Jump to content
Shipfriends

pathfinder

eMembers
  • Content count

    630
  • Joined

  • Last visited

Recent Profile Visitors

759 profile views
  1. St Damian (IMO 7128887)

    Αφορμής δοθείσης, εφόσον έτυχε να γνωρίζω λίγα περί Σκεντέρμπεη (τον οποίο θεωρούν οι Αλβανοί ως "εθνικό τους" ήρωα) θεώρησα σκόπιμο να παραθέσω δύο γραμμές σχετικές με την σημαντική μορφή του Καστοριανής (όπως υποδηλώνει και το επώνυμο) καταγωγής Καστριώτη. Ελπίζω η αντιδιαστολή μεταξύ St.Damian/Αγ. Δαμιανός να μην εξελήφθη σαν ειρωνικό ή επικριτικό σχόλιο, διότι σε καμμία περίπτωση δεν το εννοούσα έτσι. Για την ιστορία, μολονότι δεν διεκδικώ επαίνους για τις θρησκευτικές μου γνώσεις, νομίζω ότι υπάρχουν 2-3 St.Damian και άλλοι τόσοι St.Damianus (Αγ.Δαμιανοί)
  2. St Damian (IMO 7128887)

    Είναι αναντίρρητα νομίζω εικόνα του Γεωργίου Καστριώτη -Σκενδέρμπεη (Ισκεντέρ μπέη -Αλέξανδρο ηγεμόνα- φέρεται να τον ονόμασε ο Μουράτ Β) με μακεδονικό κράνος με διπλό κέρας. Χριστιανός εξισλαμισθείς που όμως επαναστάτησε και ανέκοψε την οθωμανική προέλαση. Λάβαρό του ο βυζαντινός δικεφαλος σε κόκκινο φόντο (προφανώς από εκεί προέρχεται και η σημαία της Αλβανίας). Ο πάπας Καλλίστρος Γ' τον προσφώνησε "Ιππότη του Χριστού" και "Αθλητή του Θεού". St Damian δεν είναι προφανώς ο Άγιος Δαμιανός. Υπάρχουν καθολικοί St. Damian. Για τον συσχετισμό -αν υπάρχει- δεν μπορώ να βοηθήσω.
  3. είναι βάρος, μόνιμο έρμα. Προφανώς η μόνιμη κλίση είχε δημιουργηθεί λόγω κάποιας παρέμβασης. Είτε αντιμετωπίστηκε αλλιώς είτε θα ξανατοποθετηθούν οι χελώνες.
  4. ασε γιατι θα πληρώνουμε επιδότηση και για αυτή την "άγονη" σε λίγο.
  5. Λιμενικό Σώμα

    Θα με πείτε σχολαστικό πάλι αλλά ας μας εξηγήσει το Λ.Σ. την ετυμολογία (και σημασία) της λέξεως "προσγειάλωση" παρακαλώ. Ναυάγιον η "Ελληνική"
  6. η απορία του BSD προφανώς λύθηκε, αλλά ο επισκέπτης του forum που δεν έχει ανάλογες γνώσεις, ίσως καραφλιάσει χειρότερα από εμένα, σχετικά με το ποιός πληρώνει τι. Με την άδειά και ανοχή (ελπίζω) του φίλου proud ας διευκρινίσω ότι στην συνηθέστερη περίπτωση ο ναυλωτής λοιπόν πληρώνει στον πλοιοκτήτη συμφωνηθέντα ημερήσιο ναύλο στον οποίο περιλαμβάνονται οι μισθοί κ.λ.π έξοδα του πληρώματος (και ο πλοιοκτήτης εξοφλεί την μισθοδοσία). Επίσης ο ναυλωτής προμηθεύεται και πληρώνει τα αναγκαία καύσιμα ανάλογα με τις ανάγκες του πλοίου. Για το θέμα της γκρίνιας εγώ τουλάχιστον έχω ξανατοποθετηθεί. Έχουμε -σαν λαός- νομίζω την τάση να τα θέλουμε όλα δικά μας (κακό δεν είναι βέβαια να ζητάει κανείς αρκεί να μπορεί να δεχτεί τον περιορισμό του "εφικτού"). Όσο για το "εν Άνδρω" για ποιά όρια μιλάμε? Στα "κόκκινα" της γραφικότητας θα τολμούσα να πώ.
  7. ειδήμων δεν είμαι αλλά δεν νομίζω ότι χρειάζεται να συζητάμε ένα τέτοιο ενδεχόμενο. Ούτε 19 σε καμμία περίπτωση θα πιάνανε και τις μηχανές θα τις έπαιρναν "υπό μάλης". Να μην σου πω ότι 2+1 (με τιμόνι) ισως να μην είχαν και μεγάλη διαφορά από 1+1 (πιθανόν κάπου 15 kn όμως)
  8. για επισκευή μιλάμε. Και αν ήταν απαραίτητο θα το έδινε έτσι κι αλλιώς το ναυπηγείο (τζάμπα φυσικά) ίσως με κάποιες προϋποθέσεις (όρους). Εξ' άλλου έχουν το "πρωτότυπο" (το πλοίο) στα χέρια τους
  9. το "ζορίζουν τις 3" μου δημιουργεί μια τεχνική απορία. Μπορούν αφού δουλεύουν σε ζευγάρια να ζορίσουν 1 από τις 2? Δεν θα τους "ταράξει" στα "overload alarms"? (άσε που τελικά μάλλον θα επανέλθουν στα 16 kn)
  10. Πρέπει να υπάρχουν πλήρη σετ σχεδίων τόσο στα ναυπηγεία όσο και στην πλοιοκτήτρια πιθανότατα δε (τα εγκεκριμένα) και στην Επιθεώρηση (αν δεν είμαι outdated), και στον νηογνώμονα.
  11. αν καταλαβαίνω σωστά την ερώτηση, υποθέτω ότι αφού δεν υπάρχει μετασκευή, θα ακολουθηθούν πιστά τα αρχικά, εγκεκριμένα σχέδια του κατασκευαστού (Daewoo)
  12. το πλοίο φαίνεται στο marinetraffic να βρίσκεται νοτιοανατολικά από το σημείο πρόσκρουσης. Το ρυμουλκούν προς τον Μυλοπότα?
  13. άσε που προφανώς λόγω της πρόσκρουσης και η πορεία του πλοίου ήταν μεταβαλλόμενη και όχι ευθεία. όπως επίσης και είναι πιθανότατο να υπήρξαν και μετατοπίσεις βράχων κλπ. Αντί των πλωτήρων επιπλέον άνωση θα μπορούσε να επιτευχθεί με την στεγάνωση δεξαμενών και απάντληση υδάτων αν αυτό ήταν πρακτικά εφικτό. Σίγουρα οι δικές μας εικασίες δεν προσφέρουν τίποτα στους ανθρώπους οι οποίοι έχουν σαφή εικόνα αλλά πιθανότατα -όπως ανέφερε παραπάνω ο Champion Jet_2- το πλοίο έχει "μαγκώσει" κάπου για τα καλά (όπως δείχνουν και οι ιπποδυνάμεις που χρησιμοποιήθηκαν μέχρι τώρα χωρίς αποτέλεσμα). Σκέπτομαι ότι μια δεύτερη πιθανότητα για χρήση "μπαλονιών" θα ήταν για να σταθεροποιήσουν το πλοίο (με πρόσθετη άνωση) αν χρειαστεί να του κάνουν μεγαλύτερη ζημιά από την υπάρχουσα προκειμένου να το απελευθερώσουν. Σε τέτοια περίπτωση δεν θα ήταν καθόλου απίθανο να χρειαστεί και μεταφορά του όχι με heavy lifter βεβαίως, αλλά με semisubmersible.
  14. Superferry (IMO 9110016)

    το είδα στο dock 3 κατά τις 21.30 με αρκετή κλίση αριστερά (μου φάνηκε?)
  15. συγνώμη για την πολύμηνη καθυστέρηση αλλά δεν φημίζομαι για την ...σπιρτάδα μου (Τώρα το είδα το θέμα). Αυτό που δεν είδα και δεν κατάλαβα είναι το πως προκλήθηκε η ζημιά στο ΠΡΩΡΑΙΟ τμήμα του πλοίου 'Οσο για τις φωνές μου φάνηκε να ακούω "το πλήρωμα, το πλήρωμα πάνω" αλλά δεν μπόρεσα να το "ερμηνεύσω".
×