pathfinder

eMembers
  • Content count

    607
  • Joined

  • Last visited

About pathfinder

Recent Profile Visitors

500 profile views
  1. εγω θα επαναλάβω την άποψη ότι όσο καλά και όμορφα και αν είναι, είναι πολύ μεγάλα για τις περισσότερες γραμμές εσωτερικού (με δεδομένη και την εποχικότητα). Και εξακολουθώ να υποστηρίζω ότι Ν.Σάμος, Ν.Ρόδος κ.α. εξ ανάγκης βρήκαν ρόλο στο εσωτερικό. Αν υπήρχε ρευστό θα μπορούσαν βέβαια να αντικαταστήσουν κάποια παλαιότερα (π.χ. Κρήτη)
  2. Μην γνωρίζοντας τι έχει διασωθεί από το πλοίο δεν μπορούμε να εκτιμήσουμε αν ισχύει. Γιατί αν η έκταση της ζημιάς είναι αυτή που φαίνεται και χρειάζεται πλήρη ανακατασκευή το hull εγώ θεωρώ ότι η εκτίμησή σου δεν ισχύει. Βάλε μεταφορά του κουφαριού, ξεμοντάρισμα και overhaul όσων έχουν διασωθεί, κόψιμο και ανακτασκευή του hull, πλήρες refit πάει μακρυά η βαλίτσα. Συν το ότι τελικά έχεις ένα "καινούργιο" σκάφος 14-15 ετών!!! Από την άλλη, αν το σκάφος πάει για scrap και το ενδιαφέρον επικεντρώνεται σε μηχανές-μηχανικά μέρη υποπτεύομαι ότι δεν θα το ανέφερε σαν αγορά "πλοίου". Όσο για την ασφάλεια -αν υπάρχει και ισχύει, λόγω της χρήσης του σκάφους- δικαιούχος είναι ο προηγούμενος ιδιοκτήτης. Θα μπορούσε ίσως -ανάλογα με το δίκαιο της χώρας που ισχύει- να εκχωρήσει τα δικαιώματα στον νέο ιδιοκτήτη. Αυτό εικάζω θα συνέβαινε σε δύο περιπτώσεις, είτε αν το αποτέλεσμα ήταν αβέβαιο (οπότε μπορεί να ισχύει το "κάλιο 5 και στο χέρι", οπότε "τζογάρει" ο αγοραστής) είτε αν για κάποιο λόγο ο νέος ιδιοκτήτης έχει (νομικά) σημαντικά καλύτερες πιθανότητες να τα διεκδικήσει. Το πιθανότερο είναι σε περίπτωση που υπάρχει κάποιο "σύνθετο" σενάριο να μην μάθουμε πολλά παραπάνω. Πάντως όσο και αν (ακόμη τουλάχιστον) είμαι κάθε άλλο παρά fan των υπηρεσιών της εταιρείας, φαίνεται ότι τα τελευταία χρόνια παίζουν σπουδαία "μπαλίτσα" που θα έλεγε και ο Αλέ
  3. Καί εγώ αναρρωτιέμαι την σκοπιμότητα αυτής της αγοράς. Ας μην ξεχνάμε ότι το "πλοίο" είναι αλουμινοκατασκευή και δεν ξέρω αν και πόσα θα εξοικονομήσει ανακατασκευάζοντάς το, σε σύγκριση με μια νέα κατασκευή. Όσο για τα "χρέπια" (αφού διευκρινήσω ότι είναι ένας χαρακτηρισμός που δεν με αντιπροσωπεύει για κανένα πλοίο) θα εκφράσω την άποψη ότι για πολλά χρόνια τα πλοία του δεν ήταν ιδιαίτερα αξιόπιστα αλλά φαίνεται ότι πλέον τα τελευταία 2-3 χρόνια υπήρξε σημαντική βελτίωση στον τομέα αυτό. Πέρα από το τεχνικό τμήμα σε ένα βαθμό αυτό οφείλεται και στην στρατηγική του να υπάρχουν αρκετά πλοία εκ των οποίων ταξειδεύουν τα καλύτερα. Αν από την άλλη το θέλουν για "κανιβαλισμό" σίγουρα θα έχουν κάνει τους υπολογισμούς τους. Ας μην μας διαφεύγει επίσης ότι πιθανότατα μια ιδιαίτερη σχέση έχει καλλιεργηθεί με την Incat και ίσως "παίζουν" και πράγματα τα οποία δεν φανταζόμαστε.
  4. μου δείχνει ηλεκτρομηχανή ή κάνω λάθος? Αν ναι γιατί συνέχισε με 1 μηχανή? γνωρίζεις?
  5. αυτό είναι το πλοίο για το οποίο ο ΥΕΝ δήλωσε ότι ήταν ακυβέρνητο και ζήτησε βοήθεια?
  6. Ισως δεν ήμουνα αρκετά σαφής αλλά αυτά καλύπτει το αν "τα βρίσκετε" στα χρήματα. Μάλιστα σε μεγαλύτερης διάρκειας ταξείδια παίζουν ρόλο και άλλα χαρακτηριστικά του πλοίου (στους αρκετά σύνθετους υπολογισμούς) που μπορεί να κάνουν την διαφορά στο αποτέλεσμα. Το "performance" πέρα από την ικανοποίηση του πελάτη, επηρεάζει φυσικά το οικονομικό αποτέλεσμα του ταξειδιού. Επίσης στο συγκεκριμένο σημείο η αναφορά μου ήταν σε επαναλαμβανόμενες ναυλώσεις για "ταξείδι" και όχι για "περίοδο". Ίσως το κριτήριο για την μη επιλογή του να είναι η (θεωρητικά) χαμηλότερη ταχύτητά του , η αδυναμία του να φιλοξενήσει επιβάτες/οδηγούς (ποιός θα μπορούσε να ξέρει τα κριτήρια αν δεν είναι ο αρμόδιος?) Επίσης κανείς δεν μπορεί να ξέρει αν έψαξαν εγκαιρα και δεν βρήκαν άλλο κατάλληλο υποψήφιο, αν υπήρχε εφησυχασμός επειδή είχαν εκτιμήσει ότι κάποιο π.χ. της ΑΝΕΚ θα υπήρχε διαθέσιμο (και άρχισαν να τρέχουν όταν ναυλώθηκε πλέον και το τρίτο). Εγώ θα ήθελα να είχα δει στα χρώματά τους έναν από τους "αγαπημένους σου δεινοσαύρους" -αν και δεν ξέρω αν τους το επέτρεπαν οι μανούβρες τους-, αλλά βλέπεις τους "τσίμπησαν" άλλοι ... Aπό όσα ακούγονται φαίνεται για το Med Star ότι τα πράγματα μάλλον είναι καλύτερα από όσο έδειχναν αλλά λίγη υπομονή και θα μάθουμε τι μέλλει γενέσθαι.
  7. Δεν μπορώ παρά να διαφωνήσω ριζικά με τα παραπάνω Το παράδειγμα το οποίο αναφέρεις δεν είναι συγκρίσιμο διότι άλλο το πλήθος και ο τρόπος κίνησης φορτηγών πλοίων (και φορτίων) και άλλος ο τρόπος λειτουργίας μιας τακτικής γραμμής. Στην χρονοναύλωση υπάρχει πάντα το θέμα της επιστροφής του πλοίου και ο μόνος λόγος να το κάνει αυτό ένας trader είναι να είναι οικονομικά η πλέον ενδεδειγμένη λύση και βεβαίως να είναι ανάλογες οι εμπορικές του συμβάσεις (ίδιες περίπου πορτάδες, ίδια ταξίδια κλπ. ή συμβόλαια "διπλής κατευθύνσεως" και για να αναφέρω ένα υπεραπλουστευμένο -χαζό- παράδειγμα εισάγονται ξύλα και εξάγονται στην ίδια περιοχή παρόμοιες πορτάδες παλέτες). Αντίθετα ένας liner operator (π.χ. container line ή car carrier πολύ δε περισσότερο μια ακτοπλοική) σπάνια μπορεί να ναυλώσει ένα πλοίο σε βάση trip out για την κάλυψη μιας έκτακτης ανάγκης. Η δική μου εμπειρία (και όχι απλά γνώμη) είναι ότι τα πλοία, τα οποία έχουν καλό performance τα ναυλώνει ένας εφοπλιστής (operator-όχι πλοιοκτήτης) ξανά και ξανά αν και όταν βρίσκονται στον κατάλληλο τόπο τον κατάλληλο χρόνο και αν τα "βρίσκετε" στα χρήματα για πολλούς αρκετά προφανείς λόγους. Η ηλικία του πλοίου είναι ένας "μπούσουλας" και γιαυτό η 15ετία θεωρείται το "συμβατικό" όριο μοντέρνου και υπερήλικου πλοίου (το οποίο επηρεάζει διάφορες παραμέτρους). Αλλά ο κάθε νουνεχής άνθρωπος μπορεί να δεχτεί φαντάζομαι ότι ενα πλοίο 15 ετών παρά μια μέρα δεν είναι εξ ορισμού καλύτερο από το αδελφό του που είναι 15 ετών +1 ημέρα έστω και αν αντιμετωπίζεται σαν τέτοιο (λέμε τώρα). Για το θέμα του Med Star και της Blue Star θα τοποθετηθώ ως εξής: Η ανάγκη επιπλέον πλοίου μερικούς μήνες το καλοκαίρι (προφανώς για να εξυπηρετήσει την πελατεία της χωρίς να διαφοροποιήσει τα επιχειρηματικά της σχέδια) φάνηκε ήδη τον προηγούμενο χρόνο. Με τα τωρινά οικονομικά δεδομένα και λόγω της σαιζόν η κάλυψη μιας τέτοιας ανάγκης από ένα πλοίο που να ταιριάζει στο προφίλ της εταιρείας θα ήταν πολύ δύσκολη. Η περυσινή επιλογή (επίσης -κατά την άποψή μου- όχι στα στάνταρντς της εταιρείας) δεν ήταν διαθέσιμη. Μετά την κινητικότητα που παρατηρήσαμε φέτος σε Ιταλία/Ισπανία οι διεθνείς επιλογές πρέπει να ήταν μάλλον πολύ περιορισμένες. Συνεπώς δεν νομίζω να υπήρχαν πολλές επιλογές στο τραπέζι άρα ήταν θέμα μάλλον το κάνω (με ότι αυτό συνεπάγεται) ή δεν το κάνω (δυσαρεστώντας ίσως την πελατεία μου). Προσωπική μου κρίση είναι ότι αν το πλοίο ήταν σε κακή κατάσταση, όπως αναφέρουν ορισμένοι φίλοι, κακώς ρισκάρισε το όνομά της. Αν όμως έγινε κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε το πλοίο να είναι σε λογικά καλή κατάσταση (και το ατύχημα ήταν αποτέλεσμα της "κακιάς στιγμής") τότε μάλλον και εγώ θα έκρινα ότι πρέπει να εξυπηρετηθεί η πελατεία έστω και με ένα πλοίο που δεν ταιριάζει στην "εικόνα" της. Πέρα από τα παραπάνω ιδιαίτερο ενδιαφέρον πλέον παρουσιάζει το "τώρα τι?"
  8. αυτό το επεξηγηματικό "ρεσάλτο" είναι όλα τα λεφτά. Κατά τα άλλα συγχαρητήρια στο ΛΣ για την επιτυχία του (έστω και αν θα ήταν πιό ολοκληρωμένη εφόσον θα είχαν καταφέρει με καλύτερη οργάνωση/σχεδιασμό να ακινητοποιήσουν και τα φορτηγά και το ταχύπλοο)
  9. κατι μου λέει ότι του χρόνου το runner θα έχει και ένα touch σε μπορντοκοραλλοκόκκινο (κανένα Ταζ Μαχάλ κατάλληλα χρωματισμένο στον καθρέφτη?). Βέβαια το ότι συζητάμε -έστω και με κριτική διάθεση- για τα πλοία και την εταιρεία εξυπηρετεί την διαφήμισή της, πολύ δε περισσότερο όταν γνωρίζουμε ότι η εταιρεία -άσχετα με την διαφήμιση- στο αντικείμενό της είναι σοβαρή και αξιόπιστη.
  10. λογικά για να μιλάμε για εγκατάλειψη θα εκρίθη η κατάσταση σαν αρκετά σοβαρή και επικίνδυνη. Φοβάμαι ότι αυτό ήταν το τελευταίο του ταξίδι. (και η δρομολόγησή του ΠΣΙ τελικά θα μείνει όνειρο κάποιων )
  11. Φίλοι μου το να "γίνει η στραβή" δεν είναι δύσκολο και το έχουμε διαπιστώσει σε ποικίλες περιπτώσεις. Ένα κομμένο σωληνάκι που "πιτσιλάει" ή ένα τενεκεδάκι λάδι παρατημένο σε λάθος σημείο, μια "καπνισμένη" εξαγωγή, έχουν προξενήσει φωτιές πολλάκις (προσοχή στο ομόηχο ). Και το γεγονός ότι ένα προσεγμένο πλοίο έχει ίσως λιγότερες πιθανότητες να έχει τέτοια τύχη δεν αλλάζει ιδιαίτερα τα δεδομένα της "κακιάς στιγμής". Εκείνο το οποίο σίγουρα είναι σημαντικότατο είναι η αντίδραση των συστημάτων ασφαλείας και του πληρώματος στην "στραβή" ώστε το κακό να μην πάρει έκταση (στις φωτογραφίες φαίνεται εν πρώτοις ότι η φωτιά μάλλον πήρε αρκετή έκταση). Νομίζω ότι δεν πρέπει να βιαζόμαστε όσον αφορα τις κρίσεις μας μέχρι να μάθουμε περισσότερα για το τι συνέβη. Ακόμη (επειδή είναι γνωστή και η υπερβολή που μας χαρακτηρίζει σαν ράτσα) ας μην αναπαράγουμε χαρακτηρισμούς όπως "κουρέλι" κλπ. (το οποίο μπορεί να είναι και υπερβολή κάποιου ο οποίος βρέθηκε απο το μηχανοστάσιο του Πάτμος στο μηχανοστάσιο του Σταρ). Είναι γεγονός ότι η χώρα από την οποία μας ήλθε δεν φημίζεται για ιδιαίτερη επιμέλεια σε συντήρηση πλοίων όπως είναι γεγονός ότι το πλοίο είναι κάπου 40 χρονών και έχει μπόλικη "ταλαιπωρία" στην καμπούρα του. Από την άλλη αναφέρουν φίλοι πως στο πλοίο επενδύθηκαν χρήματα και βεβαίως οι operators του πλοίου έχουν ιδιαίτερα καλή φήμη στην συντήρηση των πλοίων τους. Θα μου φαινόταν περίεργο, όσο ανάγκη και να είχαν, να ναυλώσουν ένα "κουρέλι". Τέλος πάντων λίγη υπομονή και θα μάθουμε φαντάζομαι περισσότερες λεπτομέρειες για το τι και πως συνέβη. Όσο για αντικατάσταση με τα τωρινά δεδομένα σίγουρα δεν θα είναι εύκολη υπόθεση.
  12. έχεις δίκιο, δεν έλαβα υπόψιν το Φ.Π.Α. Βέβαια υποθέτω ότι τουλάχιστον ένα μέρος του Φ.Π.Α. ανακτάται/εκπίπτει από δαπάνες, αλλά ας μην σκοτίζουμε και τον αρχιλογιστή . Για να είμαι ειλικρινής δεν σκοπεύω να δρομολογήσω ταχύπλοο στο εγγύς μέλλον
  13. νομίζω διυλίζουμε λίγο τον κώνωπα σχετικά με τις μέγιστες ταχύτητες. Το ζήτημα είναι πόσο μπορούν/θέλουν να το πάνε το πλοίο σε συνθήκες υπηρεσίας. Το Highspeed το έχουμε δεί να κινείται γύρω στο 40άρι ενώ -εγώ τουλάχιστον που δεν παρατηρώ φανατικά τις ρότες- το Tera όχι. Ούτως η άλλως λίγη σημασία έχει αφού τα πλοία -εφέτος τουλάχιστον- δεν είναι "απέναντι" και ανταγωνισμός του Tera είναι το σαφώς πιό αργό Runner. Αν έπρεπε να εκφράσω μια -επιχειρηματική - προτίμηση τότε θα έκλινα σαφώς προς το highspeed. Επειδή δεν γνωρίζω τα της ακτοπλοίας σοκαρίστηκα με το 40% φόρους και κρατήσεις που υπολογίζει ο Nick. Μου ακούγεται εξαιρετικά υψηλό ποσοστό (εκτός αν προσπάθησε να συμπεριλάβει και τον φόρο εισοδήματος αλλά και πάλι...)
  14. θα ήταν ενδιαφέρον να μπορούσαμε να δούμε και την αριστερή τους πλευρά.
  15. Υπό ποία ιδιότητα θα συνέχιζε ο Λεβεντάκης αν δεν βρισκόταν η χρυσή τομή με τους πλοιοκτήτες και "αποσύρθηκε" δηλαδή? Εξ όσων γνωρίζουμε είχε ναυλώσει το πλοίο και πιθανότατα είχε και option αγοράς. Με τα όσα συνέβησαν η λογική λέει ότι πιθανότατα δεν έκανε χρήση του δικαιώματος αυτού.Εκτός αν είχε ασκήσει το δικαίωμα και κατόπιν "ανέκρουσε πρύμνα" εις ήν περίπτωση θα είχε καταβάλλει και το προβλεπόμενο τίμημα και θα το διεκδικούσε πίσω, το οποίο θα μου έκανε τεράστια εντύπωση. Μπορεί εγώ να μην έχω καταλάβει καλά αλλά η εντύπωσή μου είναι ότι οι πλοιοκτήτες "έφαγαν φέσι" και για την περίοδο της ναυλώσεως. Άσε που θα ήταν σχεδόν αδύνατο αν το είχε πληρώσει να διεκδικήσει εκ των υστέρων τα χρήματα πίσω. Εικάζω -για να το θέσω λίγο "δημοσιογραφικά"- ότι το "αποσύρθηκε" διέρρευσε από "κύκλους Λεβεντάκη" για προφανείς λόγους. ΄Οσο για το αν υπήρξε συμβιβασμός η αν τελεσιδίκησε το θέμα -δεν γνωρίζω- δεν είναι απίθανο να μην έχει συμβεί τίποτα από τα δύο, ειδικά αν η υπόθεση που διετύπωσα παραπάνω έχει βάση.