Jump to content
Shipfriends

pathfinder

eMembers
  • Content count

    659
  • Joined

  • Last visited

Recent Profile Visitors

974 profile views
  1. pathfinder

    Asterion II (ΙΜΟ 8922163)

    δεν μας παραξενεύει η μονή ράμπα αλλά σίγουρα οι δύο ράμπες αυξάνουν κατά πολύ την ταχύτητα φόρτοεκφορτώσεως. Γιαυτό και στο Ελυρος -παρομοίου αρχικού σχεδιασμού- που υπέστη ευρύτερη μετασκευή "μετέφεραν" την πίσω δεξιά ράμπα πρύμα για να χρησιμοποιούνται παράλληλα και οι δύο όπως στα Fossen.
  2. pathfinder

    GA Ferries

    Την εποχή των "κόκκινων" Ευρωπαικών ναυπηγείων -τα περισσότερα των οποίων δεν υπάρχουν πλέον αυτόνομα- των αθρόων κρατικών επιδοτήσεων και των ανέτων δανείων νομίζω ότι κάθε ενεργή εταιρεία είχε 5-10 projects στα "συρτά" της
  3. Είναι δεδομένο ότι η τωρινή διοίκηση έχει καταβάλει προσπάθειες για την αναβάθμιση των υπηρεσιών της διώρυγος. Σε διεθνείς εκθέσεις για την προώθηση της διώρυγος χρησιμοποιείται VR τεχνολογία με εικονικό διάπλου. Βέβαια το κακό είναι ότι όλο και λιγότεροι ενδιαφερόμενοι είναι πλέον δυνητικοί πελάτες λόγω των περιορισμών της διώρυγος.
  4. pathfinder

    Sea Jet 2 (IMO 9185085)

    Συνελήφθη ο πλοίαρχος για παράβαση του άρθρου 307 του Π.Κ. Μετά την απολογία του αφέθη ελεύθερος με εντολή του εισαγγελέα.
  5. pathfinder

    Πειραιάς

    Από μια άποψη είναι ευτύχημα που τα δώσαμε όλα (και) στούς Κινέζους και οι αλλοπρόσαλλοι σχεδιασμοί (για εντυπωσιασμό, προσωπική προβολή και "βολέματα" με χρήματα του δημοσίου) έμειναν στα χαρτιά. Έχω πάρει θέση και στο παρελθόν εναντίον του -κατά την άποψή μου βλακώδους- σχεδίου του monorail περιμετρικά του κυρίως λιμένος. Όπως ανεφέρθη υπάρχουν πολύ πιο πρόσφορες (και πολύ πιο οικονομικές) λύσεις.
  6. Απ΄όσο εχω ακούσει/διαβάσει και για τα δύο ισχύει ότι η πολιτική απόφαση (Καραμανλή) ελήφθη κάτω από πίεση των τότε λεωφορειούχων. Την εποχή εκείνη υπήρχαν ακόμη ΕΚΤΕΛ και ΑΣΠΑ. Ας μην αγνοούμε όμως, σχετικά με το τράμ, ότι οι κυκλοφοριακές συνθήκες της εποχής στην πρωτεύουσα ήταν πολύ διαφορετικές. Αντικατεστάθησαν από τρόλευ και λεωφορεία τα οποία ήταν πιο ευέλικτα, ταχύτερα με μεγαλύτερη χωρητικότητα και μάλλον φθηνότερα. Ακόμη οι γραμμές του τραμ της εποχής εκείνης ήταν μετρικές. Όσο για το τραίνο του Λαυρίου ήταν αρχικά επέκταση από το Ν. Ηράκλειο της γραμμής της Κηφισσιάς. Ενα μέρος της γραμμής ενσωματώθηκε στους μετέπειτα ΗΣΑΠ και μετετράπη σε διεθνούς εύρους ενώ το υπόλοιπο τμήμα (μετρικό) το ανέλαβαν οι Σ.Π.Α.Πελοποννήσου λόγω μετρικού τροχαίου υλικού. Από της εμφανίσεως των φορτηγών αυτοκινήτων είχε χάσει πολύ μεταφορικό έργο και η επιβατική κίνηση ήταν ελάχιστη. Μεγάλο μέρος της χάραξης έχει εξαφανιστεί λόγω της ανοικοδόμησης της ευρύτερης περιοχής τουλάχιστον μέχρι τον Γέρακα. Ειχα διαβάσει πριν από μερικά χρόνια ένα οδοιπορικό που περιέγραφε λεπτομερώς τα τμήματα που σώζονται (αν το βρω θα το κοινοποιήσω). Αν θυμάμαι καλά σώζεται ένα μεγάλο τμήμα περίπου από Μαρκόπουλο μέχρι Λαύριο (και μερικοί όμορφοι αλλά παραμελημένοι σταθμοί). Παρόλο που σίγουρα χρειάζεται νέα χάραξη και φυσικά πλήρη ανακατασκευή των υποδομών οι εκτάσεις που ανήκουν στην Κ.Ε.Δ. (αν δεν τις έχουν παραχωρήσει) θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν σε μεγάλο βαθμό νομίζω. Ας μην ξεχνούμε ότι τα αρχικά πλάνα για μετρό, νέο αεροδρόμιο κλπ. έχουν εκπονηθεί πολλές δεκαετίες πριν (και συνδέονται και με την κατάργηση του τραμ κυρίως) αλλά βέβαια χρειάστηκε μισός αιώνας περίπου μέχρι να μπεί το νερό στο αυλάκι (αλήθεια η λέξη implementation κάτι μου θυμίζει αμυδρά αλλά δεν θυμάμαι ακριβώς τι😎) Υ.Γ. Στο διάστημα που μεσολάβησε μέχρι να γράψω τα παραπάνω σχολίασαν και άλλοι φίλοι. Ας με συγχωρήσουν που δεν μπόρεσα να λάβω υπόψιν τα σχόλιά τους
  7. pathfinder

    Ιταλία - Τουρκία

    αφού ο στόχος είναι τα τουρκικά να έρχονται δια θαλάσσης.
  8. pathfinder

    Ιταλία - Τουρκία

    Ευχαριστώ για τις εξηγήσεις αλλά δεν με διαφώτισαν. Φυσικά και πρόκειται για μεταφορικές και ασυνόδευτα. Σίγουρα επίσης υπάρχει λόγος που η UN επέλεξε την Πάτρα αλλά αυτός ο λόγος είναι που μου δημιουργεί απορία (με βάση τον μέχρι σήμερα τρόπο λειτουργίας της UN). Αν δεν μιλάμε για κάτι εντελώς νέο (π.χ. το πλοίο της UN να τερματίζει το δρομολόγιο στην Πάτρα και ο G να αναλαμβάνει την προώθηση σε διάφορα λιμάνια της Ιταλίας) -που και πάλι θα με ξένιζε- θα υποθέσω ότι η γραμμή της Τεργέστης θα προσεγγίζει και στην Πάτρα. Έχουν ελληνικό φορτίο που να δικαιολογεί την προσέγγιση και μάλιστα (από απόψεως transit time κυρίως, αλλά και κόστους ίσως) όχι στο ιδανικότερο λιμάνι? Θέλουν να εξυπηρετήσουν περισσότερα λιμάνια της Ιταλίας και το deviation στην Πάτρα τους συμφέρει καλύτερα από την χρησιμοποίηση ενός από τα λιμάνια της Ιταλίας που θέλουν να εξυπηρετήσουν? Σε συζητήσεις μας σχετικά με τις εξελίξεις στην Αδριατική έχω πολλές φορές καταθέσει την άποψη ότι τέτοιες εταιρείες προσαρμόζονται στα συστήματα μεταφορών και τις ανάγκες των φορτίων (πολύ ευχερέστερα από ότι οι δικές μας ναυτιλιακές) και συνεπώς δεν αμφισβητώ ότι κάποια συγκεκριμένη ανάγκη επιδιώκουν να καλύψουν με την επιλογή αυτή. Δεν έχω όμως ιδέα ποιά είναι η ανάγκη της επιλογής των Πατρών και γιαυτό ζήτησα τα φώτα όποιων γνωρίζουν κάτι παραπάνω.
  9. pathfinder

    Ιταλία - Τουρκία

    Έχει κάποιος περισσότερες πληροφορίες? Αν μιλάμε για φορτηγά μου ακούγεται αρκετά περίεργη επιλογή.
  10. pathfinder

    Seajets

    πράγματι είναι μια ελκυστική και αρκετά λειτουργική σελίδα. όσο για τα δρομολόγια, όσοι έχουν εμπειρία γνωρίζουν ότι ήταν, είναι και {δυστυχώς) μάλλον θα είναι στο περίπου και βάλε.
  11. pathfinder

    Bergensjord (IMO 9586617)

    αν εξαιρέσει κανείς το για τα γούστα μου "καρακίτς-περίτεχνο μουστάκι"🤫
  12. Αυτό είναι κατά την άποψή μου μια πονεμένη ιστορία την εποχή που "πουλούσαν" τα έργα και έφερναν ψήφους. Ένα λιμάνι χωρίς δική του αγορά, χωρίς καμμία υποδομή (εκτός λιμένος), έξω από τις πορείες των μεγάλων containerships, χωρίς συνδέσεις. Αν ο σχεδιασμός είχε την παραμικρή στρατηγική προοπτική κόσμο θα εύρισκαν. Άλλωστε αρχικά δημόσιο ήταν και αυτό. Αλλά και για επισκευές δεν νομίζω ότι μπορεί να έχτει κάποιο συγκριτικό πλεονέκτημα, εκτός της περιπτώσεως που τα έξοδα παραβολής στο Πέραμα όχι απλά αυξηθούν αλλά εκτιναχθούν. Σε αυτή την περίπτωση αυτοί που θα τρίβουν τα χέρια τους είναι οι άλλοι παίκτες τηε περιοχής μας.
  13. pathfinder

    Γενικές Απορίες

    Αν είσαι σε separation ή δίαυλο ή πορεία ΠΟΡΘΜΕΙΟΥ συμμορφώνεσαι με τους ισχύοντες κανονισμούς. Δεν το γνωρίζω σίγουρα αλλά υποθέτω ότι το να βρίσκεται κάποιος σε αγώνα δεν αλλάζει κάτι. Καλύτερα βέβαια να φυλάγεται κανείς έτσι κι αλλιώς διότι ειδικά τα ποστάλια πολλές φορές δεν σέβονται το Right of Way. Μου έχει τύχει επανηλειμμένα και σαν πλήρωμα ιστιοπλοϊκού αλλά και σαν επιβάτη ακτοπλοϊκού -τις περισσότερες με πλοίο που παλαιότερα έκανε Αργοσαρωνικό.
  14. pathfinder

    Syros Wind (IMO 8707771)

    νομίζω ναι παρ΄ όλο που δεν έχω GA. δείχνει να αυξάνει τον όγκο του FP. αρκετά χρήσιμο και στην καλύτερη στοιβασία "μακρουλών" φορτίων, περιoρίζει αρκετα τις ανάγκες σε dunnage. Βέβαια αναρωτιέμαι στην περίπτωση που ανέλαβε τον ρόλο του Ευστράτιος (στο οποίο παραπέμπει η "χουφτα") αν δεν είναι μειονέκτημα το ότι είναι μονάμπαρο. Δείχνει πράγματι προσεγμένο.
  15. Δεν θα μπω στο θέμα των επιβατών γιατί δεν είμαι γνώστης. Για το φορτίο -που είναι ο "βασιλιάς" όπως λένε- θα εκφράσω και πάλι την άποψη ότι 1- Από πλευράς νοοτροπίας οι Ελληνικές εταιρείες ειναι περισσότερο πλοιοκτήτες και λιγότερο εφοπλιστές. 2- Ειδικά στις μοναδοποιημένες μεταφορές ο κόσμος αλλάζει και οι "γραμμές" δίνουν την θέση τους σε "συστήματα μεταφορών". Όπως και οι μεμονομένοι φορτηγατζήδες σε πολύ πιο οργανωμένες δομές. 3- Ο έλεγχος των μεγάλων όγκων φορτίων απο την Ελλάδα είναι πιο δύσκολος. Οι Ελληνικές εταιρείες πιέστηκαν πολύ από τις δυσμενείς συγκυρίες, από την χαμηλή ανταγωνιστικότητα λόγω σημαίας, συνδικαλισμού και Υπουργείου και από την -κατά την κρίση μου- περιορισμένη πρόσβαση στην "αγορά" φορτίων (τα οποία εν τέλει είναι βεβαίως θέματα διοίκησης, αλλά δεν είμαι σίγουρος ότι έτσι το εννοούσε ο φίλος MILTIADIS). Όσο για το jumboisation είναι μια προσέγγιση που δουλεύει πολύ συχνά μειωνοντας το unit cost - αλλά όχι πάντα. Εγώ σαν επιλογή θα προτιμούσα το "optimization" (κατά την γνώμη μου πιο δύσκολο αλλά και πιο αποτελεσματικό).
×