό γιατί η γραμμή είναι επιδοτούμενη.
  3. για να ξεκαθαρίσουμε κάτι δεν συμμετείχα ποτέ, ούτε συμφωνώ σε οποιαδήποτε ενέργεια παρακωλύσεις συγκοινωνίας. και συμφωνώ ότι στην ελλάδα δυστυχώς κουμάντο κάνουν οι μειοψηφίες (λόγο της απουσίας των πλειοψηφιών). τα παραδείγματα καθημερινά, στους δρόμους του κέντρου με την κάθε λογής διαμαρτυρία, με τους 100 κουκουλοφόρους που έχουν καταστρέψει τον τουρισμό της αθήνας, στα πανεπιστήμια με μια χούφτα άκρο-αριστερούς, στα λιμάνια με την πνο, τους αγρότες στις εθνικές οδούς, μέχρι και οι παπάδες γιατί «τόλμησαν» να συλλάβουν κάποιον ή παίζουν μια ταινία όχι τις αρεσκείας τους. το επίσημο κράτος είναι πάντα απών και οι νόμοι καταστρατηγούνται χωρίς κανείς να κάνει τίποτα. αν αυτό το ξεκαθαρίσαμε, πραγματικά συμφωνείται με την πολιτική αντεκδίκησης μιας μεγάλης εταιρίας όπως η ανεκ;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;; και γιατί η αντεκδίκηση αφορά μόνο τον εύδηλο και όχι π.χ. το βαθύ (δεν είναι επιδοτούμενο και αυτό) που το καράβι έμεινε ώρες καταμεσής του κόλπου;;;;;;;;; επίσης θέλω να σας θυμίσω ότι την πρωτοβουλία για τις κινητοποίησης την πείρε ομόφωνα το δημοτικό συμβούλιο του δήμου σάμου και ο αντι-περιφερειάρχης. και καλά έκαναν εκτός του σκέλους της ταλαιπωρίας των επιβατών.
  4. φυσικά λυπάμαι για την ταλαιπωρία σας και για την ταλαιπωρία όλου του κόσμου. καλό ταξίδι και καληνύχτα.
  5. "Μήπως να ζητήσει η ανεΚ δηλώσεις ΜεταΜέλειας, για να Μας φέρει πάλι πλοίο"; το πρόβληΜα είναι ο εύδηλος; για την διαΜαρτυρία στο Καρλόβασι Και το βαθύ, τι Μέτρα θα πάρει η εταιρία; πρόταση: «θα Μπορούσε να τιΜωρήσει ολόΚληρο το νοΜό;» «υπάρχει λύση να πηγαίνουΜε Με τον ταΞιαρχη στην χίο Και από εΚεί πειραιά. Με αυτό τον τρόπο θα αύΞανε η πληρότητα του νήσος χίος Και θα Μείωνε Και το Κόστος η εταιρία» (φυσιΚά ειρωνεύοΜαι την πολιτιΚή της ανεΚ) ποιοι είΜαστε εΜείς; οι Καριώτης; οι ΚάτοιΚοι του νοΜού; οι ψηφοφόροι Κάποιου συγΚεΚριΜένου ΚόΜΜατος; εγώ; α! τώρα Κατάλαβα φάγαΜε Μόνο Μια αγωνιστιΚή τιΜωρία Με αποΚλεισΜό της έδρας Μας!
  6. ΔηλαΔή αν Διαμαρτύρονταν στα Χανιά και η ανΕκ έλΕγΕ ΔΕν ξαναέρΧομαι στα Χανιά θα πηγαίνω μόνο ηράκλΕιο, τι θα λέγατΕ; τα πΕρί πολιτικής ΔΕν θα τα σΧολιάσω γιατί νομίζω ότι γράφουμΕ σΕ ένα ναυτιλιακό μπλοκ που ΔΕν έΧουν Χώρο οι πολιτικές αντιπαραθέσΕις… Εδώ το σημαντικό δΕν Είναι οι αντιδράσΕις της «μΕιοψηφίας» όπως λέτΕ, αλλά η σοβαρή πολιτική της ανΕκ. ΔηλαΔή η εταιρία εκΔικείται τα 2/3 του νησιού για τους «50 νοματέους»; μου λέτε ότι αυτή είναι σοβαρή εταιρία;
  7. Συμφωνώ μαζί με τα τυπικά, αλλά αυτή είναι πολιτική Σοβαρής εταιρίας ή πρακτική κοινών εκβιαΣτών; εγκαταλείπουν ένα λιμάνι που τρώνε ψωμί πολλά χρόνια τώρα, γιατί κάποιοι τόλμηΣαν να διαμαρτυρηθούν; και να ΣημειώΣω ότι η διαμαρτυρία ήταν προγραμματιΣμένη και επαναλήφτηκε Σε όλα τα λιμάνια (εκτός φούρνων).
  8. προς: 1) υπουργείου ανάπτυξης, ανταγωνιΣτικότητας και ναυτιλίας 2) ανεκ Lines - αιγαίον πέλαγος θέμα: ακύρωΣη προγραμματιΣμένων δρομολογίων για ικαρία Σύμφωνα με ενημέρωΣη από ταξιδιωτικά γραφεία του νηΣιού μας και του πειραιά, δεν εκδίδονται από Σήμερα ειΣιτήρια καθώς δεν προβλέπεται προΣέγγιΣη (αφού δεν υπάρχει Στα πλάνα της εταιρίας) του πλοίου «ιεραπετρα» Στο λιμάνι του ευδήλου ικαρίας, κατά το προγραμματιΣμένο δρομολόγιο του της παραΣκευής 20 ιανουαρίου 2012 από πειραιά προς ικαρία, φούρνους, Σάμο. Όλα αυτά Συμβαίνουν αυθαίρετα παρά το γεγονός της έγκριΣης των Συγκεκριμένων δρομολογίων ,Στην γραμμή κατά την αντικατάΣταΣη του πλοίου «ν.μυκονοΣ» . παρακαλούμε να μας ενημερώΣετε άμεΣα για την θέΣη Σας καθώς και για τους λόγους αυτής της απόφαΣης. πορής ηλίας (πρόεδρος Συνδικάτου οικοδόμων) κλείτΣα νατάΣα (πρόεδρος Σωματείου επιΣιτιΣμού) λεΣΣε Σοφία (πρόεδρος Συλλόγου δημοκρατικών γυναικών ικαρίας)
  9. Καλησπέρα, όταν μια εταιρία με ένα πλοίο σαν το Νήσος Μύκονος που είναι Α’ κατηγορίας επιδοτείτε, μπορεί να το αντικαταστήσει με πλοίο Γ’ κατηγορίας στην επιδοτούμενη γραμμή; Τι επιδότηση θα παίρνει τώρα το Ιεράπετρα, Α’ ή Γ’ κατηγορίας;
  10. Δεν κατανοώ τι δεν πιστεύεται, αυτό έζησα χτες; Τηλεφωνήστε στο Κεντρικό Πρακτορείο στον Εύδηλο. Αυτός που δεν βρήκε και έκανε την φασαρία ήταν ένας επιβάτης από Καρκινάγρι (το τελευταίο χωριό του νησιού προς Μύκονο). Εμένα με έβαλαν κάτω από την ράμπα που την είχαν σηκώσει. Όταν κατέβηκα στο γκαράζ τα αυτοκίνητα ήταν μέχρι έξω. Είχαμε προγραμματισμένη άφιξη στις 7:20 και δέσαμε 8:00. Περιμέναμε έξω από το λιμάνι μισή ώρα να βγουν τα πρωινά. Άλλα έτσι και αλλιώς την δουλειά δεν την προλαβαίνεις.
  11. Σήμερα ταξίδεψα από Εύδηλο για Πειραιά, δεν υπήρχαν καθόλου εισιτήρια για οχήματα (έγινε φασαρία στο πρακτορείο) και οι αριθμημένες θέσεις ήταν σχεδόν γεμάτες. Αυτά στις 2-3 Οκτωβρίου! Κάποιοι φίλοι όμως, δεν ξέρω γιατί, επιμένουν ότι το πλοίο δε βγαίνει στην γραμμή. Κάποιος άλλος φίλος γράφει παραπάνω ότι η έλλειψη καμπινών και τα ωράρια δεν είναι πρόβλημα. Θα συνιστούσα σε όποιους το πιστεύουν αυτό να κάνουν ένα ταξίδι. Όλος ο κόσμος ήταν ταλαίπωρος, οι καμπίνες εξαφανίστηκαν αμέσως (δεν βρήκα από το Σάββατο το πρωί για συγγενή μου Α.Μ.Ε.Α.) και κανείς δεν πρόλαβε να πάει στην δουλειά του. Βγήκαμε από το καράβι στις 08:30.
  12. «ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΙΣΟΠΟΛΙΤΕΙΑ» Επιτέλους έχουμε έναν βουλευτή στον τόπο μας, που οι υποσχέσεις του γίνονται πραγματικότητα. Τα τελευταία χρόνια ο Εύδηλος, ο Άγιος Κήρυκος και οι Φούρνοι, ζητούσαν ίση μεταχείριση με τα λιμάνια της Σάμου. Ο βουλευτής μας είπε ότι θα το φρόντιζε, και πράγματι το έκανε. Από 1η Οκτωβρίου και η Σάμο θα έχει τρία δρομολόγια την εβδομάδα!!! Φυσικά θα πρέπει να λογοδοτήσουν και όλοι οι άλλοι εμπλεκόμενοι, που ψήφιζαν το καλοκαίρι κατά της δρομολόγησης πλοίου από δεύτερη εταιρεία. Υπήρχε λένε ο κίνδυνος να μας τιμωρήσει η HELLENIC SEAWAYS. Το πλοίο τελικά δεν δρομολογήθηκε και η εταιρεία μας έδειξε την «ευγνωμοσύνη της». Σε αυτήν την περιβόητη σύσκεψη που έγινε στην Σάμο παραμονή του ΣΑΣ, ήταν καλεσμένοι όλοι οι φορείς του Νομού, αλλά «ξέχασαν» να καλέσουν την τοπική αυτοδιοίκηση της Ικαρίας, που ήταν και η μόνη υπέρ της δρομολόγησης πλοίου της ΝΕΛ. Τα νέα δρομολόγια είναι τουλάχιστον ατυχή, το «Νήσος Μύκονος» είναι ημερόπλοιο με ελάχιστες καμπίνες, που κοστίζουν όσο μιας εβδομάδας δουλεία. Συνεπώς, οι επιβάτες θα πρέπει να υποστούν ολονύκτια ταλαιπωρία, προσπαθώντας να βολευτούν σε μία καρέκλα. Εντύπωση κάνει επίσης η λογική του ιθύνοντος νου, που αποφάσισε αυτά τα δρομολόγια. Το πλοίο λόγο του ωραρίου του δεν πρόκειται να το επιλέξει κανείς επιβάτης από Κυκλάδες, ενώ το εστιατόριο και τα μπαρ, θα είναι μάλλον διακοσμητικά. Εν μέσω χειμώνα και κρίσης η εταιρία επέλεξε ότι δεν χρειάζεται τα παραπάνω έσοδα. Αναρωτιέμαι για ακόμα μια φορά ποιους εξυπηρετούν αυτά τα δρομολόγια; Χωρίς να θέλω να γίνω μάντης κακών, η πιθανότερη εξέλιξη, θα είναι σε πρώτη φάση: η μείωση της ταχύτητας για το «Νήσος Μύκονος» και σε δεύτερη φάση: η αντικατάσταση του με το «Πρέβελης». Η HELLENIC SEAWAYS επικαλούμενη την κρίση, παρότι θα υποβαθμίσει την ακτοπλοϊκή μας σύνδεση, δεν θα μειώσει αντίστοιχα τα ναύλα της. Αυτό έγινε και πέρσι, που ένα δίμηνο ταξιδεύαμε με παλαιότερο και πιο αργό πλοίο, αλλά συνεχίζαμε να πληρώνουμε για το «Νήσος Μύκονος». Υπάρχει φυσικά και το σκάνδαλο, αφού εκτός από εμάς, και το Ελληνικό Κράτος συνέχιζε και αυτό να πληρώνει την επιδότηση του «Νήσος Μύκονος», σε εποχές μάλιστα που κόβει τις συντάξεις και τα επιδόματα των ανέργων.
  13. Αυτά να τα πείς σε αυτούς που έμειναν στο λιμάνι, άνθρωποι με μικρά παιδιά, ηλικιωμένοι και άλλοι που είχαν ανταποκρίσεις για το εξωτερικό και τις έχασαν. Αυτά δεν τα προκάλεσε κανένας μετεωρίτης νομίζω. Φυσικά όμως δεν φταίει το ΜΥΚΟΝΟΣ, βλάβες συμβαίνουν και στα καλύτερα πλοία (όπως πράγματι είναι το συγκεκριμένο). Αυτό που φταίει είναι η μοναδική σε όλο το Αιγαίο έλλειψη εναλλακτικής λύσης.
×
×
  • Create New...