Jump to content
Shipfriends

kyr1

eMembers
  • Posts

    1,225
  • Joined

  • Last visited

About kyr1

  • Birthday May 30

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Lost in space

Uncategorized

  • Location
    Athens
  • Interests
    surfing, photography
  • Occupation
    cargo surveyor

Recent Profile Visitors

7,100 profile views
  1. Μια τρισάθλια φωτογραφία (άλλα χρόνια τότε, άλλα κινητά) από το ΑΚΤΑΙΑ ΟΕΣΑΡΒΙ όπως το γνωρίσαμε κάπου 11 χρόνια πριν, (λογικά) στην Ελευσίνα, κατά τη διάρκεια φόρτωσης. Δείτε το ΠΕΙΡΑΙΑΣ κάτω από το όνομα του πλοίου. Προφανώς φορτώνονται πρώτα τα πίσω αμπάρια. Επίσης ενδιαφέρον έχει το manifold το οποίο είναι σα σκουληκαντέρα.
  2. Από τα μπονκεράδικα που άμα τα έβλεπες από μακριά ξεφόρτωτα καταλάβαινες ότι μέσα θα γίνεται πανηγύρι πανηγύρεων. Γι'αυτό και μια φορά που έσκασε επιθεώρηση στον Ασπρόπυργο και το συγκεκριμένο είχε δέσει για να πάρει φορτίο, έπεσε σύρμα και κόπηκαν φορτώσεις, μανιφολντς, χέρια, πόδια, μαζεύτηκαν κάβοι και το πλοίο έγινε μπουχός (δηλ. πήγε στη ράδα - και δεν ήταν το μόνο-...)
  3. Τραγική έλλειψη κουλτούρας ασφαλείας σε όλα τα επίπεδα (λιμενικό-εταιρείας-πληρωμάτων) Το @#$%^&*¨ το safety first, που το γκαρίζουμε με το που πατάμε πόδι σε ντόκο δεν το είχαν ούτε κατά νου ; Τραγική η απαξίωση της ανθρώπινης ζωής Τραγική έλλειψη ναυτοσύνης. Από Έλληνες ναυτικούς πραγματικά ασυγχώρητο, είναι ντροπιαστικό και είναι ο ουσιαστικός λόγος που οι ποντοπόροι πάντοτε έβλεπαν τους ακτοπλόους με καχυποψια.
  4. Ακόμα και μετά από τόσα χρόνια, με το που βλέπω τα slop tanks πλώρα μου έρχεται να αρχίσω τα βρισίδια...
  5. Ένα πολύ ενδιαφέρον άρθρο αναφορικά με το ατύχημα όπου καταδεικνύει σωρεία λαθών και εσφαλμένων εκτιμήσεων από την πλευρά της φρεγάΔας. Έχει link και για το report του Norwegian safety investigation authority. Η χαώδης διαφορά επιπέδου του άρθρου (καίτοι ανυπόγραφο) με τους δικούς μας "ερευνητές δημοσιογράφους" δε συζητείται καν. Οι δικοί μας θα εστίαζαν κατά 96.4% στις 6 γραμμές της εισαγωγής: "Some hasty judgements were made by those speculating about the event, with some suggesting the accident “must have been the fault of the tanker crew as a highly trained naval personnel on board a modern warship with sophisticated sensors would be unlikely to make such a mistake.” Some also assumed the subsequent sinking was because: “the ship must have been poorly constructed by the Spanish shipbuilder Navantia as warships are specifically designed to survive damage and flooded compartments”. Ευτυχώς δεν υπήρξαν απώλειες. Στα δικά μας, ένα kudos στο δικό μας ΠΝ που αν και μεγάλο μέρος του στόλου λείπει για μακρά χρονικά διαστήματα (δε θα πιάσω καν την κινητοποίηση του '20) ασκείται ακατάπαυστα σε διάφορα σενάρια τα οποία εμπλέκουν πολεμικές επιχειρήσεις αλλά και όχι μόνο, συμμετέχει σε αποστολές τόσο εντός όσο και εκτός, τα ατυχήματα σπανίζουν, άλλο που δε μπορούν να εκλείψουν. Όμως η κάλυψη και η διερεύνηση των αιτίων από το ΠΝ της φίλης χώρας βρίσκεται σε άλλο επίπεδο. Για μας ας μη μιλήσω καλύτερα, έχουμε πολλά να διδαχθούμε...
  6. Οι διάλογοι μέσω ασυρμάτου τη νύχτα του ναυαγίου. Τους ακούς και σου σηκώνεται η τρίχα. Εντωμεταξύ στα σχόλια από κάτω χαμός.
  7. Το πλοίο που σήκωσε τη ΝΕΛ στο Θεό και που όταν σταμάτησε, λόγω έλλειψης συντήρησης, έσβησε μαζί του και η ΝΕΛ. Πολλές οι αναμνήσεις παίδες. Ένα από τα ταξίδια μου, παιδί ακόμα, με άσχημο καιρό (δεν ηταν το πιο καλοτάξιδο εδώ που τα λέμε). Πολλά εξπρες από Μυτιλήνη. Φαντάρος από Αθήνα που λόγω καθυστέρησης της αναχώρησης από το στρατόπεδο έχασα το Θεόφιλος και πήρα το Μυτιλήνη που έφευγε κάποιες ώρες αργότερα. Το πρώτο ταξίδι του σκύλου μου με πλοίο (την ανεβάσαμε σηκωτή 2 άτομα στα κλουβιά του τελευταίου καταστρώματος). Μια επιστροφή καλοκαίρι του '11 που 20αριζε ακόμα. Και πόσα άλλα. Ένα καράβι βράχος αξιοπιστίας, το οποίο αν δεν είχε στην πλάτη του τόσα χρέη, ίσως ταξίδευε μέχρι σήμερα (σε αλλη εταιρεία βεβαια). Έγραψε την ιστορία του κι αυτό. Και οι περισσότερες σελίδες ήταν λαμπρές!
  8. Τα 209/1200 έχουν μια δεκαετία λιγότερη στην πλάτη τους αν και χωρίς εκσυγχρονισμό (πλην του Ωκεανός φυσικά) οπότε θεωρώ ότι τη δουλειά τους την κάνουν και ότι δε συμπληρώνουν απλά τους αριθμούς. Για τα άλλα 2 1100, υποθέτω ότι υπόκεινται στους περιορισμούς της ηλικίας τους και ότι το τέλος τους είναι κοντά. Δεν ξέρω αν το Πρωτεύς έπαιξε ενεργό ρόλο το καλοκαίρι του '20, πάντως το ότι γενικώς οι υποβρυχιάδες μπήκαν στους γερόλυκους των 40 και 50 ετών για να επιτελέσουν το καθήκον τους λέει πολλά και για τη ναυτοσύνη τους και για την ποιότητα των υπηρεσιών συντήρησης στις βάσεις. Έχω διαβάσει κι εγώ διαβάσει για μεταχειρισμένα, τα οποία είναι και η μοναδική λύση εαν θέλουν να ενισχυθεί ο στόλος άμεσα. Για να δούμε...
  9. Δεν ήξερα ότι παροπλίστηκε το συγκεκριμένο. Κάπως περίεργο καθώς είναι το νεώτερο της κλάσης του (αν και προφανώς με μικρή διαφορά από τα υπόλοιπα). Το ΠΝ ξέρει τα τι και τα πως. Επίσης περίεργο πως επιλέχθηκε το συγκεκριμένο για μουσείο και όχι πχ το Γλαύκος το οποίο ήταν και το πρώτο της κλάσης του παγκοσμίως. Λογικά και τα υπόλοιπα 2 δε θα αργήσουν καθώς είναι στα απώτατα ηλικιακά όρια Θα αντικατασταθούν αλλά προφανώς όχι άμεσα. Εναλλακτικές υπάρχουν τόσο σε μεταχειρισμένα (αν και όχι πολλές) όσο και σε καινούργια (πολύ ακριβές).
  10. Σύμφωνα με το equasis στις 28/4 πέρασε PSC στο Callao. Ακμαίο το βαποράκι! Κι επειδή θυμάμαι ακόμα πρώην συνάδελφο να μου διηγείται το σκηνικό που επέστρεφαν άδειοι (λογικά σε ballast, δηλαδή γέμιζαν ένα από τα αμπάρια του με νερό) στην Αθήνα κι έξω απ το Σούνιο τους έπιασε χοντρή κακοκαιρία, με τον καιρό κόντρα να τους κοπανάει σαν τα χταπόδια, τη μηχανή στο φουλ, το δρομόμετρο όμως στο μηδέν και με τον καπετάνιο στο πηδάλιο - να του έχει ανοίξει η μύτη από την πίεση- δε νομίζω να ήθελα να κροσσάρω τον Ατλαντικό μέσα σ'αυτό το τανκεράκι. Θυμάμαι επίσης με νοσταλγία μια Κυριακή του Πάσχα στο ΧΙΙΙ (εξ επιλογής, για να κάνω παρέα στο συνάδελφο που είχε βάρδια) σε ένα κλίμα οικογενειακό και οικείο. Η δουλειά δουλειά αλλά η μέρα είχε ειδικό φαγητό ("ΘΑ ΦΑΣ!!!") λιγότερη πίεση, και μια πιο χαλαρή ατμόσφαιρα. Μια μέρα που έμοιαζε, ελέω δουλειάς, σαν όλες τις άλλες χωρίς όμως να είναι...
  11. Ο φίλος @polmytτα είπε όλα. Μπορεί πάντοτε να μου άρεσε το Μυτιλήνη αλλά τις περισσότερες φορές η εκκίνηση των καλοκαιρινών διακοπών ήταν συνυφασμένη με Θεόφιλο. Ή "το οκνό" όπως το έλεγαν στο νησί. Πολλά τα ταξίδια λοιπόν. Πολλές οι αναμνήσεις. Ήταν λάθος που διαφημίστηκε ως κάτι που δεν ήταν (πολυτελές). Ήταν όμως χρηστικό, κατάπινε κόσμο, είχε καλό γκαράζ και ήταν στιβαρό στον καιρό. Ήταν άδικο που ταλαιπώρησε πολύ κόσμο, όμως δεν έφταιγε το πλοίο αλλά τα τζιμάνια που διαχειρίζονταν την εταιρεία. Στο πλοίο έχω κάνει και bunkering, οπότε έχω συνδεθεί ακόμα περισσότερο. Το πλοίο υπήρξε η αφορμή για να γνωρίσω το shipfriends και να περάσω ατελείωτες ώρες με τη συντροφιά του. Θυμάμαι ακόμα σε μια από τις εσωτερικές καμπίνες που ήταν χαμηλά, κοντά στο επίπεδο του γκαραζ όπου είχε μέσα ένα τυφλό "παράθυρο" το οποίο άνοιγε. Όταν το άνοιξα λοιπόν είδα ένα πολύ στενό χώρισμα που χωρούσε ίσα-ίσα ένα στενό διάδρομο. Ποιος να ξέρει που πήγαινε... Το κορυφαίο βίντεο (εξ ου και τόσα εκατομμύρια θεάσεων) που λέει πολλά για το πλοίο αλλά και για την ελληνική ναυτοσύνη εν γένει (αξίζει να διαβάσει κανείς από κάτω τα σχόλια ξένων καπετάνιων και εν γένει ναυτικών) είναι αυτό. Υπηρέτησε το Β. Αιγαίο για πολλά χρόνια. Και έγραψε την ιστορία του. Με τις καλές και τις κακές του στιγμές. Για μας που το ταξιδέψαμε είναι ένα τσίμπημα, όμως στη ζωή υπάρχει η αρχή και το τέλος. Και μια φωτογραφία από το μακρινό πια 2008 (για την ακρίβεια στις πληροφορίες αναφέρει 1/5) πριν την αναχώρησή μας από τη Λέσβο. Δε θυμάμαι πια αν την έχω ανεβάσει ξανά.
  12. Νοσταλγία σίγουρα! Τα πρώτα μου ταξίδια με καράβι έγιναν με τη Σαπφάρα! Ίσως να έχεις και δίκιο σχετικά με το εσωτερικό του, εμένα δε μου έκανε εντύπωση βέβαια αλλά ήμουν μικρός για να έχω κριτήριο. Εξωτερικά το πλοίο για μένα ήταν ένα κουκλί, πέραν της πλωράκλας φυσικά, γλυστρούσε στα κύματα με πολλή χάρη, κάτι που φαίνεται και στο βίντεο που ανέβηκε πιο πάνω! Έχω στα άλμπουμ μου μια φωτογραφία από τα τελευταία της ταξίδια από Θεσσαλονίκη, θα κοιτάξω να τη βρω. Θυμόμαστε το μήνα που έφυγε ;
  13. Βρήκα αυτό το αφιέρωμα στο tube για τη Σαπφάρα. Δεν έχω προλάβει να το δω όλο, για την ακρίβεια εχω δει πολύ λίγο, αλλά έχει πολλές φωτογραφίες από την καραβαρα. Κάποιες τις έχουμε ξαναδεί, τώρα τι και πως, ένας Θεούλης ξέρει. Πάντως αγάπη μεγάλη το πλοίο, έφυγε όσο η ΝΕΛ ήταν ακμαία γι'αυτό και κρατήθηκε σε ένα επίπεδο. Δεν θυμάμαι βεβαια να είναι κάτι το φοβερό μέσα αλλά για την εποχή του ήταν τόσο-όσο. Πάντοτε μου έκαναν εντύπωση τα πλευρικά παράθυρα που έπιαναν με γάντζους (στο 2.18 παίρνουμε μια ιδέα).
  14. Έχω δει τανκερς που είναι πιο στενά ακόμα και δε δείχνουν τόσο αίσχος! Δεν ξέρω αν φταίει η πλώρη που ενώ ξεκινάει ωραία καταλήγει να μοιάζει σα κομμάτι παστίτσιο, η υπερκατασκευή στο τελευταίο ντεκ (μου θύμισε τον Αγ. Ραφαήλ) και όλη η διαρρύθμιση του κομοδέσιου, το απαράδεκτο χρώμα ή όλα αυτά μαζί. Από τα ωραιότερα βίντεο που έχω δει! Το βαποράκι είναι ο ορισμός του κακάσχημου, όμως αυτό μικρή σημασία έχει, μακάρι να προσφέρει καλές υπηρεσίες!
×
×
  • Create New...