Jump to content
Shipfriends

bas

eMembers
  • Posts

    125
  • Joined

  • Last visited

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Γενικά θέλει να αλλάξουμε νοοτροπία και να δούμε αν θα έχουμε ακτοπλοία για τις νταλίκες, που μπορούν να πάνε και με τα ρο-ρο, ή θα έχουμε ακτοπλοία για τα νησιά, τους νησιώτες και τον τουρισμό. Για το δεύτερο θα πρέπει το θαλάσσιο δρομολόγιο να γίνεται στην μικρότερη δυνατή διαδρομή, για να έχει το μικρότερο δυνατό κόστος. Τώρα αν ένα ζευγάρι για να πάει στις Σποράδες θέλει τουλάχιστον 160-200 ευρώ μεταφορικά, χωρίς αυτοκίνητο, που ισοδυναμούν με 2-4 μέρες διαμονή σε ξενοδοχείο της ηπειρωτικής Ελλάδας, καταλαβαίνουμε ότι αυτό δεν είναι βιώσιμο. Η το να πάω Μυτιλήνη από τον Πειραιά, με καμπίνα και να θέλει 4μελής οικογένεια με αυτοκίνητο 500-600 ευρώ, πάλι δεν είναι θελκτικό. Το να πάει από την Κύμη στο Σίγρι σε 5 ώρες με συμβατικό των 16 μιλίων, ή σε 4,5 με αυτό των 18 μιλίων, ημερόπλοιο με κόστος λιγότερο από τα μισά λεφτά, αρχίζει και το κοιτάει κάποιος.
  2. Με τις τιμές των εισιτηρίων τα τελευταία χρόνια, σχεδόν κανένα ΙΧ και επιβάτες, δεν συμφέρει, εκτός αν θες να πας μόνο κεντρική και νότια Ιταλία. Αλλιώς μέσω του Ε75 πηγαίνεις πολύ πιο φτηνά παντού.
  3. Ανά εποχές έχουμε ακμή και παρακμή σε διάφορες περιοχές. Μέχρι το 1960, οι όποιες συνδέσεις από Αθήνα τον Β. Σποράδων, ήταν κυρίως με το Κύκνος, που έκανε τον γύρω της Βόρειας Εύβοιας, είτε μέσω Χαλκίδος, είτε μέσω Κύμης, όπου εξυπηρετούσε και την Σκύρο. Ακολούθησε το Βόρειοι Σποράδες, το οποίο άνοιξε και την γραμμή από τον Αγιο Κωνσταντίνο, μέσω της καινούργιας τότε Αθηνών - Λαμίας. Η απόσταση όμως από τον Αγιο Κωνσταντίνο είναι μεγαλύτερη από όλα τα άλλα λιμάνια, ενώ το στενό δεν επιτρέπει μεγάλες ταχύτητες, αλλά βέβαια δεν επηρεάζεται τόσο από τον καιρό. Τώρα με την αύξηση των καυσίμων, που σημαίνει αυξημένο εισιτήριο για τα πλοία για μεγαλύτερη απόσταση, αλλά και το κόστος των διοδίων που χρειάζονται για να είσαι σε 1,5 ώρα στον Αγιο Κωνσταντίνο, διόδια που για αυτοκίνητο ντίζελ, ή υβριδικό καλύπτουν το κόστος της διαδρομής από Σχηματάρι μέχρι Μαντούδι, ή Κύμη, κάνουν πλήρως ασύμφορο το δρομολόγιο από τον Αγιο Κωνσταντίνο. Η μόνη του επιλογή θα ήταν για επιβάτες ΚΤΕΛ και μόνο, μέσω ταχυπλόου σαν το Ερατώ, που θα εκτιμούσαν το άνετο ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο.
  4. Αμα είναι να πιάσει ΒΑ Αιγαίο, συμφέρει αντί για Μαντούδι να πηγαίνει Κύμη και από εκεί είναι πιο κοντά όλα, Χίος, Λέσβος, Λήμνος, ενώ μπορεί να βολέψει και Σκύρο.
  5. Εντάξει ήταν το πιο αργό, από όλα που είχαν κάνει την γραμμή, εκτός από το ξύλινο και με πανί Μπόρα που πήγαινε 8 μίλια. Ο Λυκομήδης ήταν κάπου στα 12, ενώ τα άλλα ήταν στα 14-16. Βέβαια με τα δρομολόγια δεν είχε πρόβλημα. Τι να κάνει την διαδρομή 1.35, τι να την κάνει σε 2 ώρες.
  6. Διάβασα μία μελέτη με τον τίτλο Εύβοια Μετά, που έχει γίνει για όλο το νησί, αλλά περισσότερο για την Βόρεια Εύβοια μετά την μεγάλη φωτιά. Στο θέμα των υποδομών της Νότιας Εύβοιας αναφέρει : Διερεύνηση σκοπιμότητας δημιουργίας νέας πορθμειακής σύνδεσης από Αγία Μαρίνα προς Μακρυλαίμι Καρυστίας για την καλύτερη εξυπη- ρέτηση της οδικής πρόσβασης στην Κύμη, σε αντι- κατάσταση της σημερινής πορθμειακής σύνδεσης Αγία Μαρίνα - Νέα Στύρα, υπό το φως και των νέων δεδομένων που διαμορφώνονται για την προσβασιμότητα της Κύμης, που θα προκύψουν για την ανταγωνιστική πορθμειακή σύνδεση Σκά- λα Ωρωπού – Ερέτρια σε συνδυασμό με τη νέα διάρθρωση του βασικού οδικού δικτύου Προφανώς μία τέτοια γραμμή, θα είχε διαδρομή λιγότερο από 4 νμ και χρόνο στα 20 λεπτά, δηλαδή τον μισό από τον σημερινό, με ανάλογη μείωση των τιμών των εισιτηρίων. Σε συνδυασμό με την ολοκλήρωση και του νέου δρόμου που φτιάχνεται, θα είχαμε μείωση της διαδρομής για όλη την νότιο-ανατολική Εύβοια. Ως προς τα ΚΤΕΛ αυτά αν έχουν κόσμο θα βάζουν δρομολόγια, ενώ και τα Νέα Στύρα θα γλυτώσουν και από την κίνηση.
  7. To Αιγεύς είχε ανάγλυφα πάνω στον καταπέλτη το όνομα του ναυπηγείου του και το έτος κατασκευής του, 1970. Μην ξεχνάμε ότι στο σύμπλεγμα Βόλου - Σποράδων _ Κύμης, μόλις το 1968, 2 χρόνια πριν είχε έλθει το επίσης νεότευκτο Σκύρος των 53 μ. που μπορούσε να μεταφέρει αυτοκίνητα. Εστω αυτά τα 25, μαζί με τα 9 που είχε στο κάτω γκαράζ που κατέβαιναν με ασανσέρ. Μέχρι τότε το Κύκνος και το Βόρειοι Σποράδες, που έκαναν την γραμμή ήταν απλά επιβατικά. Στην Αλόννησο μάλιστα δεν έδεναν καθόλου και άφηναν τους επιβάτες με βάρκα. Υπήρχε και το ξύλινο Μπόρα στην γραμμή Κύμης - Σκύρου που σήκωνε και πανί και κάτι μικρά που έκαναν Βόλο - Τρίκερι - Σκιάθο. Προφανώς το εντελώς κλειστό Αιγεύς με τα 50 αυτοκίνητα ήταν μεγάλο αυτοκίνητο στα 60 μ μήκος Τώρα αν θα δούλευε σήμερα, μην λέμε μεγάλη κουβέντα, αφού μέχρι πέρσι το Σύμη, αδελφό πλοίο της Σκυριανής Ανεμόεσσας, δούλευε από το Μαντούδι και τον Αγιο Κωνσταντίνο και αυτό σαν το Αιγεύς είναι. Από την άλλη τα 94 μ και τα 156 αυτοκίνητα του Αχιλλέα είναι τεράστια διαφορά, έστω και αν δεν υπάρχει πλέον το δρομολόγιο για Λήμνο από Κύμη, αφού τα φορτηγά που κάνουν τον τζίρο και το κουμάντο στις γραμμές, δεν τα νοιάζει αν κάνουν 10 ώρες από το Λαύριο, αντί για 5 από την Κύμη. Για τους επιβάτες η διαφορά θα ήταν μεγάλη στο κόστος έστω και αν χρειαζόταν να κάνουν τον απαίσιο δρόμο Χαλκίδας - Λεπούρων. Ας ελπίσουμε ότι μέχρι το 2026 θα έχει τελειώσει ο περιφερειακός της Χαλκίδας και του Βασιλικού και της Αμαρύνθου και θα έχει μειωθεί κατά πολύ το πρόβλημα. Η θα κάνουν μία προβλήτα απέναντι από την Αγία Μαρίνα, ώστε να πέσει στα 3 μίλια η απόσταση και στα 20 λεπτά η διαδρομή και με την χρήση του πολύ καλύτερου δρόμου Στύρων - Λεπούρων, υπάρξει μία καλύτερη εναλλακτική.
  8. Μετά από 40 χρόνια, ήρθε λίγο η φωνή της λογικής στη Σκύρο. Δεν ξέρω αν έπρεπε να αλλάξει η γενιά για να συμβεί αυτό, αλλά τα κουρασμένα μυαλά, που είχαν το άγχος του χειμώνα στο Νομικό, που δεν είχαν σύνδεση με την Κύμη, έκαναν κουμάντο με τρόπο και για την Κύμη και για την Σκύρο. Τελευταία εξέλιξη αυτής της ανόητης αντίληψης, ήταν όταν ήθελε να έρθει ο Πρωτέας στις Σποράδες και ζήτησε να έχει πρόσβαση και στον Σκύρο, μέσω του Κύμη και αντί οι Σκυριανοί να τα βρουν και να μην υπάρχουν όλοι μαζί, στύλωναν τα πόδια, με αποτέλεσμα να ανοίξει η γραμμή. από το Μαντούδι, με όλα τα προβλήματα που έχει. Με τη νέα αντίληψη να προχωρήσουν και στο επόμενο βήμα. Να βρουν τρόπο να συνεργαστούν με τον Ηλιόπουλο και το ταχύπλοο από τη Θεσσαλονίκη, αντί για Μαντούδι να πιάνει την Κύμη, με άμεση ανταπόκριση και σχετικά φτηνό εισιτήριο, ώστε με τον Αχιλλέα να γίνει στο Σκύρο, ενώ θα υπάρχει και η άνετη μεταφορά από την Κύμη. . προς Σποράδες, μέσω του πολύ μεγαλύτερου λιμανιού, όπως είδαμε πριν 2 χρόνια, όταν με τις φωτιές στην Β. Εύβοια, τα 3 πλοία του Μαντουδίου, Άγιος Νεκτάριος, Πρωτέας και το ταχύπλοο της Θεσσαλονίκης έδειξαν ευκολία στο λιμάνι της Κύμης. Με τον τρόπο αυτή θα ανοίξει η Σκύρος και στις υπόλοιπες Σποράδες, αλλά και στη Θεσσαλονίκη. Προφανώς η ημερήσια εκδρομή στο Σκύρο από την Εύβοια, ήταν κάτι που έπρεπε να υπάρχει πάντα. Πάντως στο μυαλό μου εδώ και χρόνια, δεν καταλαβαίνω γιατί 2 πλοία κάθονται στο Μαρμάρι με τόσο αραιά και ακριβά δρομολόγια, ενώ το Πανόραμα θα μπορούσε να διευκολύνει τον Αχιλλέα στις Σποράδες. Το λιμάνι της Κύμης μπορεί να διευκολύνει να φιλοξενήσει ταυτόχρονα 2 πλοία για απο-επιβίβαση. Επίσης καλό θα ήταν οι Σκυριανοί, να έρθουν σε επικοινωνία με τα πλοία των Στύρων, ώστε να υπάρξουν δρομολόγια που θα κάνουν τα δρομολόγια του Αχιλλέα, μεταξύ Αγίας Μαρίνας - Αλμυροποτάμου και κάποτε να τεθεί ο στόχος στα πλοία από την Αγία Μαρίνα να πιάνει στη χερσόνησο απέναντι. , γεγονός που θα μειώσει τον χρόνο της διαδρομής στο μισό, όπως και το κόστος του εισιτηρίου και ίσως κάνει προορισμό του ΣΚ ή ακόμα και σήμερα την Καρυστία και την Σκύρο, γιατί θα μειώσει πολύ στο πρόβλημα του δρόμου, παρακάμπτοντας τη διαδρομή Χαλκίδας - Αλιβερίου.
  9. Το λογικό είναι το πάρκο στο Φάληρο, αλλά βλέπουν όλοι ότι κάτι γίνεται εκεί και δεν βολεύει. Στην Θεσσαλονίκη επίσης δεν υπάρχει ασφαλής χώρος εύκολα προσβάσιμος, η Κύμη βγαίνει ως μία λύση προσωρινή και ανάγκης. Τώρα για την επισκεψιμότητα, οπωσδήποτε λιγότεροι θα είναι, αλλά από την άλλη θα είναι πιο εύκολη η φύλαξη του και η συντήρηση του. Από ότι είδα στις φωτογραφίες, το βλέπουν στο νέο κομμάτι του λιμανιού, όπου έχει 2 θέσεις πλαγιοπρυμνοδέτησης, είναι μπροστά από το λιμεναρχείο, ενώ δίπλα είναι και οι χώροι συντήρησης σκαφών. Θα βοηθήσει και τον τουρισμό της περιοχής, μαζί με το σπίτι μουσείο του γιατρού Παπανικολάου.
  10. Πάντως χτες κλιμάκιο του ΠΝ και του ΥΕΝ έλεγξε τον χώρο του λιμανιού της Κύμης, όπου όντως θα είναι προφυλαγμένο από κάθε καιρό. https://www.evima.gr/eidiseis-evvoia/epivevaiosi-tou-evima-gr-tora-sto-limani-tis-kymis-klimakio-tou-yp-naftilias-gia-to-a-t-velos/
  11. Δεν την βλέπω για μεσίστια. Μάλλον δεν είχε ανέβει εντελώς. Οταν είναι μεσίστια είναι πιο κάτω και φαίνεται έντονα.
  12. Εχει ειπωθεί να πάει και στο λιμάνι της Κύμης, λόγω του κυβερνήτη του, αλλά και εκεί αν και θα είναι προστατευμένο, το θέμα είναι ποιος θα δίνει λεφτά να το συντηρεί.
  13. To να κάνει μόνο χειμωνιάτικα δρομολόγια ο Αχιλλέας, τι θα τον βοηθήσει αν δεν κάνει και χειμερινά. Από την άλλη το να κάθεται 8 ώρες στην Κύμη κάθε μέρα, είναι σίγουρο ότι μπορεί να κάνει αρκετά δρομολόγια Αλόννησο - Σκόπελο. Εχουμε και τις επιδοτήσεις για γραμμές από Κύμη για Λήμνο, Σίγρι και Μεστά που δεν ενδιαφέρθηκε κανείς, τα δύο χρόνια που ήταν κλειστός ο δρόμος, αλλά τώρα που έχει ανοίξει, θα μπορούσε να ιδωθεί αλλιώς ένα πλοίο που θα κάνει Σποράδες και τα τις επιδοτούμενες και τον χειμώνα και το καλοκαίρι. Με ταχύτητες γύρω στα 18 μίλια θα ήταν μια χαρά τα ωράρια.
×
×
  • Create New...