Jump to content
Shipfriends

Orestis

eMembers
  • Content count

    3,823
  • Joined

  • Last visited

  1. Hellenic Seaways

    Αποτιμήσεις εις είδος δεν είθισται να γίνονται, συνεπώς ας δούμε τι προκύπτει από τους αριθμούς. Για την HSW έγιναν μέσω των αγοροπωλησιών μετοχών 3 αποτιμήσεις τα τελευταία 2 χρόνια: 1. H αγορά μετοχών από τις Μινωικές προκειμένου να αποκτήσουν τον έλεγχο της εταιρείας: € 32,8 εκ. για 11,78 εκ. μετοχές – αποτίμηση 2,78 € ανά μετοχή 2. Η αγορά του ποσοστού της Πειραιώς από την Attica (την ακριβή αποτίμηση της οποίας θα έχουμε όταν ολοκληρωθεί η AMK που προβλέπεται). 3. Η αγορά του ποσοστού των Μινωικών από την Attica: € 78,5 εκ. για 37,66 εκ. μετοχές – αποτίμηση 2,08 € ανά μετοχή. Λαμβάνοντας την 3η αποτίμηση ως πιο αντιπροσωπευτική (καθώς είναι η πιο πρόσφατη και μεγαλύτερη σε αριθμό μετοχών) βλέπουμε πως είναι διπλάσια της λογιστικής αποτίμησης της εταιρείας (1,04 € ανά μετοχή βάσει του ισολογισμού της 31ης Δεκεμβρίου 2016) και 8,8 φορές το EBITDA της. Αυτοί είναι δύο αντιπροσωπευτικοί δείκτες βάσει των οποίων μπορεί να γίνει σύγκριση με οποιαδήποτε άλλη εξαγορά του κλάδου, σε Ελλάδα ή εξωτερικό.
  2. Με δεδομένο πως το πλοίο έχει την επιδοτούμενη γραμμή και εξυπηρετεί με μεγάλη επιτυχία τα νησιά που προσεγγίζει, δεν νομίζω πως θα δούμε σημαντικές αλλαγές στα δρομολόγια του.
  3. Κρήτη - Κυκλάδες

    To HS 7 θα παραμείνει στη γραμμή του,
  4. Μια πρώτη ανάγνωση του deal από το euro2day
  5. Κοντά στην απόκτηση του 100% του μετοχικού κεφαλαίου της HSW βρίσκεται η Attica Group ΑΤΤΙΚΑ +4,35% καθώς επήλθε, σύμφωνα με πληροφορίες, συμφωνία με τις Μινωικές Γραμμές για την εξαγορά του 48,5% της HSW που κατείχε η εισηγμένη. Η συμφωνία προβλέπει την εξαγορά του 48,5% με καταβολή μετρητών, ενώ θα ακολουθήσει η απόκτηση δυο πλοίων του ομίλου Attica-Hellenic Seaways από τις Μινωικές Γραμμές. Με αυτό τον τρόπο λύνεται το… «κουβάρι» των εξελίξεων στην HSW με την Attica να αποκτά το 100% του μετοχικού της κεφαλαίου, τρέχοντας με άλλη άνεση τις διαδικασίες έγκρισης της συγχώνευσης από την Επιτροπή Ανταγωνισμού. www.euro2day.gr
  6. Acciona Trasmediterranea

    ACCIONA sells Trasmediterranea to naviera Armas Group The transaction responds to ACCIONA's strategy of adjusting and strengthening its business model, focused in sustainable infrastructure and renewable energy The transaction values the company at 419 million euros, which could potentially reach 435 million euros ACCIONA has reached an agreement to sell its 92.7% stake in Trasmediterranea to the Naviera Armas Group. ACCIONA's stake is being sold for 260.4 million euros, and the buyer will assume 127.3 million euros of debt owed by Trasmediterranea to ACCIONA group companies. The final price could increase by up to 16 million euros as a function of the combined group's future EBITDA performance. This transaction sets the company's enterprise value (100%) at between 419 and 436 million euros. The deal will foreseeably be completed in the first quarter of 2018, once it has been approved by the Spanish competition authorities. The disposal responds to ACCIONA's goal of concentrating on its core strategic lines of business: sustainable infrastructure and renewable energy. ACCIONA Chairman, José Manuel Entrecanales, stated: "This transaction enables ACCIONA to adjust and strengthen its business model, focused in the areas of sustainable infrastructure and renewable energy, in line with market expectations. Consequently, it was decided to close this deal at an opportune time as the shipping sector is entering a recovery phase, and following a process of improving the company's operating efficiency; the buyer is a Spanish industry player that is very familiar with the market, which will undoubtedly contribute to enhancing Trasmediterranea's competitive position." The combination of Trasmediterranea and Naviera Armas will give rise to an operator with complementary markets, with no overlaps and greater flexibility to consolidate its leadership position in the highly competitive Spanish shipping market. Since it was acquired by ACCIONA in 2002, Trasmediterranea has become firmly established as Spain's largest shipping company and one of Europe's leading passenger ferry and roll-on/roll-off operators. It sails a total of 32 routes, mainly linking mainland Spain with the Balearic Islands, North Africa and the Canary Islands. It also provides logistics, shipping agency and cruise ship handling services, and operates five port terminals. Last year, it transported 2.5 million passengers (+2.3%), 5.8 million linear metres of cargo (+2.3%) and 576,000 vehicles (+5.7%).
  7. Δεν νομίζω πως φέτος το Άρτεμις θα αντικατασταθεί κατά τη διάρκεια της ακινησίας του για τους λόγους που αναφέρει πιο πανω ο Π100.
  8. Η αναμονή της απόφασης της επιτροπής ανταγωνισμού για την εξαγορά της HSW, τα νέα πλοία της Sea Jets και της Golden Star, η επιστροφή (?) του Νήσος Χίος και το μπάχαλο της Ραφήνας καθιστούν τα δρομολόγια του 2018 ένα πραγματικό γρίφο!
  9. Καθοριστική, σύμφωνα με τον πρόεδρο της Αttica Group Κυριάκο Μάγειρα, για την απόφαση του ομίλου να κινηθεί για την απόκτηση του πακέτου που κατείχαν η Τράπεζα Πειραιώς και ομάδα μικρομετόχων της HSW ήταν η εκδήλωση σχετικού ενδιαφέροντος από μόλις έναν υποψήφιο. Τον μεγάλο ανταγωνιστή της στην ελληνική αγορά και τις γραμμές της Αδριατικής, Ναπολιτάνο Εμμανουέλε Γκριμάλντι. Ο οποίος, μέσω του ομώνυμου ιταλικού ομίλου, ελέγχει το 95% των Μινωικών Γραμμών (Minoan Lines)και επένδυσε περισσότερα από 30 εκατ. ευρώ τους τελευταίους μήνες προκειμένου να αυξήσει στο 48,5% το ποσοστό που κατέχει στην Hellenic Seaways, φθάνοντας μια ανάσα από την απόκτηση του ελέγχου της. Αρχικά, όπως εξήγησε ο Κυρ. Μάγειρας, η Attica Group ΑΤΤΙΚΑ 0,00% δεν μετείχε στη διαδικασία που είχε εκκινήσει από την Πειραιώς για την πώληση του ποσοστού της στην HSW. Η εμφάνιση, όμως, μόλις ενός υποψηφίου για την HSW εξέπεμπε, αναπόφευκτα, αρνητικά μηνύματα τόσο για την Ελλάδα ως επενδυτικό προορισμό, την ίδια την HSW αλλά και την ελληνική ακτοπλοΐα στο σύνολό της. «Δεν θέλαμε να απαξιωθεί η Hellenic Seaways καθώς αυτό θα αντανακλούσε, αναπόφευκτα στο σύνολο της ελληνικής ακτοπλοΐας» ανέφερε ο Κυρ. Μάγειρας. Για το πώς έφθασε η Attica Grοup μέχρι την απόκτηση του 50,3% της HSW o πρόεδρος του ομίλου επεσήμανε: «Καταθέσαμε την υψηλότερη προσφορά. Βάλαμε στο τραπέζι τα περισσότερα χρήματα επειδή ήμασταν αυτοί που είχαμε να χάσουμε ή να κερδίσουμε τα περισσότερα από αυτό». Αναφερόμενος στα ερωτήματα που τίθενται για το αν η εξαγορά δημιουργεί συνθήκες ολιγοπωλίου στο χώρο της ακτοπλοΐας, ο επικεφαλής της Attica ανέφερε πως το θέμα θα εξετάσει, ούτως ή άλλως, συνολικά η επιτροπή ανταγωνισμού. Σημείωσε, ωστόσο, πως στο Αιγαίο δραστηριοποιούνται σήμερα αρκετές εταιρείες και συνολικά 57 πλοία. Από τη διοίκηση της Attica Group ΑΤΤΙΚΑ 0,00%, πάντως, τοποθετούν την έκδοση των σχετικών αποφάσεων εντός του Ιανουαρίου καθώς ο σχετικός φάκελος με τα πλήρη στοιχεία της συμφωνίας έχει κατατεθεί από τις αρχές Σεπτεμβρίου. «Θα κάνουμε ότι μας ζητηθεί» ανέφερε ο Κ. Μάγειρας, χαρακτηριστικά, εκφράζοντας την αποφασιστικότητα του ομίλου να κάνει ότι χρειαστεί προκειμένου να ολοκληρωθεί το ντιλ. Εν αναμονή του άσπρου καπνού από τις αρμόδιες αρχές ανταγωνισμού έχει θέσει σε αναμονή και τις επόμενες κινήσεις της. Η πρώτη από αυτές αφορά την ανακατανομή των δρομολογίων μέσω της αναδιάταξης του αυξημένου αριθμού πλοίων που θα απαρτίζουν το στόλου του ομίλου. Οι υπεύθυνοι της Attica, ωστόσο, σπεύδουν να δεσμευτούν πως οι αλλαγές θα έχουν στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση των νησιών. www.euro2day.gr
  10. Attica Group

    Επενδύσεις σε λιμάνια Στο μεταξύ στα σχέδια του Ομίλου Attica είναι οι επενδύσεις σε επιβατηγούς σταθμούς σε νησιά του Αιγαίου. «Μας ενδιαφέρει να επενδύσουμε στα νησιά που οι καταστάσεις είναι τριτοκοσμικές. Ο επιβάτης μέσα στο κατακαλόκαιρο περιμένει το πλοίο κάτω από τον ήλιο. Πρέπει να προσφέρουμε το κατάλληλο προϊόν ώστε ο επιβάτης δεν θα σκέφτεται μόνο την χρόνο του ταξιδιού όταν έχει να επιλέξει μεταξύ πλοίου και αεροπλάνου. Έτσι θα γίνουμε ανταγωνιστικοί του αεροπλάνου. Και μπορεί ο ανταγωνισμός να είναι δυνατός με τις αεροπορικές εταιρείες, όμως και οι τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο δεν είναι φθηνές». Όσο για τη χρηματοδότηση της επένδυσης στα νησιά επισημαίνουν: «Πρόσβαση σε χρηματοδότηση υπάρχει από funds αμερικάνικα και ευρωπαϊκά που επενδύουν σε terminals, ενώ υπάρχουν και οι εταιρείες που τα διαχειρίζονται. Τα σχέδια αυτά βασίζονται στο τρίπτυχο, επενδυτής, διαχειριστής και τοπικός παράγοντας. Υπάρχουν και τα τρία. Θα έχουμε συμπαίκτες που ξέρουν τη δουλειά. Θέλουμε να επενδύσουμε εμείς με μακροχρόνια μίσθωση των χωρών για να φτιάξουμε επιβατηγούς σταθμούς. Θα είναι αυτόνομα οικονομικά terminals που θα παρέχουν υπηρεσίες. Λιμάνι Πειραιά όπως... αεροδρόμιο Η Attica Group είναι σε επαφή με την Cosco προκειμένου να βρουν τρόπους συνεργασίας όσο αφορά τη λειτουργία του επιβατικού λιμανιού: «Συναντηθήκαμε μία φορά με τη διοίκηση της Cosco το καλοκαίρι. Πριν 10 ημέρες είχαμε και τηλεφωνική επικοινωνία ενώ μέσα σ τον μήνα θα ξανασυντηθούμε για να συζητήσουμε πως μπορούν να χρησιμοποιηθούν οι επιβατικοί Σταθμοί που βρίσκονται στην προβλήτα που δένουν τα κρητικά πλοία αλλά και στην προβλήτα μπροστά από τον Άγιο Σπυρίδωνα» επισημαίνει η διοίκηση της Attica: «Υπάρχει βέβαια ο προβληματισμός ότι δεν θα εξυπηρετεί κανέναν ο επιβατικός σταθμός μπροστά από τον Άγιο Σπυρίδωνα αφού τα πλοία θα βρίσκονται εκεί δεμένα και έτοιμα για το δρομολόγιό τους, οπότε οι επιβάτες θα επιβιβάζονται άμεσα και δεν θα χρειάζεται να περιμένουν». Τα στελέχη της Attica όμως προτείνουν και κάτι άλλο. Το λιμάνι να γίνει κλειστό όπως το αεροδρόμιο: « Θέλουμε να κλείσει το λιμάνι του Πειραιά και να μπαίνει μόνο οποίος έχει εισιτήριο όπως γίνεται στα αεροδρόμιο. Και είναι εφικτό αν σχεδιαστεί σωστά». Σε αναστολή οι ναυπηγήσεις Η επένδυση στην ΗSW πάγωσε προς το παρόν τα σχέδια της Attica για ναυπηγήσεις πλοίων. Ειδικότερα ο Όμιλος έχει έτοιμα τρία σχέδια: 1) Κατασκευή επιβατηγού-οχηματαγωγού πλοίου με διπλό μηχανοστάσιο για να μπορεί αν καίει ως καύσιμο και φυσικό αέριο. Θα είναι μήκους 215 μέτρων, θα μπορεί να μεταφέρει 1.500 επιβάτες και 230 φορτηγά αφού θα έχει 3.500 γραμμικά μέτρα φορτίου. Προορίζεται για την Αδριατική, την Μεσόγειο και τη Βόρεια Ευρώπη. «Έχουμε πάρει τιμές αλλά το έχουμε στον πάγο λόγω HSW. Πήγαμε σε 32 ναυπηγεία. Ενδιαφέρθηκαν τα 13 για ένα πλοίο με option για ένα ακόμη. Ο τελικός αριθμός των ναυπηγείων από τα οποία θα επιλέξουμε είναι επτά σε Κροατία και Κίνα. Το κόστος κατασκευής υπολογίζεται στα 150 εκατομμύρια. 2) Μεσαίο μεγέθους πλοίου όπως το «Blue Star Patmos», το οποίο έχει σχεδιασθεί από Έλληνες ναυπηγούς. Προορίζεται για την κάλυψη δρομολογίων στις άγονες γραμμές των Δωδεκανήσων. Το κόστος κατασκευής του είναι 80 με 100 εκατομμύρια ευρώ σε ναυπηγείο ης Κροατίας ή 60 με 80 εκατομμύρια σε ναυπηγείο της Κίνας. Βέβαια όπως επισημαίνουν από την Attica για να γίνει απόσβεση της αξίας του πλοίου δεν φθάνουν οι υπάρχουσες κρατικές επιδοτήσεις για τα δρομολόγια στις λεγόμενες άγονες γραμμές, τα δημοσίου συμφέροντος ενώ θα πρέπει η μίσθωση να έχει 10ετή διάρκεια. 3) Το «Έξυπνο Πλοίο» μήκους 130 μέτρων με 850 μέτρα γκαράζ για 80 φορτηγά και 1.200 επιβάτες. «Το ιδανικό πλοίο για το Αιγαίο αλλά το σκεφτήκαμε λόγω του Μαρόκου όπου δραστηριοποιείται η Attica» επισημαίνουν τα στελέχη του Ομίλου. www.newmoney.gr
  11. Attica Group: «Ας δοκιμάσει και το δικό μας management ο κος Grimaldi» Ανοικτό δίαυλο επικοινωνίας με τον Όμιλο Grimaldi κρατάει ο Όμιλος Attica που συμφώνησε με την Τράπεζα Πειραιώς για την απόκτηση του 50,3% της HSW. Κύκλοι του Ομίλου επεσήμαναν σήμερα: «Όπως θέλουμε και έχουμε ευχαριστημένους τους μετόχους της Attica το ίδιο θα κάνουμε και με την HSW» και προσθέτουν: «Ο Γκριμάλντι έχει πει ότι ο Όμιλος Attica κάνει «υπεύθυνο ανταγωνισμό». Και αυτό είναι παράσημο για τον όμιλο μας. Ας δοκιμάσει και το μάνατζεμεντ το δικό μας ο κος Γκριμάλντι». Για την επόμενη μέρα της HSW ξεκαθάρισαν: «H HSW θα μείνει ως έχει» ενώ για την εικόνα της ακτοπλοίας μετά την εξαγορά τόνισαν: «Θα έχεις μία βεντάλια πλοίων και άρα το καλύτερο πλοίο θα δρομολογείται στην κατάλληλη γραμμή. Με λίγα λόγια θα μπορείς να σχεδιάσεις πιο έξυπνα και πιο λογικά δρομολόγια. Δεν είναι δυνατόν να έχεις 2 δρομολόγια Παρασκευή βράδυ για Μυτιλήνη και να μην έχεις πρωινό την ίδια ημέρα. Αν πηγαίνουν δυο βαπόρια την ίδια ώρα σε εάν νησί είναι σαν να πηγαίνει... ένα βαπόρι». www.newmoney.gr
  12. Όχι, καθώς εάν ναυλωθεί το Αριάδνη, θα αντικατασταθεί από το Νήσος Σάμος.
  13. Ξεκίνησε το ταξίδι της επιστροφής, το πρωί της Τετάρτης αναμένεται στο Πέραμα.
  14. Ακούγεται για ναύλωση του Fast Ferries Andros προκειμένου η Blue να καλύψει τη γραμμή, γεγονός που σημαίνει πως δεν θα πραγματοποιηθεί το σχέδιο δρομολογήσεων της προηγούμενης εβδομάδας.
×